Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Hey meiden!

Zo jullie hebben weer heel wat afgekletst :p
    Eens kijken wat ik nog heb onthouden...

Kanela Jeetje zeg....ben je alweer een beetje van de schrik bekomen?

Noa Balen dat je contract niet verlengd wordt.
    Mijn contract loopt tot half april en ik weet nog niet of ze die gaan verlengen.
    Voor mij hoeft het niet, want ik wil thuisblijven als de kleine er is.

Lieff Heeey wat een geweldig nieuws zeg!!! :p

Schijndelsvolk Sterkte met je oma!

Grote of kleine beeb Ons beebje was 3,3 cm met 10w1d en volgens de gyn precies op schema.

Meiden die een echo hadden Wat super dat de echo goed was!
    Vanaf nu alleen nog maar genieten!

Kraamtijd Denk dat wij gewoon kraamvisite doen. Heb een grote familie (broers en zussen) dus die komen toch wel in de eerste 2 weken. Verder woont iedereen minimaal 100 km bij ons vandaan, dus ze zullen niet zomaar ineens voor de deur staan. En met een beetje geluk hebben we mooi weer in augustus, dus als ik het te druk vind, dan glip ik met de beeb naar boven en blijft de visite lekker in de tuin zitten haha :p

Het viel me trouwens vanmiddag op, dat m'n borsten niet meer zo gespannen zijn. Ze zijn nog wel gevoelig en vooral 's nachts kunnen ze nog behoorlijk zeer doen :confused: Maar dus niet meer zo hard en gespannen...iemand anders daar ook "last" van?

Verder heb ik nachtdienst vannacht...blegh :(
    Gelukkig maar 1 en dan nog 2 in februari en daarna niet meer (had ik al aangegeven) maar als deze nacht slecht bevalt, dan ga ik zeggen dat ik die 2 nachten in februari niet doe. Beeb is het belangrijkste en daar moeten ze maar rekening mee houden :thumup:

2. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Ginny, ik heb ook al bijna 2 weken geen last meer van mijn borsten. Ik dacht de 1e weken ook te merken dat ze wat gegroeid waren maar ook dat is weer terug hoe het was.

Merk wel dat mijn tepels nog wat groter zijn en die puntjes zitten er nog op.

Maar verder ben ik vooral blij dat ik weer op mijn buik kan slapen hahaha

Mag ik trouwens vragen hoe het is gegaan met de ICSI bij jullie? Want zie niet vaak voorbij komen dat mensen dat 5x doen. Ook omdat het maar 3x vergoed word. Of heb je miskramen gehad waardoor de poging niet meetelde ofzo? De reden dat ik het vraag is omdat een vriendin van mij komende maand voor haar 1e poging gaat. Dus ben nieuwsgierig.

3. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Ik heb inderdaad nu ook minder last van mijn borsten. (gelukkig!) Heb wel het idee dat nu die uitgezwollen zijn de buik met zwellen gaat beginnen. Volgens de vlos gisteren zat m'n baarmoeder al best hoog, dus ik denk dat het grote groeien langzaamaan zal gaan beginnen hij begint ook anders aan te voelen (tot nu toe wel wat strakkere broeken maar verder nog niet echt wat te zien aan de buik dan de gebruikelijke blubber die er altijd al zit, kom maar op mooie ronde babytoeter, eindelijk een buik die je kunt showen ipv verstoppen :) )

4. Ginny: ik draai ook nachtdiensten, maar ik heb de afgelopen 2 nachten echt wel gemerkt dat het veel zwaarder is. IK sta voor april op 8 nachten, die ga ik zeker afmelden, dan trek ik het zeker niet meer. En in feb heb ik er volgens mij 6 iedere keer 2 per keer, dus ik denk dat ik die nog doe en daarna geef ik er de brui aan en mag een ander het overnemen!

Kanela: ik duim mee voor je dat je van de week weer een beetje normaal kan lopen! Sterkte en doe hte wel rustig aan, meteen te veel doen maakt het vaak alleen maar erger!

5. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    stephanie20 van waar in belgië ben je?
    ik ben poliklinisch bevallen hier... :) van Lyana... was heel leuk want ik was snel thuis
    maar het nadeel was wel dat al het bezoek thuiskwam maar dat viel allemaal wel mee :)
    welk ziekenhuis ga je bevallen?

begin hier een serieus buikje te zien en ik zal een van de dagen een foto plaatsen :)
    xxx

6. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @rose je hebt recht op ww als je minimaal 6 maanden achter een bij deze baas heb gewerkt, je hebt wel sollicitatie plicht. ik ga ook gewoon positief heen hoor, en we kunnen ze helaas niet dwingen om ons aantenemen toch? denk dat het toch wel moeijlijk gaat worden, maar we redden het even goed wel. en anders weer lekker aan het werk als het kleintje der is, als er echt niks anders op zit.

me echo was trouwens goed! ben al 9weken en 1 dag, en vorige keer liep ik nog ruim week achter dus ik ga zo even me banner weer aanpassen, en heb wel 4 echo's mee gekregen echt mooi om te zien en al zo verschil met vorige keer. nu ben ik wel weer zeker dat het goed zit.hartje klopte ook mooi.zal straks even me echo in me album zetten

7. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Liz0104: ik zie nu juist dat jij in Antwerpen woont. Ik woon in West-Vlaanderen niet ver van de zee :). Ik zal waarschijnlijk in het ziekenhuis in brugge bevallen. Wij zijn er al eens op bezoek geweest toen ons 4de babycit-kindje geboren was, en die kamers daar zijn echt wel pareltjes. Ik zou het niet kunnen poliklinisch bevallen, maar je hoort het wel meer. Echt chapeau dat je dat gedaan hebt.

Ik ga eventjes een bad nemen.

Liefs Stephanie

8. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Ollekebolleke Wat doe jij voor werk?
    Ik ben receptioniste/telefoniste in het ziekenhuis en draai 2 nachtdiensten per maand (elke 2 weken 1 nachtdienst) Tis nooit m'n favoriete dienst geweest, maar ach...het hoort bij m'n functie. Maar voor nu vind ik het wel best...heb het sowieso al een tijdje niet meer naar m'n zin en ik heb zoveel moeite moeten doen om zwanger te worden, dus als ik ook maar denk dat het in mijn nadeel is (of van de beeb) dan trek ik aan de bel.

CJPT Wij hebben inderdaad al een hoop behandelingen achter de rug...3x IUI, 1x IVF waarbij we geen bevruchting hadden...mijn eicellen zijn te stug waardoor het zaad er niet doorheen komt. Toen zijn we dus over gegaan op ICSI. Helaas werd de IVF-poging wel geteld door de verzekering dus dat was nummer 1...toen 2x ICSI wat niet gelukt is. Ondertussen had ik me aangemeld bij Univé, want die vergoedde ook nog poging 4 en 5.
    Nummer 4 was gelukt, alleen werd dat een MA...tijdens de 12-wekenecho bleek het hartje niet meer te kloppen :cry: Omdat ik langer als 12 weken zwanger was, begon te telling weer opnieuw (geluk bij een ongeluk, zullen we maar zeggen)
    De MA was in mei '08 en in juli/augustus weer een nieuwe poging gedaan, maar die is ook niet gelukt. In oktober weer gestart en die is wel gelukt en nu ben ik dus bijna 3 maanden zwanger :p

Wens je vriendin maar heel veel succes :thumup:
    Het traject is loodzwaar, maar als je eenmaal die positieve test in je handen hebt, weet je waarvoor je het hebt gedaan!

9. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Nou meiden heb 2 buikfoto's geplaatst. Zijn niet de beste, maar goed. Oeh, vind vooral die blote buikfoto heel erg.
    Het is dat het ik het zo leuk vind om het bij te houden.

10. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Petra, welkom hier en wat een mooie echo!

@Noa, fijn dat je echo goed was!

@Daan, mooi buikje al hoor!

11. zicht

zicht Niet meer actief

Wauw daan echt al een beginnend bollend buikje!
    Wat vind je er zo erg aan?

Ik begin ook een kleine bolle buik te krijgen!
    Vind ik wel leuk!
    draag overigens al weken alleen nog maar leggings en comfi broeken. Die strakke skinny jeans zitten nu echt voor geen meter meer.
    Ben zo blij met de huidige mode! lekker veel wijd, lange shirts, jurkjes met leggings!

xx

12. zicht

zicht Niet meer actief

Ginny,

wat heb jij een zwaar traject achter de rug. Wat super dat je nu zwanger bent. Echt een ICSI wonder en extra speciaal. Ik hoop echt dat je straks terug kan kijken op een voorspoedige zwangerschap! Hoop ik voor iedereen natuurlijk maar voor jou toch net ff meer! :)

13. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Daan, lief buikje :D

14. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    @Fon, ik zie het niet als een beginnend bollend buikje. Ik zie het echt als een grote vetkwab. Sorry voor de benaming.
    Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt heel blij dat mijn buikje groeit en dat alles zo lekker gaat, maar mijn mijn verleden/heden (boulimia/anorexia) vind ik die verandering toch wel heel heftig hoor. Eerst het aankomen tot een gezond gewicht voor we zwanger probeerden te worden en nu dus echt een buikje krijgen. Ja daar heb ik het soms wel even moeilijk mee. Maar als ik me realiseer wat daarbinnen groeit dan ben ik zo ontzettend blij en trots.

15. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Oei Daan dat lijkt me ook heel moeilijk voor jou... Maar misschien als het echt een 'zwanger-buik' word, dat het dan beter word he... Maar het lijkt me echt moeilijk als je zo'n verleden hebt...

16. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ja, ik denk dat ik straks echt met een trotse zwangere buik loop hoor. Want om eerlijk te zijn vind ik het soms wel jammer dat je nog niet echt veel kan zien aan de buitenkant hihi. Nou dat zegt wel genoeg denk ik.

Ik vond het ook wel gaaf om te horen dat ik maar 2 kilo was aangekomen in die 12 weken, terwijl ik echt zo veel meer ben gaan eten. Geeft me ook vertrouwen hoor en ik hou aan de zwangerschap ook een mooi eetpatroon over en dat is ook heel wat waard.

17. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Daan, dan zal het inderdaad wel moeilijk voor je zijn. Maar ... voor een goed doel he :)

Morgen heb ik trouwens weer een echo. Morgen is de dag dat mijn vorige zwangerschap fout ging. pfffffff, ben er meer mee bezig dan ik had gehoopt en gedacht. Misschien omdat ik nu ziek thuis ben? Zou kunnen.
    Mijn moeder gaat morgen mee met de echo. Ik vind het echt weer heel erg spannend......

18. zicht

zicht Niet meer actief

Daan,

dan vind ik het toch heel goed en extra dapper van je dat je toch een (mooie) buikfoto van jezelf hier plaatst! Dat lijkt me toch ook een kleine overwinning!

19. zicht

zicht Niet meer actief

Hanna,

leef met je mee en sterkte morgen! Fijn dat je moeder erbij is. Zal voor je duimen voor een mooie echo.

20. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    He hanna,

dat is dan extra spannend voor je zeg.Heel logich vind ik dat. Ik zal extra aan je denken hoor. Hoe laat moet je morgen? Ik om 11.30 uur en toevalligerwijs gaat mijn mams ook mee.

@Fon, dat is ook zeker een overwinning op mijzelf. Lief dat je dat zo zegt.

Deel Deze Pagina