@MamavanYouri, ik ben ook heel nieuwsgierig wat het geslacht is. Mijn droomwens om een dochter te hebben is al uitgekomen, dus gun nou hubbie zijn droomwens om een zoon te krijgen! Maar die zegt zelf dat als het weer een meid wordt zoals Mirthe hij er ook voor gaat. Vind mezelf trouwens zoiezo een meidenmama dus ik denk wederom een meisje Ben benieuwd nou wat het bij jullie is @Miekiepluis, lekker aan het shoppen geweest! En komt vanzelf goed met je uitzet, je loopt elke keer weer ergens tegenaan En die bazen, grrrrrrrrr je zou ze toch (ik ben dus mijn baan kwijt geraakt door dit soort geneuzel) @Anna, wat ontzettend rot voor je collega zeg. Oneerlijk is de wereld soms he @LadyJenn, fijn dat je echo goed was en bij mijn VK wegen ze dus niet om dit te voorkomen Als je alles goed doet en je komt daar en blijkt flink aangekomen te zijn, wat wil je daar dan aan doen? @Aguamiga, fijn dat je kruimel zich liet horen! @Ivje, yeah weer een goede echo @Daan, mooie echofoto's!
Monique, ik ben ook benieuwd bij jullie ik denk weer een meisje, hihi geen idee hoezo.... Ik heb laten pendelen door veel forummers toen ik zwanger wilde worden. Er zei 1 dat het een jongetje werd en de rest (8?) dat het een meisje zou worden. de maand dat ik zwanger werd klopte wat ze gependeld hadden! Nu heb ik opnieuw laten pendelen naar het geslacht, bij 3 meiden, en die zeggen ineens allemaal jongen.... Stom he. Pff wat is het toch een rotweer he... regen, regen, regen. Het word tijd voor het voorjaar! Lekker in het zonnetje zitten en wakker worden van de zonnestralen
ikke wil ook ikke wil ook! ben nu heel erg jaloers op iedereen die al een mooie echo heeft gehad. me zus kreeg vandaag ook weer het hartje te horen (loopt in ziekenhuis) en ik krijg maandag pas hartje te horen, en dan pas een afspraak maken voor echo! ben heeeeel JALOERS OP JULLIE!
@ Daan78, wat een mooie foto's, bij foto 2 lijkt het wel of hij/zij aan het koppeltje duikelen is hahaha. @ les, ik ben ook jaloers op al die hartslagjes hoor! Mijn vk wil pas met 14 weken het hartje gaan luisteren. Nouja, hebben we iig wat om naar uit te kijken toch?!
Les, weet je zeker dat je niet ook meteen een echo krijgt? Achja jou moment komt ook nog! Ik ben ook jaloers op de meiden die nog echo's krijgen, ik krijg namelijk nu alleen nog maar de 20 weken echo en verder niks...
hier twee buikfoto's vandaag genomen... voel me eigenlijk nogal dik en kwabberig... maar kan ook zijn omdat ik nog mar drie maand geleden bevallen ben... gisteren was dat weer exact drie maand geleden... goh wat herinner ik me die dag nog goed en nu is het zo'n klein lief petatje
@ cjpt, ja daar heb je gelijk in, maar jij moet dan nog zeker 3.5 weken wachten! das lang, heb je ook nog geen echo ofzo gehad? dan mag ik niet zeuren, nog 4 nachtjes slapen en dan hoor ik het hartje al! @ mama van youri, nee we krijgen alleen het hartje te horen, aangezien wij in de achterhoek wonen(klein) hebben wij een gezamelijke verloskundige die alleen echo's doet, we moeten daar voor ook naar een andere plaats! dus helaas.
@ Mama van Youri, ja een meid, lijkt me heerlijk, zo'n klein mondig meisje met twee broers die 6 en 9 jaar ouder zijn. Als ze dan gepest wordt kan ze dreigen met haar grote broers. Ik zie het helemaal voor me! Maar uiteraard gaat de cliche als het maar gezond is als eerste op, een mens mag dromen en fantaseren toch? Maar wat je zegt over je gedachtes van je miskramen, dat dat vast meisjes waren, dat kan ik erg volgen, ik heb geen miskramen gehad (wel eens heeeeel vroeg maar ok) maar ik zou ook zo denken, nergens op gebaseerd maar je praat jezelf wat aan als je wat wilt
Hey iedereen, Ik zie jullie zeggen dat je maar om de zoveel weken een echo krijgt? Dus eigenlijk niet bij elk bezoek aan de gyn? Hier in Belgie krijg je bij elk bezoek aan de gyn een echo (gelukkig maar ) Zo raar he hoe dat verschild van land tot land Liefs Babs
Rianne, fijn dat je mij kunt volgen haha Achja... zoiets weet je toch nooit zeker he.... Maarre dat zou wel leuk zijn he als je een meisje krijgt met 2 grote broers hihi. Zie het ook al helemaal voor me als ze gepest word ofzo Mega babs, ja jullie in Belgie hebben maar geluk haha. Stom idd hoe dat per land zo erg verschilt... Ik woon heel kort bij de belgische grens en het liefste zou ik ook daar op conrole gaan bij een gyn maar kan helaas niet
Hey dames, Lief, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad, kan met voorstellen dat je erg opgelucht bent! Anna, wat vreselijk voor je collegaatje, ook bij mij wordt het even stil. Vreselijk, je vraagt je wel eens af waarom sommige mensen zoveel mee moeten maken! Cjpt, wat fijn dat de echo goed was kan me de schrik erg goed voorstellen, gelukkig was er verder niets aan de hand. Ben je alweer op je wolkje geklommen? Mama van Youri, stiekem hoop ik ook wel op een meisje! We hebben al een zoontje dus een meisje is ook wel errrug leuk, maar ik sluit me ook maar aan bij het cliche, als het maar gezond is! Hier verder alles goed, griep is weer gezakt ben alleen nog heeeeeel erg verkouden maar goed dat mag de pret niet drukken! Misselijkheid is gelukkig al een heel stuk gezakt heb er nu nog weinig tot geen last van! Ben alleen wel erg moe, mijn was stapelt zich op en kan me er moeilijk toe aanzetten om wat te gaan doen. Gelukkig komt mijn moeder zaterdagmiddag oppassen en gaan we eerst samen even door het huis heen , verheug me nu al op een opgeruimd huis, de laatste paar weken ziet het hier eruit alsof er een bom ontploft is (en mijn ondernemende peuter van anderhalf werk daar vrolijk aan mee)! Kus
Als je in ND woond mag je dan niet op controle in Belgie? Ik wist dat niet. dacht dat je mag kiezen waar je op controle gaat, maar dat het kindje moet geboren worden in het land dat je woond. Jammer dat het niet in elk land hetzelfde is in verband met de echo's en het luisteren naar het hartje
Mijn zus woont in canada en was daar zwanger van d`r 3de kindje de andere 2 waren hier in nederland geboren, de 1ste met keizersnee omdat ze dwars lag, de 2de met keizersnee omdat hij niet wilde en erg groot werd! en Vervolgens wilde ze in canada eigenlijk op de natuurlijke manier bevallen, maar dat mocht daar ineens niet meer, omdat de voorgaande kids ook met keizersnee waren geboren! Dus dat verschilt ook per land denk ik! verder iedereen met een goede echo gefeliciteerd en geniet ervan! Iedereen die er nog op moet wachten, succes en maak je zelf niet gek! hier gaat verder alles zijn gangetje, beetje moe, maar verder minder misselijk, gelukkig!
Even vertellen dat de echo goed was Was zo zenuwachtig, maar hij/zij was druk aan het zwemmen Hartje klopte duidelijk te zien en armpjes en beentjes in de maak. Echt zo leuk om te zien en zo ontzettend opgelucht weer. Volgende week mag ik weer. Wat een lieve vk heb ik! Leeft helemaal met me mee. Mijn moeder was ook helemaal enthousiast bij het zien van de echo. Volgende week heb ik mijn schoonmoeder meegevraagd en ze vond het erg leuk om mee te gaan. Sorry voor dit egobrichtje, maar ik ben er helemaal vol van. Nu even eten! Groetjes, Hanna
@hanna,' Wat super! Heb je ook fotos? Ik moet bij de gyn onder controle blijven, en nu heb ik de 18e weer een afspraak.. maar zou ik dan ook weer een echo krijgen? Of alleen wat controles?
@ iedereen met een goede echo: leuk zeg, ik bene cht blij voor jullie! @ annie: vreselijk verhaal, ik kan er wel om huilen... @ mama van youri: ik wil ook weten wat het wordt, maar het maakt me niet uit omdat ik nog geen kindje heb. Het lijkt me wel gewoon handig voor de naam, kamertje, kleertjes enz... Ik kan me wel voorstellen dat je graag een meisje wilt als je al een jongetjes hebt (ook al is een jognetjes ook goed). Ik denk niet dat je nu een jongen krijgt omdat het goed zit, maar ik kan me wel voorstellen dat je zo redeneeert.... @ controles: ik vind het allemaal zeer beperkt. Ik heb dan wel 2 echo's ( met 7 en 9 weken) gehad ivm bloedingen, maar daarna krijg je in principe niks meer (ja vrijwillig kun je kiezen voor 20 echo en dat ga ik dan ook zeker doen) en verder hoef ik maar 1x in de 5 weken bij vk te komen. Ik vind dat echt weinig. Vooral in de weken dat er zoveel fout kan gaan, heb je heel weinig controle. Ik denk er nu over om voor 30 euro een extra echo van 15 minuten te laten maken. Is dat heel erg van mij dat ik steeds bevestiging wil? Misschien moet me er gewoon over heen zetten, of niet?