Dank voor al jullie medeleven. Hoorde vanmiddag dat mijn collega in de middag al is opgenomen in het ziekenhuis. Ze gaan nu de bevalling opwekken. Heel snel dus. Misschien maar beter ook, dan kan ze verder . Vraag me wel af of het babietje levend ter wereld komt enzo. Moet ik misschien ook maar niet aan denken, merk dat het me enorm raakt. Zal nu wel extra hard aankomen door de kleine in mijn buik en ale hormonen... Zij heeft overigens tussen het kindje waar de bevalling mis ging en de BBZ é''en gezond zoontje gebaard. Dus gelukkig is ze niet geheel kinderloos (denk althans dat dat wel iets helpt). Verder mooi om te lezen dat nu bijna iedereen een mooie echo heeft gehad! De meesten van ons kunnen langzaamaan rustig adem gaan halen. Morgen bereik ik zelf de 12 weken grens, wat keek ik daar naar uit!
Trouwens al een tijdje niks meer van Ninita gehoord, of heb ik wat gemist? Ben benieuwd hoe het er bij haar voor staat!
Maar wat zou er dan in die eerste weken gecontrolleerd moeten worden!? Als het mis gaat gaat het toch wel mis, of je nu regelmatig controlles hebt of niet, daar kan een VK verder ook niet veel aan doen, dus medisch gezien is er niet echt een reden tot meer controles en echo's. Dat veel vrouwen graag meer onderzoeken (naja echo's voornamelijk) willen is meer voor de eigen gemoedsrust... maargoed, je moet toch ook wel een beetje op je eigen lichaam kunnen/mogen vertrouwen...
dat is waar, maar mannen kijken dan naar de percentages, hoeveel procent gaat er goed enzo dus dan gaan ze daar vanuit. Maar vrouwen denken.. hmm mijn kwaaltjes worden minder wat is er aan de hand? of 'het voelt niet goed', wij hebben gewoon die bevestiging nodig soms, om niet meer te piekeren haha Mannen zijn wat rationeler, maar je hebt wel gelijk hoor! Mn vriend zegt hetzelfde haha
Nou ja ik kijk niet echt naar percentages enzo Ik heb meer zoiets van 'we zien het wel', op dit moment kan je toch bar weinig invloed uitoefenen op het goed of fout gaan, ook een VK kan dat niet, dus we zien het wel, ALS het fout mocht gaan dan merk je dat echt wel, en dan gebeurt er denk ik wel meer dan alleen een kwaaltje wat afneemt ofzo... En als je bevestiging nodig hebt, dan kan een angelsound natuurlijk een uitkomst zijn... als je teminste 'stevig genoeg in je schoenen staat' op het moment dat je een keer de hartslag niet te pakken krijgt
Ghegheghe dan ben ik eigenlijk een vent Ik denk er dus net zo over als Kees, neemt niet weg dat het wel fijn is om het hartje te horen en op de echo te zien dat alles ook echt goed werkt, maar ik ben ook wel blij dat ik pas over 6 weken weer bij de vlos hoef te komen, ik weet dat ik altijd kan bellen als er wat is, dat is voor mij genoeg nu.
Hanna, fijn dat de echo goed was! En volgende week alweer, wat lief van je vk zeg. Is dat omdat je je zorgen maakt? En mag je daarna dan nog een echo? Lieke, fijn dat je mij ook begrijpt Bij de controles bij de vk doen ze niet echt veel he dus ik vind het in principe wel goed dat er nu steeds zo lang tussen zit. Het is natuurlijk wel vervelend als je iets wilt vragen maar dan kun je ook even bellen.... Zoals Keesh zegt je moet proberen te vertrouwen op je lichaam, ook al is dat erg moeilijk (dat weet ik ook heel goed ) En straks moet je elke week op controle, aan het einde, en dan denk je moet dat nou zo vaak tenminste was bij mij wel zo haha. Anna, wat erg dat je collega nu aan het bevallen is zeg... En zoiets komt zelfs bij mij hard aan terwijl ik haar niet eens ken... Dus kan me voorstellen dat het erg moeilijk is voor jou. Dikke knuffel! Emma, dat klopt ook helemaal wat jij zegt. Ik ben het eigenlijk met beide redenaties eens hihi.
Idd, de natuur bepaalt toch of het goed gaat, daar heeft de vk helaas geen invloed op... Na mijn 3mk's ben ik daar ook achter gekomen en ik ben deze zwangerschap dan ook veel rustiger en rationeler dan de vorige keren.
nou Kees, het komt vaker voor dat iemand bij 12 weken pas de eerste echo krijgt en het kindje dan al 6 weken dood is (missed abortion). Dat lijkt mij persoonlijk afschuwelijk. Dan wil het liever bij 7 weken ofzo weten en er zo snel mogelijk vanaf....
hoi meiden iedereen gefeliciteerd met de mooie echo's! hier gaat ook alles goed hoor. kreeg vandaag kaartje in de bus van me schoonmoeder echt zo lief wat er in stond.lees zo af en toe dat jullie de kleine hebben zien'zwemmen'die van mij lag gister alleen maar te slapen hahaha. en over de nekplooi meting. ik ben 24 en der is niks in de familie. zouden jullie dat doen? ik kan me ook niet herrrineren dat me zus dat heb gedaan bij beide kindjes. morgen komt vriendlief weer thuis, en kan hij ook de echo's van gisteren bekijken, kwam mijn moeder toevallig tegen dat ik net bij de vk naar binnen wou gaan ze zei o mag ik mee dus ja waarom niet. en zij kreeg dus ook echo mee van der kleindkind zo vertelde de vk het ook moest wel erg lachen der om hihi
Voor alle goede echo's een driewerf JOEPIE! Heerlijk meiden! Daan, wat een mooie echo-foto's! Wauw! Zo ziet het er dus bij mij ook uit! Echt gaaf! Ik ga vrijdag eindelijk een buikfoto maken, maar ik heb nog niet echt buik... Maar dat kan toch gewoon nog komen? Ik bedoel, tis ook nog maar zo'n 7 cm, dus... Kan mijn eigen spijkerbroek nog aan, hoewel er wel steeds minder ruimte in komt, misschien toch eens mijn buik meten... Ik vroeg me inderdaad ook af hoe het met Ninita is? Ik hoop zo dat het goed met haar gaat.. Ja, Monique, wat een geneuzel hè, die bazen... Nu wil hij me echt niet kwijt, dus er zal heus wel een mouw aan gepast worden en vanmiddag zei hij ook alweer dat het misschien allemaal wel geregeld kon worden, maar het is niet echt rustgevend of zo.. Hanna, fijn hè, een goede echo! Geniet er maar lekker van hoor! Hier toch net weer de binnenkant van de wc gezien... Zo heel sporadisch gebeurd dat nog en ik heb nu door dat dat met pasta is en met scherp gekruide gerechten...Dus ga zo maar even een cracker met kaas eten of zo... Zaterdag lekker met vriendinnetje naar mijn ouders. Zij is al 15 jaar mijn vriendin en we vieren al 13 jaar samen carnaval in Zwolle ( ook daar kunnen ze het...misschien onbegrijpelijk voor de Brabanders onder ons..maar heus! Ik doe het er al 28 jaar!) En nu gaan we dit weekend ons pak in elkaar zetten.. Vriendlief gaat ook alweer 3 jaar mee, dus ook voor hem. Heerlijk even met haar en mams keutelen.. Nu al zin in! Morgen nog even werken en dan maandag lekker vrij! Joepie! Meiden, ga ff aan de cracker en straks lekker naar wie is de Mol kijken! Fijne avond! Liefs, Pluis
Ik weet nie, want bij mij doen ze altijd een echo, en laten ze altijd het hartje horen. Ik moet om de 4 weken naar de gyn. Maar als er een bloeding ofzo is of ik voel iets mag ik altijd bellen en dan mag ik op afspraak komen om te kijken of alles goed is. De gyn kan er ook niets aandoen als het fout loopt. Een bevestiging krijgen is wel geruststellend, maar ik ben wel blij dat het maar om de 4 weken is. Je ziet dan heel veel verandering aan je baby'tje Groetjes Babs
Hoi hoi, Hoe lief van je schoonmoeder om een kaartje te sturen. Wat de nekplooimeeting betreft: bij mij kan ik er niet van onderuit. Die wordt sowieso gedaan. Het is idd wel zo gezien onze leeftijd hebben we een heel minieme kans, maar het kan wel he Groetjes Babs
Hoezo kan je niet onder die nekplooimeting uit, en hoezo wordt ie sowieso gedaan?! Volgens mij ben jij toch de enige die kan beslissen of er wel of niet een nekplooimeting gedaan mag worden, artsen e.d. kunnen je hierin hooguit adviseren....
UH noa ik snap het misschien niet, maar je schoonmoeder? en leest jou schoonmoeder dan stiekum mee op het forum? (mag natuurlijk wel, geen kwaad woord hoor) maar ikke snap dat ff niet! Echo`s: ik vind het ook wel langduren die 4 weken, maar eigenlijk heeft keesh ook wel gelijk, als het fout gaat hou je dat toch niet tegen door naar de vk te gaan! Ik vroeg me indd ook al af hoe het is met ninita Bazen: die van mij eerst moeilijk doen over de zwangerschap en vervolgens verteld meneer vandaag dat hij bij ons stopt en op een ander project aan het werk gaat! Anna: IK heb het gelezen van je collega, kippenvel over mijn hele lijf en tranen in mijn ogen, weet ff niet goed wat ik daar opm moet zeggen! Heel erg, wens haar sterkte. verder: iedereen die ik vergeten ben sorry, maar succes, sterkte en heel veel geluk!
Hoi hoi, Even over het aantal echo's, bij mij is het inderdaad voor de geruststelling. De vorige zwangerschap is uitgelopen op een miskraam. Het hartje was gestopt bij bijna 9 weken en daarna had ik geen echo gehad. Dus op een vrijdagmorgen verloor ik wat bloed. Paniek natuurlijk. Bij de echo bleek dus dat ik een miskraam zou gaan krijgen. Alleen... ik was toen al over de 12 weken zwanger dacht ik. Ik kon dat echt moeilijk verkroppen. Zo lang met een dood iets in mij gelopen zonder het te merken. We zijn nu heel reeel. Het kan ook nu mis gaan,maar dan weten we het wel meteen! @Emma, ik heb weer 2 mooie foto's meegekregen. Ik zal morgen even proberen ze hier te plaatsen. Mijn fototoestel is nu leeg en de scanner is ermee gestopt helaas!
@ollekebollke mij schoonmoeder weet het hoor dat ze oma gaat worden, ze had een kaartje gestuurd met lieve woorden er in, zij leest hiet niet hoor ze is 49 en hoeft geen kindjes meer hihi. ik weet dat een nekplooimeting niet verplicht is maar vind de keus toch wel moeijlijk om het niet of wel te laten doen
@ keesh de gyn geeft gewoon zegt dat je op 12 weken de nekplooi kan doen en dat er dan een uitgebreide echo wordt genomen + bloed wordt geprikt. Ik vind dit een goeie raad van mijn arts en heb dan ook niet getwijfeld om een nekplooi te laten doen. Sorry had me wat verkeerd uitgedrukt
owke dus het is alleen bloedprikken en een iets uitgebreidere echo? ik ga denk maar even de vk bellen dan om te vragen als dat dan nog kan, en wordt dat trouwens vergoed door unive? ik heb uit uitgebreidste pakket wat er maar is hihi
Mn gyn vroeg woensdag ook of wij een nekplooimeting wouden. Maar het is alleen een kansberekening.. als je het zeker wil weten moet je een punctie laten doen. En daarmee heb je risico op een miskraam. Ja en met die kansberekening ga je je alleen maar extra druk maken, tenminste ik wel. Wij laten het dus niet doen..