Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    ik denk ook dat je dan meer gaan twijfelen aan de kans berekening, aan aangezien ik hier voor een mk heb gehad, lijkt het me dus nu een moeijlijke keuze als het blijkt niet goed te zijn, en dan moet je toch overwegen wat je wil doen. ik ga hier van het weekend toch even over hebben met me vriend, komt morgen terug van varen hihi

2. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Nekplooimeting wordt zowiezo vergoed vanaf 36 jaar (en bij risicogroepen) en ik zag bij mijn verzekering (CZ) dat het onder de 36 jaar via de aanvullende vergoed wordt, neem aan dat dit bij de meeste andere verzekeraars ook wel zo is.

Maar ik laat het niet doen, ben 33, komt in beide families helemaal niks voor (en mijn familie is echt gigantisch groot haha), mijn beide oma's hebben na hun 40e nog gezonde dochters gekregen. En het is inderdaad maar een kansberekening dus zeker weten doe je het nog niet.

3. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    @Noa,
    oja jouw vriend is ook militair toch? De mijne ook , hij komt morgen weer thuis :D
    wat jammer dat je een mk hebt gehad :(

4. zicht

zicht Niet meer actief

@ noa emmeken
    combinatie test is wel een kansberekening, maar vlokkentest en en vruchwaterpunctie niet!

Kans op een miskraam bij vlokkentest is 0,3 - 0,5 %. Bij vruchtwaterpunctie is het zogoed als nhil. Uitslag tav chromosoomafwijking staat als een paal, dus je gaat niet de rest van je zwangerschap door met een kansberekening.

Bij mij is per toeval een verdikt nekplooi geconstateerd. Ik wilde in eerste instantie geen combinatietest, maar zou er een volgende wel voor kiezen. Misschien heb je mijn verhaal eerder in het forum gelezen.

Keuze is voor iedereen persoonlijk, maar ik wilde even reageren en even rechtzetten dat je uiteindelijk niet alleen met een kansberekening zit.

Persoonlijk zou ik slecht nieuws liever met 14 weken horen ipv met 20 of nog erger na de bevalling!

5. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    Fon dat is zo inderdaad. De kans op miskraam is klein, maar je hoort het weleens, en zulke dingen schrik ik altijd erg van, dus ik laat het achterwege.
    In een risicogroep snap ik dat mensen het laten doen.

Ik bedoelde een beetje, wat heb je aan een nekplooimeting als je toch geen punctie laat doen?

6. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    Hey Emma21,

je laat alleen een punctie doen als uit de uitslag van de nekplooimeting blijkt dat je een verhoogde kans hebt. Maar het is inderdaad tricky.... wij hebben het vandaag wel laten doen, volgende week de uitslag. de reden dat ik het laten doen is ook mijn leeftijd...misschien had ik het anders ook niet gedaan.

7. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Hey meiden

Hier een opgeluchte meid! Deze namiddag mochten we eindelijk voor de eerste echo gaan bij de gyn. We hebben 2u moeten wachten...dacht dat ik langszaam dood ging. Uiteindelijk om 16.30 binnen gemogen, ze heeft eerst een echo genomen waar we mooi onze buikbewoner konden bewonderen. Ik ben nu 10 weken en 1dag zwanger...iets minder lang dan gedacht maarja...ik heb ook geen idee wanneer ik mijn nuvaring kwijt geraakt ben.

Binnen 3 weken mogen we terug voor een nieuwe echo dit keer gaan we ook een nekplooimeting doen en nog eens drie weken later krijgen we een uitgebreide echo met speciale apparatuur. Dit komt omdat ikzelf slechthorend ben en mijn broer zwaar gehandicapt en we willen alle risico's uitsluiten.

Ik ga mij alvast op mijn rose wolk nestelen.

Sorry dat het zo'n ego bericht is maar ik moest het gewoon kwijt.

btw: mijn vriend zijn ouders weten het nu al, ze zijn erg geschrokken maar ze zien het al helemaal zitten...oef oef. Deze avond nog mijn ouders op de hoogte brengen.

Liefs Stephanie

8. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    @Jingi,
    spannend dus, hoop dat de uitslag goed is! Maar dat is het vast :)

9. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    joepie 12 weken vandaag, volgens de echo vanmiddag en vorige keer bij de vk eigenlijk al 12 weken en 1 dag....maar ik laat het zo maar staan... :whistle:

10. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Nog even inhaken op de nekplooimetingen enzo. Ook hier dinsdag de vraag gehad bij de vk. Ze moest een beetje lachen dat ik zo stellig NEE zei. En toen vervolgens mij vriend aankeek: wat vind jij eigenlijk, sorry ;o)

Ik wil het beslist niet. Maar da's natuurlijk heel persoonlijk. We vallen niet in een risicogroep en ik zie het niet gebeuren dat ik ooit de beslissing zou kunnen maken het kindje weg te laten halen. Niet na 2,5 jaar knokken. We krijgen wat de natuur ons toebedeelt. Buiten dat, met die testen kijken ze alleen naar Down, terwijl er heel veel afwijkingen zijn die een kindje kan hebben die je dan ook niet weet. En ik weet dat de kans op een miskraam heel klein is bij een punctie enzo, maar hij is er wel en dat is een risico dat ik nooit zou durven nemen. Ik vertrouw dus in mijn geval nog maar een keertje op de natuur.

11. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Hey meiden,

Even heel snel. Ik lees morgen bij en ga dan ook op iedereen reageren.
    Wij hebben vandaag dat gesprek gehad en dat is goed verlopen. We weten nu ook duidelijker van elkaar hoe we erover denken en wat we moeten gaan doen en waar we aan moeten gaan werken. Ik wil me er niet teveel over uitwijden zo openbaar op internet. Dat begrijpen jullie hopelijk wel.

Vanmorgen had ik trouwens met de angelsound het hartje te pakken! Ik lees dat iedereen het op een treintje vindt lijken maar ik vond het meer een galopperend paard :) . Heeeeel snel in ieder geval.

Het leuke vanmiddag was dat ze daar dus ook even een echo hebben gemaakt. Dus nu heb ik beebje al een week eerder even kunnen zien en alles was prima! Vorige echo was het nog maar een grijs vlekje met een hartslag maar nu zagen we al een hoofdje en armpjes en beentjes!

Ik ga nu snel slapen, was een vermoeiend dagje en morgen weer gewoon werken helaas.

12. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    gefeliciteerd met je goede echo ninita! Super om te zien toch :D werkse morgen

Ik ga nu ook op bed, fijne dag allemaal morgen

13. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    @Fon, hoe gaat het met je? Wanneer krijg je de uitslag van de vlokkentest? Je hebt het vast verteld, maar ben het weer vergeten.

Iedereen met een goede echo, gefeliciteerd! Lekker gevoel is dat hé?

Hier doen we ook geen nekplooimeting, vonden we niet nodig

@Ninita, fijn dat je goed hebt kunnen praten!

Ik ga ook zo lekker slapen, vandaag sollicitatiegesprek gehad, end daarna moest ik tot kwart voor 7 werken, was dus pas om 8 uur thuis. Nu ga ik zo lekker mn nestje in!

Tot morgen!

14. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goeiemorgen allemaal,

Ik ben nog steeds ziek thuis en kon niet meer slapen. Beetje jammer. Eerst maar even forummen en dan nog maar even proberen....

Ninita, gefeliciteerd met je goede echo. Ook leuk dat je het hartje hebt kunnen vinden met de Angelsound!

Wup, hoe is je sollicitatiegesprek gegaan gisteren?

15. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Hoi Meiden,

Vandaag gaat om 8.30 het netwerk er uit hier op school en kan ik dus niet meer inloggen, dus dit wordt mijn laatste berichtje voor vandaag!

Ninita, je klinkt wat rustiger en opgeluchter geloof ik, ik hoop het voor je meid! Fijn dat je echo zo goed was!

Ik heb vandaag mijn eerste zwangerschapsbroek aan! Heus gek...Hihi.. NIet echt nodig, want ik kan mijn eigen broek met zakken ook nog aan, maar deze nieuwe zit lekkerder... Wel leuk hoor, en ik heb net mijn buikomvang gemeten, is 85 cm.. Ik vind dat ik nog maar een heel klein buikje, ik ga ECHT vanavond een foto maken!

Meiden, heel fijn weekend!

Liefs, Pluis

16. les

les Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.077
    0
    0
    officemanager
    gelderland
    Goedemorgen meiden:

LAATSTE DAGGIE EN DAN WEEKEND......
    heb er helemaal zin in, want maandag moeten we naar vk voor het hartje luisteren!

hier gaat alles prima, sterker nog niks geen zwangerschaps kwaaltjes alleen erg moe.

wil even zeggen tegen iedereen,
    zeg toch niet elke keer sorry als je wat wilt vertellen!
    daar is dit forum toch voor!
    en daar voor zijn we ook zwanger! AF EN TOE ZEUREN MAG NU!

hahahah fijne dag allemaal
    liefs les

17. Moontje

Moontje Bekend lid

9 jan 2006
    848
    0
    0
    Ik vroeg me ook al af waarom iedereen zich steeds verontschuldigde voor de egoberichtjes. Dat zijn juist de dingen die we willen lezen en als er iets aan de hand is of iemand voelt zich niet lekker of heeft gewoon een rotdag, dan willen wij dat ook weten, want dan kunnen we daarop reageren, toch?!

18. les

les Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.077
    0
    0
    officemanager
    gelderland
    inderdaad moontje

zo zie ik het ook,
    dus we willen hier geen sorry meer horen!
    en gewoon lekker zeuren en kletsen,roddelen what ever you like to do!

is denken heb ik nog wat te zeuren.......?
    nope nu even niet,hihihihih

bye

19. Moontje

Moontje Bekend lid

9 jan 2006
    848
    0
    0
    Haha, ik ook niet op het moment. Alleen dat die regen nu wel even op mag houden, want ik wil met mijn zoontje naar de kapper en we moeten op de fiets...

20. les

les Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.077
    0
    0
    officemanager
    gelderland
    mmmm. das minder.
    tja je mag me auto wel lenen! maar ja dat is een beetje lastig he!
    en ik geloof dat het de hele dag zo blijft.! :thumbdown:

kan je geen thuis kapper bellen!
    blijf jij lekker binnen met je zoontje! :thumup: :thumup:

Deel Deze Pagina