leuk al die babykamers...die van mamma youri vind ik ook erg leuk wij hebben de kamer van mijn zoontje nog, gebruiken de commode alleen nog....
Cjpt, de Turijn vind ik ook onwijs mooi maar veel te duur, dat kan ik nooit in mijn eentje betalen. Ik wil eigenlijk eerst weten wat het is voordat ik aan het kamertje begin en ik sta natuurlijk ook nog steeds ingeschreven om te verhuizen dus ik wil zeker niet te vroeg beginnen en dadelijk alles nog een keer moeten doen. Ik vind turquoise wel een supermooie kleur en dat kan toch ook wel voor een meisje of niet? Als ik dan vanalles met bloemetjes enz zou dan kan dat toch wel? Ik had het zeker liever anders gezien maar het is nu eenmaal zo en ik zal me er toch bij neer moeten leggen. Moet zeggen dat ik er vandaag vrij rustig onder ben gebleven en hopelijk blijft dat zo. Ik hoop wel dat hij nog met me wil komen praten hoe we alles moeten regelen. Hij wil het kindje niet dus ik ben dan ook niet van plan om een omgangsregeling te treffen. Ik moet er niet aan denken om hem/haar ieder weekend of om het weekend naar hem te moeten brengen. Als hij zijn kindje wil zien komt hij maar naar mij toe maar mee krijgt hij hem of haar dan echt niet. Weet iemand hoe dat zit met erkennen? Heeft hij dan rechten en kan hij dan het kindje of de voogdij opeisen?
Ninita, logisch dat je nog even wacht met de babykamer.. enne turqoise is idd een mooie kleur! En voor een meisje kan het ook vind ik.. idd dan wat bloemetjes en zo'n dingen erin verwerken, hartstikke leuk! Wat een rotsituatie met je vriend zeg... Ik weet alleen dat de vader het kindje kan erkennen zodat het oficieel is dat hij de vader is. Mijn vriend heeft dat gedaan voor de geboorte en erna. Dit hoef je alleen maar te doen als je niet getrouwd bent. Als je niet getrouwd bent met elkaar heeft je vriend dus geen 'gezag' over het kind, dit moet je dan weer apart via de rechter gaan aanvragen. Maar als je dit niet doet, en er gebeurt iets met jou dan gaat het kindje ook naar jou ouders. (daarom gaan wij dus nu trouwen) Hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is?
Oke, dus erkennen is alleen een soort bewijs dat hij de vader is? Hij wil het kindje niet dus dan wil ik ook niet dat hij dadelijk ineens aanspraak erop kan maken. Ik ga denk ik vast laten leggen dat mijn zus de voogdij krijgt als er iets met mij gebeurt. Als ze dat wil tenminste maar dat denk ik wel.
Ik denk idd dat hij geen recht heeft op jullie kindje als hij het niet erkend! En om het kindje te erkennen moet jij erbij zijn en toestemming geven. Zou het voor de zekerheid wel nog even precies navragen natuurlijk... Goed idee om je zus de voogdij te geven! Wij willen ook laten vastleggen dat mijn schoonbroer en zijn vrouw de voogdij krijgen als er iets met ons gebeurt. Je weet maar nooit he.
He Ninita, Volgens mij is het zo dat als je hem het kindje laat erkennen als vader dat hij dan ook rechten krijgt en dat hij inderdaad moeilijk kan gaan lopen doen over omgang enzo. Ik weet het allemaal niet in detail, maar ik zou het heel goed nagaan als ik jou was want volgens mij is jouw vriend wel iemand die nog erg kan gaan dwarsliggen op dat vlak en dat kun je er dan helemaal niet bij gebruiken natuurijk. Erg jammer dat het gesprek waar je eerst zo'n goed gevoel over had toch niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd. Ik hoop dat je het gauw aan je ouders en vrienden gaat vertellen zodat je mensen om je heen hebt waar je echt van op aan kunt en die er wél voor je zullen zijn als je ze nodig hebt. Hopelijk vind je de kracht om dan echt met hem te breken want ik denk dat je beter af bent zonder dan met hem. Langs deze weg kunnen wij als forummers natuurlijk de situatie nooit helemaal in al zijn facetten beoordelen, maar dit is de indruk die ik er tnt van heb gekregen. Ik wens je nogmaals alle geluk van de wereld.
Hallo meiden, Wat lief zijn jullie toch, jullie reacties op mijn 'buik-issue' helpen enorm hoor! Het is vandaag ook een stuk minder en ik kijk er ook weer een beetje naar uit dat je het gaat zien, want zoals Ninita schrijft.. Nu lijkt het net alsog je gewoon een beetje bent aangekomen, het is nog niet echt een babybuik voor de buitenwereld! Maar dat komt goed hoor! Ik heb er vertrouwen in! En inderdaad...afscheiding ken ik ook. Niet zo erg dat ik een inlegkruisje moet gebruiken, maar tis er wel! Gek fenomeen... Cjpt, wat heerlijk herkenbaar! Ik voelde me ook zo verloren in de Prenatal met al die termen wat me niks zei! Dus inderdaad mama mee! Gussam, meid, wat ontzettend geweldig voor je! Zo snel al! En nu gaat het vast goed! Marina, JOEPIE! 12 weken! Fijn hè! Ninita, wat naar dat je je zo beroerd voelt en dat je dan ook nog alleen was! En dat hij niet wilde komen.... Bah! Ik vind je dapper! Rose, meid, wat schrikken! Jakkie! Ben je onder controle voor je hart? Hanna, JEUJ! Verslagen af! Lekker hè als alles af is. Mijn rapportjes liggen ook al geraapt en klaar sinds afgelopen vrijdag! Leuk, iedereen slaat ineens druk aan het kamertje shoppen. Ik heb ook zo zin om aan de slag te gaan in dat kamertje! Turijn en Laguna, ik vind ze allebei erg leuk hoor! Zo, weer bijgelezen. Hier heerlijk weekend gehad, lekker zitten beppen met vriendinnetje en mams. Carnavalspakken zijn bijna af, zelf nog even de knopen erop zetten en het beleg ( kraag enzo...) erop naaien en dan zijn wij er klaar voor! Vriendinnetje is sinds oktober weer vrijgezel, na 9 maanden verkering te hebben gehad. Ze is eigenlijk altijd vrijgezel, met af en toe een flirtje er tussendoor, maar nooit echte blijvertjes. EN nu had ze deze jongen en daar had ze het ook over de toekomst. Dus ik was helemaal blij voor haar, want dat klonk echt serieus. Maakt die *(^#*%$^het zomaar pats-boem uit in oktober! En ze is er nog steeds helemaal stuk van.. Zo ontzettend verdrietig is ze soms nog. En nu vanmiddag in de auto weer in tranen, dat ze het zo fijn voor mij vindt dat ik zwanger ben en zo gelukkig maar dat het ook wel heel erg benadrukt hoe alleen zij is... En dat bedoelt ze dan echt niet onaardig mijn kant op hoor! Maar ik vond het zo sneu... Dus nu heb ik een chocoladepakket gemaakt voor haar, chocolaatjes, chocolademaskertje, een lekker tijdschrift en de dvd van MamaMIa, daar wordt ze vast blij van! Morgen even op de post doen.. Heb vandaag ook weer wat krampen in mijn onderbuik en inderdaad steken in mijn liezen als ik moet niesen of heel hard moet lachen op te snel op sta! En ik las hier bij iemand dat dat een goed teken is... ( leg eens uit?) Meiden, ik heb morgen lekker vrij met mijn lief, dus waarschijnlijk tot dinsdag! Fijne (werk) dag morgen! Liefs, Pluis
@ Ninita: je moet dit even goed uitzoeken. Ik heb een soort situatie als de jouwe nu een paar keer van nabij meegemaakt. En van mijn beste vriendinnen heeft de vader het kind uiteindelijk niet laten erkennen omdat zij ook bang was dat hij er dan aanspraak op zou maken (zelfs zou proberen het kind te krijgen door te zeggen dat zij geen goede moeder was). Goed dat je je wat beter eronder voelt. Het is al vaak gezegd, maar dit is wat je van hem kan verwachten en niet meer. Hij wil niet en mannen die door dit soort zaken onaangenaam verrast worden (omdat ze er zelf niet bewust voor gekozen hebben) draaien in mijn omgeving in elk geval nniet bij. Je kunt jezelf veel; frustratie besparen door dit als een gegeven te nemen en het los te laten. Jij en je kindje zijn veel belangrijker! Sterkte!
@Ninita: sterkte meid, het zal niet gemakkelijk zijn voor je. Probeer ondanks alles aan jezelf te denken en er iets moois van te maken.
@Ninita, Sterkte meid, denk je wel goed om jezelf? Zo, wij hebben vandaag onze eerste baby-aankoop gedaan. We hebben via marktplaats een heel mooi babykamertje gevonden. Compleet, van het merk vroomshoop voor maar 125 euro. We zijn helemaal blij. Nu alleen nog een huis er om heen We kunnen het hier niet kwijt helaas. Dinsdag gaan we huisje kijken voor de tweede keer, dus wie weet... Ik ga lekker slapen! Liefs, Wup
Goedemorgen allemaal, Een hele vroege morgen voor mij helaas..... Manlief ging om half 5 zijn bed uit en daarna kon ik niet meer slapen. Heb het nog wel geprobeerd tot kwart voor 6, maar toen toch maar eruit. Pfffff. Nou ja, dan zal ik komende nacht in ieder geval wel goed slapen @Wup, leuk dat je zo goed bent geslaagd voor de babykamer. Wat een keuze he op Marktplaats? Hopelijk vinden jullie snel een huis. Misschien morgen al? Veel plezier bij de bezichtiging! Ik ga nu even ontbijten. Fijne dag! Groetjes, Hanna
Goedemorgen meiden! Meiden die de 12 weken grens over zijn: YEAH, gefeliciteerd meiden! Meiden met geweldige echo's: YEAH, gefeliciteerd, blijft toch elke keer mooi een geweldige echo! Voor de ziek, zwak en misselijke onder ons: Beterschappies en een hele dikke knuf meiden! Dat jullie jezelf maar snel beter voelen! Ninita: Het Erkennen van een kind moet je sowieso samen doen, zolang jij dus niet met hem naar het gemeentehuis gaat om dat te regelen, kan hij NERGENS aanspraak op maken. Jullie kind heeft dan dus geen vader (vader onbekend) voor de wet. Hij zou het alleen achteraf via een rechter kunnen spelen door een vaderschaps test af te kunnen dwingen geloof ik... Maar daar weet ik het fijne niet van... Ga gewoon even naar de gemeente toe en vraag daar alle informatie duidelijk op. Of je gaat even naar de rechtswinkel, die kunnen je dat ook allemaal haarfijn uitleggen. Ik wil je in ieder geval even heel erg veel sterkte wensen en weet dat wij er hier allemaal zijn om je te steunen! Hier afgelopen weekend weer een nacht gedraaid en merk toch wel dat het zwaarder begint te worden, misschien omdat we afgelopen zaterdag overdag ook een scholing hebben gehad... Ik kreeg wel te horen van de baas dat ik alleen nog maar op de post zelf mag werken en niet meer mee op uitruk mag ivm vallen en vechtpartijen. Ze zijn dus wel erg zuinig op me Voor de rest gaat het nog het zelfde hier, nog regelmatig misselijk (maar we weten waar we het voor doen dus dat nemen we voor lief) Met oma gaat het nog steeds slecht, ze ligt nog steeds in het ziekenhuis. De cardioloog durft ze niet naar huis te sturen, dus dat zegt ook al genoeg. Jayden is gelukkig weer opgeknapt... en zijn nog steeds druk met klussen in huis hihi Voor iedereen een fijne dag toegewenst! Dikke kus Joy
@ninita, mijn kids staan ook alleen op mnijn naam, ze zullen, kunnen vragen naar vader, en daarop kunje antworden, kweet niet, kweet wel maar zeg het niet, nvt, etc En dan is het kindje onder jou gezag en heb jij alle rechten.
@ Ninita, ik wil even zeggen dat ik je de laatste weken heb gevolgd en het zo dapper van je vind hoe je je er tot nu toe doorheen slaat! Volgens mij word jij een geweldige moeder en ben je nu al een hele sterke vrouw. Tuurlijk heb je je breekmomenten waarop je onzeker bent etc. Maar dat neemt niet weg dat er veel vrouwen zouden zijn die zich heel anders hadden gedragen in deze situatie en misschien niet voor hun kindje hadden durven kiezen. Weten je ouders enzo het eigenlijk inmiddels? @ Mama van Youri, ja die Laguna is ook heel mooi! Tis inderdaad allemaal wel duur. Maarja, we hebben het erover gehad en wij hebben besloten nergens op te willen bezuinigen. We zitten in de gelukkige situatie dat we dat ook kunnen zeggen. Ik zou graag ooit een 2e kindje willen maarja het gaat bij ons gewoon allemaal niet zo makkelijk. Dus ik stel me erop in dat dit ons enige kindje gaat worden en dan wil ik gewoon alles perfect. Klinkt dat verwend he?! Perfect... nouja, dit kamertje is voor ons perfect omdat de kleur bruin die erin zit exact hetzelfde is als de vloer door ons huis. En ik wil geen hele witte kamer dus dan valt er zowiezo al een hoop af. Nou lang verhaal weer. Ga maar eens werken. Fijne dag ladies! Staan er eigenlijk nog echo's op de planning? X Cin
Goede morgen allemaal, hoe gaat het met jullie vandaag? Iedereen met een echo vandaag heel veel plezier en geniet van jullie wurm! Iedereen in de ziekenboeg, beterschap en doe het rustig aan! Ninita: Sterkte met alles en kies voor jou voor de goede oplossing! En met erkennen van vaderschap dat kan inderdaad alleen als jij daar bij bent, dus hij kan daar alleen helemaal niks mee! Je kan hier ook informatie over opvragen bij de gemeente! Succes! Ik zit vandaag helaas thuis inplaats van op mijn werk. we hebben zaterdag een tuinhuisje afgebroken en ik ben zo stom geweest om iets te enthausiast mee te helpen en nu heb ik zo`n last van mijn rug, dat ik gisteren maar een collega heb gebeld of ze voor mij wilde werken. Ze heeft hemel en aarde verzet, maar zo kunnen regelen dat ik vrij heb, lief he! Ik ga ff met de hond een frisse neus halen. Geniet van deze zonnige dag!
Jippie ik slaap weer redelijk normaal, wat scheelt dat een enrgie zeg, heerlijk gewoon ik kan de hele wereld weer aan. (tot nu toe hahaha) Dat is ook wel nodig want zoals jullie weten heb ik 2 honden en op maandag enn dinsdag een pup als oppas erbij, nou ik heb me er een werk aan vandaag... Gisteren honden vis gegeten en nu heeft Ben de grootste flapoor vanacht besloten alles er weer iut te gooien, stinken ! Hele huis stinkt naar vis inclusief de honden erbij. Nou alles maar in de was gedaan , moet het 2 keer wassen rook ik al zelfs de wasmachine stinkt nu naar vis. Besluit de pup buiten ondertussen de tuin uit te graven en vervolgens binnen op een kussen zonder hoes van de honden te plassen, en nog 2 keer ergens anders in huis. Ik ben dus alleen maar zooi aan het opruimen en het stinkt nog steeds. Als ik na vandaag niet heb gespuugd nou dan komt het zeker niet meer hahahaha. Nou ga weer een was verwisselen en de vloer weer dweilen en dan met de honden naar buiiten zodat ze hopelijk de rest van de dag lekker slapen...... gr. Nicole
Jippie vandaag 13 weken zwanger! van het weekend wel paar keer zo"n vlaag van misselijkheid gehad. Flink kokhalzen, vieze geluiden, maar er kwam niks uit. Haha Nicole wat viessssss van die vis. ik heb echt medelijden met je. Moet er niet aan denken! Heb je ff pechdag zeg. Schijndelsvolk, ongelofelijk dat je dat trekt zo'n hele nacht werken. Volgens mij maak je echt veel mee op zo'n nacht. Al die mensen die net iets teveel van het goede gebruiken. Lijkt me wel interessant om al die verhalen van je te horen! Ik ga normaal ook best vaak naar die nachtelijke feestjes maar sinds ik zwanger ben val ik gewoon om van de vermoeidheid zo rond middernacht. Echt bikkel van je dat je gewoon door blijft werken. En terecht dat je niet uit hoef te rukken bij vechtpartijtjes, zou toch gek zijn haha.
@ninita sterkte met deze situatie, en weet cker dat je het gaat redden in je eentje en met behulp van je familie. en die baby kamer is echt mooi! maarja wel prijzig inderdaad, wij hebben alles een commode en een ledikantje nodig, wij hebben al een inbouwkast op die slaapkamer dus dat hoeft een kast niet, ik ga denk ik gewoon is rond kijken, veelal zie je hele kamers dus dat hoeft hiet niet hihi. vandaag gewerkt heb een beetje te veel getild en daar ondervindt ik nu de lasten van pfff morgen maar wat rustiger doen. iedereen met de mooie echo's gefeliciteerd!
Zo daar ben ik weer is! Ben weer helemaal opgeknapt gelukkig! Naja nog wel misselijk af en toe maarja dat hoort erbij! Wij gaan waarschijnlijk ook onze babykamer bij de babydump halen. Ik vind de Altea heel mooi. Ga zaterdag nog even bij Ikea kijken , maar zag daar vorige keer niet zoveel. Heb het weekend goed nieuws gehoord! Me schoonzusje is zwanger van de 2e! Joepie! Ze weet niet precies hoelang ze zwanger is, ze had dit weekend de test gedaan maar twijfeld want ze was de laatste keer maar heel weinig ongi. Nou leuk voor onze kindjes Vanmiddag maar weer eens werken, ga het nu iedereen vertellen dat ik zwanger ben en me echo laten zien! Nicolioo, succes met je hondjes en de vis enzo! Noa, rustig aan doen hoor! Ninita, heel veel sterkte en we zijn er voor je! Verder ben ik vergeten, ben zo vergeetachtig! Fijne dag allemaal!