Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Goede morgen dames,

Ook wij zijn het weekend wezen kijken naar babykamers. En wij komen uit bij de prenatal. Daar hebben ze voor ons de mooiste kamers, en ook nog tegen een betere prijs dan bij de baby-dump. Daar vonden wij de prijzen erg hoog... Nu nog even wachten op de echo over 2 weken, en als die goed is kunnen we gaan inslaan.

Vandaag al weer 9 weken zwanger. En voor mij is dat echt een mijlpaal na een miskraam met 7 en 5 weken. En die nare bloedingen. Mijn spijkerbroeken krijg ik niet meer dicht, dus het bovenste knoopje blijft nu lekker open. Je ziet eigenlijk nog niets, maar maar blijkbaar is mijn buik toch iets aan het opzetten.

Hebben jullie trouwens ook zo veel felicitaties gehad? Onze schouw staat vol met kaartjes van mensen die ons feliciteren. Super!

2. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    nee geen kaartejes , wel felicitaties, een zus die constant vraagt hoe is het met de baby ipv hoe is het met jou, waarop ik bits antwoord, weet ik niet, ik hoor, zie en voel hem niet! Ik snap wel dat ze het lief bedoeld maar ik ben erg kortaf als de vraag mij niet bevalt (puur zwangerschapskwaaltje)
    Het kost me soms moeite om lief te blijven.
    Zeker als er van die domme dingen worden gezgd.

Met verder gaat het lekker hier hoor:)

3. mamadolly

mamadolly Actief lid

16 aug 2008
    425
    0
    0
    Wij hebben ook al de nodige kaartjes gehad...en gewone mondelinge felicitaties....
    werd vandaag zelfs gebeld door de directeur van mn werk, hij feliciteerde me en zei dat ie het helemaal geweldig vond...pfff wat een opluchting. Je hoort zoveel verschillende verhalen wat betreft reacties van de directie dat ik echt zoiets had van: o jee...wat zal die van mij gaan zeggen..

Wij hebben onze babykamer enz al besteld.
    Bij ons in de buurt zit Duimeland, deze hebben een speciale "schijf" voor starters (of mensen die alles opnieuw willen aanschaffen) hier heb je dan voor 1499 euro eigenlijk alle grote dingen inzitten...
    een babykamer, kinderwagen, box + kleed, complete badset, matras en de rest wat je nodig bent voor het ledikantje, washandjes, complete zwitsal verzorgingslijn, klamboe enz (zitten nog van allerlei kleine dingetjes bij in)
    wij hadden de kinderwagen al, dus deze hebben we er uit gelaten, en hiervoor hebben we een maxi cosi besteld..
    vond deze prijs eigenlijk nog wel meevallen moet ik zeggen..

morgen de 4e echo...en als alles meezit hier mogen we dan gewoon naar de verloskundige ipv de gyneacoloog...

4. Lyla

Lyla Lid

19 apr 2008
    39
    0
    0
    Zuid Holland
    @cindy... echt een super mooie kamer hoor.... ! wij hebben die van ons zoontje van hij slaapt nu in een groot bed maar je wordt er wel hebberig van .... leuk gecombineerd met dat donkere hout.....

@ mama van youri.... ook super leuk die van jou...... maar kan jij ook niet die van je zoontje weer gebruiken? scheelt een hoop geld......

Iedereen een fijne dag gewenst.... ben met het huishouden bezig en zo boodschappen doen... pfffffff........

Liefs Lyla....

5. rose

rose Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.421
    0
    0
    hello allemaal,

vandaag naar de cardioloog geweest voor controle. alles was goed bloeddruk was alleen wat laag. hij ging nu uitzoeken welke medicatie ik krijg met de bevalling.
    ik ben trouwens hartpatient en heb op mijn 10e een open hartoperatie gehad en nu heb ik nog een hartritme stoornis dus vandaar!

@ninita wat een klote situatie. hoe vole je je eronder, heb je nu nog contact met hem?
    over erkennen jij moet toestemming geven als hij eht wil erkennen en als hij erkend heeft dat hij de vader heef dan heeft hij de rechten en plichten tot 21 jaar. ik weet neit of je wil dat hij ook wat gaat betalen maar als hij niet erkend sta je er idd helemaal alleen voor. van de ene kant prettig want je wil neit dat hij er dan wat mee te maken heeft maar van de andre kant moeilijk omdat je het financieel helemal alleen moet doen. je kan gewoon naar het gemeentehuis om het te vragen daar krijg je alle info die je nodig hebt.
    en je moet ook in je achterhoofd houden dat als je later nog kinderen krigt en een man die voor jouw kind zorgt alsof het zijn eigen kind is hij het ook kan erkennen waardoor alle kinderen dezelfde achternaam hebben. als het kind al erkend is word dit een stuk moeilijker.

@linnie zo dat klinkt goed voor die prijs

over babykamers. als het een meisje is dan heb ik de commode en kast al (die ga ik dan schilderen) en dan moeten we nog een bijpasend ledikantje kopen, maar als het een jongetje is dan moeten we wel een nieuwe babykmaer aanschaffen. doen we dus pas over een paar weken.

6. tal

tal Actief lid

17 aug 2006
    446
    0
    0
    moeder
    denhelder
    Goeiemiddag allemaal ;)
    las over babykamers ...
    wij gebruiken de commode en het bedje van me zoontje gewoon die zijn allebei nog goed dus ga dan geen nieuwe aanschaffen maar ja das ieder voor zich ;)

@rose gelukkig dat het beter met je gaat dat is wel heftig allemaal natuurlijk hoop dat je bloeddruk snel weer wat meer omhoog gaat ! ;)

hier nog geen kaartjes gehad maar veel mensen weten het ook nog niet
    op me moeder en schoonouders enzz na natuurlijk !
    de rest vertel ik het pas met 12 weken :)

@ ninita wat zit je ook in een rotsituatie he bah echt vervelend voor je
    je moet gewoon doen wat jou het beste lijkt
    en als je (vriend) er niks mee te maken wil hebben is dat zijn keus natuurlijk maar dan moet tie niet later aan komen waaien als de beeb geboren is !
    volgens mij zijn mannen ook wel zo van nou ben nu toch wel nieuwschierig ofzo weet je wel :rolleyes:
    maar ja in iedergeval sterkte met wat je ook gaat doen
    al sta je er alleen voor is dat K*t maar je gaat het zeker wel redden hoor ;)
    je hebt toch wel mensen die achter je staan en je steunen en helpen?

nou verders niet veel te vertellen
    ga zo me zoon van school halen en dan lekker niksen hihi :)

7. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Kanellie, hoe is het nu ben je al wat rustiger?
    Ik heb ook overal pijntjes gehad en nog maar vandaag gezien dat alles goed is, dus geen zorgen maken!

@Miekiepluis, gelukkig groeit je buik op dit moment maar langzaam dus krijg je even de tijd om er aan te wennen.
    Komt goed meid!

@Sweepy, wat geweldig dat je nog een zelfde kamertje heb kunnen scoren!
    En nog gefeliciteerd met je 12wk

@Gusam, wat super dat je weer zo snel zwanger bent!
    Ik duim voor jullie dat deze keer alles goed gaat, probeer jezelf niet gek te maken he!

@Brusje, heb je al bij Prenatal gekeken voor die kruippakjes?
    Met Mirthe hadden ze er daar heel veel

@Cjpt, de parkeerplaats van Babydump is een ramp idd.
    En dat je je daar verloren voelt is niet gek hoor, staat er ook echt megavol allemaal.
    Mooi kamertje trouwens!

@Dolfina, gefeliciteerd en welkom
    Hi hi, jij heb een abonnement op augustus beebs :D

@Ppa, lekker bij ons blijven hoor!
    Fijn dat alles goed met je kleintje was

@Marina71, gefeliciteerd met je 12 wk

@Ninita, hoe is het met je?
    Ik kan wel heel makkelijk zeggen laat die jongen, maar zo makkelijk zal het voor jou niet zijn!
    Dikke knuff meid

@Nicoliooo, gefeliciteerd met je 12 wk en hi hi jij heb het druk met je "kindjes" vandaag ;)

@Mvk, super dat je echo goed was en dat je zo'n koopje had met je kinderwagen

@Ollekebolleke, beterschap , hoop dat je rug snel over is

@Melisa, hier idd ook een hoop kaartjes , echt leuk!

Leuk om te lezen dat er al geshopt wordt voor babykamertjes!
    Wij verhuizen Mirthe en krijgt beeb de kamer, dus slaan deze keer over.
    Gelukkig kan ik dus met jullie beetje mee genieten :D

8. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    zo leuk te horen dat er nog meer zijn wezen kijken voor een kamertje, wordt nu toch allemaal wat echter vind ik. wij gaan het de familie op 14 feb vertellen dan ben ik 12wekn en 3 dagen. vonden wij wel een leuke datum,maar soms lees je dat 13 weken de grens is maar hoor iedereen met 12 weken wat klopt er nou ik snap het het niet meer

9. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Ik weet niet beter dan de 12 weken grens.

10. tal

tal Actief lid

17 aug 2006
    446
    0
    0
    moeder
    denhelder
    Ik weet ook niet beter dan de 12 weken grens ;)

11. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Straks de nekplooimetingecho gehad.

Alles gaat super met ons kleintje.
    Lag keurig op schema met groei,weer precies op de dag af.
    Is echt een luilak, hi hi
    Zus was altijd adhd aan het springen met echo's maar deze vindt het allemaal wel prima :D

Alleen als de echoscopiste hem/haar plaagde dan zag je beweging, er moest wel geplaagd worden om goed te kunnen meten, dus gelukkig wel wat beweging gezien.
    Nekplooi was keurig, 1,6 mm (moet kleiner zijn dan 3,5mm) dus dat zal allemaal wel mee gaan vallen weer, hoef ik me daar ook niet druk meer om te maken, lekker.

Dvd weer mee gehad en filmpje is aan het uploaden, zal hem openbaar zetten kunnen jullie ook een keer spieken als je het leuk vindt

12. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    ja dacht ook al wel 12 weken hoor, weet ook genees meer waar ik dat van 13 heb gelezen. maar het is dus 12 nog ffies en dan is het geen geheimpje meer.

13. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hallo, ik kom me aanmelden! Weet nog niet of ik iets zinnigs heb toe te voegen, dat merken we vanzelf wel he? ;)

Augustus rulez!

14. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hallo,

Cjpt, ik vind het helemaal niet verwend! Als ik in jullie situatie zou zitten zou ik denkelijk wel precies hetzelfde doen! :D
    En als je het financieel kunt, waarom dan niet doen he!

Alle zieke mama's, beterschap!

Heb alles gelezen maar ben een beetje van streek.
    Vanmiddag een parkeerboete gekregen van 60 euro... Ik zet de auto altijd op een parkeerplaats waar het nog gratis is, maar nu was er geen plaats. Ik zag dus elke dag auto's ergens anders staan, zeg maar in het gras bij die parkeerplaats dus dacht dat dat ook zomaar mocht. Nou niet dus :(
    Nou heb ik dus deze maand bijna voor noppes gewerkt, ik werk nl een stuk van mijn woonplaats af en sta elke dag nogal in de file etc. Krijg geen km vergoeding. Dus als ik dat alles en de opvan van Youri etc van mijn loon aftrek hou ik al bijna niks over. En nu dus helemaal niet veel. Ellende. Denk er nu dus serieus over om daar te stoppen.......

Weet iemand hier misschien iets van contracten af?
    Ik heb een 2-12uur contract. Ik werk elke week 18uur. Krijg ik ook betaald.
    Maar als ik dus met verlof ga dan krijg ik maar 2uur betaald? :confused:
    Iemand een idee of dit klopt?
    Pff zit er echt ff doorheen...

Ga maar eens koken,
    Kom snel weer uitgebreid op jullie reageren :oops:

15. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Wow Monique! Tis echt al een volledig kindje, wat mooi zeg! Super!
    Fijn ook dat alles in orde was :D

Miepie, welkom hier! Leuk dat je bij ons komt mee kletsen :D

Nou ga ik echt koken!

16. mamadolly

mamadolly Actief lid

16 aug 2008
    425
    0
    0
    @ monique, mag ik vragen waarmee jullie dat gefilmd hebben? Wij hebben het laatst ook geprobeerd met de camera, maar op een of andere manier zagen we alleen maar streepjes die van boven naar beneden over het beeld bewegen...

17. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Oh monique wat gaaf zeg. Precies zoals onze frummel. Jammer dat er geen geluid bij zat, want volgens mij kreeg je behoorlijk wat uitleg over alles of heb ik dat verkeerd begrepen? Fijn nieuws van de nekplooimeting. Super hoor.

18. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

@ mamavanyouri: Als het goed is krijg je tijdens je verlof een gemiddelde betaald van wat je de afgelopen maanden gewerkt hebt (vriendin van me zei 9 mnd) dat komt dus voor jou waarschijnlijk neer op ongeveer die 18 uur. (als ik het goed begrepen heb)

19. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Rose,

We zijn evenver, en we zijn allebei hartpatient! Ook toevallig!

Ik heb een aangeboren hartafwijking, slik verder geen medicatie of iets dergelijks, het is een lichte afwijking een klep die vernauwd is. Moet wel ieder jaar op controle komen en nu ik zwanger ben (verwacht ik wat vaker). Ik heb 11 febr weer een afspraak met de cardioloog, ben benieuwd wat hij me heeft te vertellen..

Deel Deze Pagina