@Miepie74, welkom en gefeliciteerd! @MamavanYouri, oh wat balen van die bekeuring zeg. Krijg je met zwangerschapsverlof niet uitbetaald wat je de laatste 3 maanden gemiddeld voor je verlof heb gewerkt? Even navragen bij UWV @Linnie123, wij hebben dit niet gefilmd zelf, ik mocht een dvd meebrengen en daar dus gewoon afgehaald. Wat hebben jullie geprobeerd te filmen? @Daan78, elke keer als je dat pijltje ziet gaan dan legt ze idd iets uit ja. Da's zonde dat je dat nu niet kan volgen
OH! Wat herken ik dit! Zo fijn! Ik ben ook wat kort voor de kont, een kort lontje, kortaf, hoe je het ook wilt noemen! Ik dacht dat ik de enoge was, maar mijn irritatiegrens ligt een stukje lager dan eerst... Liefs, Pluis
bij een collga van mij was dat ook het geval, die had ook een 5 tot 15 uren contract en kreeg inderdaad het minimale uitbetaald, want dan moeten ze ook als je bv geen werk voor je is dus ja dan is het balen als je de laatste tijd veel gewerkt hebt, hier is het in iedergeval wel zo.
Jee wat een ellende zo'n bekeuring mama van Youri, zo'n weggegooid geld en dat ze dan net jou moeten hebben... Ik zou inderdaad als je r zo weinig aan overhoudt eens gaan kijken of je iets meer in de buurt kunt vinden, tot die tijd heb je daar moiu je baan. En je maar voor 2 uur uitbetalen tijdens je verlof mag niet volgens mij maar moet je even goed navragen. Monique erg mooi filmpje, knap kindje Cjp Ik zou ook helemaal los gaan als ik jou was, en als je het financieel kunt nou is er iets leukers om je geld aan uit te geven? Het verhaal met de hondjes is echt nog erger geworden, ben net klaar. In het bos is Luna van een bruggetje afgevallen in de vieze zwarte drek door het ijs heen en Ben is tijdens de fazantenjacht ook een zwartedreksloot tegengekomen. Nou beiden honden onder de douche in de schone badkamer pfffffffffffff Het is gewoon hilarisch, kan me bijna niet voorstellen dat ons kind straks ook zoveel werk gaat opleveren Oh ja de auto is nu ook echt een stinkende modderzooi en moet voor donderdag schoon want dan rijdt er een collega mee naar Zeeland voor een studie 2-daagse en ze houdt totaal niet van honden. gr. Nicole
@nicolio hahaha leuk he honden, hier ook zo flapdrol hoor die nog ff in de sloot gaat staan enzo, en dan hup in je auto ruikt niet altijd lekker, ach zo zijn wel al wel wat voorbereid op een kindje hihi
Hoi meiden, ik lees eigenlijk al een hele tijd met het augustusforum mee, maar nu 'durf' ik dan toch een berichtje te plaatsen. Vorige week woensdag de 12 weken echo gehad. Zag er prachtig uit, bewoog lekker en spartelde met handjes en voetjes. De uitgerekende datum is 3 augustus, nog een leeuw want ik ben van 8 augustus. Nu genieten en ons lekker oriënteren en laten informeren op alle spullen op babygebied, er is een hoop veranderd nadat ik zelf als verkoop medewerker bij de Baby Stunter (Dump) heb gewerkt als bijbaan.
Dank jullie voor jullie reacties... Ik lees dus verschillende dingen, dus het kan alle kanten op. Nou ik ga het anders morgen maar eens navragen eens kijken wat ze daar zeggen. Ik ben alleen zo bang dat ze gewoon wat zeggen, en dat het dan straks toch anders is... Zoeken naar een andere baan en daar blijven is niet echt een optie, dit heb ik afgelopen half jaar al gedaan. Niemand wil me... heel raar maar waar. En ik wil echt zo graag weg daar... Dus ga even met vriend rekenen of het mogelijk is enzo. Moet even zorgen dat ik geen overhaaste beslissingen ga nemen
even wat ik nog onthouden heb: @ monique: wat een leuk filmpje! Echt heel leuk! @ gusam: gefeliciteerd. fijn dat het zo snel gelukt is! @ mama van youri: inderdaad een heel leuk kamertje en balen van de boete! @ Nicole: balen van je rug: ik hoop dat het snel over is! @ nieuwe zwangeren: welkome en nog gefeliciteerd! @ felicitaties: we worden overspoeld door aandacht: kaartjes, cadeautjes, telefoontjes. Echt super leuk allemaal! Iedereen vraagt bij mij trouwens wel hoe het met mij gaat. Hier alles rustig. Mijn buik is nog steeds bijna plat (helemaal plat is hij al jaren niet meer hahaha) en ik ben pas 0,6 kilo aangekomen. Ik heb toch besloten om as vrijdag een pretecho te laten maken: 15 min voor 30 euro. Ik heb besloten dat mijn gemoedsrust wel 30 euro waard is. Ik snap het als mensen nu gaan zeggen: maar dan maak je je volgende week weer druk, vertrouw op je lichaam enzovoort enzovoort. Maar ik heb even geen zin om me verder te verantwoorden. Dus ik heb besloten van vrienden enzo niemand iets te zeggen.
Lieke, leuk vrijdag een echo! Gewoon doen als jij je daar beter bij voelt hoor. En kan best begrijpen dat je geen zin hebt om je te verandwoorden!
@ Welpje: gefeliciteerd! Dat is wel het leuke van hier ook laten weten dat je er bent (ipv alleen meelezen)... nu weten wij ook dat jij er bent en kunnen we met z'n allen zeggen: WELKOM! @ Lieke79: ach iedereen moet eens niet zo'n mening hebben over alles en nog wat. Waarom laten mensen elkaar nou eens niet gewoon lekker doen waar ze zich goed bij voelen?! Ik zit er zelf ook aan te denken om tussentijd een echo te laten maken. En niet uit onzekerheid maar gewoon omdat ik van elke minuut van mijn zwangerschap wil genieten en er is niks leukers dan zwaaien naar de beeb! En wat anderen daar dan van vinden? Who cares! Heeeeeel veel plezier vrijdag en laat je even weten hoe het was? @ Mama van Youri, wat doe je eigenlijk als ik vragen mag? Heb je vast eerder verteld maar ik weet het niet meer
@ mama van youri en cindy: bedankt voor de lieve berichtjes: doet me echt heel goed! Ik moet veel meer schijt aan anderen hebben.
Hallo, ik durf me nu ook hier aan te melden. Heb vandaag mijn echo gehad en ben helemaal in de wolken. Na drie miskramen ben ik nu eindelijk (bijna) in week twaalf aanbeland. Het grote genieten kan beginnen! Leuk om hier te kletsen met vrouwen die ongeveer even ver zijn. Wat is hier al een hoop afgekletst zeg, al bijna 400 pagina's, gezellig!
Wat fijn dat er weer wat goede echo's zijn geweest! Super! Hier vandaag een goede dag, eigenlijk weinig te melden. Ga vanavond lekker bankhangen en nu een boekje lezen met mijn zoontje. Fijne avond allemaal!
hallo allemaal, 29 december hebben wij een eerste echo gehad. hierop was een heel klein vruchtje te zien, met hart aktie. dus helemaal geweldig. 23 januari mochten wij voor de 2e echo.. en hierop was een iets groter kindje te zien. ZO mooi! maar dat weten jullie allen. het leuke was dat ik dacht dat ik 11 weken en 2 dagen zwanger was. maar het is zo dat ik 9 dagen erbij kreeg. ze hebben het kindje 3 keer opgemeten en kwamen op 5 augustus uit. i.p.v 14 augustus dat betekend dat ik al helemaal door de 12 weken heen was. we waren super gelukkig. ik was ook nog jarig die dag..dus het was helemaal feest. iedereen die op visite kwam kreeg eerst onze echo in de handen gedrukt. we waren zoo blij. omdat ik dacht dat ik goed gerekend had met de dagen dachten we echt dat het later zou komen. toch wel grappig. en fijn dat het eens goed uitpakt! verder niets te melden.. alleen dat ik heel blij en gelukkig ben . ps: ik heb me al aangemeld op de speciale site van augustus mama's en heb daar ook al meerdere keren geprobeerd contact te zoeken met de beheerder ervan. Maar krijg nooit reactie erop. weet iemand misschien bij wie ik hiervoor moet zijn? alvast bedankt, groeten rian
Hallo allemaal! Hier weer eens even een berichtje van mij. Heb het ontzettend druk op het werk, dus 's avonds heb ik eigenlijk alleen maar zin om op de bank voor de tv te hangen, haha! Met ons gaat alles prima, krijg allemaal leuke reacties van iedereen. Helaas had ik dit weekend een griepje en heb ik alleen maar op de bank gelegen. Gelukkig voel ik me al weer een stuk beter! Ik zal proberen om weer eens vaker een berichtje te schrijven!
Hoi meiden, Lieke, leuk dat je een echo laat maken en als jij je er goed bij voelt, gewoon lekker doen! Mama van Youri, jeetje wat balen van die bekeuring echt zo zonde van het geld inderdaad. Wat voor werk doe je eigenlijk? Kun je je niet inschrijven bij een uitzendbureau? Nieuwen, welkom en gefeliciteerd! Monique, wat schattig! Meiden, thanks ik heb echt heel veel aan jullie berichtjes hoewel ik mezelf helemaal niet dapper en sterk vindt. Het ene moment heb ik het gevoel de hele wereld aan te kunnen maar 10 seconden later stort ik compleet in. Ik het vandaag aan een collega verteld dat ik zwanger ben. Ik vertel hem eigenlijk altijd alles maar hij was de afgelopen weken in het buitenland en vandaag was die weer terug. Hij zag me en vroeg meteen wat er aan de hand was. Dat vond ik zo lief, hij heeft me zo'n tijd niet gezien en ziet dan in 1 oogopslag dat ik niet lekker in mijn vel zit. Ik barstte bijna in tranen uit en toen heb ik hem alles verteld. Hij reageerde echt geweldig: oh meis, gefeliciteerd wat super, wanneer ben je uitgeteld etc etc. Dat had ik nou net zo nodig, eindelijk eens iemand die meteen positief reageert en blij voor me is. Daarna dus mijn hele situatie uitgelegd en ook daar had hij wel wat goede adviezen. Best wel raar eigenlijk, ik ken hem pas een goed jaar maar ik vertrouw hem wel 100% en hij is als een soort grote broer voor me. Toen heb ik "vriendje" (ja, even geen idee meer hoe ik hem moet noemen) verteld dat ik het aan die collega had verteld en hij werd woest! Of ik helemaal gek geworden was en dat ik zijn leven kapot maakte. Ik geloof dat het eindelijk tot hem doordringt dat ik geen abortus laat plegen. Toen was ik natuurlijk weer helemaal in tranen maar nu ben ik weer rustig. Ik mag hem voorlopig niet bellen of smsen want hij wil rust. Hij neemt deze week een keer contact met me op om te praten... Zucht... Net weer heel eventjes naar het hartje geluisterd, daar word ik helemaal rustig en blij van. Soms voel ik me zo eenzaam en alleen maar dan besef ik weer dat ik helemaal niet alleen ben en dat ik alles over heb voor dit kleine wondertje. Oh ja donderdag na de echo ga ik het mijn ouders vertellen en nadat ik gepraat heb met "vriendje" mag de hele wereld het weten.
Ninita, ik werk bij de Albert Heijn als vuller... Bij uitzendbureau zou idd wel een idee zijn... Verder ben ik heel blij voor je dat je collega zo lief en enthousiast reageerde! Dat kan een mens echt goed doen he.... Hopelijk (dat denk ik wel) blijft hij je de hele zwangerschap zo steunen. Wat een stomme reactie van je 'vriend' daarop zeg... en dat je hem nu even niet mag bellen/smsen.. Fijn is dat. En idd altijd onthouden blijven dat je niet alleen bent! Ben benieuwd hoe je familie gaat reageren op het nieuws!
Hoi miekepluis, ff een quote van een qoute, ben ook blij dat ik niet de enige ben, maar ik meld het wel al aan iedereen, zijn ze er op voorbereid en nemen ze het je niet zo kwalijk. Al nmoet je natiuurlijkn iet te bits doen
Oeh ik moet een moeilijke keuze maken Ik ben dus heeeeel nieuwschierig aangelegd.... En wil dus zo snel mogelijk het geslacht te weten komen van de kleine. Nu kan ik bij een echobureau met 17 weken terecht... Maar heb mijn 20 weken echo met 19 weken... Zou ik dan toch al 2 weken eerder die extra echo doen? Het lijkt kort, 2 weken, maar kan erg lang zijn.... Moeilijk he Ff Gtst kijken...