Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hey Ollekebolleke, wat kl*te! heel veel sterkte!

@mama van yourí: bij zw.zwemmen krijg je vooral been,- en armspieroefeningen en oefeningen om te ontspannen. dat was het eigenlijk. maar het was wel erg lekker!

@allen: mijn borsten lekken lichtjes! had het bij het zwanger zijn forum gevraagd en het is echt melk! hebben jullie dat ook al?

2. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Ollekebolleke, wat erg van de bewoonster en balen dat je niet het kamertje kan gaan halen.

Even over de hyves: ik wil me daar over een tijdje ook aanmelden maar ik zie daar staan dat het voor de augustus 2009 mama's van zwangerschapspagina is maar kunnen we daar niet iets anders van maken? Bijvoorbeeld voor een besloten groepje augustus 2009 mama's? Dus zonder de verwijzing naar hier erbij? Ik zit er namelijk niet op te wachten dat iemand mijn berichten hier gaat lezen.

Ladytijger, veel sterkte en we hopen op een wondertje!

Salaris, toeslagen etc. ik moet het allemaal nog uitzoeken. Ik heb wel al gelezen dat alleenstaande moeders veel toeslagen en belastingvoordeel krijgen dus hopelijk is dat ook zo want met een baan van 20-24 uur ga ik het nooit redden in mijn eentje.

Nenci, fijn dat je baas zo flexibel is en wat een superlief aanbod!

mary27, welkom!

Marieke, hier geen lekkende borsten gelukkig maar wel nog steeds pijnlijk.

Ik ben de dag goed doorgekomen, was best druk op mijn werk dus dat schoot lekker op. Daardoor wel maar 5 min met die ene collega kunnen praten maar dat komt morgen wel weer goed. Ik heb het 's avonds wel moeilijk als ik hier thuis zit. Nog niks van "vriendje" gehoord maar dat verwacht ik ook pas op z'n vroegst vrijdag of in het weekend.
    Maar ik hou me nu vast aan donderdag. Dan ga ik mijn beebje weer zien en kan ik er vast weer helemaal tegenaan.

3. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    @ninita, volgens mij kan niemand het zien als je lid bent van deze augustusmamahyves. (bij mij in idergeval niet) ik heb mijn buzz er ook bewust voor uitgezet... :D
    En ik vind het erg stoer dat je je er zo doorheen slaat....you go girl!

@Ladytijger....ik hoop zo voor je dat er toch iets gegroeid is. sterkte ermee.

nieuwe dames, gefeliciteerd! leuk dat er toch nog steeds bij komen.

ik heb een kweekend achter de rug..zaterdag zo moe als een hond, had geneens zin om naar de stad te gaan.. :confused: nou dan moet het wel heel erg met me gesteld zijn, en zondag met koppijn op bed gelegen...en maadag natuurlijk weer kiplekker zodat ik heerlijk kon gaan werken...not..haha..

4. tal

tal Actief lid

17 aug 2006
    446
    0
    0
    moeder
    denhelder
    @mama van youri
    ik krijg nu voor 2 kids 110 euro dus jij zal dan rond de 55 euro moeten zitten nu met 1 kindje denk ik hoor;)

5. tal

tal Actief lid

17 aug 2006
    446
    0
    0
    moeder
    denhelder
    Ohh ja en de kindertoeslag is inderdaad kindgebondenbudget geworden ;)

6. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Zo, heb net de laatste persoon die ik het graag nog zelf wilde vertellen dat ik zwanger ben ingelicht (vriendin/oud collega die vorige week bevallen is). En nu heb ik een ticker op hyves gezet die aftelt tot de bevalling... nu eens afwachten wie het als eerste doorheeft haha.

@ Ollebolleke, vandaag een dikke knuffel voor jou!

7. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Nicolioo, nog leuke hondenverhalen vandaag?
    En hoe was het bij de huisarts

@Liefie, dan hebben jullie ook een hele mooie echo :D

@Anna1976, toch lekker he als de kans zo gunstig uitvalt!

@LadyJenn75, ook hier gaan we met de 20wk echo naar het geslacht vragen ja

@Miekiepluis, en heb je al een beebje in je armen gehad?

@Liz, wat een heerlijke lachebek heb jij!

@MamavanYouri, Mirthe is meestal rond 9.00 wakker soms iets vroeger maar dat is niet vaak en soms zelfs wat later.
    We hebben daar wel bijna een jaar op moeten wachten (ze kwam altijd nog 's nachts), maar dat is dus beloond!
    Wat een prachtig manneke!

@Ladytijger, een dikke knuff voor jou
    sterkte morgen

@Rianne80, gefeliciteerd met je 12wk
    Ben benieuwd of jij nog aan het werk gaat voor die 79 euro ;)
    En heb je al gekeken bij ziekenfonds, daar krijg je ook meer he!

@Mary27, gefeliciteerd en welkom!

@Nenci, wat heb jij geboft op je werk!

@Ollekebolleke, dikke knuff voor jou

@Marieke, hier nog geen lekkende borsten gelukkig

8. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    En loonsafhankelijk volgens mij.
    Dus minder werken, krijg je hier weer meer van ;)

9. me dag is weer een klein beetje goed!
    Vriendje lief achter zijn vodde aangezeten en hij heeft toch kunnen zorgen dat hij optijd thuis was. Net dus ff snel baby-kamer wezen kijken en jep dat is hem! Als de vorige bewoonster d`r nieuwe bedje heeft, dan krijgen wij een belletje en kunnen we de hele baby-kamer ophalen!
    Joepie toch een beetje een goede dag!
    ben nog steeds erg met tranen in mijn ogen, maar kan gelukkig wel weer beetje lache!

dikke knuffel terug voor van wie ik hem heb gehad!
    Dank jullie wel!

10. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Wat heb ik een stomme huisarts zeg, ga er nooit meer heen, zijn vrouw is veel aardiger ga daar wel heen. Maar ja mag nu een afspraak maken voor de neuroloog.

Net naar de vk geweest en het hartje gehoord. Nou ja ergens heeeeel ver weg want mijn darmen maakten weer eens te veel herrie, zelfs de vk vond het echt opvallend. Nou ja ik ben wel wat gewend met die darmen van mij :( Maar het is dus nog allemaal oke!

Oh ja Hb was iets te laag en mijn bloedsuiker was te hoog 6.4 Nu moet ik maandag nuchter komen prikken om te kijken of het dan beter is, anders moet ik een dagmeting gaan houden (zien we dan wel weer)

Geen rare hondenberhalen vandaag ben gewoon in het park gebleven, kunnen ze niet vies worden hahaha.

gr. Nicole

11. Brejes

Brejes Nieuw lid

25 jan 2009
    1
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Hier nog een Augustus mama wij zijn 17 Augustus uigerekend van ons tweede kindje! :) onze dochter wordt trouwens in Augustus 6 jaar.....dus een dubbele Augustus mama!

12. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Wat? Waar? Uitleg? Ik weet niet wat je bedoeld en ben erg nieuwsgierig ;)

@ Mama van Youri, kindertoeslag is per 1-1-2009 idd kindergebonden budget geworden, zo kreeg ik een kindertoeslag van 16 euro (voor twee kinderen...) en kindergebonden budget nu 47 euro (voor twee kinderen) dus zonder werken en drie kinderen van alles wat meer terwijl ik met werken en drie kinderen alleen maar minder krijg (meer kosten...)

Als ik die 80 euro nou anders kan verdienen dan met 15 uur in de week werken, leuk webwinkeltje ofzo, dan is alles koek en ei dacht ik zo (broedt even verder...)

13. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Je zorgtoeslag is ook inkomensafhankelijk.

Nou ik minder werk krijgen we daar ineens ook een hoop meer van terug.
    En kindergebondenbudget heb ik nou ook het maximale.

Heb het nooit helemaal uitgeteld, maar ook hier ben ik er denk ik niet op achteruit gegaan met mijn keuze om thuis te blijven en als gastouder te werken

14. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Mogguh!

Gisteravond geprobeerd hartje te vinden met Angelsound maar hoorden steeds mijn hartslag. Vriendje werd er een beetje geïrriteerd van dus heb het even zo gelaten. Vandaag ben ik alleen thuis dus ga ik nog eens rustig zoeken.

Nog wilde plannen hier vandaag?

15. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Hoi meiden!

Hihi..heb erg moeten lachen om het misverstand... Ik weet heus nog niet wat het word! Heb wel een Gevoel dat het een meisje wordt, maar dat is alleen maar een gevoel...

Sjee, al die technische verhalen rond de belasting! Snap er niks van! Ga het maar even aan mijn belastingsjappie vragen!

Ik ga vanmiddag weer even op iedereen reageren, ga nu poberen om zonder buikpijn de ochtend door te komen...
    Ik ben gisteren zo boos geworden op een kind dat ik er gewoon pijn van in mijn buik had.. Heb ook de verloskundige gebeld en die zei dat het een soort van harde buik was en dat ik dus echt rustiger aan moet gaan doen... Ik had maandag ook een hele struik van 2 meter uit de voortuin geknipt, dat hielp ook niet...spiertechnisch...
    Dus ik ga in de relaxstand vandaag!

Meiden, rustig aan,

Liefs, Pluis

16. mamadolly

mamadolly Actief lid

16 aug 2008
    425
    0
    0
    goedemorgen meiden...

Wij hebben gister weer een echo gehad en alles gaat nog steeds goed..
    we hebben zelfs het hartje gehoord...wat een super geluid..kan het nog steeds niet geloven, ondanks dat het nu eigenlijk steeds werkelijker zou moeten worden..stom he.

liefs

17. les

les Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.077
    0
    0
    officemanager
    gelderland
    Goedemorgen meiden.

linnie gefeli met je mooie echo,
    het blijft nog wel even onwerkelijk
    komt vanzelf wel goed.
    hier alles prima,
    ik heb gehoord dat er meerdere zwangere vrouwen zijn met bloeddruk 45/80
    dus maak me niet druk,
    heb druivensuiker bij me, en heb het even gemeld aan me collega's

nog 7 dagen en dan eindelijk een echo van me kleine dushi zie ik hem/haar eindelijk!
    kan niet wachten..........................

18. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Haha je kleine Dushi? wat schattig! Oh jij gaat volgende week zo genieten van je rondzwemmende Dushi!

Vanochtend weer even de Angelsound geprobeerd maar hoor voorlopig toch echt overal alleen mijn eigen hartslag haha. Ben klein en met zo'n kort bovenlichaampie als dat van mij hoor je al snel overal je eigen hart. Nouja, over een weekje nog maar eens proberen.

Ben iig blij dat ik zelf een hartslag heb hahaha

19. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Welkom alle nieuwe augustus mama’s. Leuk dat jullie nu wel gezellig mee posten.

Het is al eerder gezegd, maar wil je bij de augustusmama’s lijst, of je afspraken in de gezamenlijke agenda kun je pb-en naar Daan, Monique of naar mij.

Ninita: Super dat je zo’n lieve collega hebt waar je alles aan kwijt kunt en zo begripvol is.
    En knap dat je inderdaad voor jezelf en je kleintje kiest want zo te lezen heb je alleen maar last en stress van je ‘vriendje’. En hij heeft toch een leeftijd dat hij in ieder geval fatsoenlijk zou moeten kunnen redeneren en handelen. Maar dat is makkelijk gezegd vanaf hier.

Anna: super mooie kansberekening.

Miekie: je vriendin zal nu haar kleintje in haar armen hebben. Van harte gefeliciteerd.

Liz: wat een leuke foto van je meisje.

Mama van Youri: Prachtige foto.

Ladytijger: Ik ga echt heel erg voor je duimen vandaag en hoop zo ontzettend dat je een prachtige echo krijgt.

Mary: Welkom, jammer en het lijkt me zwaar om alles alleen te doen maar super dat je er zo positief in staat. En mocht je je hart willen luchten weet je ons te vinden.

Ollekebolleke: Wat een rotdag inderdaad. Hoop dat je je vandaag weer wat beter voelt.
    Sterkte met de bewoonster.

Brejes: Welkom en een prettige zwangerschap toegewenst.

Ik heb gisteren mij echo gehad en vond het toch een beetje spannend omdat de gyn. de vorige keer zei dat 1 van de 2 kindjes wat weinig vruchtwater leek te hebben. Maar alles was goed!
    Ze waren heel actief, druk aan het zwaaien, schoppen en zwemmen. Echt super leuk om te zien.
    Dat maakte het meten enz. wel lastiger. En toen hij wilde meten gingen ze in elkaar liggen, nu al lastig. Haha. Volgens de berekening zou ik een paar dagen later uitgerekend zijn, maar de gyn zei al dat de berekening niet helemaal betrouwbaar was omdat ze in elkaar gedoken lagen. Ik ben echt helemaal blij en het beeld van de bewegende handjes en voetjes blijft op mijn netvlies staan.
    Aanstaande maandag heb ik de nekplooimeting. Ben heel benieuwd. Helaas kan mijn man dan niet weer vrij krijgen en moet ik waarschijnlijk alleen. Mijn moeder is dan net op vakantie.
    Mijn echo foto's zijn te vinden in mijn album. 4 stuks deze keer.

20. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Wat een mooie foto's sweepy! Zo schattig dat er 2 van die hummeltjes in je aan het rondwandelen zijn ;o)

Deel Deze Pagina