Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. les

les Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.077
    0
    0
    officemanager
    gelderland
    @ CJPT : ja dushi is papiaments het betekend SCHATJE.
    Jammer dat je nog niks kan horen,
    maar goed komt vanzelf.

@ Sweepy super dat allebij je kleine popjes goed groeien! komt helemaal goed hoor ik wel!

verder geen nieuws. net lekker gebak gegeten, collega is jarig dus.................
    nu weer hard aan het werk.
    morgen nog een half dagje
    en vrijdag een hele en dan weer lekker weeken!

liefs

2. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    cjpt en les: Bedankt. Misschien ook leuk om te vermelden dat ze nu ong 5,2 cm zijn.

cjpt: jammer dat het nog niet lukt om de hartslag te vinden. Maar je bent zo in ieder geval al lekker met je kleintje bezig. Is ook heel leuk.

3. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    mooie fotos sweepy! echt heel schattig:D

pff ik ben weer echt vreselijk misselijk vandaag, en licht in mn hoofd :S Dus ik ga maar even bank hangen en rustig aan doen..

4. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Emma: jammer dat je zo misselijk bent. Ik riep afgelopen weekend dat mijn misselijkheid minder werd, maar nu heb ik al 3 dagen de wc pot geknuffeld de afgelopen ochtenden dus het gaat nog niet echt beter. Ik voel me verder wel actiever en minder lamlendig. Dat is wel heel prettig. Voel me nu weer zinvol. :) In werk enzo.

5. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Goedemorgen dames! Wat gebeurt er toch veel bij iedereen...

@ Sweepy: superleuk om zo'n tweeling echo te bekijken! Zijn tweelingen in dit stadium nu ook gemiddeld al wat kleiner? Of houdt men dezelfde CRL tabel aan als bij eenlingen? Lijkt me heel speciaal iig, zwanger zijn van een tweeling!

Verder ben ik nog steeds ontzettend moe. Omdat ik steeds moet plassen en daarvan wakker word, slaap ik niet langer dan zo'n 2 uur achter elkaar. Slaap wel weer in, maar ben 's morgens echt gebroken. Heb net laten testen of ik blaasontsteking heb, maar dat is niet zo. Is echt de baarmoeder die op blaas drukt. Een halve slaappil mag echt niet volgens dokter en VK. Valeriaan helt me eigenlijk niet. Word er een beetje moedeloos van, want ik voel me echt niet fijn, zo moe als ik ben. Heeft er iemand tips misschien?

6. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    @Sweepy, mooie foto's!

@Les, ik vind dushi ook zo'n leuk woord! Ik heb 4 maandjes op Curacao gewoond en toen zeiden we dat te pas en te onpas 8) Ben jij Antilliaans?

@Miekepluis, is je vriendin al bevallen?

@alle nieuwen: welkom! Echt grappig dat er nu nog steeds nieuwen bij komen!

Bloeddruk: die van mij is ook aan de lage kant. Ik had 114/65. Is dus niet TE laag, de vk zei dat het pas lastig is bij een bovendruk van minder dan 100. Maar ben wel vaak duizelig. Hb was 7,8 dus ook buitengewoon goed voor mijn doen. Waar het dan aan ligt....
    Trouwens, druivensuiker helpt niks voor je bloeddruk hoor! Heeft alleen maar invloed op een lage bloedsuiker en da's heel wat anders. Dus als je al wat verhoogd suiker heb moet je daar juist mee oppassen.
    Voor bloeddruk helpt wel wat zouts eten, maar ook weer mee uitkijken want op een te hoge druk zit je ook weer niet te wachten...
    Zo de dietist heeft zich er weer mee bemoeid :oops:

Ik ben lekker thuis vandaag! En de rest vd week ook! Heb dus alleen 2 daagjes gewerkt deze week, heerlijk! Ben nu voorbereidingen aan het treffen voor de rest vd week. We gaan namelijk de hele zolder schilderen. Daar is nog nooit wat aan gedaan, alles is helemaal onbewerkt, dus het wordt een hele klus. Maar als het af is kunnen daar alle boekenkasten heen (en andere troep) en kunnen we aan de babykamer beginnen... daar is alles om te doen natuurlijk :)

7. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Oja we hebben een afspraak gekregen voor onze 20 weken echo op onze trouwdag! We zijn dn 2 jaar getrouwd. Lijkt me een speciaal moment om dan te horen of we een zoon of een dochter krijgen :D

En het grappige is dat mijn zus destijds haar 20 weken echo ook op haar trouwdag had. Hihihi.

8. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    he das leuk Liefie! Bijzonder!

Meiden ik hou jullie niet bij hoor! Echt jammer! Ik lees iedere dag de laatste 2 blz bij maar ik mis veel te veel. We zijn ook met heel veel of niet?

Hier gaat het goed. Krijg langzaam weer meer energie merk ik, heerlijk!
    En kijk alweer uit naar volgende week dan heb ik mn 3e echo bij de gyn.
    Ben ook zo benieuwd naar het geslacht!
    Ga denk ik een afspraak maken voor een geslachtsbepaling want ik kan echt niet wachten tot 20 weken.

Tot gauw weer!

9. les

les Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.077
    0
    0
    officemanager
    gelderland
    Hoi Liefie,

Ik ben niet antilliaans.
    maar me mannetje wel, wij krijgen dus een half bloedje
    en aangezien er nog veel fam op cura woond, en ik vind dat ons kind in 2 culturen met 2 talen opgevoed moet worden, moet ik ook zo nu en dan even een beetje aan de taal spijkeren,
    kan het goed verstaan, maar lezen en zelf spreken is lastig.

ben wel druk aan het oefenen!
    waar precies heb je gewoond op cura?
    wij gaan ieder jaar zo'n 4 tot 5 weken, dus ken het eilandje redelijk.

wat stoer dat je op jullie trouwdag die echo krijgen,
    spannend!

10. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hoi meiden,

Volgens mij zijn de meesten van jullie nu over de zwaarste weken van het begin heen. Ik lees weinig misselijkheid meer. Hier is het nog steeds heftig. Houd op sommige dagen helemaal niets binnen (vandaag dus).

Vanmiddag moet ik weer naar het ziekenhuis bellen want de pijn in mijn liezen wordt steeds onaangenamer. Ik kan niet eens meer een stukje fietsen zonder daar uren last van te hebben. Al met al leef ik nog steeds niet op die roze wolk. Maar hopelijk komt dat snel....

11. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Ha meiden,

Ik heb nog steeds niks gehoord van vriendinnetje... Ik heb er een beetje naar gevoel van... Stom hè... Dat heb ik al zo'n 3 weken..
    Ik hoop echt dat ik snel wat hoor!
    Ga nu ff lunchen en dan op babybezoek! Joepie!
    Liefs, Pluis

12. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    @anna, wat vervelend dat je niet kan slapen.. en je bent al extra vermoeid door de zwangerschap. Hoop dat het snel overgaat.

@Liefie,
    Ik neem ook altijd wat zouts bij een lage bloeddruk, of zoethoutthee of dropjes willen ook wel helpen.
    En wat speciaal dat jullie op de trouwdag de 20 weken echo krijgen :D

@alice, wij gaan ook een pretecho doen voor de 20 weken. Ook omdat mn vriend tot nu toe niet mee kan naar de echo..

@miekiepluis, hoop voor je dat je snel wat hoort. Veel plezier vanmiddag!

@melisa, je bent niet de enige hoor, ik heb er ook last van. Heb ook bijna niet geslapen, gelukkig ben ik vrij tot vrijdag nog, heerlijk!

Ik heb zonet wat positiekleding besteld bij de H&M :)
    Het word pas eind maart geleverd dus ik dacht ik bestel het maar vast.
    Ze hebben wel leuke basic dingen op zich vind ik. Alleen de kleine maatjes broeken zijn standaard uitverkocht :(

13. Kita29

Kita29 Niet meer actief

Melisa hier ook nog steeds last van de misselijkheid hoor ;) Hou nu ook niks binnen.

Miekiepluis hoop dat je snel wat van je vriendin hoort!

14. keesh

keesh Lid

18 dec 2008
    14
    0
    1
    Hou je er ook wel rekening mee dat je op dat moment ook te horen zou kunnen krijgen dat er iets mis is met de kleine, de 20 weken echo is en blijft tenslotte nog wel een 'medische' echo waarbij gekeken wordt of het kindje wel helemaal in orde is....

Ik weet niet of ik zoiets wel zou willen horen op mijn trouwdag... de kans dat er iets mis is is natuurlijk wel erg klein, maar toch.....

15. tal

tal Actief lid

17 aug 2006
    446
    0
    0
    moeder
    denhelder
    Goeiemiddag allemaal
    @ sweepy mooie echo !

@liefie zeker leuk om dan de 20 weken echo te hebben zeker speciaal

@keesh ik denk dat iedereen dat wel weet dat er een kans is dat er iets mis kan zijn ;)
    en ik denk ook dat het niet veel uit maakt waneer je hem krijgt want je bent er even goed wel kapot van als er iets mis is met je baby ;)
    maar ja dit is mijn mening ...

16. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    mamavanyouri, wat een lieve foto van je zoontje!

mary gefeleciteerd! wat erg voor je dat je het alleen kan doen maar je lijkt redelijk stevig in je schoenen te staan :)

ollekebolleke dat is niet fijn voor jou :( sterkte en dikke knuf! :)
    ben heel blij voor je dat je het kamertje hebt dat je wil!

Brejes welkom en gefeleciteerd!

sweepy wat een mooie echo's!

hier niet veel nieuws... niet meer misselijk dus dat is al goed he:)

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Kees heeft een punt, bij ons gaat een vriendin mee naar de 20 weken echo maar ik heb wel duidelijk gezegd dat het een medische echo is en er dus afwijkingen zichtbaar kunnen worden.

desondanks is het wel speciaal op je trouwdag, het gaat toch om je kind en meestal is alles gewoon goed!

18. tal

tal Actief lid

17 aug 2006
    446
    0
    0
    moeder
    denhelder
    Kees heeft ook wel een punt
    maar ik denk dat liefie zelf ook wel weet dat het om een medische echo gaat maar ze is gewoon heel erg nieuwschierig denk ik net als zo veel van ons .... :)

19. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    het voordeel is dan wel dat je dan nog twintig weken heb om je erop voor te bereiden. en misschien is de afwijking te verhelpen als ze direct na de geboorte of voor de geboorte iets kunnen doen. En ik denk dat je ook heen gaat met zorgen in je achterhoofd, dat was bij mij wel zo hoor, bij alle twee!

20. les

les Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.077
    0
    0
    officemanager
    gelderland
    Jep ik ben ook super nieuwschierig en denk altijd maar, laten we beginnen met positief denken, dan ben je al een heel eind,
    daarbij het leven is ook veel leuker als je positief denkt dan dat je overal negatief over denkt!

ja toch lady's.............?
    zo nog 2.5 uur, en dan eindelijk naar huis,
    me energie is op......

Deel Deze Pagina