Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moontje

Moontje Bekend lid

9 jan 2006
    848
    0
    0
    He hallo allemaal,

Ben al twee dagen niet misselijk, joepie! Heb wel steeds meer last van mijn liezen en een trekkerig gevoel, maar dat kan alleen maar goed zijn. De beeb is flink aan het groeien denk ik!

Ik heb niet alles terug gelezen, maar ik heb wel begrepen dat er onenigheid was tussen Keesh en een aantal aankomende mama's hier. Het is wel zo dat een man niet snel op een roze wolk zal zitten, net als ons. Zij beleven een zwangerschap heel anders en zijn niet zo "zweverig" zoals mijn vriend het noemt. Ik denk niet dat hij kwaad bedoeld heeft. Maar als hij vindt dat hij hier niet kan vinden wat hij zoekt, is het beter dat hij een ander forum zoekt, waar hij wel tevreden over is.

Nog maar een paar misselijke dames hier, lees ik. Nog even volhouden, het gaat echt over!

Ga ik nu weer Serendipity kijken.

Fijne avond!

2. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    Heb wat bijgelezen maar niet veel tijd gehad gisteren en vandaag. Toch even een paar korte reacties:

@zieken/misselijken: hoop dat t snel over is!
    @ mama van youri: knuffel en hopelijk morgen een betere dag.
    @sweepy: geweldig je echo!
    @ lieffie: ik hoop dat je gewoon een goede echo hebt op je trouwdag, mocht dat niet zo zijn dan maakt die dag toch niet zoveel uit. Als de echo de dag voor je trouwdag is en het is niet goed, is het ook niet veel beter waarschijnlijk. Maar gewoon lekker uitgaan van het positieve!
    @ annie: ik heb al vanaf het begin veel meer honger en ben niet misselijk geweest!
    @ keesh: ik zal je hier in ieder geval niet missen. Je hebt misschien wel gelijk in sommige dingen, maar de manier waarop je het brengt en alleen "lessen" inbrengt, is niet echt iets waar ik op zit te wachten. Ik hoop dat je op een ander forum wel vindt wat je zoekt.

3. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Miekiepluis, je buik rustig gehouden vandaag?

@Linnie, super dat alles goed was.
    Ook hier is het besef nog steeds moeilijk

@Sweepy, mooie foto's weer.
    En moest wel lachen dat ze zo gingen liggen dat ze moeilijk te meten waren :D

@Ollekebolleke, sterkte meid

@MamavanYouri, klinkt naar meid, dikke knuff voor jou

@Kanellie, fijn dat je het hartje heb kunnen vinden

@Keesh, jammer dat je zo vertrekt
    Maar om ons nou neurotisch te noemen en dat we oogkleppen op hebben? :confused:
    Voor verschillende dames is dit niet hun 1e zwangerschap en hebben ze vaak heel wat meegemaakt (ik ook) maar moet je dan nou hier alleen maar negatief zijn en de rest bang maken, daar denk ik toch anders over

@Inkerbell, kan best zijn dat je buik dadelijk ineens weer stopt met groeien en je een periode minder aankomt.
    En die opmerkingen langs je heen laten gaan hoor, die ga je nog veel meer krijgen ;)

Nog mensen meegedaan aan de IQ test?
    Gelukkig valt het met mijn puddinghersenen wel mee :D

4. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Goedemorgen meiden!

Mijn vriendinnetje is mama! Gisteren om 12.28 is het meisje Guusje geboren, ze weegt 3728 gram en is gezond.. Wat heb ik zitten huilen zeg! K'was zo bang dat het niet goed zou gaan! Maar gelukkig was mijn voorgevoel mis...

Marieke, wat vervelend dat je verloskundige niet leuk is! Ik hoop dat je gauw kunt verhuizen en wel een leuke Vlos krijgt!

Mama van Youri? :( What´s up? Ik hoop da je je vandaag weer wat beter voelt...

Keesh, ik weet niet of je hier nog meeleest, maar ik vind je reactie een beetje flauw.. Ik weet niet of je een voorgeschiedenis hebt samen met je vrouw, maar ik vind je erg negatief en erg zwart-wit.. Er worden hier heus niet alleen 'neurotische blij dingen" gepost! Als je had mee gelezen had je gezien dat ook wij ons heus bewust zijn van dingen die fout kunnen gaan. Maar ik ( en ik denk meerder met mij) willen niet alleen maar bezig zijn met de negatieve dingen, want zwanger zijn is namelijk vooral HEEL BIJZONDER en VOORAL HEEL LEUK! Dat jij nu blijkbaar wat negatief bent ingesteld of er anders over denkt is wat mij betreft prima, maar projecteer jouw negatieve manier van denken of jouw manier van omgang met deze zwangerschap niet op ons en scheer ons zeker niet over 1 kam, want we zijn nog steeds gewoon zelfstandige, slimme, lieve vrouwen die een kindje op de wereld gaan zetten. Daar zijn we niks meer of minder om! En ik hoop dat je je vrouw wel gewoon positief kunt steunen, want iemand die alleen maar commentaar heeft zou wat mij betreft gauw kunnen vertrekken... Ik snap heus wat je bedoelt maar ik denk niet dat het de boeling is om zo negatief in een zwangerschap te staan en als je dat niet begrijpt dan is het inderdaad beter als je ergens anders commentaar gaat geven.

Monique, ik heb mijn buik rustig gehouden hoor, maar ik denk dat kindje ook weer wat groeit, want ik heb nu alweer 4 dagen lieskramp. En gisteren 4 spijkerbroeken uit mijn kast gegooit, want die pas ik niet meer... :( IK heb nu nog 2 'normale'spijkerbroeken die echt nog goed passen en dan worden het echt zwangerschapsbroeken!

Gisteren op babybezoek geweest bij een meisje uit mijn vorige klas, zij heeft een broertje gekregen. Nog een aantal goede tips gekregen! Bijvoorbeeld, geen wiegje kopen ( zeker als je het financieel niet echt kunt betalen) en je kindje gewoon in de kinderwagenbak laten slapen. Deze bak kun je in het ledikantje zetten en ook naast je neer of achter je bed, gewoon in de kinderwagen. Vond ik heel slim, doe er mee wat je wilt!

Gisteravond een heel bizar gesprek gehad in bed... Vriendlief en ik zijn niet getrouwd en moeten dus onwijs veel regelen.. Dus ik heb al vanalles lopen opzoeken, en kwam er dus achter dat trouwen veel goedkoper is ( ja, da's dus echt NIET romantisch...maar oké...) en dit heb ik dus zo goed en zo kwaad aan lief uitgelegd ( lief is al bijna 1 keer eerder getrouwd om de verkeerde redenen en zei altijd dat hij nu niet meer wilde trouwen...) en dat ik het gewoon ook niet zo leuk vind dat ons kindje en hij straks hetzelfde heten en ik heb nog steeds mijn eigen achternaam! Nou, ja, heel bizar in ieder geval en hij was er helemaal stil van en kon me alleen maar knuffelen...

Ga nu echt werken meiden!

Fijne dag! Voor iedereen met een echo, veel plezier!

Liefs, Pluis

5. les

les Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.077
    0
    0
    officemanager
    gelderland
    goedemorgen dames.

zo zo wat een geklets allemaal.
    als eerst wil ik even zeggen dat ik blij ben met mijn mannetje, bij hem mag ik zo vrolijk en zo blij zijn als ik maar wil, en we denken samen alleen positief!
    zo dat moest ik even kwijt, verder maak ik aan dat verhaal geen woorden meer vuil, ik ben het met alle meiden eens hier.

Ben nu op me werk.
    en kan eindelijk op internet,
    thuis ligt internet er uit! baal echt als een stekker.
    nu ben ik vanmiddag vrij, en als ik geen internet heb kan ik helemaal niet gezellig met jullie mee kletsen.!

@ mieke! mmmmmm je man kan nu ook last hebben van hormonen he! dus wie weet is hij heel gevoelig geworden voor je verhaal! spannend.

@ moontje, wat fijn dat je misselijkheid weg is
    you go girl!

@ de rest, succes nog even met je beroerd voelen.
    je weet waar je het voor doet.
    @echo voor iedereen succes als je vandaag moet.

dikke knuf van mij

6. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Dat hoop ik les! Ik zou dat echt geweldig vinden, trouwen met een dikke buik... Bijzonder!

Hebben jullie ook zo weinig zin om te werken vandaag? Blugh...

Weten jullie een internetadres/winkel waar je je eigen babykaartje zou kunnen ontwerpen?

Liefs, Pluis

7. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    hallo, ff snel binnen vallen en dan weer verder met mn werk.
    Ik hab al iemand gezien die al 14 weken zwanger is, klein beetje jaloers hier, want dan duurt het niet zo heel lang voordat je echt een buik krijgt. En het lijkt, voelt dat ik zolang moet wachten:) Ik weet wel dat het niet zo is, want als ik kijk hoed oud mijn 2 kids nu al zijn is dat toch ook erg snel gegaan:)

8. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Oh ik ben dus niet de enige met meer honger! Ik heb het echt pas sinds deze week!

En joepie 11 weken vandaag! Op naar de 12!

@ Miekiepluis, gelukkig is alles goed met de baby van je vriendin!

@ Marieke, als je geen goed gevoel hebt over je vk zou ik een ander zoeken hoor. Die van mij is heel lief en zo hoort het ook toch!

Nou ik ga even me soap kijken en dan huis poetsen... joepie

9. les

les Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.077
    0
    0
    officemanager
    gelderland
    Jep hier nog iemand die geen zin heeft in werken.
    dat heb ik de hele week al! hahaha vandaag gelukkig maar een half dagje
    en morgen nog een hele dag, en dan eindelijk weer weekend.
    Annie gefeli met je 11 weken joepie de poepie!~gihihih

@mieke, dat zou zeker bijzonder zijn trouwen met een dikke buik,
    wij gaan trouwen als de kids er zijn, en kunnen lopen! iedergeval 2 kids...... hahaha

10. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Wat een stomme opmerking van Kees zeg :x Onzin dat het allemaal blije berichten zouden moeten zijn....maar als je hier bijna niet komt en alleen maar waarschuwende berichten plaatst..nee ga dan maar weg.

11. Goede morgen meiden!

Honger: ja heb ik de hele dag, altijd in alles, ben gelukkig dus niet de enige.

Iedereen met een echo vandaag, heel veel plezier en succes en zwaaien he naar die garnaal!

Sweepy, vette gave echo zeg, ben jaloers! Die 2 wurmpie`s echt lief!

Ik wens iedereen verder een fijne dag, ik kruip lekker onder de wol na mijn nachtdienst!

12. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Ik zag iemand die jaloers is op iemand die al 14 weken zwanger is... Dat ben ikke! HOEI!
    En inderdaad, de buik begint te komen....
    Maar voor jullie komt dat ook hoor!

AAARGH! Ik heb ZO GEEN ZIN!

Liefs, Pluis

13. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Gaaf Miek alweer 14 weken! Gefeliciteerd!

Ollebolleke slaap lekker!

Ohjaaa honger! De hele dag! En zin in chocolade, veeeeel!

14. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    hoi meiden,

Bleh, ik ben misselijk :( Pfff, nog maar even iets eten zo, wie weet helpt het...

Miekiepluis, ik ga mijn kaartje maken op www.geboortepost.nl

Ik vind deze site goed werken. Mijn zus heeft haar kaartje daar ook gemaakt en dat si allemaal goed gegaan.
    Wa ik ook makkelijk vind hierbij is dat je de adressen al in kan voeren. Ze kunnen dan voor jou gelijk de kaartjes versturen, dus enveloppen schrijven hoeft niet.

Groetjes, Hanna

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

14 weken.. ben ook jaloers haha!

ik zal binnenkort eens een andere vk bellen, kijken wat zij ervan zeggen en hoe groot hun werkgebied is. misschien kan ik beter idd gewoon een andere zoeken...

ik heb 2 vraagjes, gister heb ik gesport en daarna (en nu weer) heb ik een beetje een zeurend gevoel in mijn onderbuik.. de sport is echt intensief en nu vraag ik me af of het té is. iemand van jullie een idee?

en ik val echt flink af, een halve tot een kilo per week. ik eet alles wat ik lekker vind maar het gaat maar door. zou het geen kwaad kunnen?

16. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Marieke als het niet goed voelt en het vervelend is...is het sporten dus té veel. Zou het rustiger aan doen. En afvallen zonder dat je daarvoor dieet is niet erg volgens mij.
    Anders vragen aan je (nieuwe) vk! :)

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ja je hebt waarschijnlijk gelijk.. ik zal vanaf volgende week maar iets anders gaan doen, wat rustigers..

18. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    @marieke, volgens mij mag je inderdaad niet te intensief sporten. Daar kun je later in de zwangerschap ook last van krijgen, omdat de banden enzo verslappen. Maar gewoon sporten is juist goed :) .

@miekiepluis

Wij willen een buikfoto! :)

Hier alleen nog maar een opgezette buik ipv babybuik haha.
    Ik ga vandaag lekker shoppen met mn moeder, heb er zin in :D
    Fijne dag vandaag allemaal, en degenen die moeten werken, werkse!

19. tal

tal Actief lid

17 aug 2006
    446
    0
    0
    moeder
    denhelder
    Goeiemorgen allemaal

@miekiepluis lekker joh al 14 weken nog even en dan ben ik 11 weekjes :)

@marieke ik denk dat het mischien nu je lichaam is is die het aangeeft dat het te veel van het goeie is geweest dus gewoon wat rustiger aan doen ...
    ;)

voor de rest alles goed hier zonnetje komt lekker door heerlijk wat ben ik toe aan de zomer zeg dit weer is echt niks voor mij dan weer vriezen dan weer niet dan denk ik van laat het dan goed doorvriezen zodat de kids nog lekker op het ijs kunnen ofzo maar nee hoor hihi :)
    ga straks me zoon van school halen en verders nog niet echt plannen vandaag ;)
    morgen weer naar de verloskundige voor weer een termijn echo dan weet ik de preciese datum :)

20. Lyla

Lyla Lid

19 apr 2008
    39
    0
    0
    Zuid Holland
    Goedemorgen dames,

Klein ego berichtje....
    Jippie! Vandaag eindelijk 12 weken zwanger... Maandag laatste echo bij de gyn en dan eindelijk genieten..........!
    Nog een klein beetje zenuwachtig.... hihiihih....

Liefs Lyla

Deel Deze Pagina