Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @MamavanYouri, ik heb idd ook uit zitten kijken naar de dag dat ik het kon vertellen, maar nu niets!
    Nu ik erover denk alleen als ze mij zien wordt er naar gevraagd, bijna geen mailtjes, telefoontjes of iets op hyves.
    En deze zwangerschap is idd net zo belangrijk weer
    Nou ben ik trouwens heel benieuwd hoe hoog mijn baarmoeder zit, ik dacht van de week eens even voelen maar kon hem niet vinden?
    Wel een stukje hoger "iets" maar dacht dat dat nog niet kon, lees bij jou dat het dus wel zo kan zijn, ben benieuwd nou volgende week vrijdag

@Liz, hoe is het met je meisje? nog last van haar prikjes? dat is idd zo gemeen altijd he

@Brusje, wat een aparte namen zeg, daar zal je er geen 1 van op mijn lijstje vinden ;)

@Annie, van jouw lijstje is het voor mij Milan en Luca

@Emma, voor de jongen vind ik Marijn super en jij heb mijn meisjesnaam, Sophie!
    Helaas gaat die het hier niet worden, hubbie vindt dat niet de
    mooiste :cry:
    Succes met je rijles, valt allemaal wel mee hoor!

@Wup, jij ook al de beeb gevoeld, stoer!
    Hoe is het met je hondje?

@Hanna en je eten erin gebleven?

@Les, fijn dat je echo helemaal goed was

@Tal, gefeliciteerd met je 12wk.
    Enne hi hi hier ook geen zon, maar sneeuw!

@Cjpt, hier is bij Mirthe ook bijgedragen in haar uitzet, maar heb het gewoon allemaal zelf uitgezocht.
    Gewoon eerlijk over gehad, maar dan wel de ouders meegenomen als we iets gingen uitzoeken

2. mamadolly

mamadolly Actief lid

16 aug 2008
    425
    0
    0
    Hallo allemaal.
    Weer fris en fruitig vandaag?

Emma, succes met je rijles vandaag!

Tal, gefeliciteerd met je 12 weken! de eerste mijlpaal is bereikt.

Cjpt, Als je nou gewoon aangeeft dat je eigenlijk al precies in je hoofd hebt wat je wilt, dan is aan hun de keus om daarin mee te dragen. Ik heb hetzelfde, gelukkig zijn mijn ouders dan zo van: je zoekt maar uit wat je hebben wilt, wij betalen wel. Hoewel ik dat ook wel heel erg moeilijk vind hoor, mn moeder had heel hard gespaard en wilde afgelopen zaterdag met me baby shoppen. En ik mocht mn eigen pinpas niet meenemen. Gelukkig vielen de kosten mee, en kwamen we maar op 36 euro in totaal geloof ik (lakentjes enz)

Olle, het is idd spekglad op sommige plaatsen. En wat betreft dat je je er eerder niet druk om maakte en nu je zwanger bent wel, ik denk dat er meedere zijn die dat hebben. Ik wel tenminste, je rijd gewoon anders voorzichtiger eigenlijk. omdat je je gewoon heel erg verantwoordelijk voelt denk ik.

Ik heb vanmorgen een afspraak bij de kapper gemaakt...mn haar gaat er morgen eindelijk af!
    Heb er heeeeeel lang over getwijfeld, maar morgen is het dan eindelijk zover. Het wordt weer kort (geen stekels, hihi) een soort matje in de nek, en bovenop een beetje korter met een kuif. Moest het ff kwijt hier...ben er zo blij mee (nu al)

fijne dag allemaal vandaag!

3. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Goeiemorgen meiden!

Les Gefeliciteerd met je goeie echo...gaaf he om je kindje zo te zien bewegen!

Tal Gefeliciteerd met je 12 weken! Nu op naar de 20 weken!

CJPT Hier ook familie die wil bijdragen (ouders/schoonouders/broers en zussen).
    Ik heb gezegd dat wij zelf alles uitkiezen. Ik wil niet het risico lopen dat iemand er geld aan uitgeeft en dat ik dan moet zeggen dat ik het niet mooi vind. Wij hebben genoeg gespaard om alles te kunnen kopen wat we willen. Als mensen ons een bijdrage willen geven dan zijn we daar natuurlijk hartstikke blij mee, maar we gaan er niet vanuit dat we iets krijgen. Al weten we dat we heel veel krijgen...na 3 jaar en een miskraam gaat het nu gelukkig goed en ik heb in totaal 5 broers en 3 zussen...mijn oudste neefje is ondertussen 15 jaar dus iedereen kijkt uit naar een nieuwe baby in de familie en is dus door het dolle heen. Zelfs hun kunnen het niet laten om van alles te kopen voor onze baby hihi :p
    Maar zoals ik al zei....grote dingen zoals kamertje, kinderwagen, maxicosi enzo wil ik zelf uitkiezen!

Ollekebolleke Zo jij hebt al een leuke ochtend achter de rug!
    Hopelijk lig je nu lekker te slapen! Moet je trouwens nog veel nachtdiensten doen?

Linnie Morgen naar de kapper? Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien!

===============================================

Hier vandaag weer een date met de gyn....dat is de gyn waar ik al sinds 1999 loop/liep totdat ik overging naar de fertiliteitsarts.
    Hij heeft de vorige keer ook de MA ontdekt en de curretage gedaan. Tis meer een afspraak om te vertellen dat we weer zwanger zijn, hopelijk krijgen we nog een echo en dan afscheid nemen, aangezien ik overga naar het ZH hier in Zeeland.

Fijne dag!

4. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ben blij dat jullie ook allemaal vinden dat je het op je eigen manier moet kunnen inrichten enzo. Blijf het alleen wel moeilijk vinden om aan te geven wat ik graag wil hebben want straks is het weer duurder dan ze in hun hoofd hadden.... nouja, moet me er ook maar niet te druk over maken. Iedereen begrijpt hopelijk wel dat we een beetje kieskeurig zijn haha.

5. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Daarom heb ik ook gezegd tegen mijn moeder en zus dat als ze iets willen geven, alleen moeten kijken naar wat ze kunnen missen.
    Mijn moeder wil bijvoorbeeld de maxicosi betalen...stel dat zij 100,- eraan wil uitgeven en de maxicosi die ik wil, kost 200,-
    Dan wil ik niet dat zij zich verplicht voelt om dan 200,- te geven en ik wil geen andere goedkopere uitkiezen.

Wij willen toch alles bij één winkel bestellen en zullen dan ook alles van onze eigen rekening betalen.
    Dus als mensen iets willen betalen, dan wil ik toch dat ze het geld op onze rekening storten.

6. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hahaha wat is het toch soms niet-romantisch he? Geld op je rekening storten haha. Ik denk dat het daar bij ons ook op zou uitdraaien. Moet dan alleen waarschijnlijk wel in discussie met mijn schoonmoeder want die begrijpt niet zo goed dat ik "de verrassing" van grote cadeaus niet zo leuk vind haha. Mijn moeder begrijpt het wel, die is hetzelfde als ik.

Ik heb al een keer voorgesteld dat ik ze een dagje meeneem naar een grote babywinkel. Onder het mom van dat ze me advies kunnen geven. Dan zien ze vanzelf wat ik mooi vind en wat het ongeveer kost. Zo kunnen ze dan ook zelf aangeven wat zij voor ons willen kopen zonder voor grote verrassingen qua kosten te staan... hoewel je het met mijn schoonmoeder nooit weet hahahaha.

Ik vind het wel grappig om te merken dat je steeds vaker tegen dingen aanloopt waar ik echt vantevoren nooit over had nagedacht. Het voelt soms of mijn hele omgeving zwanger is en niet alleen ik. Ik had echt niet verwacht dat iedereen er zo van in rep en roer zou zijn. Super lief hoor maar moet nu dus al uitkijken dat ik grenzen stel. Had verwacht dat dat pas na de geboorte zou komen!

7. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Hahaha ja dat is hier ook hoor!
    Al scheelt het misschien dat onze familie minimaal 100 km verderop woont, dus ze zullen straks niet elke dag aan de deur staan. Maar als we nu bij familie komen met bijvoorbeeld een verjaardag....het eerste wat ze doen is aan m'n buik voelen en vragen hoe het is het hun neefje/nichtje :p
    En als de baby er straks is, zal ik hem of haar weinig zien als we een verjaardag hebben hahaha :)

Ik wil inderdaad ook onze ouders/schoonouders een dagje meenemen naar een babystore, zodat ze kunnen zien wat we mooi vinden en wat het allemaal kost. Mijn moeder heeft het niet zo heel breed, maar is dus al flink aan het sparen zodat ze ons een mooi bedrag kan geven. Al heb ik wel gelijk gezegd dat ze niks verplicht is en alleen moet sparen als ze het echt kan missen.

8. rose

rose Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.421
    0
    0
    goedemorgen

@cjpt ik begrijp wat je bedoeld heb ik ook, wij krigjen de kinderwagen van opa's en oma's maar wel degene die we willen.
    ik heb op onze site een velanglijst gemaakt emt foto's erbij in het fotoalbum omdat i kbinnekort jarig ben en iedereen mar vroeg wat wil je hebben op deze manier zien ze het :D en heb ik het ook nog eens zelf uitgekozen.

hier ligt ook sneeuw :D

ik heb net weer de hartslag van de baby gehoord ging 160 slagen per minuut dan zou je toch zeggen een meisje :D (boven de 140 een meisje zeggen ze en onder de 140 een jongen) vorige keer was het 148 keer per minuut dnek dat de kleine wakker is nu. wie heeft het nog meer opgemeten?

zo ff douche en dan lekker even de stad hier in in maastricht met mijn moeder

fijne dag allemaal

9. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Haai meiden,

Ben ff niet geweest, heb et echt retedruk gehad op school. Maandag van 's ochtends 7.30 tot 's avonds 20.00 op school en gisteren tot 22.00 op school...allemaal gesprekken.. Dus ben lichterlijk kapot...

Ik zag dat iedereen een beetje met de namen is begonnen! Leuk hoor! Ik zag bij anna ook onze naam, Fenna voorbij komen! Leuk is tie hè...

Cjpt, dat ken ik inderdaad. Heb mijn ouders gewoon uitgelegd dat we ererg blij mee zijn, ze willen graag zo'n wandelrugzak voor ons kopen ( wij zijn nogal sportief aangelegd en hebben al aardig wat kiometers versleten per voet...) maar we hebben er wel bij gezegd dat we het dan fijn zouden vinden als we hem zelf uit mochten kiezen. Nu moet dit ook, want je moet zo'n rugzak uitkiezen als je kindje erin zit dus dat scheelt...
    Maar ik heb inderdaad wel aan allebei de ouders duidelijk uitgelegd wat onze smaak is! Moeilijk is dat hoor... En ik wil inderdaad ook niet dat ze het gevoel krijgen dat ze niks mogen kopen, maar ik vind het zo zonde als ze iets kopen waar we niks aan vinden!

Hier ligt ook sneeuw! Zo leuk!

Ga nu ff lekker mijn huis doen, heb net lekker suf de film "The Holiday"gekeken...Word toch erg blij van Jude Law in die film! Hihi!
    En vanmiddag weer naar de Vlos!

Meiden, voorzichtig!
    Lief, Pluis ( morgen ben ik gewoon al 15 weken!)

10. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    even tussendoor, heb een nieuwe buikfoto in mn album gezet

11. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Hoi meiden,

Effetjes klagen, ik vind sneeuw heel leuk hoor, maar niet als er dan ongelukken gebeuren (op de A27 bij knooppunt lunetten) en er dan 15 km file staat en ik dan een uur (!) te laat op mijn werk ben!
    Gelukkig had mijn collega de eerste twee patienten van me overgenomen, dan zit je toch wat minder gestresst in de auto...
    Nu heb ik net de laatste patient van deze ochtend 'weggewerkt' en mocht ik wel even op het forum ;)

Zie al een heleboel namen ideeen voorbij komen! Wij gaan sowieso voor korte Hollandse namen, dus die van Brusje zijn veel te exotisch voor mij :oops: Maar gelukkig heeft iedereen een andere smaak, anders zou het maar saai worden.

Bij ons willen ook de ouders dingen voor ons kopen. Van mijn ouders krijgen we de kinderwagen en mijn oma wil bijdragen aan het kamertje/ledikantje. Van mijn schoonouders weet ik nog niet maar daar krijgen we ongetwijfeld ook iets van. Ben helemaal niet bang dat ze iets geven wat ik niet wil, want ik mag gewoon alles zelf uitzoeken en dan betalen zij het, fijn is dat!

Zo nu ga ik maar 's lunchen. Heb de laatste week de hele dag honger! Probeer er niet aan toe te geven want dan wordt ik tonnetje rond, maar ik kan nu wel een paard op denk ik :confused:

12. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Emma wat een mooi buikjes! Daar kan ik nou helemaal van gaan zwijmelen hihihi! Zo'n mooie heb ik niet hoor! Bij mij lijkt het meer een vetrol die een beetje 'hard' is......

13. Kita29

Kita29 Niet meer actief

Dames superlief de reacties op ons echofilmpje :D
    Ja we waren overenthousiast geloof ik, dat is ook goed te horen hé hihi

Wel grappig al die babynamen die voorbij komen, heb die van ons nog niet voorbij zien komen 8)
    Ik ga dat ook niet verklappen, stukje bijgeloof :rolleyes:

Les super dat je echo goed is!
    Gefeliciteerd en geniet ervan! :D

Iedereen die nog n echo krijgt veel plezier!

Hier ligt ook sneeuw, maar niet zo heel veel.

14. tal

tal Actief lid

17 aug 2006
    446
    0
    0
    moeder
    denhelder
    @emma 21 mooi buikje hoor !

ga zo ook even een nieuwe foto in album plaatsen
    maar eerst even dweilen jippie ! :)

15. Kita29

Kita29 Niet meer actief

Emma mooie buik!

16. Catje86

Catje86 Bekend lid

1 sep 2008
    602
    0
    0
    Volgens mij is dat van die hartslag onzin toch? Ik kwam uit op 160 slagen per minuut.

Ik kan gewoon echt geen leuke meisjesnaam verzinnen. Voor jongens hebben we wel een paar die we beide leuk vinden,maar voor meisjes niks...

Ook heb ik nog geen buikje! Ik wil ook een buikje net als jullie,zo mooi :)

17. tal

tal Actief lid

17 aug 2006
    446
    0
    0
    moeder
    denhelder
    @catje86 dat is inderdaad onzin moet maar net toeval zijn hoor ;)

heb me buikfoto geplaatst lijkt wel niet veel groter als die met 8 weken alleen de vorm is anders volgens mij ronder ?
    willen jullie ook eens kijken of je verschil ziet?
    ;)

18. les

les Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.077
    0
    0
    officemanager
    gelderland
    @ TAL ja je buikkie is wel wat ronder en dikker.
    ach ja dat groeien komt vanzelf.
    kan nog maar 1 gewone broek aan,dus loop merendeels in leggings en rokje etc.
    heerlijk zit dat.
    nou verder geen nieuws,
    vanochtend iemand in gewerkt, die gaaat mij overnemen als ik met verlof ga! :thumup:
    ben nu vreselijk moe. en moet nog tot half 5! phoe phoe word een zware middag! :pale:
    ps nog steeds geen jongens naam hier,

19. Bloem1978

Bloem1978 Actief lid

17 dec 2008
    328
    0
    0
    Achterhook
    Wat een mooie echo's en buikfoto's!

Morgen mogen wij eindelijk!

Hopelijk is alles goed.
    Wat een gestress (zenuwachtig)zeg.....

20. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Linnie, knap dat je je haar durft af te knippen!

@Ginny, al bij de Gyn geweest? hoe was zijn reactie?

@Cjpt, misschien anders je schoonmoeder een lijstje geven met plaatjes, zodat ze gewoon niet het verkeerde kan kopen?

@Emma, wat een mooi buikje, je heb echt al mooie bolling!
    (en wat een figuurtje, ben jaloers)

@Liefie, die honger is herkenbaar, maar vindt het zo moeilijk ook want ben bij Mirthe heel veel aangekomen wat ik dus ook nog lang niet kwijt was.
    Probeer er nou toch op te letten

@Tal, het gebied naast je navel is voor mij wat boller ook geworden, mooi hoor!

Hier weer hoofdpijn als ik ga bewegen, getver
    Afgelopen weekend was dit er ook al, zo irritant

Deel Deze Pagina