Joepie vandaag 12 weken! Morgen me nekplooimeting, kan niet wachten! Alle nieuwe mama's, welkom! Rose leuk die schoentjes! Ik ga over 8 weken echt los als ik weet wat het wordt! Ik ga weer even verder in me huis, nog even boven dweilen en dan klaaaar... Ben trouwens niet meer misselijk.. het overgeven maandag was dus gelukkig eenmalig! (hoop ik) Ninita, is vriendje geweest? En hoe reageerde je ouders? Ben benieuwd!
@ Miekepluis. je zit toch te twijfelen tussen thuis of ziekenhuis, voor mij was die keuze snel gemaakt. wat ze zeggen over thuis dat je je dan gemakkelijker voelt dat is mischien wel zo maar: hier de nadelen (vind ik) *veel in huis halen, en na de bevalling veel troep! *als het niet lukt, als nog in de auto *als er iets mis is met jou of je kindje dan moet je eerst nog naar het ziekenhuis, en als je daar al bent heb je alles bij de hand! dus...... dit is mijn mening. dat laatste is voorgekomen, bij me zus en als ze niet in het ziekenhuis was geweest had het heel slecht kunnen aflopen met haar! vandaar dat ik een ziekenhuis bevalling kies! Oh ja nog 3 kwartier en dan naar huis, en dan ga ik eind van de middag de baby kamer schilderen! yoepi heb er zin in.
Les wat grappig is dat al die punten die je opsomt precies de redenen zijn waarom ik perse in het ziekenhuis wil bevallen. Ik snap wel dat sommige vrouwen liever thuis willen zijn, maar voor mij persoonlijk zie ik daar geen enkel voordeel in! In het ziekenhuis bevallen en met een schoon babytje richting huis! Mijn nachtmerrie is ook dat wanneer er complicaties optreden je niet meteen in het ziekenhuis ben. (heb dat dus ook bij een vriendin meegemaakt/gehoord)
Zij er hier dames wel eens op de negenmaanden beurs geweest? Wat waren jullie ervaringen? Ik zit te twijfelen of ik daar wel heen moet gaan. Ben ergens bang dat het helemaal niks voor mij is al dat commerciele gedoe.
Les, dat zijn ook mijn redenen om in het ziekenhuis te bevallen hoor, dus ik neig ook nog steeds meer naar het ziekenhuis! Ollekebolleke, jij ook voorzichtig met jezelf doen hoor! Werk jezelf niet over de kop meis! En ik jank lekker met je mee hoor, lucht heel erg op! Sja...de 9-maandenbeurs...Wij hebben nu zo'n plattegrondje gekregen met wat er is enzo, en we hebben wel dingen die we gewoon echt gaan overslaan, maar ik vind het op zich wel grappig. Wie weet wat je nog op de kop tikt of voor ideeen krijgt! We hebben gisteren per ongeluk eigenlijk, ons geboortekaartje gevonden! Helemaal wat we zochten en lief zijn vader kan hem drukken! Nu zoek ik nog zo'n 100 puzzelsyukjes van hout, blanco... Wil ik graag een kraambedankje mee maken.. Creabea in de bovht hoor..En ja, ons geboortekaartje is ook met puzzelstukjes! Hihi! Liefs, Pluis
En ik heb me ook maar aangemeld voor de Augustus 2009 mama's Hyve, nou mag eindelijk iedereen het weten!
even over thuis of ik het ziekenhuis bevallen. onze dochter is in het ziekenhuis geboren met een keizersnede, ze lag in een stuit. ik moet dus nu in het ziekenhuis, maar als ik nog zou mogen kiezen zou ik ook poliklinisch willen, dat wilde ik ook bij jacinda. ze zijn er dan altijd meteen bij als er iets is, ook zit je niet met de rotzooi om het zo maar eens te zeggen. en als alles goed ik mag je n paar uurtjes later weer lekker naar huis. verder is bij ons ook het geval dat we 2 honden hebben, die door de stres met de bavalling en de vreemde mensen die heen en weer rennen ook helemaal gek worden, dus voor de honden is het ook beter als ik niet thuis beval.
Pluis wat goed dat je wat hebt gevonden, en zo snel Ben heel benieuwd omdat je zo specifiek iets wilde, kan je een plaatje showen? Morgen echo! Ik ben zo nieuwsgierig!
hoi meiden. alles goed met jullie hier wel. ik had laten pendellen door iemand en die zegt een knul, maar weten jullie wie er nog meer pendelt? dan wil ik wel is kijken als er een zelfde uitslag komt hihi
Oké dames, plaatje van geboortjekaartje staat in album....En...( hele grote zucht...) een buikfoto! En een BLOTE BUIK foto zelfs, dus dat is echt een megadrempel! Maar ik ben zo trots dat ik nog maar zo weinig was aangekomen in 15 weken dat ik dit nu ook wel durf... Liefs, Pluis
Goeiemiddag allemaal @noa307 kijk maar bij mij onder me banner staan allemaal mensen die pendelen en over het ziekenhuis en thuis bevallen ik beval lekker thuis in eigen omgeving ben al 2 keer thuis bevallen en is me goed bevallen en de zooi die je daarna hebt valt best wel mee hoor wat was ja maar dat gaat de wasmashine weer in he maar ja ieder ze eigen mening he
Miekepluis! Een toplijf, niks meer aan doen. Je mag trots zijn op je beginnend bollend buikje. We hebben denk ik een vergelijkbaar buikkie. Ben ook nog niks aangekomen, maar dat heeft meer te maken met mijn verminderde eetlust de afgelopen maanden. En je geboortekaartje vind ik echt super leuk!
Yes, Echo was Prima! Precies 10 week en 4 dagen, 3,56 cm van kop tot kont. We moesten hem wel even wakker maken! Ik kreeg wel een inwendige echo, maar daardoor prima te zien uiteraard! Mijn vriend is helemaal ondersteboven, zat helemaal te shaken. (net of ik een motorcross wedstrijd heb gedaan zeitie). Wij zijn blij en in de wolken!
Noa, ik kan ook pendelen voor je als je wilt. je kan me pben hoor! Miekiepluis, leuk zeg dat je een goed idee hebt gevonden voor een geboortekaartje. En nog precies wat je zocht! Ons kaartje wordt waarschijnlijk iets met beschuit met muisjes. Het ontwerp voor het jongetje is al af Meisjeskaartje wordt iets lastiger om te maken, dus wacht ik denk ik eerst maar af wat het is! Bij mij is er geen twijfel hoor. Ik ga in het zh bevallen. Gewoon voor mijn gemoedsrust! Pfff, ik heb nu binnenpauze met de kinderen want het regent hier in Rotterdam. Balen hoor want dan heb ik helemaal geen pauze en dus de hele dag kinderen om mij heen. Ze zijn heel lief hoor, maar even pauze is toch wel lekker!
Over het bevallen... Bij Youri wist ik het niet zo goed... Ziekenhuis leek me heel fijn maar de bijdrage was erg groot dus had besloten om thuis te bevallen. Toen moest ik toch op medische indicatie naar het ziekenhuis en wat was ik blij Ik vond het erg prettig om in het ziekenhuis te bevallen, alleen wilden ze de ruggenprik niet doen/steeds uitstellen dat was wel minder. Maar aangezien ik echt hysterisch was en hard schreeuwde was ik ook al blij dat ik niet thuis was. En ook omdat Youri het erg benauwd had (door mijn hyperventilatie etc) en bijna gehaald moest worden met de vacuumpomp. Nu heb ik dus weer aangegeven thuis te bevallen, alhoewel ik stiekem hoop dat het weer het ziekenhuis word Miekiepluis, wat heb jij een mooi lichaam zeg! Niks om je voor te schamen (al kan ik wel begrijpen waarom je dat doet hoor...) en een mooi buikie heb je al En het kaartje is echt prachtig! Nou, net slechter nieuws gekregen. Mijn auto lekt olie al een tijdje en vriend zijn opa ging er vandaag mee naar de garage... Maar hij word overal weggestuurd omdat de auto te vies is door de olie Nu heb ik dus morgen nietmijn eigen auto waarschijnlijk (wel die van opa) maar erg vervelend dus. Owja en echobureau Nuth heeft geen plaats meer in de carnavalsweek Pendelen, ik heb ook laten pendelen voor ik zwanger was, die zeiden allemaal een meisje... Nu heb ik weer laten pendelen en zeggen ze allemaal jongen Zelf heb ik net ook weer gedaan en zei die weer meisje.... (en begin het zelf ook steeds meer te geloven!)
wie heeft hier ook last van gehad? ik heb hele erge bloedverlies gehad bijna 2 weken geleden en ben naar het ziekenhuis gegaan voor onderzoek, het was zo erg dat ik mijn hele dikke spijkerbroek onder had zitten. daar bleek met de kleine alles goed te zijn was lekker druk aan het bewegen en was goed gegroeid in die ene week. maar mijn hele baarmoeder zat vol bloed en heb bedrust opgelegt gekregen! heb vorige week donderdag weer een echo gehad bij een gyn. en daar was geen bloed meer te zien en heb eigenlijk maar 3 dagen gevloeid. wie herkent dit?
JULLIE ZIJN LIEF! Dank jullie wel voor jullie reacties op mijn buikfoto...Ik moest er haast van blozen...
Miekie mooi babybuikje! En prachtig kaartje! Was vanmorgen bij de huisarts voor mn dochter en daarna vroeg hij: hoe is het eigenlijk met jou? 'Toch apart dat je al veel langer zwanger blijkt te zijn dan je dacht" ? Ik dus HUH? Nou dat had de vk gemaild naar hem toen ik met erge pijn aan blaas kon komen bij haar (bij 11 weken). Ze zei wel dat mn baarmoeder al heel groot en hoog was maar verder niet. Heeft ze dus gemaild dat baarmoeder totaal niet klopt met termijn en dat ik wel verder moet zijn! Snap er niks van. Morgen moet ik gyn, ga het gelijk vragen! Enne hier ook verplicht bevallen in ziekenhuis ivm keizersnede en pre eclampsie-verleden.