Ziekenhuisbevalling.... Ik ben verzekerd bij CZ en heb een aanvullende jongeren verzekering. Ik dacht dat het dan iets van 300 euro was als je niet met een medische reden in het ziekenhuis bevalt.... Dat vind ik erg veel. Nita, waar ben je? Ook ik ben erg nieuwschierig hoe alles is gegaan... En klopt het dat we Daan hier al vreselijk lang niet meer hebben gezien? Korsou, welkom. Leuk zeg dat je op Curacao woont! Alice, ojee een groot kindje! Misschien groeit het nu gewoon hard en dan straks even iets minder? Of staat het nu al vast dat het een grote word Monique, ik dacht dat het iets van 300 euro was... maar dit kan dus erg verschillen als ik zo de verhalen van iedereen hier lees Ik ben dan denk ik gewoon niet goed verzekerd ofzo? Verhip, pff wat moeilijk idd. Voor hetzelfde geld is er niks aan de hand maar je gaat nu toch twijfelen he... Daarom wil ik dat dus niet... Nu lekker weekend! Eindelijk! We hebben ook gelukkig weer een fin. meevaller. Vriendje heeft de koven gemaakt op het kdv en er moest nu iets aan gebeuren en dat kreeg hij dus weer betaald. Lekker hoor. Kunnen we daarvan de hangwieg kopen Verder hard gewerkt en niet echt veel nieuws. Youri ligt in zijn bed te huilen die wil weer eens niet slapen... Wat gaan we dit weekend doen... uhhhh... morgen moet vriendje aan de koven werken en zondag gaan we niet veel doen. Als het zo'n lekker weer is als vandaag misschien lekker fietsen of wandelen ofzo. Anders het huishouden doen
Joepie, ik heb 25 feb mijn geslachtsbepaling in Posterholt 8) Ga Youri even uit zijn bed redden hij vind het niet meer leuk hahaha
Ik zou willen dat er iemand zei dat het allemaal goed is, en dat je je geen zorgen hoeft te maken.. Helaas weten wij allebei wat we doen als iemand met zekerheid kan zeggen dat het een kindje is met een handicap/down syndroom, en ook al hebben wij er zo hard voor "gevochten", zo'n weg voor moeten ondergaan dan denk ik dat het voor ons alledrie het beste is om de zwangerschap af te breken, al zal dit het moeilijkste zijn wat je ooit besluit om te doen (en ik hoop dat ik die keuze niet hoef te maken!) Ik ben nog heel jong, daarom dachten wij eigenlijk (misschien wel te nuchter), dat er een goede uitslag uit zou komen, maar niet zo'n raar twijfelgeval als dit. We wilde de test voor de zekerheid laten doen, omdat we het natuurlijk niet op een natuurlijke weg hebben gekregen... Andere kant is dat bij een VWP weer een kans op miskraam komt kijken en dat risico loop ik liever ook weer niet! We hebben er iets teveel voor moeten doen om een wonder te scheppen...Ik zit ermee in mijn maag dat wij ons wonder niet op een "natuurlijke weg" hebben gekregen, waardoor het goed bewust nu zo zou kunnen zijn dat er net het verkeerde zaadje / eitje is gekozen door het lab met de gevolgen van dien..Maar het hoeft niet zo te zijn! Pff, maar goed, nekplooi is bij 80% van de kindjes met downsyndroom verdikt en dat was bij ons absoluut niet. Maar wat in mijn bloed, wat is er aan de hand dat de bloedwaarde een kans van 1 op 45 maakt. Mijn leeftijd icm nekplooi zorgt ervoor dat de kans uit de "verhoogde zone" is...
Verhip, geen sorry zeggen hoor! Poeh lijkt me echt moeilijk als ik in jou situatie zou zitten zeg... Want ja jullie hebben er zoveel moeite voor moeten doen.. Maar het is dus waarschijnlijk niet het down syndroom... En wat zei je vk eigenlijk ervan?
@verhip jeetje wat moeilijk. hopelijk is jullie kindje toch gezond ondanks deze uitslag. gaan jullie nog een vervolgonderzoek doen? heel veel sterkte meid nu maak ik me ook meteen weer zorgen had 0,9 dus dacht nou zit wel goed nu alleen nog bloed afwachten maar daarkan natuurlijk ook van alles uitkomen.. nog 9 dagen en dan weet ik het zeker of het wel of neit goed is
@verhip vervelend zeg, dat de uitslag niet hoger was, wat raadde de artsen je aan? iedereen met de mooie echo's gefeliciteerd, ik mag maandag weer voor een echo jippie! dus hopelijk gaat het weekend een beetje snel.
Hallo meiden, bedankt voor al jullie lieve reacties. Ik begin al gelijk weer te janken terwijl ik zit te lezen.. Pfff hoezo zwangerschapshormonen haha. Wij zijn echt zo happy! Ook al moeten we eigenlijk nog eerst de 20 weken echo afwachten voor de zekerheid. Maar we hebben besloten er niet meer druk om te maken en lekker te gaan genieten. Morgen de babykamer bestellen! Het heeft stiekem allemaal toch meer impact op ons gehad dan we in eerste instantie dachten. Maar nog steeds geen moment spijt! @ verhip. Ik weet denk ik heel goed hoe je je nu voelt. Ik ben tegenwoordig prenataal testen expert noodgedwongen. Ik heb echt alles wat ik vond gelezen. Ook zo"n boekje besteld en mezelf heel goed laten informeren. Dat boekje wat ik heb geeft heel veel informatie maar ook de emotionele kant van ouders word hierin belicht zonder een standpunt hier in te nemen. Hier hebben we zoveel aan gehad. Wij hebben wel onrustige weken gehad. We werden echt even met beide benen op de grond gezet. Maar het dwingt je wel tot nadenken en beseffen dat niet alles vanzelfsprekend is en zeker de gezondheid van je kindje. Als je er over wilt praten PB me gerust. Ik kan je wel wat handige tips en links geven tot nuttige info. @ mama van youri, echt balen dat het dan 300 euro kost. Is best wel veel! Over dromen, heb ik ook last van. Heel heftig allemaal. @ nieuwe dames, welkom hier Iemand had ook haar tentamens gehaald, ik weet even niet meer wie, maar heel goed! En dat met al die zwangerschapskwalen. dikke knuffel voor iedereeeen
Die zeggen juist dat de keuze bij de ouders ligt. Er is geen verhoogde kans voor ons, dus daarvanuitgaande hebben we geen vruchtwaterpunctie nodig. Maar omdat ik zo stom ben om door te vragen, weet ik dat mijn bloed gewoon minder goed was, maar de nekplooi was uitstekend! In belgie zeggen ze ook alleen maar : het is verhoogd de kans, of het is niet verhoogd. In Ndl moeten ze er nog bij zeggen wat het aantal is.
@ Mama van youri, heb je een aanvullende jongeren verzekering van CZ? dan krijg je helemaal niets wat met de zwangerschap en bevalling te maken hebt vergoed... ik had die ook, maar ben overgestapt naar gezinnen... daar krijg ik alles vergoed... ik zou kijken of je 'm nog om kan zetten... wij wilden ook vast een beginnetje maken met verven in de babykamer (we hebben al 3 muren af) hihi...
Niet? Hmm ik had het laatst nagekeken en die van gezinnen verschilde bijna niet met de jongeren... Maar eigenlijk hoef ik in principe ook niks vergoed... Ik ga geen cursussen ofzo doen en beval thuis als er geen med. indicatie is. Kraampakket krijg ik wel gewoon van CZ... Wat krijg jij dan nog meer vergoed?
@ Mama van Youri: ik krijg bijvoorbeeld de bevalling helemaal vergoed als ik in het ziekenhuis wil bevallen zonder med. indicatie (wat ik dus wil) en ook de eigen bijdrage van de kraamzorg krijg je vanuit de gezinnen verzekering vergoed, ik weet het zo allemaal 1.2.3. niet op te noemen maar heb het toen allemaal goed zitten vergelijken....
Ja? oh dat wist ik allemaal niet... Ik ben daar ook niet echt een held in eerlijk gezegd Anders toch maar eens informeren of ik nog over kan stappen.. Dankje dat je het me even hebt gezegd/uitgelegd
@ Mama van youri: kijk even op www.cz.nl daar kun je ook de pakketten vergelijken... ik betaal nu wel 18 euro meer maar ga ook vast via de verzekering sparen voor een eventuele beugel van ons kindje over een jaar of 12 haha... ook errug handig
Mooie echo gehad, de foto die ik nog moet inscannen was wat vaagjes maar dat mag de pret niet drukken de man had haast want hij nam waar voor mijn gyn die in de operatiekamer stond, bere druk en lange wachttijden dus Hij heeft hem/haar opgemeten en ook het bovenbeentje en het gemiddelde van die 2 gaf 13 weken en 5 dagen aan, helemaal goed dus, 1 dagje verschil en dat kan altijd. Beeb was 7,7 cm van kop tot kont, even ter vergelijking want we zien nog wel wat verschillen hier voorbij komen, is allemaal ook erfelijk enz natuurlijk Wij zien verder af van nekplooimetingen enzo, wij willen het hoe dan ook toch laten komen dus wil ik het niet weten... Eet smakelijk allemaal!
hallo allemaal ik zag dat iemand het hier over dromen had. dat heb ik ook, ik word er gek van! en je droomt de gekste dingen! verder ik ben aanvullend bij vgz en krijg alles vergoed. wij doen de nekplooimeting niet, gewoon om van hierboven ook iemand meemaakt, kan 1 op 287. ga je je druk maken om misschien wel niets. maar bij ons was ook geen reden tot een nekplooimeting.
Fon: gefeliciteerd! Iedereen met een goede echo: gefeliciteerd Alle nieuwe Welkom! Iedereen die ik vergeten ben: sorry! Ff ego: Heb vandaag echt een hele erge baaldag! Heb de hele terug weg in de auto (ruim 1 uur) zitten janken. Heb verschrikkelijke pijn in mijn rug, kan er amper van lopen en kon niet even pauze nemen op mijn werk, want het was een compleet gekkenhuis! Echt ik heb al een tijdje niet meer overdag gewerkt en ik weet niet of het zo blijft gaan, maar dan zou ik al snel moeten stoppen met werken, gat wat kl*te zeg! Zit gvd weer te janken, houd dat ook nog een keertje op? Ga nu maar ff naar de wc strompelen en dan lekker bank hangen!
Charlie, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom hier. cjpt, wat leuk dat je een echobureau hebt gevonden in je woonplaats. Zoals je weet woon ik daar ook erg dichtbij en was ik ook al aan het googlen geweest. Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen daar! Verhip, wat een dilemma heb je nu zeg. Moeilijke keuze! Hier nu prima, was wel weer misselijk op school helaas maar nu gaat het wel weer. Lekker weekend, lekekr uitrusten. MIjn man heeft vanmiddag heel het huis schoongemaakt, dus daar hoef ik lekker niks meer aan te doen. Morgen ga ik de box ophalen die ik op Marktplaats heb gekocht Groetjes, Hanna
ik heb goed nieuws we kunnen waarschijnlijk het huis kopen maandag word de bank ingelicht en horen we meer maar volgens de hypotheek adviseur is het voor 99% zeker ben zo door het dolle heel dit is het huisje waar we dan een bod op gaan doen maar gelof dat i khem al eens had laten zien he http://www.wilsonmakelaardij.nl/item/13/382 nou ga verder op mijn roze wolk zweven want wil dit zo graag ons kindje hier groot brengen de aankomende jaren zie het echt al voor me hoe de kleine in de zomer in de tuin aan het spelen is
rose inderdaad een domme echoscopiste ze moet gewoon antwoorden op alle vragen die je hebt dat is toch niet zoveel gevraagd he mooi huis! ben blij voor je inkerbell veel beterschap! conijn ja ik vertel het iedereen die het horen wil ik weet niet waarom eigenlijk charlie welkom en gefeliciteerd! verhip dat is inderdaad niet makkelijk! zoals al gezegd is, doe wat je hart je zegt maar als je het toch wil weten zou ik voor die VWP gaan, ook heb ik horen zeggen dat die kans op een miskraam helemaal niet zo hoog is als beweerd wordt miekiepluis leuk he die tshirts met tekst op, toen ik zwanger was van lyana, had ik er eentje met twee voetjes op en er stond kicking baby zojuist waar de dikke buik zit ollekebolleke meid toch! laat je het mss even nakijken! met je rug moet je erg oppassen he hier is het nogal hectisch, ben altijd moe... lyana is hangerig... ik denk dat er een griepje op komst is... vind het zo erg, trekt heel de tijd haar beentjes op... heeft echt pijn in har buikje denk ik