Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Carlie: ik heb me er ook zorgen om gemaakt, maar als dat nodig was geweest dan had de echoscopiste dat wel gezegd... (neem ik aan) en ze zei juist dat alles in orde was...

2. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    voor de nieuwsgierige, heb een nieuwe buikfoto in mijn album gezet...

3. Welpje 09

Welpje 09 Actief lid

22 dec 2008
    147
    0
    0
    stephanie87; ik heb met 10,2 weken een echo gehad en toen was het 3,41 cm groot. Met 12,2 was het gegroeit naar 5,6 cm. Jouw beeb zal dus ook lekker groeien en prima op schema zitten!

4. Welpje 09

Welpje 09 Actief lid

22 dec 2008
    147
    0
    0
    Ga nu lekker filmpje kijken op rtl4! Als ik het red om het helemaal af te kijken. Fijne avond!

5. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    zal vast goed komen... daar gaan we gewoon vanuit :D

6. zicht

zicht Niet meer actief

Ik weet even niet meer wie het vroeg maar wij hebben de babykamer Sunshine besteld.
    Hij is vrij klassiek met zwarte handgreepjes. We wilde het een beetje in dezelfde stijl houden als ons huis.

Dit weekend hebben we het aan de rest van "de wereld" verteld. Door heel het gedoe van afgelopen weken voelde het niet goed om het aan de grote klok te hangen. Zoveel leuke reacties gehad! Echt fijn dat we nu ook op de roze wolk kunnen zitten!

Welkom alle nieuwe dames! Op de 1e pagina van dit topic, het allereerste bericht staat een link met de bevallingslijst. Als je hierin opgenomen wil wordedn moet je Daan even een PB sturen. Waar is ze eigenlijk? Hoop dat het goed gaat.

dIE kindekeklein wieg is trouwens wel heel leuk zeg! Ik heb hem even opgezocht.

Fijne zondagavond!

7. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Liz, gelukkig knapt ze op!
    En goed om te horen dat als er iets met zijn meisje is hij meteen zo reageerd!

@Stephanie, nekplooimeting is ook zo gebeurd hoor (helaas), denk hier 10 min. ofzo en het was gepiept

@Annie22, jouw buikie is deze week goed gegroeid zeg!

@Elmamma, gefeliciteerd en welkom!

@Tal, ik ken die zwangerschapsmoeheid niet echt.
    Misschien ook omdat ik dus niet werk (behalve dan thuis als gastouder) en dus best relaxed leventje heb op dit moment

@Stephanie87, 11 wk is idd vroeg om het te voelen, maar zeg nooit nooit
    Ik heb het deze week misschien 3x gedacht van, huh?
    Maar zijn idd plopjes wat ik voel.
    Echt een mooi bolletje heb je al (zit ook echt mooi onder je navel he)

@Carlie, er is al een hele mooie lijst voor ons (gemaakt door Daan)
    http://augustusmama2009.come2me.nl/
    Mocht je erbij willen dan even je gegevens sturen naar Daan, Sweepy of mij

@Jingi, die arme mannetjes van ons krijgen soms echt wel wat te verduren he.
    Maar geeft niet joh, hoort er echt gewoon bij
    Hoop dat je snel weer lekker kan slapen

8. elmamma

elmamma Lid

8 feb 2009
    5
    0
    0
    hey mama's,
    Over het bewegen van de baby gesproken, mijn VK vertelde me dat wat je nu voelt jammergenoeg nog de bewegingen van je darmen zijn. Omdat je darmen ook weggedrukt worden voel je ze nu veel meer 'ploppen' dan voor je zwangerschap. en omdat baby's nog veel te weinig spierkracht hebben voel je dat pas gemiddeld met 20 weken, als je weinig buikvet hebt soms wel vanaf 16 weken, maar later kan ook (zoals mijn schoonzus pas met 25 weken.....)
    wat ik wel regelmatig voel zijn bewegingen rond mijn baarmoedermond (iemand anders ook?) bij mijn andere zwangerschappen had ik dat pas de laatste weken als het hoofd was ingedaald -dacht altijd dat mijn vliezen dan gingen breken... - da's nooit gebeurd. misschien zit het kindje wel heel laag of zo?

slapen jullie ook zo slecht? ik word door de hormonen denk ik, meestal rond 4 uur wakker, en slaap gewoon niet meer. Lig niet te piekeren of zo, maar val ook niet meer in slaap. heel frustrerend

liefs, Elmamma

9. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Monique: Dankje, het is inderdaad echt een bolletje wat onder mijn navel hangt...

10. kaatje320

kaatje320 Niet meer actief

monique ik wil er wel bij!
    carlie 16 augustus uitgeteld 2e kindje

weet je dan genoeg?

verder alle nieuwe welkom! en gefeliciteerd!

11. Slaapproblemen: jep dat komt hier ook vaak voor, ben meestal standaard sinds ik zwanger ben rond 5 a 6 uur wakker dan moet ik zo nodig plassen en heb ik een verschrikkelijke dorst. Daarna val ik gelukkig vaak wel weer in slaap, maar ik ben wel altijd rond 9 uur wakker, uitslapen is er echt nooit meer bij, heel jammer, maar zal wel ergens goed voor zijn!

Buikje: ik heb al zoveel mooie buikfoto`s gezien, begin zelf nu ook wel een beetje door te krijgen dat ik ook onder mijn reserves ook een buikje ga voelenl, zelfs vriendje lief zegt het!
    Buikfoto`s hier vandaan duren nog wel even, schaam mij voor mijn reserves!

Verder gaat het vandaag eigenlijk best wel lekker, ben rustig aan wat bezig geweest met het huishouden en lekker mijn auto gewassen in de zon, ben lekker bezig geweest. Nu nog even wachten op de was en dan lekker mijn bedje in

iedereen met een echo morgen, succes en geniet ervan
    iedereen die moet werken morgen, succes en laat je niet gek maken!

Slaap lekker allemaal

12. Carlie: je moet ff een pbtje sturen met je naam, wanneer uitgerekend, hoeveelste kindje, borst of fles voeding, doe je mee aan moeders voor moeders en of je thuis of in het ziekenhuis wilt bevallen!
    Pbtje moet je sturen naar monique, daan78 of .... (oeps weet het ff niet meer)

13. tal

tal Actief lid

17 aug 2006
    446
    0
    0
    moeder
    denhelder
    @monique

ik werk ook niet maar ben toch steeds nog best moe
    zal ook wel komen denk omdat ik nog 2 kids heb
    maar jij past ook op en je hebt zelf ook nog een kindje toch ?
    zal bij iedereen ook wel verschillend zijn denk ? ;)
    ik heb je trouwens een pf berichtje gestuurd voor lijstje ;)

@stephanie87 mooi buikje al hoor :)

14. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ tal: Thanx...

15. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    elmamma welkom en gefeliciteerd :) ik slaap slecht, maar heeft vooral met men dochtertje te maken :D
    moest zij gewoon constant slapen,dan sliep ikklok rond denk ik

annie mooi buikje!

tal ja heb ik ook :( zo moe

nita zeer mooi :) ziet er comfi uit

stephanie87 dat zou het begin wel eens kunnne zijn van het voelen :)
    had ik ook bij lyana
    en
    verder niet veel te melden, beetje moe en tandpijn... ben wat aan het bankhangen
    om tien uur is de laatste voeding en kruip ik in men bedje :)

16. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Liz: had je dat ook zo vroeg in de zwangerschap?

ik ga lekker naar bed... zo nog even baby te huur kijken en dan lekker slapen :D

Truste...

17. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Elmamma, zou kunnen hoor dat het mijn darmen zijn.
    Maar bij Mirthe kon je het trappen echt al aan de buitenkant zien en voelen voor de 20wk, dus verwacht het nou ook weer
    Mijn baarmoedermond, is rustig ;)
    En ik heb totaal geen last met slapen, meestal rond 3 uur er 1 keer uit maar slaap dan weer zodra ik mijn kussen raak, gelukkig idd

@Stephanie87, viel me op ja, dat het op dit moment heel laag zit bij je

@Carlie, stuur me anders even een pb met je uitgerekende datum, je leeftijd, hoeveelste kindje, MvM (ja of nee), Ziekenhuis of thuisbevalling en fles of borstvoeding
    Precies dus wat ollekebolleke ook zegt (dank je wel!)

@Tal, je staat op onze lijst!
    En ik heb zelf nog een dondersteentje van 1,5 jaar rondlopen en idd nog een oppaskindje, maar die komt op het moment even niet zo veel
    Is juist makkelijker als die er is, want dan hebben ze het zo druk met elkaar dat ik weinig hoef te doen ;)
    Ik slaap wel heel goed 's nachts en tob totaal niet dat kan misschien ook wel meespelen en wat je zegt iedereen is anders

Zijn er hier ook meiden die last hebben van haaruitval?
    Word er helemaal krankjorum van, echt overal haren, haren en nog eens haren

18. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Stephanie, jij hebt ook al een mooi buikje zeg!

En Monique hier ook haaruitval! Me vriend wordt er ook helemaal gek van...over haren...
    maar ik heb er normaal gesproken ook al wel last van!

Ik slaap trouwens goed, moet alleen niet teveel drinken 's avonds want moest er vannacht 3 keer uit om te plassen! Echt heel irritant! Maar ik slaap daarna wel weer meteen net als Monique!
    En over de baby voelen kan ik niet meepraten want ik heb geen idee hoe dat voelt en zal het voorlopig ook niet voelen zei de vk want mijn placenta ligt aan de voorkant! helaas...

Ik ga nu ook maar slapen want morgen om 9 uur bij de vk zijn!

19. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen allemaal,

Zo, ik ben weer op school.
    Nieuwe werkweek! Gelukkig ben ik in het weekend goed uitgerust, dus ik kan er weer tegenaan.
    Gisteravond was ik helaas toch weer misselijk. Hmm, beetje jammer.
    Maar gelukkig heb ik wel het idee dat het ietsje minder aan het worden is.
    Dus hopelijk gaat het nu de goede kant op.

Annie, veel plezier bij de VK vandaag!

Fijne dag iedereen!

Groetjes, Hanna

20. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    stephanie87 nee dat was toch iets later, ik geloof zo rond 14 weken of iets meer :)

monique ja ik heb er heel veel last van... alleen dan wel niet bij mezelf :) bij de hond :(
    ik vind overal van die minihaartjes pfffffffffffffffff :D

goede nacht gehad hier... lyana is nog steeds ziek maar ze is geen enkele keer wakker geworden...
    Om 22.15u lag ze in haar bedje... om 06.40 vanmorgen was ze wakker :)
    dus dat is al goed... jammer dat ik veel wakker werd :s zal het mama instinct zijn denk ik, bij het minste dat ik hoorde, zat ik recht in bed :)

Deel Deze Pagina