@ Pluis, Ik heb dit nu ook al een week, werd er vorige week zelfs zo onzeker van dat ik een afspraak heb gemaakt bij de gyn. Maar bleek gewoon bandenpijn te zijn. Dit kan je op heel veel verschillende manieren en verschillende plekken hebben.
@ Melisa: komt vast goed. Misschien had ik het al eerder vertelt maar mijn beste vriendin heeft vorig jaar de eerste ruim 4 maanden helder rood bloedverlies gehad en ze heeft nu een gezonde baby. Soms kunnen ze ook gewoon niet vinden waar het van komt. Ach, als dat prachtige stipje op het beeldscherm het maar blijft doen toch?! @ Miekepluis, haha, wees blij dat je het daar voelt! Ik voel het steeds op een genantere plaats hahaha. Moet je eens proberen uit te leggen als je in een sollicitatiegesprek met een kandidaat zit op je werk en je ineens met een rood hoofd omhoog schiet omdat je hele scherpe steken in je *muts* voelt... en dus vervolgens heel moeilijk weer kan zitten hahaha ;o) @ de rest, sorry ik heb alles gelezen maar even vergeten (hormonen?). Hoe dan ook voor jullie allemaal een dikke knuffel! Ben sinds gisteren echt super blij: 1e trimester zit er nu officieel op! Joehoe! Morgen de verrassingsecho voor mijn vriend, kan niet wachten! Zit al sinds vrijdag met mijn hand op mijn mond omdat ik altijd erg slecht ben in verrassingen bewaren haha.
hey dames, Slechte bezoeker, maar heb het erg druk op werk. Globaal alles doorgelezen, maar alles gaat nog goed? En wat een buiken al, bij mij is er nog niet bijzonder veel te zien hoor! liefs monique (MVK)
@Liz, hi hi de hond krijgt zelfs al zwangerschapskwaaltjes Gek is dat he als ze door beginnen te slapen, ik vond dat in het begin ook heel eng, ging ik stiekum luisteren of ze nog wel ademde @Brusje, jij krijgt donderdag een mooi jumpend kindje te zien! @Linnie, fijn dat je echo goed was en lekker dat je nou naar VK mag @Annie22, mooie echo en goede uitslagen, perfect toch! @Melisa, super dat alles goed was Ach joh jouw beeb maakt af en toe gewoon even zijn huisje schoon en dan heb jij bloed! @Ollekebolleke, haaruitval kan idd bij een zwangerschap horen En gefeliciteerd met de 12wk! Hier gaat heel voorzichtig de vlag uit Al 3 dagen kiplekker, wat een verademing!
Misschien wat oude reacties, maar ik ben een paar dagen afwezig geweest. Verhip: Ik kreeg ook een uitslag kans 1 op 260. Vond ik er ook erg dichtbij zitten en zei het tegen de gyn. Hij wilde dat meteen rechtzetten want het was zo dat kans 1 op 260 of 1 op 2000 niets uitmaakt. Het is allebei geen verhoogd risico en het maakte echt niets uit. Daar was hij heel duidelijk in en ik moest me ook absoluut geen zorgen maken. En het is een hele goede ervaren gyn. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. En je voordeel is wel dat je nekplooi erg netjes is, dat was bij mij ook zo. Mama van Youri: de jongerenverzekering van CZ vergoed geen kraam e.d. kosten, dat is ook de reden waarom de premie laag is. Ik ben daarom ook overgestapt. Ik zou het nog even heel goed nakijken. Dit is ook geschreven door Stephanie zie ik. Gezinnenpolis scheelt heel veel met jongerenverzekering voor relatief weinig kosten. Zeker ook als je kleintje straks zorg nodig heeft. Je kunt ze heel gemakkelijk vergelijken. Rose: van harte gefeliciteerd met je huis. Ladytijger: Ik hoopte zo ontzettend dat je alsnog goed nieuw zou krijgen, waar helaas. Heel erg veel sterkte gewenst voor jou en je mannetje. Melisa: hoe was je echo? Ik zie je reactie al, super zeg dat alles goed is. Uiteraard ook alle andere dames van harte gefeliciteerd met de goede echos. Cjpt: veel plezier met de echo morgen en uiteraard het verassen van je mannetje. Er was een vraag over dromen, dat heb ik ook. Sinds een aantal dagen heb ik hele vreemde en enge dromen. Niet echt prettig. Maar hopen dat het over gaat. Vorige week heb ik eindelijk 2 lekkere broeken gekocht van Noppies, ik ben er echt zo blij mee. Alleen heb ik een ontzettend tekort aan truitjes, die zijn echt te kort nu. En sinds dit weekend hebben we 2 namen. Als het een jongentje en een meisje is zijn we er uit. Eindelijk. Het wordt pas echt lastig als het straks 2 meiden blijken te zijn. Jongensnamen is geen probleem. We willen wel heel graag weten wat het zijn. Ik wacht ook met kopen van kleertjes tot we weten wat het zijn.
hoi meiden iedereen met de mooie echo's gefeliciteerd!en met de 12 weken grens! hier was de echo ook super mooi kleintje bewoog goed echt gaaf om te zien. en het was nu 5,1 cm weet niet als dat groot of klein is voor de aantal weken, nu kan ik echt lekker gaan genieten woensdag de 12 weken joehoe
GRRR stomme hond hier, je kan gewoon je lach niet in houden als ik boos op dr ben. Gaan we ff lekker wandelen wil mvr zwemmen (brr de gedachte alleen al) Dus ik met zwaar verheven stem nee roepen rent de muts op me af alsof ze gaat luisteren, maar dan ze draait zich om en rent gewoon zo het ijskoude water in, ze stak nog net d`r tong niet uit! Honden! grr zo moest het ff kwijt! verder iedereen met een goede echo gefeliciteerd en iedereen die 12 weken is of verder gefeliciteerd! iedereen die ik verder vergeten ben (iedereen dus) sorry! Ik ga ff mijn aardappels schillen, doen ze niet zelf he!?! ik ga lekker hutspot eten!
Hoi meiden, Heb effe globaal bijgelezen maar niet veel onthouden... Wel super dat er weer meiden voorbij de 12 weken zijn, is toch altijd een mijlpaal! Met mij gaat het goed. Merk alleen echt dat de energie af en toe te wensen over laat... Vrijdag heb ik (voor het eerst, gelukkig) een giga emo-uitbarsting gehad. Het was een samenraapsel van uiteenspattend perfectionisme, controlfreakerigheid, hormonsters, onzekerheid en oververmoeidheid. Heb brullend mijn zus gebeld, die schrok zich dood, maar heeft me toen heel lief en geduldig als ervaren mama te woord gestaan over alles waarover ik twijfelde. Pffff, na een uur wist ik al niet meer waar ik me zo druk over had gemaakt Kan je weleens hebben he! En toen manlief thuiskwam kreeg ik bloemetjes van hem omdat hij vond dat ik die wel verdiend had.... de liefste! Zaterdag ben ik voor 't eerst in de grote Prenatal geweest. Heb wat positiekleding gekocht zodat ik 't maar in huis heb voor als ik opeens echt niks meer aan kan. Tot die tijd blijf ik lekker koppig mijn gewone broeken dragen die nog nét kunnen Zondag de hele dag op pad geweest met ons orkest. Was heel vermoeiend maar ook wel weer gezellig... maar eigenlijk niet zo geschikt als ik het weekend eigenlijk hard nodig heb om bij te tanken... Deze week moet ik gewoon 5 dagen werken, getver! Heb zoveel roostervrije dagen gehad de afgelopen tijd dat ik 't gewoon ontwend ben, en vérwend dus! Het dromen gaat hier maar door en door. Elke nacht maak ik de gekste dingen mee. Heb me er nu wel bij neer gelegd dat het bij de zwangerschap hoort, maar ik blijf me erover verbazen wat een fantasie ik 's nachts heb Tot later!
Hallo, vanavond is er een informatieavond voor aanstaande ouders in het ziekenhuis. Wij wonen tussen twee ziekenhuizen in dus heb de luxe te kiezen naar welke maar ken deze niet. Daarom is het fijn om nu even binnen te gluren en een rondleiding te krijgen bij de verlosafdeling en - kamers. Ben benieuwd, of eigenlijk nieuwsgierig! Anders blijf ik gewoon lekker bij het ziekenhuis waar ik zelf geboren ben!
Oja wat ik ook nog leuk vind om te vertellen: we hebben contact met een gastouder voor ons kindje! Het is dezelfde als waar het kindje van onze vrienden tzt heen gaat, dan kunnen ze mooi vriendjes worden Heb er een heel goed gevoel over, deze gaat het denk ik worden ipv een kdv!
Hey meiden, Misschien vinden jullie dit ook wel leuk om te doen: www.watverwachtje.nl Daar kan je een poll aanmaken en mensen (familie en vrienden) kunnen dan hun voorspelling doen wanneer zij denken dat de baby geboren wordt en wat het geslacht is
hey hallo allemaal, alles goed hier? hebben jullie ook niet dat je zou willen dat de weken sneller voorbij gaan haha. ik kijk nu al uit naar de bevalling, kan nu al haast niet meer wachten. terwijl de tijd nu sneller gaat als bij mijn dochter haha. dan dromen blijft ook nog wel een tijdje, bij mijn dochter had ik dat tot het einde, en nu heb ik het ook weer dus..... maar idd wat een fantasie je snachts hebt he!?!? volgende week maandag mag ik weer naar de verlos, ben weer benieuwd.
trouwens even een vraagje, hier in de buurt zit een school waar mensen opgeleid worden tot echoscopiste en dan soort dingen, nu zochten ze zwangere om een gratis echo te maken. ik heb me hier voor ingeschreven, een mooie kans om je kindje weer eens te zien en je krijgt ook wat fotos mee. heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zelf niet maar mijn moeder heeft dat gedaan toen ze zwanger was van mij. Toen waren ze in het ziekenhuis met zo'n actie bezig en heeft ze heel veel echo's gehad gedurende haar zwangerschap. Kijkt ze nog steeds met veel plezier op terug.
@Sweepy, ik heb afgelopen weekend 2 witte buikbanden gekocht bij Miss Etam, ideaal om onder een shirt te dragen wat net iets te kort is! @Noa, fijn dat je echo goed was en ga maar lekker genieten @Ollekebolleke, hi hi eigenwijze hond heb jij, welk ras is het? @Liefie, wat een lieve zus en geweldig mannetje heb jij! Fijn dat je een gastouder heb gevonden waar je gevoel goed bij is! @Carlie, de weken gaan mij eigenlijk al snel genoeg en je verheugen op de bevalling? dan mag jij me straks moed in gaan praten als het weer zo ver is want zie daar echt weer tegen op Ga je naar Roc Eindhoven? Is echt heel leuk ben ik met Mirthe ook geweest (wilde nu ook weer gaan, maar nog steeds niet gebeld), wat wil je weten?
hallo dames... sorry kan jullie niet bijhouden... heeft iemand hier ervaring mee.... ik ben overdag niet misselijk (moet wel ff opgang komen in de ochtend maar na wat eten gaat het erg goed) maar aan het eind van de dag....begin van de avond dan is het echt mis...dan ben ik misselijk...en moet ik zelf regelmatig overgeven....maar alleen in de avond...heeft iemand anders dit ook en zo ja wat heb je er aan gedaan of wanneer is het overgegaan (als het al over is). sorry voor mijn egobericht...
Ollekebolleke, gefeliciteerd met je 12 weken! cjpt, veel plezier morgen bij de echo. Ik ben heel benieuwd hoe je het daar vindt. Misschien, als je een goede ervaring hebt, ga ik daar ook wel heen Ik hoor het graag van je! Hier is de stand van zaken: moe, moe, moe, maar...... nog niet overgegeven vandaag Ik heb vandaag een nieuwe stagiaire gekregen. Het was een gok, want soms heb je er zoveel werk aan dat je qua tijd het beter niet had kunnen doen. Maar deze is een pittige tante en ook al in haar derde jaar. Fijn als ik straks met een dikke buik toch nog fulltime werk. Dan kan zij misschien wel wat dingen overnemen Ik ga nog even lekker naar beneden tv kijken en dan heerlijk onder de wol. Groetjes, Hanna
Ik kom net tot de ontdekking dat de kinderwagen die wij willen niet door de gang past, buhhhh. Ik dacht er pas aan om het te gaan opmeten toen mijn broertje hier vrijdag was met de kleine in de quiny wandelwagen en ze niet verder kwamen. lekker is dat . Onze gang is erg smal, een monumentaal huis met gangen waarbij de deuren niet eens volledig openkunnen. Nou dat wordt dan door de woonkamer heen rijden , va de keuken de andere kant van de gang in zodat dat ding niet voor de trap en de voordeur staat. hmmmm, toch maar verhuizen . Wat een gedoe allemaal zeg een babyuitzet samenstellen die bij het huis past. Ik ga morgen even alles lekker bijlezen ben nu moe van een drukke en productieve dag. Slaap lekker, gr. Nicole
Goedemorgen meiden, En weer een dagje dichterbij de 12 weken voor mij Nicoliooo, goed dat je er nu achter komt dat de wagen niet gaat passen. Beter nu dan dat je hem al gekocht hebt he? Fijne dag allemaal! Groetjes, Hanna
Goedemorgen meiden, Cjpt...Oké..dan heb ik ze inderdaad liever in mijn buik..Hihi! Wat een vervelende plek om steken te krijgen zeg! Nicoloo, dat heb ik denk ik ook! Ik krijg een kinderwagen met 4 van die stoere luchtbanden, maar volgens mij past deze nooit in de gangkast! Wat een gedoe hè! Bos, meid, dat heb ik 4 weken gehad! De hele dag geen misselijkheid en als ik dan gegeten had 's avonds dan gooide ik het er zo allemaal weer uit! Dat was bij mij bij ongeveer 11 weken over. Nu nog heel sporadisch, bijvoorbeeld als ik te scherp heb gegeten... Maar tis wel heel vervelend! En echte tips heb ik niet,ja...niet zoveel eten 's avonds! Kleine beetjes.. Dank jullie wel allemaal voor het reageren op mijn vraag, ik ga me dan maar niet zoveel zorgen maken om die steken. Ben blij dat we donderdag weer mogen kijken! Fijne dag allemaal! Liefs, Pluis