Rose, waren ze erg teleurgesteld? Nocolioo, wij hebben de easywalker, zijn erg tevreden en hij is niet zo breed, misschien is het iets?
We hebben vandaag nog een keer van alles bekeken aan kinderwagens en gaan toch voor de urban jungle, vinden we de mooiste en de easy walker past ook niet door de gang 9is maar ietsje minder breed. Onze gang is maar 64 cm breed hahahhaha. De urban jungle is goed in te klappen gaat echt heel makkelijk en dan stallen we hem gewoon in het eerste gedeelte van de gang. gr. Nicole
ik laat weer even een teken van leven horen Wij hebben het kamertje al. Dit kamertje wordt niet meer gemaakt en komt ook bijna niet op marktplaats voor, dus toen mn moeder hem voorbij zag komen hebben we hem gelijk gekocht. Ik ga er vanuit dat alles goed gaat met de baby, de kans is gelukkig niet zo groot dat het nu nog misgaat Ik vond het met de zwangerschap van Roos helemaal niet erg als mensen aan mn buik wilde zitten, kwam eigenlijk zo goed als nooit voor omdat de meeste van andere zwangeren al hadden gehoord dat dat echt niet kon. Toen ik nog nooit zwanger was geweest vond ik het ook machtig interessant om zwangere buiken te zien. fijne dag allemaal, ik ga lekker werken
hey mama van youri, over het algemeen gaat dat niet, nu nog veranderen of overstappen. zou het nog even proberen, want alleen een jongerenverzekering is misschien niet meer voldoende nu? hoe heb je dat bij je vorige zwangerschap gedaan? nu even heel goed nieuws: DE HYPOTHEEK IS ROND! de dalende rente en stijgende inkomen van mijn vriend hebben ervoor gezorgd dat het toch is gelukt, onze tussenpersoon is weer geweest en we hebben van alles doorgenomen, getekend enz. ben heel erg blij, over een maand hebben we de sleutel van ons prachtige appartement!
Goedemorgen allemaal, En het is al weer woensdag...... Noa, ik ga het de kinderen inderdaad vertellen als ik bijna 13 weken zwanger ben. Volgende week maandag krijg ik nog een echo en gelijk de intake bij de VK en dinsdag de nekplooimeting bij de gyn. Als het dan nog steeds allemaal goed is ga ik het op donderdag vertellen aan de kinderen. Dan kunnen de ouders donderdag en vrijdag nog reageren en dan heb ik lekker voorjaarsvakantie. Marieke, heel erg fijn voor jullie dat de hypotheek rond is! Gefeliciteerd! Vandaag heb ik een makkelijk dagje. We maken met de klas een uitstapje nara het schoolmuseum. Echt heel leuk. Ik heb er zin in Fijne dag allemaal! Groetjes, Hanna
Mogguh meiden, Marieke, gefeliciteerd! Wat fijn meid! Ginny: Wat heerlijk herkenbaar! Ik schreef al een paar weken geleden dat ik gek word van het feit dat je een soort van publiek bezit wordt als je zwanger bent! En daar hoort dus inderdaad dat ongevraagd aan je buik zitten...Lang leve het "Don't touch"-shirt! Te bestellen op www.supermom.nl! Hanna: Lekker relaxt dagje! Ik heb vandaag nog een halve dag gewoon en dan morgen continurooster en de hele dag carnaval en daarna...VAKANTIE! Zo ontzettend veel zin in! Ik heb ff een vraagje, ik las van de week dat het het beste is om op je linkerzij te slapen omdat je placenta dan het beste doorbloed is en als je op je rug ligt dat er dan een slagader wat bekneld raakt.. Maar dat is toch niet schadelijk? Kan het me haast niet voorstellen, want je rolt automatisch wel een keer op je rug toch? Morgen weer kindje kijken, een half uur lang! JOEPIE! Fijne dag allemaal! Liefs, Pluis
cjpt wat leuk dat de echo zo fijn was, en was het een echte verrassing voor je vriend noa doe waar je je goed bij voelt... ergens heb ik ook van ik wacht even... want ik heb één van mijn wandelwagens te koop gezet... hij is van winnie the pooh maar kan er achtereen niet veel meer mee doen... kan niet met twee wagens wandelen maar toch in men achterhoofd zit dat gevoel wat als het nou misgaat, dan heb ik die verkocht (want ze komen hem waarschijnlijk dit weekend halen) en ... goh ik moet er mee ophouden met men doemgedachten :s sweepy nee men vriend is niet echt een lezer... jammer eigenlijk anders zou hij misschien ook eens begrijpen waarom ik soms zo doe :s maar jah niets aan te doen hij zal er maar even mee moeten leven :d marieke super! ben heel blij voor jullie zo straks naar de gyn voor de nekplooimeting en de tripletest.... heb echt beroerd geslapen, was een hele tijd aan het piekeren over wat er mis zou kunnen zijn en dergelijke :s vond het hoegenaamd niet fijn men meisje is al iets beter, ze begint ook echt langer te slapen zalig gewoon... heb in kruidvat de verzorgingstas gaan halen... twee zelfs één van elk kleurtje... één voor men kleine meid, en één voor de kleine spruit de verzorgingstas die ik nu heb, hoort bij men wandelwagen dus die moet ik mee geven bij verkoop...
Goeiemorgen allemaal @marieke gefeliciteerd vandaag alweer 13 weekjes joehoe verders weinig nieuws maar ja ja geen nieuws goed nieuws zeggen ze meestal ga even aan de schoonmaak zo fijne middag allemaal ! groetjes tal
Marieke: Gefeliciteerd met je hypotheek en je huissie! Geniet ervan! Hanna: leuk zo`n dagje weg, geniet ervan! Liz: succes straks met je nekplooimeting en de tripletest, het gaat vast allemaal wel goed! maak je zelf niet gek! Tal: gefeliciteerd met je 13 weken Hier: ben moe ga zo ook weer naar bed nog 3 nachtdiensten en dan mag ik weer gewoon werken! Nog even doorbijten deze maand en volgende maand hoef ik maar 5 dagen te werken, hoe lekker is dat?!?! Verder gaat het allemaal best wel goed, begin steeds minder last te krijgen van misselijk alleen de (.)(.) zijn nog steeds erg gevoelig! Iedereen die vandaag nog een echo heeft veel plezier en geniet ervan! (we gaan er gewoon vanuit dat het allemaal goed is!) Geniet van het zonnetje vandaag, je weet nooit hoelang het duurt!
Ik heb mijn antwoord gevonden hoor! Citaat: Vroeg in de zwangerschap maakt het nog niet zoveel uit in welke houding je slaapt. Buikligging is vaak nog geen probleem en ook slapen op de rug levert nog geen extra klachten op. Maar vooral buik- en rugligging kunnen later in de zwangerschap problemen geven. Linkerzij Daarom is het verstandig om vanaf het begin van je zwangerschap te proberen om op je zij te gaan slapen. De voorkeur gaat dan uit naar de linkerzij. Er is geen echt bezwaar tegen slapen op je rechterzij, maar slapen op je linkerzij is beter voor jezelf en voor de baby. Als je op je linkerzij ligt wordt de doorstroming van bloed naar de placenta verbeterd. Hierdoor heeft je baby dus een betere voorziening van zuurstof en voedingsstoffen. Bovendien werken je nieren beter als je op je linkerzij ligt. Hierdoor worden afvalstoffen en vocht beter uit je lichaam verwijderd. Met als gevolg minder last van vocht vasthouden in bijvoorbeeld je voeten en enkels. Baarmoeder Slapen op je rug kan klachten geven in de zwangerschap. Let op: dit hoeft dus niet. Lang niet alle zwangeren hebben hier last van. Dit is afhankelijk van de stand van je baarmoeder en de druk van de baarmoeder op de grote lichaamsader, vooral als de baarmoeder groter wordt (na de 20 weken). Dit wordt o.a. veroorzaakt doordat de zwaarder wordende baarmoeder de grote lichaamsader (vena cava inferior) kan dichtdrukken. Deze ader ligt langs je ruggenwervel en brengt het bloed uit je onderlichaam terug naar je hart. Als de baarmoeder zwaarder wordt, kan de baarmoeder dus op deze ader drukken. Het gevolg daarvan is dat er een minder goede bloeddoorstroming is vanuit je onderlichaam. Je merkt dit doordat je duizelig wordt als je op je rug ligt en je onrustig slaapt. Doordat de doorstroming van je onderlichaam verslechtert, heb je een verhoogde kans op spataderen, aambeien en ophoping van vocht in je benen. De baby Slapen op je rug kan dus een probleem zijn voor de moeder, de baby heeft er in eerste instantie geen last van. Het is immers de ader die dichtgedrukt wordt, de bloedtoevoer naar de baarmoeder en de baby verloopt via de slagader en die wordt niet dichtgedrukt. Daarnaast drukt de zwaarder wordende baarmoeder wel heel erg op je ruggenwervel als je in rugligging slaapt wat de kans op rugklachten vergroot. Voor iedereen die deze informatie ook graag wilde hebben! Liefs, Pluis
Hoi allemaal, Het is hier (nog steeds) een ziekenboeg dus weinig reactie van mijn kant. Hopelijk gaat het met de kleine meid binnenkort wel beter want 6 maart gaat ze onder het mes (amandelen knippen en buisjes in oren). Ze heeft op dot moment 2 onstoken oren zo zielig. mamavanyouri: over die verzekering: ik heb ook die polis! En bij mn bevalling van lenthe ook en heb alles vergoed gekregen? Ik heb niks veranderd en heb deze polis dus ook nog gewoon. Kreeg ook gewoon kraampakket en heb nu ook alles al aangevraagd...wat is precies het probleem? Miekie mocht je daar later nog last van krijgen (lichaamsader die dicht wordt gedrukt) als je op je rug ligt dan merk je dat echt héél goed en ga je gelijk anders liggen dus hoef je je niet druk om te maken. Fijne dag meiden!
Ik heb als tip van mijn fysio al meegekregen om een voedingskussen te gebruiken met slapen op je zij. Als je hem tegen/onder je buik legt is het een fijne ondersteuning maar mocht je steeds terugrollen dan kun je hem ook tegen je rug aanleggen. Heb het al eens geprobeerd om te wennen en is inderdaad wel fijn. Misschien wel jammer voor andere dingen want lepeltje-lepeltje liggen is er dan niet meer bij haha. Ik heb het net even zitten puzzelen maar het is gelukt: ik heb een paar echo-foto's in mijn album gezet. Dan een gek vraagje misschien meiden... is er nog iemand die geen sex meer heeft gehad sinds de zwangerschap? De eerste weken vonden we het eng en nu we zeker weten dat alles goed zit... eigenlijk vind ik het nog steeds gek om te sexen nu hebben het dus ook nog niet gedaan. Mis het ook eerlijk gezegd helemaal niet. Ben ik de enige of hebben er meer "last" van?
Cjpt, wat gaaf om te zien! Ik hoop morgen ook zulke foto's te kunnen laten zien, en dan ben ik alweer 16 weken, dus dat is misschien nog weer anders!
Ja volgens die vrouw die gister onze echo maakte is het bij 16 weken soms wel wat lastiger om hem/haar helemaal in beeld te krijgen maar wel weer veeeeel meer details te zien... enne... misschien kunnen ze al wel zien wat het is, hopen dattie er goed voor gaat liggen! Spannend! Had jij zelf nou een idee/voorgevoel?
Cjpt: Ik heb zelf, net als vriendlief, het gevoel dat het een meisje wordt... Maar goed, ik hoop inderdaad dat we het misschien al kunnen zien! Dat zou leuk zijn zeg... Hebben jullie ook zo'n oneerlijke trek? Ik heb vandaag zo'n zin in leverkaas! Dat had een kind net op brood! Maar dat mag je toch maar 25 gram per dag? En filet americain, heb ik ook zin in! Stom...
Ik wordt steeds heel erg misselijk als ik op mijn rug ga liggen. Maar dan gaat de rugpijn wel weg. Lastig dilemma.
cjpt: Ik heb begin vonden wij het ook erg eng om sex te hebben. Maar nu moet ik zeggen dat we het misschien wel meer doen dan voor de zwangerschap. Probeer je samen een keer voorzichtig over de drempel te zetten en dan gaat het vanzelf gemakkelijker daarna.
@ Miekepluis, ik zag hier op mijn werk in de koelkast net al iets staan (brie-achtig) waarvan ik nog even moet uitzoeken of ik het mag. En ik heb de laatste dagen erg trek in een tartaartje bij het avondeten. @ Sweepy, oh da's inderdaad niet zo prettig! Misschien helpt het om een kussen in je rug te zetten. Dan lig je wel op je rug maar lig je niet helemaal plat, helpt vaak ook tegen misselijkheid. 2 vliegen in 1 klap?
@Noa, heb jij niet zo'n mannetje wat zegt, doe maar schat ik vind alles goed? @Cjpt, tip! leer je man om jou te scheren En sex en zwangerschap is hier ook niet zo'n goede combi. Gebeurd nog wel maar echt stuk minder dan eerst en weet nou al dat als je het kindje gaat voelen ik het helemaal niets meer vind, echt het gevoel van een triootje dan, nee dank je En mooie echo foto's! @Nicolioo, gelukkig heb je een oplossing gevonden voor de wagen @Marieken, super meid! fijn dat alles nou door kan gaan @Miekiepluis, ze zeggen dat idd wel maar hoe wil je dat voor elkaar krijgen? Ik ben ook een draaikont dus lig volgens mij ook in allerlei positie's jammer dan hoor @Alice, beterschap voor iedereen daar Wat een heerlijk zonnetje vandaag! Vrijdag naar Vk ben benieuwd wat daar allemaal weer uit gaat komen. En hubbie had gisteren een verrassing, die heeft volgende week donderdag vrij genomen, gaan we toch naar de 9 maandenbeurs, yeah!