Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Liz0104, is jouw gewichtverlies ook niet nog een beetje van dat je een tijdje geleden bevallen bent? Dan val je ook hier en daar nog wat kilootjes af.
    Overigens ben ik ook al ruim 3 kilo afgevallen en niet misselijk geweest of wat dan ook. Mijn lichaam is blijkbaar gewoon hard aan het werken om een kindje te bouwen haha.

Ben gisteren voor het eerst naar zwangerschapszemmen geweest. Was echt boven verwachting leuk! Ga ik echt elke week doen! Was veruit het minst lang zwanger haha, maarja, lekker belangrijk! Ik ben 14 weken, 1 meisje was 18 weken en de rest allemaal minimaal 22 weken. Ach, we hebben gelachen en ik ben lekker bezig geweest. Leuke manier ook om andere zwangere vrouwen uit je omgeving te ontmoeten.

2. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    @ Nicole: wat shit! Ik hoop dat het vanmiddga goed is gegaan. Heel veel sterkte!

@ gewicht: ik ben heel lang stabiel geweest, maar deze week bijna een kilo aangekomen (in totaal nu 1,5 kilo). Lijkt me wel normaal bij 15 weken.

@ hanna: fijn dat alles goed was en het bloedprikken meeviel!

@ Miekiepluis: leuke tekening! Ik was al op je site aan het kijken en naar een link aan t zoeken :)

@Stephanie: ik denk en hoop dat het meevalt en gewoon oud bloed is.

@ Monique en nog iemand: bedankt voor je geruststellende woorden. Rationeel had ik ook al beredeneerd dat de vk het wel gezegd had, maar als ik dan al die verhalen lees van 1 cm onder de navel dan maak ik me toch een beetje ongerust...

@dromen: vannacht drie verschillende dromen gehad. Echt niet meer normaal: een collega was bevallen van een meisje (ze was gisteren uitgeteld), iets over mn oma (die al dood is) die zich bemoeide met mijn keuze van verloskundige en eentje die ik nu niet meer weet (maar vanmorgen wel nog)....

3. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Hallo dames,

@ Nicole: jeetje meid... ik weet even niks anders te zeggen als Sterkte... ik hoop dat het goed is gegaan vanmiddag...

@ de rest ik heb een geheugen van een dronken aardbei dus helaas weet ik het allemaal niet meer...

Vanmorgen naar de VK geweest en Hartje klopt heel mooi,
    ze moest wel even zoeken maar ineens had ze het gevonden
    (kindje lag ver van het apparaat vandaan) toen hoorde we het kindje "wegzwemmen"
    want het hartje werd heel langzaam minder duidelijk hoorbaar...
    en toen kwam het op dezelfde manier terug
    en toen gaf het me toch een trap tegen dat apparaat aan hahahaha
    de VK schrok ervan...

Ook de bloeduitslagen waren helemaal in orde...

ik begin het nu pas echt een beetje te beseffen geloof ik

4. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ok ik heb nu officieel last van zwangerschaps dementie of hoe ze het ook noemen! Haha, afgelopen week meerdere keren dingen vergeten op mijn werk en nu kwam ik er via mijn vriend net achter dat de 9 maanden beurs deze week is. Ik was er vast van overtuigd dat het volgende week is.... stom want ik wist de data uit mijn hoofd en gebruik de datum meerdere keren per dag op mijn werk. En gewoon nog niet de link leggen!

Haha, vergiet hoezo?!

5. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Nou we zijn weer terug uit Leiden en hebben duidelijkheid gekregen, we hebben er voor gekozen ons kindje niet op deze wereld te zetten met de afwijkingen die we hebben gezien. Eerst kreeg ik een kort gesprekje en toen een heel uitgebreide echo waar we nog hebben kunnen genieten van ons mooie beebje, echt als je niet beter weet zou je denken, helemaal niets mis mee. Helaas is de realiteit anders; vocht rond de hele nek en ook elders ter hoogte van het buikje, een navelbreuk en het heeft in plaats van 3 dorgangen in de navelstreng er maar 2. Dan is het hartje nog heel goed bekeken en daaruit bleek ook een afwijking. De rest was helemaal mooi en netjes zoals het zou moeten zijn. Ook hebben we nog een stukje in 3d gezien en hebben daar een foto van meegkregen, de kleine ligt lekker opgekruld met duim in de mond....
    Het gesprek was heel duidelijk , ze gaven heel eerlijk antwoord op onze vragen en dat was echt een hele fijne ervaring. Zonder het erger te maken dan het is of het als komt vaker voor weg te wuiven werden we heel goed begeleid en serieus genomen met al onze vragen. We hebben besloten om toch nog een punctie te laten doen omdat alleen op die manier zekerheid te geven is over de aard van de afwijking. Als het kindje geboren is is er vaak niet genoeg bruikbaar weefsel om onderzoek te doen, ook al wordt het kindje helemaal in z'n geheel geboren (poeh wat klinkt dit theoretisch zeg.)
    Dus toen we dat besloten hadden kwam de vraag of ik dat vandaag nog wilde of dat ik liever een andere keer terug wilde komen, ik dacht nu maar anders loop ik me daar weer over op te vreten, 5 minuten laten lag ik met een naald in mijn buik en mijn ogen stijf dicht, geen pretje zo''n punctie, er werd geen verdoving gebruikt omdat die vaak net ze vervelend is als de naald zelf. De uitslag krijgen we zo snel mogelijk (voorlopige na ongeveer een weekje en de rest later, er word spoed achter gezet)
    Donderdag bel ik met de gyn om een afspraak te maken voor de "bevalling" Nog een tegenvaller, het is dus gewoon een echte bevalling met alle ellendige ween enzo erbij, helaas geen blij resultaat waardoor je alles vergeet, daar vertelt ze me donderdag dan meer over. Waarschijnlijk gaat het maandag gebeuren en ik kon ook vragen om een ruggenprik ,stelt me niet gerust wat betreft de heftigheid van de pijn...

Wat een ellende allemaal he, ik wil jullie wel bedanken dat ik het hier een beetje kwijt kan, zal ook best moeilijk zijn voor jullie om te lezen.

De rest van de middag hebben we besteed aan een walgelijk dure vrolijike bos bloemen kopen en erg veel dvd gehuurd en plannen gemaakt om samen als dit allemaal achter de rug is en ik er lichamelijk weer een beetje bovenop ben lekker een weekje naar Engeland te rijden met de hondjes met een zak geld op zak en heerlijk samen genieten...

Bedankt voor alle knuffels, kan ze heel hard gebruiken en ook namens mijn vriend.

Naar omstandigheden ben ik er eigenlijk heel rustig onder, wordt alleen erg emotioneel als iemand erg met me meeleeft .
    Mijn baas reageerde erg lief en gaat alles regelen voor me, is echt een superbaas wat dat betreft en kon het niet beter treffen.

Nicole

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

jeetje Nicole ik heb er geen woorden voor...ik vind het echt afschuwelijk voor jullie dat dit nu zo moet lopen. vooral na die 12 weken grens reken je er gewoon op dat alles goed is...

heel veel sterkte met alles, ook namens mijn vriend die ook erg schrok van je verhaal. ik hoop dat alles toch nog een beetje soepel zal verlopen en dat jullie verlies snel boven zijn.

echt verschrikkelijk voor jullie!

liefs Marieke

7. debbyvermeer

debbyvermeer Bekend lid

4 sep 2007
    881
    50
    28
    verkoopster
    den haag
    sorry dat ik even inbreek maar nicolioo ik wil jouw en je vriend heel veel sterkte en kracht toewensen in deze heftige tijd
    en je kan altijd je verhaal kwijt in de vlinderlounge(had en heb ik heel veel steun in gevonden)
    nogmaals heel veel sterkte en kracht gewenst

veel liefs debby

8. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Nicoliooo, wat moet je nou zeggen?

Ik heb vandaag echt een paar keer aan jullie gedacht en dan toch dit nare bericht.
    Wat moet dat een *piep* middag zijn geweest en heel heel dubbel allemaal.
    Je ziet een kindje wat zo welkom is en dan blijkt het van alles te mankeren.

Voor mij blijven jullie hier van harte welkom en als het jullie steunt lekker blijven vertellen!

Heel veel sterke de komende dagen en een hele hele dikke knuffel

9. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    Nicole, wat een nachtmerrie voor jullie. zoiets verwacht je toch niet bij een "pretecho". Hoop dat jullie het een plekje kunnen geven samen en lekker kunnen genieten in Engeland. Ik heb er verder even geen woorden voor, zit met tranen in mijn ogen. Blijf vooral van je afschrijven hier, als je daar de behoefte aan hebt. Daar zijn we tenslotte voor. Heel veel liefs en een dikke knuffel.

10. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Jeetje Nicolioo, wat een vreselijk nieuws, wat erg. Veel sterkte de komende tijd. Ik heb er gewoon geen woorden voor.

Liefs jessi

11. ppa

ppa Bekend lid

24 nov 2005
    867
    0
    0
    Nicole, wat erg dat ook het sprankje hoop is weggenomen. Neem zolang de tijd als jullie nodig hebben en weet

Je bent hier altijd meer dan welkom

12. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Nicole, wat klink je dapper... Maar wat zul jij je machteloos voelen.. Heb er gewoon tranen van in mijn ogen...
    Ik wil je alle sterkte en rust wensen dat je dit een plekje kunt geven...

Heel dubbel om nu enthousiast over mijn middagje te gaan schrijven, want ik heb Guusje vast gehad vanmiddag! Wat een klein meisje is het nog zeg! Ze drinkt ook nog niet zoals hoort dus mijn vriendinnetje heeft ook nog niet echt een ritme samen met Guusje.. Ik hoop wel dat ik met ons eigen kindje hetzelfde heb als wat ik met alle babytjes heb..Ze vallen namelijk of allemaal in slaap of ze worden heel rustig.. Lijkt me fijn als ik dat met ons kindje ook heb!

Morgen naar de 9-maandenbeurs! Ben reuze benieuwd...mijn schoonmoeder was zondag naar de huishoudbeurs geweest en die heeft 2 uur gewacht om binnen te komen.. Maar zij had nog geen kaartje, en die hebben wij wel gelukkig. Ik ga goed opletten of ik bekenden zie!
    Veel plezier als je gaat morgen!

Liefs, Pluis

13. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Nicole Jeetje meid wat een nachtmerrie beleven jullie zeg.... :cry:
    Er zijn geen woorden voor....ik vind het echt vreselijk voor jullie.
    Natuurlijk mag je hier altijd je verhaal doen...wij zijn er voor jou/jullie.
    Heel veel sterkte gewenst meid...ik denk aan je!

Liefs en een dikke knuff

14. tal

tal Actief lid

17 aug 2006
    446
    0
    0
    moeder
    denhelder
    @nicole
    pff tjeeh heftig allemaal hoor weet eigenlijk ook niet goed wat ik moet zeggen kan alleen zeggen heel veel sterkte voor jullie de komende tijd
    en dat doen jullie goed hoor even lekker er tussen uit met ze 2en en de hondjes ....
    ben er helemaal stil van joh :(
    heel veel sterkte nogmaals !

groetjes tal ;)

15. Bloem1978

Bloem1978 Actief lid

17 dec 2008
    328
    0
    0
    Achterhook
    Nicole,

Ik wil jou en je partner de komende tijd veel sterkte toewensen!

16. Welpje 09

Welpje 09 Actief lid

22 dec 2008
    147
    0
    0
    Nicole, Zo knap hoe je je stuk geschreven hebt, duidelijk ondanks alle emoties en gesprekken die je te horen en verwerken hebt. Wat is dit naar en oneerlijk. Ik wens jullie alle steun, kracht en sterkte toe voor de komende periode.

Dikke knuffel

17. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Nicole wat een vreselijk nieuws! We willen jullie heel erg veel sterkte wensen! Liefs

18. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    @ Nicole: Wat een intens verdrietig bericht. Ik wens jullie heel veel succes met het verwerken van dit alles. Ik hoop dat jullie het met elkaar en de hondjes een goed plekje kunnen geven. En natuurlijk hoop ik ook dat jullie kinderwens snel vervuld zal zijn.

Veel liefs & sterkte!
    Anna

19. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    @ Nicole: wat een vreselijk bericht voor jullie! Ik wens jullie heel veel stekerte toe! Dikke knuffel!

Blijkbaar een slechte dag vandaag: mijn vader is net in het ziekenhuis opgenomen, omdat hij misschien een hartinfarct heeft gehad. Dit kunnen ze pas over een paar uur vaststellen (ahv bloeduitslagen). Ook omdat hij erfelijk belast is hebben ze hem opgenomen. Morgen krijgt hij allerlei testen. Ik hoop maar dat het allemaal meevalt....

20. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik ben tegenwoordig op 25 aug uitgerekend en lees hier regelmatig mee, maar omdat ik het niet bij kan houden (schrijf ook bij aug 2008 mama's) reageer ik niet al te vaak.

@ nicole, ik wil je heel veel kracht toewensen in deze bizarre tijd, fijn dat je baas achter je staat.
    @ lieke, ik hoop dat het allemaal meevalt met je vader

met mij gaat het prima, ben in volle afwachting totdat ik minder vermoeid zal zijn want ik slaap echt als een beer in winterslaap, combinatietest was goed en Roos krijgt vandaag haar "ik word grote zus" t-shirt aan naar het kinderdagverblijf.
    sinds maandag is haar eerste tandje door!

Deel Deze Pagina