Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Gusam, wat een reactie zeg van je schoonouders :(
    Maar ik weet zeker dat ze nog zullen bijdraaien als ze misschien over de schrik heen zijn! Was dus geen leuke sinterklaasavond voor jullie :(

Van harte gefeliciteerd voor alle nieuwe zwangeren!

Sweepy, als je verkouden bent kan het zeker geen kwaad voor je beeb.
    Ook als je bijvoorbeeld geen eten binnen kan houden ofzo, want je beeb neemt alle voedingstoffen die hij/zij nodig heeft dus het kan eerder kwaad voor jezelf dan ;)
    Maar verkoudheid kan dus absoluut geen kwaad!

Zere borsten, hier geen last van!

Mijn ouders zijn er

2. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Ook ik mag me sinds deze week bij dit lijstje voegen. Ik vind het nog wel erg spannend, heb in april een hele vervelende echo gehad met 10 weken, hartje klopte niet en er was een duidelijke afwijking aan de nek en schedel te zien.
    Ik dacht er nooit meer bovenop te komen maar wonder boven wonder heb ik het helemaal verwerkt en ben nu superblij met deze prille zwangerschap. De angst dat het weer mis zal gaan zit er echter wel in dus ik vraag om lekker veel echo's (betaal ze gewoon zelf )
    Mijn eerste echo heb ik al de 19e om half 10, erg spannend want het is niet zeker of je het hartje al kan horen dan. maar anders ga ik 2 weken later nog een keertje.

Iedereen gefeliciteerd , erg leuk dit groepje zo omdat iedereen ongeveer even ver is en je zo echt een beetje elkaar op de hoogte kunt houden. Ik heb me ingelezen tot ongeveer blz 30. Helaas bij een aantal meiden minder goed nieuws, helaas komt het vaak voor een miskraam. Maar ook daarna kun je gewoon een normale gezonde zwangerschap hebben.

Oh ja weet iemand iets over hoeveelheden foliumzuur? Ik slik nu op recept 5 mg tabletjes dat kan de kans op skeletafwijkingen verkleinen. Maar slik ze pas sinds maandag. Ik had ook fliumzuur van VSM puur mama dat zijn die complete vitaminepillen. Bij de apotheek konden ze me niet vertellen of ik die ook gewoon nog kon nemen? Weet iemand dat hier, ik bel zowiezo maandag de verloskudige wel even.

Verder klachten; Niet zoveel, beetje zere ()() en hele dag harde tepels hahaha (dat lees ik meer) en niet echt misselijk maar een beetje raar gevoel in maag. Vooral 's avonds beetje brandende pijn onderaan bij schaambeen. En ik heb puddinghersens gekregen. Ik was al niet zo'n held met dingen onthouden maar nu.....het is echt vreselijk, ik sta voor de klas en ben al 2 dictee's vergeten te geven en 3 keer huiswerkcontrole , vinden de kids natuuuuurlijk helemaal niet erg :)

Ik hoop hier iedere dag even te lezen hoe het met iedreeen gaat. Ik ga proberen een leuke avator te zoeken want ik merk dat ik in de war raak met al die namen, plaatjes gaan beter nu en ik dacht laat ik bij mezelf beginnen...

3. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    Hoi allemaal,

Alle nieuwe zwangeren gefeliciteerd! Super he!

Gusam: balen zo'n reactie verwacht je toch niet... Ik snap ook eerlijk gezegd niet wat de kredietcrisis ermee te maken heeft.

Nicolioo: ik hoop dat nu wel alles goed gaat!

Daan: hoe is het gegaan met het bezoek aan de verloskundige?

Sweepy: zere borsten daar heb ik ook last van: vooral de tepels zijn heel gevoelig en dat heb ik nu ruim een week. Verder heb ik ontzettende honger. Iemand beschreef al het gevoel alsof je 2 dagen niet gegeten hebt. Nou dat heb ik dus ook. Gelukkig goed te verhelpen :) Alleen 's nachts wat midner. Ga maar iets naast mn bed zetten.

groetjes,
    Lieke

4. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Hoi hoi.

Alle nieuwe zwangeren gefeliciteerd.

Gusam wat een *** reactie hoe is het nu met je?

Sweepy hoe reargeerden je ouders en je zussen?

Hier ook nog last van de ()() en vanmorgen voor de eerste keer heel beroerd geweest maar alles is wel binnen gebleven gelukkig.

Liefs Channes

5. nikita

nikita Lid

22 feb 2006
    48
    1
    0
    mijn dochters verzorgen
    Assendelft
    Ja Ja ik mag me ook hier melden! Ben uitgerekend op 15 augustus! Vind het wel weer spannend! Het wordt ons tweede kindje maar het blijft opnieuw spannend!

gefeliciteerd voor diegene die ook zwanger zijn!

Veel Liefs Nicole

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hello ladies!

Ook ik ben zwanger en een augustus mama. Heb afgelopen maart een zoontje gekregen, waar we 2 jaar lang op hebben gewacht. Na 4 iui behandelingen was het raak..

en deze.. is een kadootje! We waren nog niet voor een 2de bezig, maar wel bewust geen anti-conceptie gebruikt. en ineens.. verrassing!

Ik kom af en toe eens mee lezen/leven met jullie!

groetjes
    Natasja

7. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    Gezellig weer nieuwe dames erbij. welkom en gefeliciteerd!

Gusam, inderdaad niet echt leuk, terwijl jezelf zo blij bent, maar het komt hues wel goed.

Nicolioo, hopen dat het nu wel goed is, wat is je gevoel erover?

Natasja, Wat een geweldig nieuws, leuk hoor.

IK ben vandaag niet lekker hoofdpijn en licht misselijk..blehh.. :pale: :sick: ik heb waarschijnlijk niet genoeg gedronken, want ik heb dorst niet normaal...verder ook geen zere (.)(.) die zijn zo getraint met borstvoeding geven....haha...

En ik ben moeeeeeeeee.......

8. Hester

Hester Niet meer actief

Welkom alle nieuwe zwangeren! Wat wordt het hier druk :D

9. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Natasja wat een verassing! Van gefeliciteerd, een echt wonder!

Gusam, nou jaaaaaa zeg, wat een reactie van je schoonouders, hoe durven ze? Vind het echt heel erg! Dikke knuffel!

Nieuwe zwangeren van harte gefeliciteerd! Vandaag 2 jaar geleden had ik een mijn positieve test van mn dochter! Heel bijzonder!

Verder ben ik best heel onzeker..ik voel namelijk helemaal niks! Bruis van energie, borsten niet of nauwelijks af en toe steekje, niet misselijk....hierdoor krijg ik een slecht gevoel! En door dat ik gevoel ben ik weer bang dat het fout gaat of al gegaan is. Ik denk dan weer..dat ik dat niet mag denken! Grrr...ja hoe maak je jezelf gek!
    Ik kon vandaag geen test kopen anders had ik het zeker gedaan. Tis ook nooit goed he?!
    Nou nu even onderuit op de bank na een superdrukke dag! Fijne avond!

10. Natasja74

Natasja74 Actief lid

8 sep 2008
    163
    0
    0
    Noord-Holland
    Goede avond dames,

Sinds gisteren heb ik ook gespannen borsten en hele gevoelige tepels.
    Nog geen last van misselijkheid wel heel veel keer naar de wc om te plassen.
    Ik ben wel heel benieuwd hoe ik me volgende week ga voelen want ik ben met de eerste 2 zwangerschappen ontzettend ziek geweest.
    Ik slik nu vitamine b6 tabletjes 100mg per dag,ik hoop dat ik niet zo erg ziek ga worden.

Groetjes Natasja

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hier voel ik ook nog niet veel hoor. Maar bij Dean kwam dat ook pas een stukkie later.

Ik geef trouwens nog borstvoeding, dus merk verder niks aan mijn borsten. (wel wat minder melk)

12. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Gusam, jeetje zeg wat is dat nou weer voor een reactie :confused:
    Is er een reden voor?

Sweepy, schijnbaar heb ik daar ook last van, want hubbie vroeg straks of ik het zo koud had ;)
    Ik heb er zelf geen last van
    Hoe waren de reacties?

Nicolioo, gefeliciteerd en welkom
    Hoop dat het deze keer helemaal goed gaat, wat een akelig verhaal zeg.
    En die puddinghersenen, heel herkenbaar!

Nikita, gefeliciteerd en welkom
    En ken het gevoel dat het toch weer spannend is ook al is het de 2e

Natasje, gefeliciteerd en welkom
    Had het al gezien dat je weer zwanger was, echt super geweldig!

Jingi, hoe is het met je misselijkheid?

Natasja74, ik ga mee duimen dat je niet ziek wordt deze keer

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Natasja dat is geweldig! ik weet nog hoe blij iedereen op het forum was toen je zwanger raakte via iui en nu spontaan weer zwanger! gefeliciteerd! :D :D

hier gaat alles goed maar voel me onzeker. mijn ouders zijn enorm verbaasd dat de ha geen test deed en vroegen zich af of die huistesten wel zo betrouwbaar zijn. ik weet met mijn verstand wel dat 2 posi testen van het kruidvat echt goed zijn, maar gevoelsmatig maakt het me super onzeker!

14. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Niet doen marieke, die testen zijn prima!

15. Marieke1983

dank je, dat moest ik even horen.. :)

16. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ;) snap je gevoel wel hoor.. maar we leven geen 30 jaar terug dat de Huisarts moet testen. hahaha mijn oma en moeder vinden die thuistesten ook zo wonderlijk.. maar die van de dokter zijn echt bijna hetzelfde!

17. Marieke1983

dat is waar. het komt ook denk ik omdat ik me goed voel op wat kleine dingen na. en ik ben zo blij om zwanger te zijn dat ik bang ben dat het niet waar is. ;)

18. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Dat is wel fijn dat die thuistesten erg goed zijn, je kunt namelijk niet een beetje zwanger zijn! In Belgie meten ze wel een bepaalde waarde waaraan je al heel vroeg kunt zien of je zwanger bent, hier in Nederland krijg je gewoon een zelfde soort test.

Weet iemand waar die lijst te vinden is met alle namen van iedereen en de uitgerekende datum en alle andere gegevens?

Ik weet nog dat je ze naar iemand moest pbén maar kan het niet meer terugvinden in al die pagina's...

Hier die van Mij;

naam; Nicole
    leeftijd 35
    eerste kindje (hopelijk nu wel)
    eerste echo 19 december 9.30
    doe niet mee aan MVM
    datum uitgerekend; 9 augustus (volgens een berekening op internet)

Ik weet niet meer wat er nog meer op moest staan?

Zijn er hier nog meer meiden die al zo "oud"zijn als ik, dus rond de 35?

Gusam; hoe is het nu met je , ik schrok wel van je berichtje met die koele zakelijke reactie ... wel fijn dat julie er samen heel blij mee zijn!

groetjes,
    Nicole

19. Marieke1983

hey Nicole,

Daan78 is degene die je moet pb-en met je gegevens. zij heeft dit topic geopend dus je kunt haar vinden op de eerste pagina!

20. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Marieke, niet twijfelen hoor, als je niet zwanger zou zijn dan krijg je echt die streepjes niet te zien ;)
    En vroeger was altijd alles anders he ;)

Nicolioo, Daan die houdt voor ons die prachtige lijst bij.
    Als je een post van haar opzoekt kan je onderaan naar de lijst gaan
    En ik wordt 1 januari 34 dus zit best dicht bij je in de buurt kwa leeftijd!

Deel Deze Pagina