hoi iedereen, ik schrijf mee met de september mama's maar ik ben officieel 30 augustus uitgerekend en ik ben nooit overtijd geraakt dus ik zal ook zeker in augustus bevallen Ik ga proberen om een beetje bij te lezen. Is er nog een plekje voor mij ? O
ppa, gelukkig was alles goed met je kleintje.. Sweepy gefeliciteerd met je 2 mannen! Ik moet volgende week woensdag hoop dat ze het dan kan zien! Denk nog steeds een jongen! Over ouders die op vakantie gaan, snap dat het vervelend is, maar ze zijn vast op tijd! Mijn ouders blijven gewoon thuis in augustus me moeder wil niks missen! Ik werd trouwens gisterochtend vroeg wakker met harde buik! Deed niet echt pijn maar ook niet echt lekker. en helemaal bol! Voelde heel raar... Hebben meer van jullie dit?
mamadeluxe--- Welkom hier! Wat ontzettend leuk dat je nu zwanger bent van je 6e! Gefeliciteerd! Een echte ervaringsdeskundige onder ons haha! Als het lukt en bevalt willen mijn vriend en ik ook veel kinderen, we hebben de ruimte en hebben altijd al veel kinderen gewild. Hoe bevalt het om zoveel kinderen te hebben en hoe organiseer je het allemaal? Je bent ook nog lekker jong. Nou geniet lekker van je zwangerschap! wolliewobbel--- wat raar van die bloeduitstorting! En vreemd dat ze je niet vertelde wat de oorzaak kan zijn. Hou lekker rust en hopelijk voel je je snel beter Over ouders-- Ik begrijp dat als je moeder bij de bevalling zou zijn, je het vervelend vind als ze met vakantie gaat. Maar in principe is het ruim voor je uitgerekende datum. Dat zou betekenen dat je moeder nergens meer heen zou kunnen na je 26 week, want dan zou je kunnen bevallen (daar ga je natuurlijk niet vanuit maar toch) Je kunt nou eenmaal niet alles plannen en ik denk dat je je er neit te druk om moet maken.
Bedankt Sarah. Leuk, dat hoor je niet vaak meer, dat stelletjes grote gezinnen willen (groter dan 3 dan, sommigen vinden 3 ook groot). Het bevalt natuurlijk goed, maar ik wilde dit altijd al, als je er geen type voor bent dan begin je er ook niet aan en bevalt het niet denk ik. Organiseren...ehhh... ik heb een straks chema, maar nog is het chaos, dat heb je gewoon met zoveel. Maar de oudste 2 doen al heel veel zelf, dat scheelt. Straks (over een paar maanden) als de oudste op de middelbare school zit zal er wel weer een boel veranderen, dan moet ik erop letten dat er elke dag huiswerk wordt gemaakt, waar ze uithangt na school enz. Met z'n hoevelen zijn we eigenlijk en wie beheert de lijst? Wolliewobbel, doe het maar rustig aan dan , hebben ze helemaal niks uitgelegd verder over de bloeduitstorting en wat dat inhoudt?
hoi meiden even een ego bericht! heb vandaag me kleintje voor het eerst gehoord! wat mooi hartslag was 155, nu las ik dar rose 160 had en denkt dus aan een meid hoe zit dat dan precies met de hartslag. me baarmoeder legt 2 vingers onder me navel en was 900gram afgevallen hihi.
Ja iedereen die aan mij vraagt hoeveel kinderen ik zou willen schrikt zich dood als ik zeg dat mijn vriend er 5 wil en ik 7, dus dat het er waarschijnlijk 6 worden haha. Inderdaad een schema kan werken als de kids meewerken haha, maar die hebben natuurlijk ook een eigen willetje. Wordt dit jullie laatste kindje of zijn jullie nog meer van plan?
@sarah nou 6 kids vindt ik nog al wat hahah, hier blijft het er bij 1 of 2 dit is de eerste voor ons.
Mamadeluxe welkom hier he! Petje af hoor, 6e kindje op komst. Vind 1 soms al heel druk! Gezellig dat je hier mee kletst! Op de eerste pagina, de eerste post..daar zie je de link naar de lijst van iedereen hier. Mn beeb in buik had trouwens vrijdag een hartslag van 155 en het is een jongen. Noa wat een geweldig geluid he! Wollie wat raar! Hoop dat je vrijdag duidelijkheid hebt wat het precies is.
@alici ow jij krijgt een knul met een hartslag van 155 . ik weet het niet, ze gaan woensdag oefenen op me dus ik hoop dat je wat kan zien maar het is dan 15 weken dus weet niet als het al zichtbaar is dan?
@ Brusje: kan me voorstellen hoezeer je haar mist. En dat het allemaal erg futiel lijkt wanneer anderen 'klagen' over dit soort dingen... Wel goed om te beseffen hoe blij je eigenlijk mag zijn met 2 gezonde ouders die van je houden, op momenten dat je ze soms misschien achter het behang wil plakken. Mijn ouders waren gisteren bij mij en we hebben zo fijn gepraat. Heel open en eerlijk over dingenw ara we het anders niet over hebben. Ik bedacht me toen hoe waardevol dat is. En door jouw reactie des te meer... Over die harde buiken: ik heb dat sidns een week of 2 best vaak. Meestal bij lichamelijke inspanning, maar ook na het plassen. Kan iets te maken hebben met blaasontsteking, maar dat heb ik niet. Geloof dat het geen kwaad kan, vervelend is het wel.
Btw: zie dat iemand 9 ons is afgevallen met 14 weken, ik niet! Hoeveel jullie? Was met 12 wekan al 2,5 aangekomen. Nu ongeveer 3,5 a 4 kilo.
Harde buiken: heb het al een paar keer gehad en toen was ik ook aan het slepen met boodschappen, tillen van de kleine of aan het schoonmaken. Maar het is niet goed hoor, echt wel een teken dat je het rustiger aan moet doen! Heb het ook wel eens gehad toen ik net wakker werd maar was toen al aan het einde van zwangerschap. Noa hoop dat ze het kunnen zien...het is veel belangrijker hoe het kindje ervoor ligt dan de termijn. Bij mij was vrij lastig omdat ie de beentjes stijf bij elkaar hield maar gelukkig heel eventjes uit elkaar deed.
Ben nu helaas al 4 kilo aangekomen. (bij mn dochter ben ik in totaal 27 kilo aangekomen! Overigens allemaal weer kwijtgeraakt)
@ Alice: wel netjes dat het er allemaal weer vanaf is. Ben je heel slank van jezelf misschien? Een vriendin van mij die vrij tenger is komt ook zo'n 25 + kilo aan in zwangerschap, maar is het na een maandje alweer kwijt! Ik weeg normaal zo'n 64,5 kilo bij 1.75. Nu inmiddels zo'n 68.
@alice oki nou ik hoop dat het er dan maar goed voor ligt woensdag ben toch wel beniewd, en het is echt voor de fun dus ach ze kan toch wel even spieken daar benenden. en ja ik val alleen maar af, ben nu in totaal 1,8 kilo afgevallen en eet genoeg hoor hihi maar ze zei dan eet het van jouw ach zo lang me kindje maar goed groeit. me kleren gaan daar in tegen wel weer strakker zien en het buikkie begint te komen jippie maar dat mag ook wel met bijna 15 weken
Ben niet slank, ik denk een gewoon postuur. Nu 75 kilo en ik ben 1.80. Het was ook wel heel veel vocht hoor, dat verlies je natuurlijk ook gauw. Noa spannend, ik duim dat ze het kunnen zien!
Wow een moeder van 6! Dat hoor je niet vaak meer, wat leuk. Welkom MamaDeluxe. Ik zag een vraag over gewicht: Ik woog voor de zwangerschap 68, en zit nu op 65 (lengte 1.75). Ben in de eerste 3 maanden 3 kilo afgevallen, en ookal doe ik mn best om het er aan te eten, het komt nog niet terug. Ik moet zeggen dat ik ook nog geen buikje heb (jammer genoeg), wanneer mn buik gaat groeien zal ik ongetwijfeld aankomen.
@mama deluxe welkom Las iets over de hartslag van de baby maar volgens mij is dat meer een fabeltje hoor heb ook wel is gelezen dat er bij meisjes weer een lage hartslag was .. moet maar net toeval zijn denk ik ? las ook over kinderen ik hou het bij 3 vindt ik wel genoeg en over het aankomen hier nog geen kilo aangekomen was laatst juist iets afgevallen ..... maar straks zullen de kilo,s er wel bij komen groetjes tal