Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    ik duim ook voor me zelf hahahaha, las op internet dat sommige al met 14 weken konde zien. dus ik ga afwachtte hihi

2. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    Ik ben eerst erg afgevallen (3,5 kg) en zit nu weer op mijn oude gewicht van 67 met een lengte van ook 1.75.
    Mijn buik groeid wel al aardig, maar ik kom dus niet aan. Ik moet er nog achter komen waar het er dus vanaf gaat haha

3. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Bizar dat iedereen is afgevallen in plaats van aangekomen... :(

4. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    haha wij gaan allemaal tegelijk aangekomen.dan groeien we te gelijk. hihi

5. Mega Babs

Mega Babs Actief lid

3 nov 2008
    168
    0
    0
    Kinderopvoedster
    Torhout
    Ik ben nog maar 1 kg bij gekomen. Buikje begint te komen, maar nog niet al te veel. Hoop dat het snel veranderd in een echt zwangerbuikje.

Brusje wat naar van je mama. Dit moet heel moeilijk voor je zijn.

Noa ik duim met je mee hoor.

Mama delux van harte welkom.

Harstlag: Bij mijn beebje was de hartslag op 14w en 4d 144. Ik vind dit eigenlijk aan de lage kant, maar de gyn zei er niets op. Op 16 Maart nieuwe controle en hopelijk geslacht.

Liefs Babs

6. Slagroomtoetje

Slagroomtoetje Actief lid

13 dec 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    Ik herken het heel erg.
    Mijn moeder was 46 toen ze stierf, bijna 4 jaar geleden. Vind het nu ook zwaar k.t om zwanger te moeten zijn zonder haar. :( :(
    Dus ik voel (helaas) met je mee.

7. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Brusje, dat moet heel moeilijk voor je zijn idd...

Rose, hoelaat mag je vanavond gaan naar de echo?! Veel succes en laat je even weten hoe het ging?

Noa, hopelijk kunnen ze het zien! Spannend!

Mamadeluxe, welkom hier! Leuk zo'n groot gezin! Lijkt mij ook wel wat, maar vriend ziet het minder zitten. Dus zullen hier max 3 kinderen worden :)

Bijkomen, bij Youri in de 20 kilo aangekomen en er plakte nog 3 kilo aan. Deze zwangerschap ben ik eerst afgevallen! En vorige keer was er 1 kilo bij, gezien van het startgewicht dan he.
    Morgen moet ik weer naar de vk dus ben benieuwd hoeveel ik dan erbij heb :oops:

Hartslag, ik geloof daar niet in. Als het kindje wakker is heeft ie sowieso een hogere hartslag toch?!
    Bij de geslachtsbepalende echo was de hartslag van mijn meisje 140 maar toen was ze wel aan het slapen/rustig liggen.
    In het begin bij de vk was de hartslag ook rond de 160, dus waarschijnlijk was ze toen wakker?!

Harde buiken, toevallig gister voor het eerst weer gehad. Vandaag ook paar keer gehad (best zwaar lichamelijk werk...) Bij Youri had ik het ook best vaak. Maar ook vooral aan het einde.

8. ppa

ppa Bekend lid

24 nov 2005
    867
    0
    0
    welkom mamma de luxe...wat een gezelligheid...

hier ook regelmatig harde buiken, vooral als ik druk ben geweest

ik weeg niet ter voorkoming van frustraties, jojo mijn hele leven al...en weet dat ik er straks met een beetje moeite ook wel weer vanaf kom.

slagroomtoetje, ik kan me gelukkig niet in jouw schoenen verplaatsen, maar het lijkt me verschrikkelijk als ze er niet zou zijn

miekie, normaal heb ik er minder last van, maar goed, door de antibiotica zal het wel weer snel overgaan. vond het bloedverlies veel enger...

9. zicht

zicht Niet meer actief

Hallo!

Meiden, nu weet ik het zeker.
    Ik voel babytje constant vandaag!

En dit terwijl de placenta aan de voorkant zit!

Zit hier helemaal happy te wezen! :)

10. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Meiden die hun moeder missen, ik weet hoe je je voelt. Ik moet helaas beide ouders missen. En nu ik zwanger ben valt het soms even zwaar. Al kan ik bij mijn schoonouders altijd terecht, het vervangt niet. Dat was ook zo met trouwen, ik heb mijn jurk met mijn schoonmoeder uitgezocht.

De afgelopen week ben ik een kilo aangekomen. Maar daarvoor ben ik ook afgevallen. Maar met die kilo er bij heb ik een mooi buikje. Mensen gaan nu zien dat k zwanger ben.

Harde buiken ken ik niet, wel nog steeds een trekkende pijn in de liezen.

Ben jaloers op de mensen die hun kindje al voelen. Kan me daar nog niets bij voorstellen.

In een ander topic las ik trouwens dan Nicole (nicolioo) is bevallen van een dochterje Eline op de 25ste. Raar nieuws hoor. Ergens bij vlindertjes tm... weken.

11. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    ppa, jeetje dat zal wel schrikken geweest zijn met dat bloedverlies.
    Gelukkig is alles goed met de baby.

MamadeLuxe, welkom hier hoor en gefeliciteerd met je zwangerschap.

Rose, veel plezier bij de echo vandaag!

Over aankomen/afvallen, tot nu toe ben ik ook alleen maar afgevallen. Bij elkaar nu 2 kilo.

De eerste werkdag zit er weer op. Het ging lekker en ik heb hard gewerkt.
    Mijn pretecho is nu 5 dagen naar voren geschoven, naar 19 maart :)
    Nu nog even kijken of manlief dan ook wel kan. Die twee agenda's die we hebben zijn bijna niet bij te houden.
    De vrouw van het echobureau had een andere afspraak over het hoofd gezien. Maar nu kan ik lekker al eerder terecht.
    Heb er erg veel zin in :)

Groetjes, Hanna

12. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    @mamadeluxe, welkom hier. Wauw 6 kindjes, heb wel respect voor je hoor! Maar ben je echt pas 27? Want als je 1e dochter uit 1997 is, was je dan pas 15 toen je haar kreeg? Kan natuurlijk hoor, ik veroordeel niks, maar ben gewoon reuze nieuwsgierig...

@brusje, slaagroomtoetje, melisa: ik leef met jullie allemaal mee wat betreft het niet meer hebben van 1 of beide ouders. Kan me voorstellen dat dat moeilijk is vooral bij belangrijke momenten als trouwen en kinderen krijgen. Zeer vaak prijs ik mezelf gelukkig met 2 paar ouders die allemaal nog gewoon met elkaar getrouwd zijn en allemaal gezond zijn en met wie we beiden (man en ik) heel goede wederzijdse banden hebben. Wat is dat toch veel waard!

Over aankomen en afvallen: niemand hoeft zich zorgen te maken, voor iedereen is het weer anders! De een komt in totaal 4 kg aan en de ander 30, tsja als je het meeste er maar weer af krijgt naderhand is er niets aan de hand. Eerst afvallen is ook heel gewoon, als je in de 2e helft maar wat begint aan te komen. Er zijn gewoon geen strikte regels voor.

Voor mij geldt: eerst viel ik af tot ca 16 weken, nu ben ik ca 2 kg aangekomen. Mijn patienten zet ik altijd op zo'n uitgebreide weegschaal met vetpercentages enzo. Daar was ik zelf nog nooit op gaan staan maar nu toch wel uit nieuwsgierigheid en voor de statistieken.... :)
    Mijn vet% was opeens met 10% afgenomen.... maar dat kwam niet door afname van de vetmassa (helaas :rolleyes: ) maar doordat ik er al aardig wat vocht bij heb gekregen en dus enorme toename van de vetvrije massa.
    Ja sorry dit soort dingen interesseren mij gewoon... vakidioot.... :oops:

13. pjduchiene

11 dec 2008
    56
    0
    0
    mama
    rotterdam
    brusje snap dat het moeilijk is dat je moeder overleden is en dan te lezen
    dat een ander zich druk maakt of haar moeder wel of niet op vakantie is dat dat moeilijk voor je is maar als jouw moeder er was had je der waarschijnlijk ook graag bij willen hebben netzoals stafanie.

Voor mamadelux welkom en jeetje wat veel kindjes
    zeker een huis vol liefde bij jouw

gr patricia

14. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Mamadeluxe Welkom hier en gaaf hoor...een groot gezin!
    Ik heb 5 broers en 3 zussen, dus bij ons ook een drukke boel!
    Ik wilde ook altijd een groot gezin, maar aangezien het bij ons niet makkelijk gaat, ben ik al blij met 1 kindje en hopelijk komt er ooit nog een 2e.

Aankomen/afvallen Ik ben nu in totaal zo'n 2 kg bijgekomen...erg netjes dus :thumup:

Harde buiken Hoe voelt dat?
    Ik heb wel vaak het gevoel of m'n buik aan de bovenkant dubbelgevouwen zit :confused:

Rugpijn Heb ik trouwens ook veel last van...zeker als ik lekker onderuit gezakt op de bank zit/lig, dan krijg ik pijn in m'n midden- en onderrug :(

Vandaag 17 weken....time flies :p
    Heb even een buikencollage gemaakt:

15. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    ik lees af en toe mee maar heb niet altijd tijd om te regearen maar kan het nie laten om even te zeggen...

Ginny wauw wat een buik al heerijk. 1 om trots op te zijn zou ik zeggen...

las ook iets over aankomen/afvallen..ik ben nu een kilo aangekomen.

meiden die hun moeder/ouders moeten misschien...verschrikkelijk lijkt me dat...kan me voorstellen dat het op momenten van zwangerschap , trouwen en andere bijzondere momenten extra pijnlijk is om dat niet meer te mogen delen maar ik geloof zeker dat de mensen die je dierbaar zijn maar niet meer bij je zijn zeker kunnen zien hoe het met je gaat en je het niet met hun kunt delen maar ze zeker bij je zijn en over jou, je kindje en je dierbaren waken...

Hartslag: volgens mij was de hartslag van de baby vorige keer rond de 174 is dat abnomaal hoog dan want hoor iedereen rond de 160...

volgens een pendel krijgen we een jongen (denken we zelf ook trouwens) dus ben benieuwd of het klopt.

16. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    marina prachtige trouwjurk!

stephanie87 ik begrijp perfect wat je bedoelt! mijn mama was bij mijn bevalling van lyana ook
    en eerlijk zonder haar had ik het niet gekunnen en ik vind dat je gelijk hebt
    het is toch een eindje weg, en bevallinge kunne lang duren, maar ze kunnen ook snel vooruit gaan, ik zou eens praten met je moeder als ik jou was
    misschien is het allemaal wel niets, mar vertelhoe jij je er bijvoelt, en waarom je juist haar erbij wil
    misschien begrijpt ze het dan!

cjpt mooie buikfoto! :)

brusje jeetje dat wist ik niet meid :( een dikke knuf voor jou!
    slagroomtoetje, melisa ook voor jullie een mega dikke knuffel!

wolliewobbel doe maar rustig aan! :)

mamadeluxe natuurlijk is er een plekje voor jou :) welkom en gefeleciteerd :)

anna ik ben in totaal van het begin tot nu al 4;5 kilo afgevallen... nog niets bijgekomen :s:s

ginny mooie collage en prachtig buikje al :)

hier een zieke... heb de griep en een mega-keelontsteking,
    heel wat minder dan een fijn gevoel maar ja we moeten voort he... gelukkig krijg ik hier veel hulp...
    wil nie tal te veel medicijnen innemen, dus tot hier toe enkel een soort eucalyptusbolletjes gegeten
    geen medicijnen dus... hopelijk is het snel beter :)

17. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    liz beterschap

18. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    dames zitten jullie ook zo snel vol 's avonds met het warm eten?

19. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ja om vervolgens een uur later weer honger te hebben!

20. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Harde buiken, hoe voelt dat?

@ Gewicht, eerst ruim 3 kg afgevallen, nu zit ik nog maar 1 kg onder mijn startgewicht. Volgens de vk maakt het allemaal niks uit zolang je later in de zwangerschap maar goed aankomt.

@ Meiden die hun mams/ouders moeten missen; wat moeilijk moet dat voor jullie zijn! Hoop dat je iig met je schoonouders dan goed overweg kan! Ik ben erg close met mijn ouders dus moet er niet aan denken. 3 jaar geleden leek mijn vader een vorm van kanker te hebben die zo goed als ongeneeselijk is en toen stond ook ons hele leven op zijn kop.

Deel Deze Pagina