Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hoops

hoops Actief lid

30 nov 2008
    110
    0
    0
    Hallo iedereen, vandaag een spannende dag hier, want weer een echo!
    Volgens mij is de vraag hoe een harde buik voelt nog niet beantwoord, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Had de hele nacht buikpijn en vroeg me af of ik heel de tijd een harde buik had. Ik heb soms ook wel een beetje een zeurende pijn in mijn buik als ik veel stress heb gehad. Is dat het dan? Misschien een domme vraag, maar ik dacht ik herken het wel als het zover is, maar nu twijfel ik steeds....

2. ppa

ppa Bekend lid

24 nov 2005
    867
    0
    0
    Heeft iemand iets van Rose gehoord?
    Ze had toch gister en echo, of heb ik erover heen gelezen..

Tja harde buiken, als je er 1 hebt kan je het niet missen. Je buik is dan ook lettelijk van buiten zo hard dat je denkt dat hij elk moment uit elkaar kan knappen en pijnlijk, echt een rotgevoel. Je krijgt hem vaak nadat je eigenlijk te druk bent geweest. Als dit te lang duurt of x keer per dag gebeurd kan dit de bevalling in gang zetten. Af en toe is meer een waarschuwing.

Hoops willen jullie weten wat het wordt?

Jessi, spannend hoor, hoop dat het huis ook echt iets is voor jullie

3. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @Jessi86, ik ben zelf erg close met mijn moeder maar moet er toch niet aan denken haar bij de bevalling te hebben. Dat zou ik toch echt iets te prive vinden. Mocht om wat voor reden mijn vriend er ineens niet bij kunnen zijn zou ik het een ander verhaal vinden. Maar als we samen zijn wil ik er verder geen mensen bij hebben.

@ Hoops, nee ben ook nog steeds benieuwd naar hoe een "harde buik" voelt. Twijfel soms ook.

Ik heb gisteren mijn 1e positiebroek en truitje gekocht, vandaag gelijk aan een jemig wat zit dat lekker zeg! En tis nog een super nette zwarte pantalon ook dus perfect voor mijn werk!

Ik ben nu overigens van mening dat elke vrouw minimaal 1 zo'n broek moet hebben (zwanger of niet) al is het maar voor als je uit eten gaat ofzo hahahaha

4. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    haha cjpt ik vind het ook! Wat zit het lekker he!
    Ik heb ze alleen nog maar aan of jurkjes want dat zit gewoon veel beter!

Ik ben ook wel benieuwd naar Rose...

Hier groeit de buik echt hard opeens!
    Me jas wordt strak en mensen zien het nu zelfs als ik me jas aan heb!

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

een harde buik hoort toch niet pijnlijk te zijn? ik heb er 2 gehad maar geeft absoluut geen pijn of rotgevoel. vond het de eerste keer wel grappig, omdat ik precies kon voelen hoe hoog mijn bm komt. (en die komt al hoog! tot aan mijn navel!)

over gewicht: ik zit nog steeds 2 kilo onder mijn startgewicht, heerlijk!

gister gehoord dat mijn nicht zwanger is, ze was al een jaar bezig! ben heel blij voor haar!

mamadeluxe, welkom! wat gaaf je 6e kindje! :D

Ginny, zeker een mooie buik! heel duidelijk een zw.buik! :D

6. rose

rose Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.421
    0
    0
    goeiemorgen

vandaag jarig whoehoe :D 21 jaartjes jong

en we krijgen een ZOON :D we zijn echt dolgelukkig. foto's staan in het album.

ben er weer vandoor mijn vriend heeft vrij en we gaan leuke dingen doen.. waaronder iets stoers kopen voor ons ventje :D

wat een weer he.. heerlijk die zon

*geeft iedereen een groot stuk taart*

7. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Gefelciteerd Rose, met zowel je verjaardag als dat je een zoon krijgt!

8. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Leuk die buikcollage inderdaad!

Over harde buiken: pijn is een groot woord maar het voelt voor mij echt niet prettig hoor! Echt een bal in je buik, keihard. Heb het dus vooral na het plassen of als ik nodig moet (schijnt vaak voor te komen). Niet relaxed..rustig aandoen helpt wel wat. Toen ik een paar weken geleden liep te stressen om het huis dat we aan het kopen waren, toen had ik het steeds..

9. pjduchiene

11 dec 2008
    56
    0
    0
    mama
    rotterdam
    gefeliciteerd rose
    en een zoon geweldig hoor word druk met de baby jongens hihih
    gr ptricia

10. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    @ verhip, bij mij is er ook weer een stukje kies afgebroken en ik hou ook zo van de tandarts... not... ik moet volgende week voor controle dus ik kan het even uitzitten maar balen is het wel!

En je kindje voelen doet geen pijn hoor ;) Het is meer een kriebel, ik weet nog bij mijn eerste deed het met denken aan darm borrelen en daarna aan een knikker die aan de binnenkant rolde, maar pijn, nee dat nooit, dat komt later wel als die voetjes in de ribben eindigen...
    Mijn man voelde gisteravond aan de buitenkant iets langs zijn hand glijden en ik voelde dat op hetzelfde moment aan de binnenkant dus hij kan vanaf nu meegenieten!

En last van mijn rug, ja zeker, mijn lijf vind een derde veel moeilijker dan de eerste twee, ik ben dan nog wel jong maar voel wel degelijk dat ik ouder ben dan bij de eerste twee...

Nog een kwaal, ik heb veel harde buiken vind ik zelf, erg vervelend gevoel, hebben meer van jullie dat? Of moet ik er eens naar gaan vragen bij mijn gyn want ik kan me neit herinneren dat ik dat bij de andere twee ook had zo vroeg...

Dromen... ik had van de week wel vijf/zes dromen in een nacht en allemaal vaag en onduidelijk, vermoeiende nacht was het wel...

Over kinderwagens, wij hadden een Mutsy uitgezocht die we mooi vonden en tweedehands wilde kopen maar we hebben er eentje uitgeprobeerd en dat was echt niks... Mijn kerel schopte tegen de achterkant bij het lopen, nou dan is het voor hem al over hahaha
    Wij naar de winkel en andere wagens uitgeprobeerd en we zijn uitgekomen op de Maxi-cosi Mura, dat vinden wij een fijne wagen maar erg aan de prijs, is een nieuwe en tweedehands niet echt te krijgen, op een nieuwprijs hadden wij alleen niet gerekend dus even doorsparen... Wij hebben geen ouders die daarin echt bijdragen dus helaas ;) Iemand anders al fan van de Mura?

@ Mik, Ze willen je rekeningnummer bij flexmoeders.nl toch hebben voor de 2,50 die het per maand kost? Denk ik in ieder geval...

@ MamaDeluxe, welkom en wauw een goed aantal kids heb je daar voor je leeftijd, ik dacht dat ik er optijd bij was al ;) Wij gaan ook wel voor de grotere aantallen maar niet voorbij jullie getal denk ik, dit is mijn derde eigen kind en die willen we nog aanvullen met in iedergeval een pleegkindje maar wellicht twee, je weet niet hoe het loopt allemaal, er is in ieder geval ruimte in ons hart, laten we het zo zeggen.

Over gewicht, ik ben niet afgevallen hoor! Ik ben van 63 kilo naar 67/68 gegaan met mijn 1,72 m. Dus als we niet te hard stijgen komt het helemaal goed ;) Bij de vorige twee kwam ik tussen de 12 en 15 kilo aan en dat vind ik prima, over de 20 wil ik niet... Maar echt kiezen kan je soms niet...

Over hartslagen en de kids, da's is toch een fabel, de hartslag moet variabel zijn tussen de 120/140 en 160/180 ofzo echt een grote marge dat is het gezondste, mijn jongste is met een spoedkeizersnede geboren omdat zijn hartslag te stabiel was (een bijna rechte lijn op het ctg) dus hoop maar dat het varieert ;) en laat dat geslacht maar bepalen door een mooie echo !

@ bos, over vol zitten en avond eten... Nee ik kan juist voor minstens twee personen op maar probeer dat niet te doen... Helaas dus niet dezelfde ervaring als jij ;)

@ Alice, dat heb ik dan weer wel, na een uur weer honger, het is een wonder dat ik nog maar 4 kilo aan ben gekomen hahaha

Hoe een harde buik voelt... Jeetje, als een grote samentrekking, alsof er een harde voeltbal in je zit. Lastig, ik vind het een vervelend gevoel, ik heb de neiging om voorover te gaan staan/zitten, het wordt gewoon helemaal strak getrokken van binnen maar pijn doet het niet, ik hoop dat ik het een beetje kan overbrengen zo want het is lastig te omschrijven. Je kan in ieder geval met een harde buik wel goed voelen waar je baarmoeder precies zit en tot hoe hoog ;)

@ rose, gefeliciteerd met je verjaardag en je zoon!

*neemt graag een stuk taart aan, wat voor soort eigenlijk?*

Ik ben donderdag jarig, dan wordt ik net geen 30 :rolleyes:

Wat een lap tekst als ik terig lees... sorry dames hahaha :p

11. Mega Babs

Mega Babs Actief lid

3 nov 2008
    168
    0
    0
    Kinderopvoedster
    Torhout
    Rose proficiat met je verjaardag en met het feit dat jullie een zoontje krijgen;

Liefs Babs

12. tal

tal Actief lid

17 aug 2006
    446
    0
    0
    moeder
    denhelder
    @Rose gefeliciteerd met je verjaardag ! :)
    en natuurlijk ook met dat je een zoon krijgt super !
    jongens lopen aan kop nu denk ik ;)

13. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Middag meiden,

Oef, ik wil zo graag op iedereen reageren, maar ik ben ook zo moe! Is echt irritant die vermoeidheid, slaap potdorie gemiddeld zo'n 9 uur per nacht!
    Dus ik ga ff op onderwerp reageren..

Harde buik: Niet fijn! Ik heb het mer carnaval gehad en daarom heb ik zondagavond besloten om niet meer te gaan... Dat hielp een stuk. Dus het heeft inderdaad wel te maken met hoe druk je bent!

Eten: Ik merk ook dat ik 's avonds niet zoveel meer opkan en dat ik echt de tijd moet nemen om te eten, want anders ben ik de hele avond aan het boeren...

Gewicht: Eh...geen idee.. Ik kan nog steeds 1 eigen spijkerbroek aan, en die wordt nu wel wat strakker. Zo'n 4 weken geleden woog ik 75 kilo, misschien dat ik morgen weer ga wegen. Maar ik voel me nog niet echt heel erg veel dikker of zo...
    Merk wel dat bovenbenen en heupen wat ronder worden. Maar niet drastisch..

Kinderwagens: Ik heb wel de Mutsy overgenomen van iemand en vindt hem erg prettig. Maar dat is dus duidelijk erg persoonsgebonden. Ik vond zelf de Easywalker ook erg fijn.

Mamadeluxe: Welkom! Je 6e kindje, bijzonder hoor!
    Je hoort het niet zo veel meer dat mensen kiezen voor een groot gezin!

Rose: Een zoon! Wat leuk joh, gefeliciteerd!

Morgen weer naar de Vlos, ik hoop zo dat ze weer even gaat kijken. Misschien dat we dan het geslacht al kunnen zien.. En anders de 19e hoop ik!

Meiden, ik ga aan de lunch!

Liefs, Pluis

14. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Oh ja...hihi.. Op 21 mei hebben we een pretecho in Amsterdam. Bij dokter PAPA! Die man had ook niks anders kunnen worden...

15. ppa

ppa Bekend lid

24 nov 2005
    867
    0
    0
    rose, dubbel gefeliciteerd! Met jezelf en met je zoon. Shopse....

16. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    jessi ik duim voor je dat he tgoed afloopt me tdat huis! :):D

hoops mij leek het alsof het vel rond men buik plots even te klein wordt
    alles spande nogal op... kan het even nie met iets beter vergelijken :)

cjpt ja die broeken zitten echt heerlijk he:)

rose gefeleciteerd met je verjaardag en natuurlijk ok met he tfeit dat je een zoon krijgt! :)

nog altijd ziek hier :( maar griep is al minder...
    keelontsteking daarentegen :(

heeft iemand nog iets vn nita gehoord?

17. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    @ Rianne: volgens mij hebben er hier juist behoorlijk wat last van harde buiken, lees maar een stukje terug!

@ Pluis: Grappig: ik ga donderdag naar dr. Papa. Te geinige naam inderdaad...ben benieuwd.

Weet iemand meet van nita, ik ben echt benieuwd hoe het gaat met haar..

Oja, een van mijn beste vriendinnen is vanmorgen bevallen van een gezond zoontje: Luwe. Leuke naam vind ik! :)

18. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden

wat schiet iedereen al lekker op in de weken, wordt nu toch allemaal wat echter hihi.
    morgen mag ik weer kijken naar me kleintje ben dan proefkonijn hihi.
    en 20 maart heb ik een geslachts beapling dan ben ik 17 weken zal mij benieuwen
    de jongens lopen aan kop? nou hopelijk zitten er nog een paar meiden bij hihi.

@rose gefeliciteerd met je 21e verjaardag en met een zoon wat leuk. was je taart lekker?

19. LadyJenn75

LadyJenn75 Actief lid

19 dec 2008
    190
    0
    0
    Zo hallooh allemaal :D

Mamadeluxe: wauw zeg wat 'n big family heb je , lijkt me druk maar reuzegezellig!

Roos: gefeliciteerd met je verjaardag en met je zoon

Ginny: wat n geweldige fotocollage. Mooi te zien hoe 't buikje steeds groter word!

Brusje en alle anderen die hun moeder of/en vader moeten missen: Pfffft lijkt me echt vreselijk. Zo zie je maar weer dat je je ouders moet koesteren zolang ze er nog zijn. Is voor mij ook best dubbel ik heb namelijk geen contact met mn vader, en dat vind ik eerlijk gezegd wel prima!
    Ik heb trouwens mijn ma bij beide bevallingen erbij gehad. Ze was een grote steun voor mij en mijn hubbie. Ook dit keer hoop ik dat ze erbij kan zijn als t zo uitkomt!

Zo ik had vanmorgen ook weer controle bij de VK. In eerste instantie kon ze het hartje niet vinden... ik raakte er n beetje gespannen van. Toen was ze genoodzaakt het echo-apparaat erbij te pakken... En jaa hoor daar lag frummeltje lekker rustig te chillen. Knuistjes bij het gezicht, beetje bewegen met de beentjes...aahhhhhhh. Rustig kindje ...(stilte voor de storm )
    Ik probeerde de vk nog zo gek te krijgen om ff te koekeloeren naar het geslacht..maar uhhh dat deed ze mooi niet dus dat word netjes w8en tot 1 april... :rolleyes:

20. Milla

Milla Niet meer actief

Omdat het hier en bij de september mama's zo druk is heb ik een nieuw topic geopend voor iedereen die eind augustus/begin september is uitgerekend:

http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... 05#4475405

Bedoeling is om een hecht groepje te vormen waar het niet zo druk is zodat het makkelijker is op anderen te reageren en het bij te houden.

Deel Deze Pagina