Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Bedankt voor alle lieve reacties over mijn kindjes. Ach en ik zie wel hoe het is. Ik ben zelf altijd meer jongetje dan een echt meisje geweest. Misschien helpt dat. Haha. :)

Hanna: Je had dan wel gependeld voor 2 meiden, maar je had wel gelijk dat het van hetzelfde geslacht is. Wij dachten van allebei 1. Nog wel heel erg bedankt voor het pendelen.

Liz: Grappig dat je dat zegt. Mijn man had zich voorgenomen om bij 2 meiden er een mannetjes hondje bij te halen. Want alle huisdieren zijn vrouwelijk. Maar nu ben ik als mens wel in de minderheid, anders gelijk.

Verhip: Het voelt een beetje als plopjes of als iemand er aan de binnenkant van je buik met een vinger over je buik heen strijkt.
    Mooie buik.

Ollekebolleke: Hoe gaat het nu? Wat zei de vk?

Hier vraagt ook iedereen wanneer ze de vakantie moeten zetten. Maar ik weet helemaal niet wanneer ik kan bevallen. Aangezien de kans dat het eerder gebeurd vrij groot is, maar kan ook gewoon 40 weken zijn. Tot nu toe gaan ze dan in juni of september. Dan weten ze het zeker.

Liz: Al een hele mooie buik.

Je kunt echt van de ene op de andere dag een duidelijk dikkere buik hebben.
    Zo werd ik van het weekend wakker en lag op mijn rug. Ik voelde aan mijn buik en voelde dat hij ineens echt omhoog blijft staan, was een heel vreemde ervaring. Vandaag bij gyn. moest de arts assistent aan de hoogte van baarmoeder en grootte buik inschatten hoe ver ik was. En volgens de ‘regels’ zou ik dus 24 weken zwanger zijn…… (heb ook wel een hele aardige buik ondertussen). Zal snel foto’s maken.

Anna: Balen van je nek zeg. Hoop dat het snel beter gaat. Een warm bad doet vaak wonderen.

Melisa: Balen dat je nog steeds af en toe bloedverlies hebt. Ook al weet je dat het bij je geen kwaad kan is het toch niet prettig.

Liefie: We hebben al vanaf dat ze gemaakt zijn zeg maar (oeps) een jongensnaam. Maar nu dus een mooie tweede erbij die er goed bij past en andere letter enzo. Ik vind meiden namen veel moeilijker.
    Leuk hoor al die baby’s.Ik kreeg pas ook al te horen (weet niet meer waar) dat er een heuse baby boom is op het moment. Bij mij om de hoek van de straat staan op 3 adressen borden in de tuin. Echt veel ook. Beterschap met je mannetje.

Mik: Vaak kun je via een kinderdagverblijf ook aan gastouders komen. Dat was hier ook, die worden dan door hen geschoold e.d.

Marina: Prachtig hoor.

Mik: Zolang je niets tekent om af te schrijven kan het helemaal geen kwaad.

Stephanie: Ik snap het wel hoor dat je graag je moeder in de buurt wilt hebben, zeker als jullie zo’n goede band hebben. En inderdaad is 3 uur niet ver maar als je met de motor bent en gedronken wordt het lastig. Maar er zijn altijd opties, bus, trein, taxi. Als je echt wilt moet het lukken en anders inderdaad een vriendin ofzo op en neer laten rijden mocht het nodig zijn, want je vriend heb je voor jou nodig. Kun je evt. van te voren alvast vragen mocht het nodig zijn. En de grootste kans is inderdaad dat het allemaal niet nodig is en dat je lekker gaat bevallen als ze thuis is.

Cjpt: Prachtig buikje.

Mamadeluxe: Welkom bij de augustus mama’s. Hier is voor iedereen plek. Het is wel gezellig druk altijd.

Ik was de eerste weken ook aardig afgevallen.
    Ben sinds de vorige controle bij de gyn. 1,8kg aangekomen(5 weken geleden).

Ginny: Mooi hoor je buiken, zeker ook om het verschil te zien.

Milla: Ik vind het wel gezellig met z’n allen.

Vandaag bij de gyn waren de kindjes goed levendig maar 1 kindje is duidelijk kleiner dan de andere dus dat gaan ze goed in de gaten houden. Ook lagen ze nu boven elkaar en zag je dat de bovenste baby aan het schoppen was en raakte zoals wij konden zien de onderste baby. De onderste baby sloeg daarop met de armpjes naar de bovenste baby. :) Grappig om te zien. Ik zei al dat ik straks een baby krijg met een deuk in zijn hoofd. :(

2. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    @rose: gefeliciteerd! met je verjaardag en met een zoon! Had je ook een jongen verwacht? Bedankt voor de taart, hij was heerlijk :D

@sweepy: wat een agressievelingetjes in jouw buik zeg ;) Zolang ze jou maar een beetje met rust laten....

Vandaag krijg ik opééns allemaal opmerkingen over mijn buik. En ik had gisteren precies dezelfde kleren aan haha. Maar blijkbaar heb ik ineens een grens bereikt van wel/niet duidelijk kunnen zien aan de buitenkant.
    Net stapte ik in de lift, er stonden al ca 6 mensen in, en al die hoofden gingen naar mijn buik en weer terug.... RAARRR!

3. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Even snel tussendoor: Rose proficiat met je verjaardag en een jongen, wat leuk! Maak er een leuke dag van!

4. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Liefie: Ik ben wel heel benieuwd naar je buik nu. Ik keek al in je album maar helaas..

Gisteren trouwens 2 nieuwe broeken gekocht van noppies. Echt helemaal mijn merk, niet zo'n grote band eraan. En ze zitten mooi en heerlijk. Ben er heel blij mee.

5. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @sweepy die van jouw pesten elkaar nu al hahaha.en zometeen ben je de enige vrouw in huis owow. ach hier is man lief nog in de minderheid, als we een knul krijgen staan we gelijk hahaha.

6. Isolde

Isolde Actief lid

9 dec 2008
    211
    0
    0
    rotterdam eo
    Hey dames,

Erg lange tijd geleden dat ik hier geweest ben, ga mezelf nu ook afmelden. Zwangerschap gaat allemaal goed, ben inmiddels geopereerd en doe rustig aan.
    Ik kom er echter gewoon niet aan toe om hier gezellig mee te babbelen, kan er de tijd niet voor vinden en vind het ook moeilijk om te reageren op iedereen. Ben er gewoon te weinig om er echt lekker tussen te komen!

Ik hoop niet dat ik hier iemand mee kwets want dat is absoluut niet de bedoeling, vind het gewoon niet leuk om hooguit een keer in de maand wat van me te laten horen, zo kan ik ook niet op jullie reageren want daar mis ik gewoon te veel van.

Ik wil jullie in ieder geval het beste wensen en hoop dat jullie allemaal mooie en gezonde kindjes op de wereld mogen zetten!

Liefs Isolde

7. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Rose, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en met je zoon! Leuk een jongen!

@Sweepy, Hahaha, ja in ieder geval wel goed dat het twee dezelfde waren :)
    Dat pendelen blijft leuk om te doen.
    Ik heb nu een hele lijst staan en kijk steeds of ik het goed heb.

Even gal spuwen nu:
    Ik had de pretecho eigenlijk op 24 maart, maar de mevrouw van het echobureau belde dat ze een verkeerde afspraak had gemaakt.
    Dus ik een andere afspraak gemaakt, op donderdag 19 maart, lekker wat eerder :)
    Nou, kom ik thuis kan mijn man niet, had ie net een andere afspraak gemaakt en dat vindt ie blijkbaar belangrijker.
    Wat een klote avond heb ik ervan gehad zeg!
    Ik wilde nog wel kijken of er een andere optie was, maar daar was niet echt ruimte voor.
    Ik heb de afspraak nog niet afgezegd.
    Wat zouden jullie doen?
    Afspraak verzetten, afzeggen of gewoon alleen gaan?

Isolde, voor jou ook een fijne zwangerschap!

8. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Hey Isolde, ik begrijp het wel hoor! Denk niet dat je er iemand mee kwetst. Toevallig zat ik laatst nog te denken hoe het zou zijn met diegene die een cerclage (?) zou krijgen, maar ik wist je naam niet meer maar volgens mij was jij dat dus. Fijn te horen dat het allemaal goed met je gaat. Ik wens je nog een goede zwangerschap en een gezond kindje!

9. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Ow Hanna wat balen zeg! Wat ik zou doen? Man in de houdgreep nemen ;) en zorgen dat ie toch met jou mee gaat... wat een oelewapper, welke afspraak is nou belangrijker dan dit? Maarja dat vinden wij vrouwen natuurlijk :confused:

10. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @hanna dat is wel een moeijlijk situatie, ik zou toch proberen om je man over te halen. ik ga wel alleen naar een geslachts bepaling, maar dat komt gewoon omdat me vriend gewoon weg niet thuis is, en als je je afspraak weer moet verzetten wordt het mischien pas in april, dan moet je nog lang wachtte succes.

@isolide hele fijne zwangerschap verder toegewenst

11. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja, zoiets was ook mijn eerste reactie, maar hij zei: Het is altijd de eerste afspraak telt (en dat is normaal gesproken ook zo) Maar dit vind ik wel wat anders.....
    Hij niet duidelijk!
    Pffffffff, mijn moeder zegt altijd: Mannen, begin er nooit aan :)
    En gelijk heeft ze!

12. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam

13. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als ik tot april moet wachten dan kan ik net zo goed wachten tot de 20 weken echo.
    Die heb ik op 10 april, dus dan heeft het allemaal geen nut meer.
    Lastig hoor!

14. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    ow je hebt je 20 weken echo 10 april ja dan is het helemaal lastig. en tja volgens mij zeggen alle moeders dat, en volgen we dat advies niet echt op zo te zien!

15. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    rose gefeliciteerd met je verjaardag :) en dat jullie een zoon krijgen :)
    super geniet ervan :D

16. ppa

ppa Bekend lid

24 nov 2005
    867
    0
    0
    Isolde, fijn dat het goed is gegaan en een fijne zwangerschap verder.

Hanna, tja ik zou ook alles uit de kast halen om hem mee te krijgen. Ik ben gewoon te nieuwsgierig, dus zou wel alleen gaan

Hier is het bloeden bijna over, maar de pijn met het plassen nog niet en aangezien ik zo'n 1000x op een dag ga is het geen succes.

17. tal

tal Actief lid

17 aug 2006
    446
    0
    0
    moeder
    denhelder
    @Hanna
    ik zou gewoon samen met mijn vriend gaan ook al zou ik het wel heel erg jammer vinden dan ;)
    als jullie het allebei even graag willen weten is het leuker als je mannetje erbij is ! ;)
    denk ik dan hoor :)
    als hij zelf zou zeggen ga maar alleen dan zou ik dat doen
    en als hij het er niet mee eens is kan je altijd nog wachten tot de 20 weken echo dat is het ook zo vindt de tijdt nu al snel gaan ;)

groetjes tal

18. pjduchiene

11 dec 2008
    56
    0
    0
    mama
    rotterdam
    hanna er is er mar 1 die de beslissing kan nemen
    en dat ben jij ik zou uiteindelijk alleen zijn
    gegaan en hem gelijk 2seconde daarna opbellen en lekker de spanning op
    bouwen (een grappige spanning bedoel ik hoor)
    eerst een meisje of ws het toch een jongen ja schatje dan had je mee moeten gaan hihihihi

het is gewoon heerlijk om te weten wat het is en uiteindelijk geniet je er toch samen van
    sterkte meis maak er een beslissing van waar JIJ je goed bij voelt

gr patricia

19. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hahah dat is wel een goede patric ik ben ook alleen bij de geslachtsbepaling dus ga hem dan ook even in spanning houden, thnx voor de tip kan hij vast wel waarderen hihi

20. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hebben jullie trouwens ook zo last dat je elke keer het gevoel hebt dat je moet plassen wordt er echt gek van! hebben jullie tips

Deel Deze Pagina