Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ppa

ppa Bekend lid

24 nov 2005
    867
    0
    0
    hier ook een pukkeltheorie...graag even bij jullie testen...
    klopt het dat je er met een meisje meer last van hebt?

2. pjduchiene

11 dec 2008
    56
    0
    0
    mama
    rotterdam
    @noa nou wel jammer dat je het nog niet heb gezien
    maar volgens mij is het dan een meisje
    hihihih ach ik hoor het nog wel

3. pjduchiene

11 dec 2008
    56
    0
    0
    mama
    rotterdam
    @ppa nou ik moet je eerlijk zeggen dat ik daar met mijn dochters zwangerschap niet zoveel last van heb wel wat maar niet zoals nu en heb toch echt een manneke in mijn buik zitten hihih

ach en denk ook niet dat we er veel knapper op worden!

gr patricia

4. Welpje 09

Welpje 09 Actief lid

22 dec 2008
    147
    0
    0
    Heb geen last van extra buien eigenlijk niet met humeur maar ook niet qua eten ofzo.

Wel gemene rotsteken in mijn buik en onderrug vanmiddag niet uit te houden. Werd even bang maar gelukkig was het na het eten, warme kruik en ontspanning alweer een stuk beter. Seintje dus; rustig aan!

Vanavond gevraagd of mijn broer en zijn vriendin de peter en meter willen worden van ons kindje. Antwoord was gelukkig ja dus weer een vinkje bij wat te regelen.

5. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Meiden, allemaal bedankt voor de geruststellende woorden over het voelen van de baby. Zal dus maar gewoon geduld moeten hebben... (en dat is nou nét mijn sterkste kant, NOT)

Over de stoelgang: de tips die gegeven werden zijn uitstekend, ik had het als dietist niet beter kunnen zeggen. Maar als het allemaal echt niets helpt en je hebt er echt pijn van, dan moet je even langs je huisarts gaan en kun je misschien iets laxerends krijgen. Niet te snel aan beginnen hoor! Ook al duurt het 3-4 dagen en komt het toch nog, da's beter dan aan de laxantia...

Pukkels: heb ik er momenteel geeneen van, en da's heel bijzonder! Dus ik geloof dat ik er juist minder last van heb dan normaal!

Haargroei: op mijn kin heb ik gelukkig niet, maar wel gek op mijn buik :( Tussen de navel en de haargrens zeg maar, vond het geen gezicht, heb ze afgeschoren, maar dan komen ze natuurlijk 2x zo hard terug. Zucht.

6. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    haargroei is op mijn buik inderdaad veel erger, vooral onder mijn navel tot aan mijn schaamhaar. Echt erg!

Volgens mij ben ik niet chagie maar af en toe wel iets sneller geirriteerd en vooral veel assertiever (en ik was al vrij assertief :))

stoelgang: eindelijk weer onder controle. 's Morgens kellogs all bran en veel appelsap drinken, vezels eten....

voelen: ik heb de baby gisteren vaak gevoeld tijdens de yoga als ik helemaal ontspannen was en er niet te veel oplette. Voor de rest voel ik hem/haar niet omdat ik te druk bezig ben of me niet goed kan ontspannen.

7. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goeiemorgen meiden,

En toen was het al weer donderdag!
    Wat gaat de week toch snel.
    Vanavond weer Wie is de Mol. Daar ga ik weer eens lekker voor zitten :)

Weinig nieuwtjes hier.
    Maar eens even bedenken wat ik de kinderen ga laten doen vandaag....

Fijne dag allemaal!

Groetjes, Hanna

8. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Over pukkels:
    Ik heb er sinds ik zwanger ben ook zo'n last van, en ook voornamelijk op mn rug en nek. Dat had ik niet eens toen ik puberde :(. Ik ben er voor langs de dermatoloog geweest vorige week, omdat ik in mei ga trouwen, en zoals het er nu uitziet trouw ik in een colltrui :( .
    De dermatoloog wilde me er niks voor voorschrijven, aangezien de meeste middeltjes nogal pittig zijn, en mogelijk schadelijk voor de baby. Hij heeft me naar de natuurwinkel gestuurd, ik moest daar Luvos Heilaarde 2 halen, en dat om de dag op de probleemgebieden doen. Ik heb het eerst op mn gezicht geprobeerd, omdat het nogal lastig is een soort klei op je rug te smeren :) maar mn gezicht gaat wel ietsjes beter.
    Ik heb zelf nog een middeltje uit de apotheek gehaald (ben apothekersassistente geweest, dus ik weet er vrij veel van). Dat heet benzoylperoxide-hydrogel (je hebt 5% en 10%) en mag ook tijdens de zwangerschap (geen recept voor nodig, zelfzorg). Dat droogt de pukkeltjes uit.
    Beetje lang verhaal, maar ik hoop dat iemand er wat aan heeft.

Wij brengen vandaag een bod uit op een woning die we heel graag willen hebben! Dus ik stuiter een beetje van de spanning..

9. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Goedemorgen meiden,

Inderdaad al weer donderdag hee, gaat toch best snel gelukkig zo die week... Ben blij als het maandag is hoor!

Jessi: ik zal duimen voor jullie! Toch spannend zo als je de woning graag wilt hebben!

Hanna: Hier ga ik vandaag maar weer eens ouderwets foto's maken van Jayden denk ik, is alweer een tijdje geleden en vind dat leuk om te doen :) Dus dat gaat het worden denk ik zo ;)

Wat betreft haargroei: daar heb ik nu niet zoveel last van als bij Jayden, alleen m'n wenkbrauwen kan ik nu om de haverklap epileren :(

Wat betreft moeilijke stoelgang: Ik heb dat in het begin heel erg gehad, ook van alles geprobeerd, maar niks hielp. Toen heb ik van pure ellende een paar keer een klysma gezet en nu is het weer normaal allemaal gelukkig!

Nu ga ik even lekker douchen (of zal ik in bad gaan liggen, lekker die besluiteloosheid sinds ik zwanger ben:( )

Fijne dag vandaag allemaal!

Greets Joy

10. tal

tal Actief lid

17 aug 2006
    446
    0
    0
    moeder
    denhelder
    Goeiemorgen ;)

Las iets over pukkels heb ik ook in me gezicht gelukkig niet super veel ofzo ....
    ennuh haargroei pff hou op zeg :)
    mijn buik zit onder de haren is ook wel een nadeel denk dat ik al donkere haren van me eigen heb ..
    las iemand die het weggeschoren heeft niet meer doen hoor want na de bevalling verdwijnt dat wel weer zijn echt de hormonen nu enzz
    en denk als je het blijft scheren dat je er straks na de bevalling last van blijft houden ;)
    weet het is geen prettig gezicht hoor :)

Groetjes tal ;)

11. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Goedemorgen meiden

pukkels: ik had in het begin van de zwangerschap helemaal geen last van pukkels en sinds enkele weken verschijnen ze overal, gelukkig niet teveel op mijn gezicht maar ook op mijn rug en op tussen mijn borsten...echt verveelend.

Gisterenavond echt een rare avond gehad, rond 18.30 kreeg ik plots last van hevige 'buikpijn' of hoe je het ook zou kunnen noemen, mijn buik stond keihard en alles trok...waren het harde buiken of waren het mijn banden ik weet het niet maar het deed verdraaid veel pijn. Ten einde raad ben ik dan maar in bad gestapt en dat heeft gelukkig wel geholpen, de pijn verdween helemaal en de baby vond het warme water wel prettig. Sinds gisteren voor het eerst de baby echt voelen stampen zelfs zo erg dat ik het voelde tegen mijn hand :confused: het leek mij wel heel vroeg om dat nu al te ervaren...maar deze ochtend weer hetzelfde verhaal. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn placenta achteraan ligt, dat zal er waarschijnlijk ook wel voor iets tussen zitten. Ik hoop dat mijn vriend vanavond de baby ook kan voelen, dat zou super zijn, maar laten we niet teveel hopen.

Liefs Stephanie

12. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    woehoe 18 weken alweer! nog 2 te gaan en dan zit ik op de helft!

Vanmiddag afspraak bij de dokter, denk dat ik blaasontsteking heb..... Ben benieuwd...

13. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Morgen meiden,

Ff kort... Alweer 19 weken! Hoei!
    Zal zo blij zijn als het vanmiddag 16.15 is, dan heb ik het weer gehad wat betreft de kijker in mijn huis.. Ben zo bang dat mijn huurder er nu helemaal een zooitje van heeft gemaakt. Maar dat zal vast niet..

Fijne dag allemaal!

Liefs, Pluis

14. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    bij de eerste had ik pukkels tot de derde maand, en een hele gezonde haarbos, helaas viel dat allemaal na de bevalling weer uit waarna mijn haarbos er niet uitzag.
    bij de tweede niks nada
    en bij de derde geen pukkels of extra haren, wel broze nagels, opstipatie, jeuk en nog steeds bandenpijn.

Maar het maakt mij niks uit kan niet wachten totdat ik mijn kleine spruit strx in mijn handen krijg:) ben erg ongeduldig aan het worden en dat terwijl ik niet eens zo ver in de zwangerschap ben

15. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Goeiemorgen allemaal!

Even snel (want ik moet nu toch echt aan het werk ;o)

*Haargroei; geen last van tot nu toe
    *Pukkels, verschrikkelijk. Het zijn bij mij gelukkig niet van die grote onderhuidse maar gewoon allemaal kleine bobbeltjes. Vooral op mijn rug en tussen borsten. Erg aantrekkelijk!
    *Baby voelen, hier ook nog niet. Hoewel ik ook erg veel last van mijn darmen heb dus het ook moeilijk te scheiden is. Ook heb ik in mijn "zwangerschapsbijbel" gelezen dat het bij sommige vrouwen pas tussen week 20 en 24 kan zijn dat je het echt gaat voelen. Ik wacht dus rustig af.
    *Nita, we hebben haar inderdaad niet meer gehoord sinds het gesprek met haar ouders en ik begin me nu toch af te vragen of die misschien niet het standpunt van haar vriendje zijn gaan ondersteunen... Mocht ze daar naar geluisterd hebben dan kan ik me goed voorstellen dat ze het niet prettig vind hier nu te komen. Nouja, hopelijk horen we het nog eens van haar.

Werkse allemaal en tot in de pauze ;o)

X

16. morgenzon

morgenzon Actief lid

14 okt 2008
    469
    87
    28
    wat leuk dat er al zoveel zijn die hun baby al voelen!

ik voel soms wel een beetje gekriebel , maar of dat het nou is?

17. pjduchiene

11 dec 2008
    56
    0
    0
    mama
    rotterdam
    goedemorgen moedertjes
    kind lief eindelijk weer doorgeslapen vannacht
    maar als ze snachts wakker word vraagt ze altijd mama
    jij heb toch mijn broertje in je buik hahahah misschien is ze bang
    dat het maar een droom is na geruststellende woordjes valt
    ze dan toch maar weer inslaap hihihi

Iedereen bedankt voor de tips ik denk dat ik voor mijn stoelgang
    gewoon nog meer vezels ga eten en anders langs huisarts.

heb nu beetje harde buik dus denk dat ik me vandaag beetje rustig houd
    en lekker met me meisje ga knutselen

fijne dag xjes patricia

18. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Morgen,

Hier voel ik mijn meisje al vanaf 15 weken en nu echt regelmatig. Ook al best harde schopjes af en toe. Mijn placenta ligt nu ook achteraan.
    Youri voelde ik ook pas met 22/23 weken geloof ik. Erg laat dus.

Puistjes had ik bij Youri ook gewoon normaal last van (ik heb altijd wel enkele puistjes) en nu dus ook weer. Alleen vind ik het nu net ietsiepietsie erger maar niet veel hoor.

Vandaag mijn vrije dag. Youri is een beetje ziek helaas dus die is niet zo heel gezellig. Ga hem zometeen maar weer in bed leggen en kijken of ik zelf ook nog wat kan slapen ;)

19. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Goedemorgen!

Ik blijf vandaag een dagje thuis! pff heb steeds hoofdpijn en ben nu ook nog misselijk! Die kinderen op me werk zijn ook zo aan het snotten dus nu hebben ze me weer aangestoken!

Sarah, hoop dat je iets krijgt bij de dokter en dat het snel over is!

Stephanie, klinkt een beetje als een harde buik gisteravond! Wel leuk dat je de baby al zo goed voelt! ik voel nog niks...

Ik heb trouwens ook opeens pukkels op me rug...Hoop dat het straks over is want ga begin april weekendje weg en in mei naar centerparcs en het is niet echt mooi als je in je bikini loopt!

20. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Goeiemorgen!

Puistjes Ja hier ook...word er soms gek van :confused:
    Inderdaad van die grote onderhuidse op m'n gezicht en ook tussen m'n borsten en op m'n schouders en rug...lijk wel een grindtegel :confused:

Haargroei heb ik gelukkig geen last van!
    Sowieso weinig last van haargroei, ben ik wel blij om!

Baby voelen Heb de beeb nu 2x gevoeld, dus ik denk/hoop dat het vanaf nu regelmatiger gaat gebeuren!

Nita Ja ik vind het ook wel vreemd dat ze zich niet meer heeft laten zien.
    Ik hoop in elk geval dat ze nog steeds zwanger is en niet naar haar "vriendje" heeft geluisterd.
    Heb haar net maar even een PB'tje gestuurd, hopelijk komt ze hier snel even langs...

============================================================================

Ik mag vanmiddag weer naar de VK om 14.00 uur.
    En verder alvast wat boodschapjes doen...we vieren zaterdag m'n vriend's verjaardag.

Fijne dag :thumup:

Deel Deze Pagina