Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    ***inbraak***

kijk even in je CAO hoe het staat met zwangerschap en zwaar werk, volgens mij staat er iets in, anders even de abvakabo bellen met je vraag.

naar mijn idee is het zo dat je vanaf in ieder geval 12 weken geen nachten meer hoeft te draaien. er zal ongetwijfeld nog iets zijn over avonddiensten ook.

sterkte in ieder geval,

gr laura

***uitbraak***

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland

3. tal

tal Actief lid

17 aug 2006
    446
    0
    0
    moeder
    denhelder
    @petrabr wat een schatje ! :D

4. tal

tal Actief lid

17 aug 2006
    446
    0
    0
    moeder
    denhelder
    wat een stomme reactie,s zeg bah meisje je bent nog maar zo pril zwanger ? :(
    dan kan je het nog wel zwaar vinden en pril nou we zitten alweer bijna op de helft :confused:
    maar net wat laura28 schreef moet je daar maar even kijken CAO ;)

5. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey
    heb net gekeken in de cao en daar staat in, dat ik niet verplicht kan worden hetzij nachtdiensten, slaapdiensten, of onregelmatige diensten te werken.
    dus denk wel dat ik een punt heb, als ik zeg dat ik savonds liever niet meer werk?
    echt een k*t opmerking he? dat dacht ik ook, nog 4 weken en dan zit ik alweer op de helft :confused:

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    @Mik: kijk even op deze link:
    http://www.arbobondgenoten.nl/arbothem/ ... _maand.htm

Daar staat precies wat je van je baas mag verwachten en andersom. Ik sta ook al niet meer aan het bed, en heb werktijden tussen 9 en 21 uur gekregen. Anders moet je gewoon even contact opnemen met je arbo-arts. Daar kun je altijd voor advies terecht. Ik vind het knap dat je nog werkt want bij ons valt iedereen voor week 20 uit hoor. Is heel gewoon met zwaar werk.

7. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Potverdorie, ik heb een zeer eigenwijs kindje, ik kreeg vandaag een 20 weken echo (nou ja ik krijg elke vier weken een echo... en deze duurde maar ietsjepietsje langer) en ze kon niet zien wat het was, ze zei dat het nu sowieso nog moeilijk te zien was vaak :( Ik hoor hier toch andere berichten... en de navelstreng zat tussen de beentjes en hield dus alles verborgen en ik wil het zo graag weten :( :)
    Gelijk een echo bureau gebeld en daar kunnen we de 23ste terecht want mijn volgende afspraak in het ziekenhuis is pas 16 april en zooo lang ga ik niet wachten!

Denk nu zelf wel dat het een jongen is, ook al zou ik nu graag een meid krijgen, we zullen zien, hopelijk...

8. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    Ik zou alles helemaal goed gaan uitzoeken en verschillende instanties om advies vragen. Als je alle regels en wetten dan goed weet (en op papier hebt staan) ga je gewoon opnieuw naar je leiding gevende toe en vraag om een gesprek om naar een passende oplossing te zoeken.
    Probeer daarin elkaar dan wat tegemoet te komen. Dus denk zelf vast na over een oplossing waar zij zich ook in zou kunnen vinden en wat voor jou ook een goede manier van werken is.

Succes!

9. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Even een berichtje van mij.
    Heb wel bijgelezen, maar reageer even niet op ...
    Ben erg moe na deze werkweek en ga even slapen zo meteen.
    Misselijkheid is er helaas nog steeds.... maar wel weer iets minder dan gisteren!

Petrabr, wat een leuke foto zeg!

Groetjes, hanna

10. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @ Kim, ik heb ook 's avonds wel eens wat jij hebt. Dat het opblaast helemaal onder. En mijn kleintje lag ook al ruim een vinger onder me navel! Ik denk ook harde buik, het trekt gewoon samen.

@ Cjpt, goed dat je nu even rustig aan kan doen!

@ Mik, wat een raar mens op je werk! En pril nouja idd bijna de helft! Ik kan daar ook slecht tegen als mensen het zeggen!
    Je moet echt om jezelf denken hoor, gewoon zeggen dat je het niet meer red!

@ Rianne, wat een eigenwijs kind idd! haha! En balen! Bij mij zag ze het dus met 17 weken en mijn vk zei dat het geslacht vanaf 18 weken echt vast staat en dat je het dan dus echt kan zien! Maar ze wist nu evengoed 98% zeker dat wij een jongen krijgen! Dus de 23ste moet wel lukken hoop ik voor je!

Ik heb trouwens gister kleertjes besteld voor onze ZOON! Op kleertjes.com! Je kan dan een merk kiezen en ik heb noppies gekozen en daar staan dus allemaal leuke kleertjes op. En aan het eind staan afgeprijsde kleertjes die ik dus besteld heb. Alles met 50 % korting. Ik kreeg het net binnen en het is super leuk! Heb nu voor 27 euro 3 shirtjes, broek en sokjes! Dus misschien een handige tip voor degene die willen shoppen! Scheelt een hoop geld! En dan heb je wel iets cools :)

11. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    @petrabr, ja natuurlijk willen we het weten, kan niet wachten! wat een schatje van een dochtertje heb je. :D

Heb verder niet veel te melden.

12. ppa

ppa Bekend lid

24 nov 2005
    867
    0
    0
    CJTP, nu echt voor jezelf kiezen hoor..., luchtte het op om het te vertellen?

Rianne, wat balen zeg, vooral als je zo nieuwsgierig bent

Hanna, slaap lekker en doe rustig aan

Petrabr, wat een lief poppetje!

Worldofme, veel plezier met de echo en als ik je zo hoor kan je het met een beetje hulp prima redden

Vandaag de 20 wekenecho gehad, echt ruim een half uur gekeken, alles is en gaat goed! Gelukkig...en het is nog steeds een meisje....
    en ik shop en ik shop..

13. ff snel een up-date:

Ben vanmorgen bij de vk geweest en heb gelukkig nog een echo gehad die deze keer wel juitgeprint is, dus nu hebben we ook een foto van ons wondertje. Het lag lekker te zwaaien en verder ging alles goed!
    Ben tot nu toe alleen nog maar afgevallen en dus 3 kilo`s lichter dan toen ik begon, ben er eigenlijk wel blij mee ik heb genoeg reserves!
    verder was alles goed, alleen kreeg ik op mijn sodemieter dat ik de volgende keer als ik bloedverlies heb moet bellen en niet af mag wachten, dus eigenlijk was ze een beetje boos, maar verder alles goed!

Ik ga nu lekker slapen en morgen kleren voor de bruiloft van mijn zus shoppen!

14. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ jingi, wat een leuke naam trouwens Pepijn

@ Annie, is een leuke site hè, vaak heb je hier bij het kopje gratis en aanbiedingen ook nog een kortingscode staan voor kleertjes.com, dan krijg je er nog eens 20 % bovenop

@ ppa, super dat je 20 weken echo goed was, is toch weer een mijlpaal

@ hanna, hoe is het met je misselijkheid?

@ all, wat een schatje hè die kleine Roos, zo kun je er wel honderd hebben.

15. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    goede morgen!
    Hier is het vandaag echt een klusdag, ik heb de hele week al mijn taken vooruit geschoven, dus moet er vandaag echt aan geloven.... pfff.
    Moet nog in de tuin aan het werk, ^6 wasmanden kleren wegvouwen en het hele huis stofzuigen en dwijlen....
    Ben stiekem nu al excuses aan het bedenken waarom ik het vandaag niet hoef te doen haha

Nee ik ga gewoon me best doen en het allemaal af krijgen.

Fijne dag allemaal!

16. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Liz: leuk hee samen zwanger zijn :)

mamavanyouri: Ik hoop dat youri snel beter word hoor! En als het aan mij gelegen had dan was Jayden nu al naar de KNO-arts gegaan, we hebben beide altijd erg veel oorontstekingen en dergelijke gehad, dus als dat te verhelpen is door een
    bezoekje aan de kno-arts dan doen we dat maar al te graag hoor... ALLES liever dan dit... Bespaar hem die pijn liever...

cjpt: Oh meid, wat ben ik blij voor je dat je gewoon even lekker thuis kunt blijven, Even helemaal tot rust komen hoor meid, fijn dat je manager zo reageerde.
    Je hebt groot gelijk dat je het eerst met de tips van de dokter wilt proberen en niet meteen aan de medicatie gaat, ik hoop van harte dat de tips helpen en dat je jezelf weer helemaal op kunt laden!

Jessi: wanneer weet je iets wat betreft je hypotheek? Hopelijk is het allemaal
    snel opgelost

kim: veel sterkte nu je broer voor 4,5 maand naar dat geitenland is...
    Waar zit hij ergens? Arjan heeft toen in KAF (Kandahar) gezeten...

worldofme: meid, petje af hoor dat je het zo in je eentje doet! Ik hoop voor je
    dat je iemand vind die bij je bevalling aanwezig is zodat je er niet helemaal
    alleen voor staat.

emma: hoe is het nu meid? weer een beetje bijgetrokken? Hopelijk niet misselijk meer.

mik: Ik hoop dat je er samen met je baas uit kunt komen meid!

petrabr: Wat een scheetje hee! Mooie foto hoor!

rianne: Oh balen hee, gelukkig kun je de 23ste terecht bij dat buro hee! Hopelijk
    komen jullie het dan wel te weten...

hanna: Ik hoop echt van harte voor je dat die misselijkheid snel over is hoor!

ppa: shop niet alles weg voor onze neusjes he ;) hihi Lekker van genieten hoor
    doe ik ook zodra ik weet wat het word :)

ollekebolleke: veel plezier vandaag met shoppen! en geniet lekker van je frummel op
    foto :)

Sarah: Hier is het ook klusweekend... Zo meteen naar de stort toe... en dan vanmiddag
    klussen in huis :( Succes meid! Hopelijk krijg je het vandaag allemaal af!

Zo, weer even op iedereen gereageerd (denk ik tenminste, sorry als ik iemand vergeten ben :oops: )

Hier vandaag dus klusdag, zometeen naar de stort rijden om eindelijk eens van de zooi af te zijn... dan strakkies schuren en schilderen en eigenlijk moet de zolder nog leegeruimd worden... zodat we alles een keer goed in kunnen delen... de plinten op de babykamer moeten nog gezaagd worden en er tegen gekit worden... en zo nog wat dingen meer... genoeg te doen dus vandaag hihi

Fijne dag allemaal!

17. ppa

ppa Bekend lid

24 nov 2005
    867
    0
    0
    goedemorgen,

tja dat schoonmaken zou eigenlijk vanzelf moeten gaan..
    nu heeft mijn lieve moeder gister toen wij naar de 20 weken-echo waren het hele huis gedaan tijdens het oppassen, dus hoef dit weekend heerlijk niets te doen

18. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Ppa, wat heerlijk dat je echo goed was!

Annie, lekker geshopt en inderdaad niet duur.

Petrabr, aaah wat een schatje!

Mik, wat een domme opmerking! Als jij het te zwaar vindt dan vindt je het te zwaar, klaar!

Ik heb steeds zo'n drukkend gevoel op mijn ribben en soms ook op mijn buik langs mijn navel. Wat zou dat kunnen zijn?

Gisteravond eventjes een break-down gehad :cry: . Ik probeerde vriendje te bellen maar hij drukte me steeds weg. Stuurde die daarna een smsje: ik zit niet op je telefoontje te wachten!
    Wat heb ik nu weer gedaan? Snap er echt niks meer van :( .

Straks lekker naar babyplanet, daar word ik vast wel weer blij van.

19. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    mik wat een rotopmerking zeg :s pfff djeezes :s pril zwanger of niet, je zal toch zelf wel weten
    wat je aankan, dat moet een ander heus niet voor je te bepalen hoor
    word al boos in jou plaats :)

petra wat een dropje is roos toch he :D zo schattig zeg!

rianne balen zeg dat ze het niet konden zien :( dat had ik met lyana ook altijd :( werd er gek van :D wilde het zo graag weten :D

schijndelsvolk idd nog genoeg te doen vandaag :D veel plezier en werk ze :)

ppa lieve moeder heb jij :D

nita jammer dat je vriendje zo reageerde maar shop ze meid :D daar knap je vast eventjes van op :) wie weet is er wel een goede reden... heeft hij het z'n ouders verteld ofzo en wil hij even hun reactie laten bezinken :)

20. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Nee hij gaat het straks vertellen. Ik laat hem maar weer even. Vorige week deed hij ook een dag zo en daarna was het weer over.

Deel Deze Pagina