Mama van Youri; Wat fijn dat je over 4 weken weer mag kijken. De cystes kunnen groter worden maar toch ook verdwijnen? Gelukkig dat het nog steeds een meisje is, zou toch wat zijn hè. Dat van de schopjes en het zien op het scherm tijdens de 20 weken echo had ik ook, helemaal leuk! Jingi; Over het geslacht dromen is alweer even geleden, tot nu toe is de stand een meisje én een jongen! Volgende week weet je het of je kan shoppen voor de jurkjes! Baby voelen; Helemaal super. Ik voel het (nog) niet vanaf de buitenkant. Maar verder is het dus een kleine druktemaker. Liz; Bah, vervelend dat jullie de hond hebben moeten laten inslapen. Moeilijke keuze geweest voor je moeder. Sarah; Wil straks ook lekker gaan zwemmen. Vertel, hoe was het? Monique;Als ik zo de foto zie bij je profiel is het een heerlijk boefje! Tal; Fijn hè de teller op 18 weken! Schijndelsvolk; Heerlijk die bevestiging van de schopjes en plopjes in je buik. Geniet ervan. Goede deal van het kamertje! Wordofme; Zie dat wij gelijk oplopen en hoor je over maagzuur. Vannacht ook veel last ervan gehad. Ik lust helemaal geen melk dus ben benieuwd of andere een goede oplossing weten? Mega Babs; Nog even vier weken in spanning dus over het geslacht. Fijn dat de echo en controle weer goed zijn. Anna; Het is fijn dat het nu zichtbaar wordt de buik maar dat daar telkens op gereageerd wordt is soms best irritant. Zo zei mijn collega gister 'ik zie je per dag groeien', soms wil ik mij dan verdedigen door te zeggen 'ik ben al op de helft hoor'! Maar het is nu lekker rond en gelukkig niet dik, haha! Ziek; Hoor veel zieke kindjes en mensen om mij heen. Allemaal buikgriep. Beterschap voor degene die het hebben. Ik zei zo snel mogelijk 'nee' bij de vraag over het geslacht maar de nieuwsgierigheid blijft hoor. Kan moeilijk mijn draai vinden s'nachts in mijn slaap, lig maar te woelen en te draaien. Vanavond maar eens proberen om met het voedingskussen te slapen. Normaal ben ik dus een buikslaper, probeer het nu op mijn zij maar ligt niet lekker en op mijn rug krijg ik maagzuur. Het is toch allemaal wat he, haha. Heb mijn best weer gedaan om te reageren maar het gaat zo ontzettend hard en snel dat het lastig bij te houden is. Lees wel zo veel mogelijk mee.
Morgen meiden, Hier een snipverkouden Pluis, ga zo zelfs even mijn koorts opnemen... Stom gedoe..heb net we met mijn duffe hoofd nog even 2 kleine stukjes gewit, dat moest nog.. Ga zo lekker naae de Leenbakker, nieuwe kussens kopen voor in huis en dan doe ik lekker niks meer! Monique: Inderdaad de eerste die van de bank afpleurt! Hihi! Ben ZO benieuwd wat ik morgen te horen krijg! Iedereen zegt dat het een meisje is, omdat ik ook zo'n mooi rond buikje heb.. Ik ga het wel zien! Als ik weer wat meer puf heb ga ik op iedereen reageren hoor! Liefs, pluis
Laat 's zien dan.... Als jullie morgen ook een jongen blijken te krijgen ga ik denk ik echt heel erg lachen! Jij weet een meisje net zo zeker als ik het wist / dacht te weten... Ben echt benieuwd wat jij krijgt Pluis! Ga je het wel verklappen hier? Ik was trouwens niet echt van de bank afgevallen hoor.... Man en ik slaakten wel tegelijkertijd allemaal kreten van 'écht?' en 'huh?' enzo, maar ik lag gelukkig stevig... moest nl een beetje op mijn zij liggen van de gyn en hij had een hele stapel doeken tegen mijn rug gelegd om tegen te leunen. Ik lag heerlijk Net een patiente op mijn spreekuur gehad met een super schattig babie-jongetje bij zich van bijna 4 maanden.... Ik hoef geen meisje meer hoor, ik vind jongetjes ook kei leuk!
Ik geloof daar niet zo in ronde buik of punt buik ... moet net toeval zijn dan het is nog even afwachten tot morgen voor je spannend!
Er is weer mega veel geschreven... ik heb helaas niet zo heel veel tijd om het allemaal bij te houden en ook wat terug te schrijven... Ik lees overigens wel alles, kost een hoop tijd maar vind het erg leuk... Ik lees veel leuke berichten maar ook minder leuke... Voor de mensen met de minder leuke berichten, Sterkte ermee... Wel ontzettend leuk om te lezen dat er al veel bekend zijn met het geslacht van de kleintjes... Ik moet nog even wachten tot 31 maart en hoop het dan ook te weten. Ik heb totaal geen idee wat het gaat worden en het maakt mij ook niet zoveel uit eigenlijk... Ik heb nu 2 zoons... Ook heb ik nog een vraag voor de mensen die de kleine al voelen: Voelen jullie het elke dag? of zit er ook wel is een dag tussen dat je niets voelt? gewoon even nieuwsgierig Voor de rest gaat het allemaal goed hier. Heb wel behoorlijk last van mijn bekken, maar dat is de ene dag en de andere dag voel ik bijna niets... Ik ben wel benieuwd wat ze over mijn gewicht gaan zeggen ik ben nog steeds niets aangekomen. Ben nog steeds op het start gewicht. Ben dan wel zelf aardig zwaar....
@ welpje: Ja! Dat zegt een dame op mijn werk ook steeds: ' ik zie je met de dag groeien" . Ik weet dat zij het heel lief bedoelt en zelfs jaloers is (ze zegt ook steeds: ik krijg helemaal kippenvel (laat ze dan ook zien) als ik jou zie, ik wil ook weer!), maar het voelt toch een beetje dubbel..En dan wat een meisje in de sportschool vorige week zei, dat vond ik dus echt NIET leuk! Ze zei: jij word echt met de week zwaarder he? AAARCH! Gelukkig zeiden twee andere collega's gisteren: goh, jij blijft toch bescheiden zwanger he? (YESSS! dacht ik) Over jongen/meisje: Ik moet nog steeds wennen aan het idee van en jongen. Het komt denk ik echt omdat ik uit een meisjes gezin kom. Vind het spannend en leuk, maar kan me er nog weinig bij voorstellen. Nu we een paar hele leuke stoere/lieve namen hebben bedacht, wordt het wel wat concreter. En ik vind peuterjongetjes altijd heel erg lief, dus dat hou ik me maar voor ogen En als ie op mijn vriend gaat lijken, dan wordt het natuurlijk ook een fantastische vent!
Vanmorgen ben ik dus voor het eerst wezen zwangerschapszwemmen. Het is wel erg lekker om te bewegen en oefeningen in het water te doen, omdat je lichaam geen gewicht heeft en er werd met van die drijfslierten gewerkt. Wel was ik de enige die nog zo kort zwanger was. De meeste waren rond de 30 weken, dus ik voelde me wat ongemakkelijk tussen al die grote buiken. De oefeningen waren goed te doen, alleen ik kreeg na een tijdje steeds harde buiken. Ik deed dus iets te fanatiek mee Ik vind het wel een aanrader omdat het gewoon even lekker ontspannen is
even snel over het maagzuur: vanillevla melk kan helpen (maar als je dan weer maagzuur hebt is dat niet zo prettig ) rennies (kauwen werken ze sneller) gaviscon minder gekruid eten (niet bukken als je net gedronken hebt, oeps hihi) Ik heb er in het begin heel erg veel last van gehad, nu begint het 's avonds weer een beetje te komen, maar gelukkig niet zo erg als toen.
hier nog eens over maagzuur.... Ik begin er nu last van te krijgen, aan het eind van de middag begint het steeds. Het nadeel is dat we daarna altijd nog warm moesten eten en dan kon er niets meer bij in mijn maag. Terwijl het warme eten juist het belangrijkste van de dag is..... Ik weet dat dit niet de oplossing voor iedereen is, want niet voor iedereen is dit mogelijk.... maar wij eten nu steeds in de middag warm in plaats van savonds. En dit bevalt me erg goed! Ik heb na het eten nergens last van en ik kan veel meer op. Ik heb als voordeel dat mijn vriend aan huis werkt dus gewoon mee kan eten. Sávonds eet ik wat broodjes, verspreid tussen 5 en 7 uur. Als het ene broodje wat is gezakt neem ik de volgende. Met warm eten ging dit niet haha, dan bleef ik maar naar de magnetron lopen
@Schijndelsvolk, zo'n tondeuse maakt ook nogal een kabaal he en als je dan niet weet waar het voor is kan ik me voorstellen dat je jezelf even laat horen, hi hi En hoop dat de kamer je bevalt want 80 euri's is echt een prikkie @Worldofme, dat bezoekrecht zat je denk ik ook niet op te wachten of wel? En maagzuur heb ik (nog) niet, had ik bij Mirthe later in de zwangerschap ook Bij mij was Regla PH en Rennie toen het beste @Megababs, ohhhhh nog even spannend dus maar je kan idd stiekum al gaan wennen aan een jongen @Anna1976, beterschap meid rust maar lekker uit @Welpje, het is idd een boefje, op dit moment alleen heerlijk aan het puberen, maar gelukkig zijn dat buien Dit was gisteren trouwens @Miekiepluis en Liefie, hi hi ik ben ook zo benieuwd Heilig van overtuigd dat het een meid is maar nou de 1e al de mist is ingegaan word ik strontnieuwsgierig @DesireeK, ik voel kleintje nu pas elke dag wel een keer Maar echt lang duurt het niet want als ik wil voelen is het al weer weg. Ik voel dus dat beeb sterker wordt dus dat gaat vanzelf wel komen
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2009/03/17/h108.htm Hier kregen de kinderen van mn beste vriendin vanmiddag een brief over mee van school uit, is hier 3 straten verderop...
jeetje je zal die vent maar tegen komen, eng hoor! ja ik ben niet zo van de rennies ed, wil in proinciepe nijks vanm medicijnen slikken tijdens de zwangerschap. nee dat bezoekrecht zat ik ook niet echt op te wachten, niet na alles wat er gebeurt is :S Weet niet meer wie het vroeg maar ik voel de kleine ook eidere dag.
Nieuwe foto's in men album van gisteren bij de echo. Ben eens benieuwd wat jullie denken wat het is. Het ziet er toch wel een zoontje uit denk ik Liefs Babs
hoi meiden zo lezen gaat het met iedereen nog steed goed hier ook hoor, heb wel alles terug gelezen, maar even geen puf om op alles te reagere. heb best veel last me rug en stuitje. @anna spannend nog 5 weekies wachtten en dan weet je het cker, mischien dan toch een meid? zal wel verrassend zijn hihi. en wat de buik vorm betreft, ik weet het nog niet als dat klopt me zus had van allebij een mooi rond buik en tog van alle bij 1 dus ja. ach we zullen wel zien, vrijdag heb ik de echo om er achter te komen wat het is hihi. ik probeeer strax even op iedereen te reageren soory
Welpje, die cystes moeten idd verdwijnen... Dus hopelijk gebeurt dat ook! Ja dat slapen is me wat he, het is nooit goed hoe je ligt. Ik herken het wel. En misschien te snel 'nee' gezegd wat het geslacht betreft? Of willen jullie het echt niet weten? Miekie, veel beterschap meid! Hopelijk heb je geen hoge koorts?! En doe rustig aan he.. Anna, eventjes wennen dat jullie een jongetje krijgen. Vind het heel logisch. En jongetjes zijn heeeeel leuk en ik zeg het uit ervaring Sarah, fijn te horen dat het zwemmen zo leuk was en een aanrader! Ik ga namelijk vrijdag voor het eerst! Vind het wel spannend! Maagzuur, heb het bij Youri echt mega erg gehad. Werd er gek van en niets hielp. Als je het nu al hebt dan hou je maar vast voor het einde haha dan word het alleen maar erger. Nu heb ik er weer last vanmaar gelukkig nog niet zo erg,maar ik heb nu ANTAGEL gehaald bij de apotheek. Ik heb dat volgens mij bij mijn bevalling in het ziekenhuis ook gehad en werkte goed. Dus als het nu ineens erg word heb ik het al in huis he. Monique, wat een superschattige foto van je dochter! Echt mega lief! Puberen... begint hier ook al?! Weet jij of dat 'kan'? Hij heeft echt driftbuien en gooit zich dan op de grond en gaat met zijn hoofd bonken en stampvoeten etc... Schijndelsvolk, omg zo iemand moet jemaar tegenkomen!Of erger nog je kinderen komen hem tegen Ik hoop dat hij snel gevonden word hoor! Babs, hmm heb de fotos bekeken en ziet er heel anders uit dan bij ons... Beetje raar ook dat bolletje daar links? Maar omdat je nergens 3 streepjes ziet zeg ik ook dat ik denk dat het een jongetje word! Noa, vrijdag echo, spannend! Buikvorm, ik moet het nog zien straks maar ik vind wel dat mijn buik nu 'ronder' is dan bij Youri.... Maar kan straks nog veranderen he. Zo, ik ben weer helemaal bij! Ga nu lekker bankhangen en tv kijken. Morgen mijn vrije dag en dan ga ik het hele huis poetsen! Joepie. Als het goed is komen morgen ook mijn trouwjurken(tenminste dat hoop ik) dus kan ik die ook gaan passen hihi.
magababs, alvast een beetje gefeliciteerd met je zoon?... monique, lieve foto.. schijndelsvolk, wat een naar verhaal noa, beterschap mieliepluis, ben nieuwsgierig... hier ook veel maagzuur, ondanks de vanillevla..., mag verder niets gebruiken, naar gevoel.... mamma van yourie, veel plezier morgen met de jurken...
mama van youri: ja vind dit eigenlijk ook wel een raar bolletje. We zullen wel zien. En zoals ik lees in je tekst hierboven zijn jongentjes heel tof. Dus kijk er al enorm naar uit. Als ons lieverdje maar gezond is. Anna: ik begrijp dat je moet wennen aan het idee dat je een zoontje krijgt, maar ik denk dat je daar vlug aan gewend zal zijn. Sarah: leuk dat het zwemmen goed is mee gevallen. Ik wil dit namelijk ook doen. Miekie: heel veel beterschap Liefs Babs
@Mama van Youri: Fijn dat de echo goed was meid, behalve die cystes... hoop dat ze gauw verdwijnen. En lijkt me ook heel irritant als je toetsenbord niet goed werkt. Leuk trouwjurken passen... wanneer is de grote dag? @stephanie87: Wist niet dat er speciale zwangerschapspiercings zijn... heb dat ook geen ervaring met piercings. @Welpje 09: Fijn dat jullie ook een goede echo hadden. Dat is het belangrijkste natuurlijk, maar wel jammer dat je t gezichtje niet hebt kunnen zien. @Liz0104: Zielig van de hond van je moeder... sterkte! @tal: Nachtbraakster Hoe is t inmiddels met je zoontje? @sarah1987: Lekker gezwommen dus vanmorgen. Tot de hoeveelste week van de zwangerschap kan je dat blijven doen? @Schijndelsvolk: Ja kan me voorstellen dat hij de tondeuse eng vond. Is t toch ook voor zo'n ventje die voor het eerst bij de kapper komt. Heb je er nog foto's van gemaakt? Hoop dat de babykamer wat voor jullie is, zou een mooi koopje zijn. @worldofme: Lijkt me dat als jullie t zo op kunnen lossen het t beste is voor allemaal, en hopelijk ben je dan van m af. Hier ook last van maagzuur... blech... Alle dingen die Daan noemt werken bij mij maar even. @Mega Babs: Gefeliciteerd met je goede echo, jammer dat ze t geslacht nog niet met zekerheid vast konden stellen. Nog eventjes geduld dus. Pin me nergens op vast, maar als ik je echofoto zie denk ik ook een jongetje. @Anna1976: Veel beterschap met je buikgriep! @Liefie Apart he als je helemaal op een meisje gerekend hebt en t blijkt een jongen. Ik had t bij mijn eerste, alleen dachten we een jongen en was een meisje. Toen kreeg je nog niet standaard een echo, dus wisten het geslacht bij de geboorte pas. @DesireeK: Je gewicht lijkt me niet zo belangrijk, als je beeb maar goed groeit. @Monique27: Leuke foto van Mirthe Namen: Zijn jullie er al/nog mee bezig of zijn jullie er al uit? Hier weer moeilijk hoor! Gisteren hadden we wel een meisjesnaam die we allebei leuk vinden... maar of dat m wordt...? Jongensnamen hebben we eigenlijk nog niks leuks.
Meisjes, sorry ga weer even een egobericht schrijven. Het is klaar, over, uit . Gisteravond was een avond vol verrassingen, opgebiechte leugens en tranen. Hij belde me op en zei dat hij het aan zijn ouders verteld had. Hij had gezegd dat er iets heel ergs gebeurd was. Zijn moeder vroeg of hij ging stoppen met school. Nee nog veel erger zei hij. En toen vertelde hij dus dat ik zwanger was. En dat hij daarna had gezegd: en dat fuckingg gek wijf wil geen abortus! Toen heeft zijn moeder het voor mij opgenomen en gezegd dat hij het niet moet wagen om ooit nog zo over me te praten. En zei vader zei: wie zich brandt moet op de blaren zitten. Hij moet zijn leven maar zo aanpassen nu dat hij net zoveel aandeel zal hebben in de opvoeding en verzorging als ik. En zijn vader zei ook: het moet maar eens afgelopen zijn met dat gelanterfant. Dus toen vroeg ik wat hij daarmee bedoelde en toen kwam het: hij wil eerlijk tegen me zijn. Ik ben niet de enige.. er hebben ook wat andere namen de wandelgangen gepasseerd.. De vloer zakte gewoon onder me weg.. Ik heb dit totaal niet aan zien komen en was met stomheid geslagen. En toen wilde ik dus alles weten, wie, wat, waar, wanneer, hoe vaak? Een keer of 3-4 een one night stand maar dat had niks te beteken. Maar in het begin van het schooljaar had hij een meisje leren kennen en daar was hij wel vaker mee opgetrokken en daar was ook meer mee gebeurd. Zelfs toen ik hem verteld heb dat ik zwanger was is hij ermee doorgegaan.. Vluchtgedrag noemt hij het zelf. Hij kon het niet verkroppen dat hij nu al vader wordt en daar hoefde hij nergens aan te denken.. Zijn ouders staan dus achter mij en zijn zwaar teleurgesteld in hem. Bij mij vallen nu zoveel dingen op z'n plek. Hij was altijd zo druk, ja vind je het gek met twee meisjes? Ik snap nu ook waarom hij zo wanhopig heeft geprobeerd me over te halen tot een abortus. Hij beloofde me hemel en aarde als ik het weg liet halen. Omdat hij natuurlijk als de dood was dat dit uit zou komen.. Ik ben echt helemaal kapot, gebroken, mijn leven lijkt wel een soapserie. Ik val dagelijks van de ene verbazing in de andere en er lijkt wel geen einde aan te komen. Vannacht heb ik de hele nacht liggen huilen. Waarom doet hij me dit aan? Waar heb ik dit aan verdiend? Waarom? Waarom? Waarom? Daarna kreeg ik krampen en harde buiken maar dat komt omdat ik me zo druk loop te maken. Ik heb mezelf gedwongen om rustig te worden en toen werd het gelukkig minder. Vandaag de VK gebeld en ipv volgende week mag ik morgen al langskomen. Hij wil met een schone lei beginnen maar ik kan gewoon niet meer. Keer op keer doet hij me zoveel pijn en verdriet en ik wil mezelf en mijn kindje hiertegen beschermen. Ik kan er niet meer bijhebben.. Morgen of vrijdag wil hij met me praten want hoe je het ook wendt of keert we krijgen wel een kindje en we zullen toch wat op papier moeten zetten. Hij wil een vader voor zijn kindje zijn en er ook voor mij zijn. Maar in mijn ogen heeft hij al 10 keer de lijn overschreden en zijn recht als vader allang verspeelt. Het zal dus volgens mijn regels gaan of niet. Ik vind het vooral heel erg voor zijn ouders die hun kleinkind dus wel gewoon accepteren. Het ergste vind ik nog wel dat ik mijn gevoelens niet uitgeschakeld krijg. Hij blijft me wat doen. Ik zie/zag hem echt als de liefde van mijn leven en gisteren heeft hij in 1 klap alles kapot gemaakt.,