Nita Laat je niet gek maken door die klootzak Voor erkennen heeft hij jouw toestemming en handtekening nodig, jij moet namelijk mee naar de gemeente. En dan nog heeft hij verder geen rechten en plichten...erkennen betekend alleen maar dat hij erkent dat hij de vader is en dat de baby zijn achternaam krijgt (en ook dat is alleen als jij dat wilt) Een DNA-test inderdaad pas doen als het kindje geboren is! Je gaat voor hem toch niet het risico lopen op een miskraam, alleen omdat meneer dat wil? Dat hij dreigt met de rechter, doet hij alleen maar om jou bang te maken! Hij hoopt dat jij toegeeft met alles wat hij wil en zodat hij dus nog steeds controle en macht over jou heeft. JIJ bepaald hoe en wat en niet hij! Heel veel sterkte wijffie!
Nita, als jij niet meewerkt aan die DNA test kan hij toch niet aantonen dat hij 100% zeker de vader is van het kindje? Het dan jou woord tegen het zijne lijkt me... Maar goed ik heb er eigenlijk geen verstand van Maar meid hij heeft wel een zwakke positie denk ik omdat hij het kindje niet erkend etc dus denk niet dat een advocaat veel zal kunnen doen. En je staat ook sterker door het verhaal van de abortus etc. Kunnen zijn ouders niet nog eens met hem praten? Tinkerbell, jij hebt ischiasis(of hoe schrijf je het ook alweer)? Ik denk namelijk dat ik het ook heb... Is zo'n spier in mijn bil die soms best erge pijn doet. Dat trekt dan ook door naar mijn been. Heb jij dat ook? Net een kattenluik in de zolderdeur gemaakt want de katten verhuizen naar de zolder. Toen de deur van de inbouwkast helemaal opgeschuurd. Vriend is even verfrollers halen voor de deur van de inbouwkast die is nu geel en ga ik wit schilderen, lekker buiten in het zonnetje! Maar de deur is best beschadigd en dat ziet er niet uit dus ik ga daarover heen iets doen met behang ofzo. Weet het nog niet precies Is zo rot, wij kunnen boven op het kamertje niks doen zo lang Youri slaapt... Dan word hij direct wakker. En als hij wakker is moet steeds 1 van ons bij hem blijven... maarja het komt wel af hihi.
Ha meiden, Wat een lekker weertje zeg! Heerlijk! Nita: Meid, wat een gedoe... Bah! Hij heeft geen poot om op te staan hoor, wanneer hij het wil erkennen dan zul jij daarvoor ook moeten tekenen. Doe je dat niet, dan ook geen erkenning. Dit geldt ook voor de ouderlijke macht. Dus als hij het via een rechter wil spelen dan heeft hij weinig kans op winnen. Maar ik zou inderdaad als ik jou was al eens langs een rechtswinkel gaan, die kunnen je helpen op dit gebied hoor! Meisje, hoe moeilijk ook, maar laat deze (&$^#)^%*)%$ - vul in wat van toepassing is - je geluk niet in de weg staan hoor, denk aan jezelf! Een hele dikke knuffel voor jou! Mama van Youri: Lekker aan het klussen dus! Fijn hè! Hier moet ik nog de hele bovenverdieping schoonmaken, maar ik heb zo geen zin! Maar goed, muziekje aan en dan moet het maar.... Fijne dag meiden, Liefs, Pluis
Haai Mamma van Youri ja dat heb ik ook idd....vraag het even na bij je vk en zij stuurt je wel door naar de therapeut. Erkenningsverhaal is als de vader het kind erkent krijgt hij toch al bepaalde plichten maar ook rechten. Mijn vriendin had dit namelijk ook, haar vriend had het wel erkend maar niet voogdij via de rechter gevraagd...zij zijn ook uit elkaar maar hij heeft toch nog rechten. Is veranderd in de wet, Nita mijn advies is laat je adviseren bij de rechtswinkel......weet je wat kan en niet kan.... liefs ink,
hoi meiden alles goed? hier wel hoor heb lekker genoten van het mooie weer en even met me nichtje naar de kermis geweest vondt ze prachtig ze moet nog 5 worden hihi. @nita jeetje meid hij maakt het je niet makkelijk, ik weet niet hoe dat zit enzo. maar wens je wel heel veel succes en sterkte hier bij. en zoals al gezegd is je eigen niet gek laten maken jij bent de baas hoor.
hey meiden ik kom weer even zeuren heb vandaag al de hele dag van die zeurende steekjes rechts onderin mijn buik, en straalt uit naar de liezen. ik heb het ook als ik hoest/nies, en als ik opsta of ga verzitten. iemand enig idee wat dit kan zijn? en moet ik me zorgen maken? liefs mik.
nita-- heel veel sterkte en doe alleen maar iets als je er echt achter staat, en laat je goed informeren over wat de gevolgen kunnen zijn bij erkenning of iets dergelijks. Vandaag hebben me moeder en ik het baby kamertje helemaal behangen pff ben wel bekaf nu! Morgen de gordijntjes erin en dan moet vriendje alleen nog de vloer doen. Volgende week nog even de meubeltjes schilderen en dan inrichten! maar begin nu toch wel wat bang voor de 20 weken echo te worden, nu het kamertje bijna af is en ik zo geod als alles al heb gekocht, zal het toch een mega klap worden als het toch niet goed blijkt te gaan met de kleine :S Maja, positief blijven denken fijn weekend allemaalQ!
mik-- Dat is bandenpijn! Ik heb het ook gehad, ik was al bang dat het blindedarm ontsteking was. Neem voor de zekerheid even je temperatuur op als bij jou de pijn ook op de plaats van je blindedarm zit.
Hee meiden, Genoten van het prachtige weer? Ik ben ik lekker in de weer geweest. Behangboeken gehaald en ook wel redelijk een keuze gemaakt. Pfoe, wat heb ik een moeite met knopen doorhakken zeg sinds ik zwanger ben. Normaal helemaal geen problemen mee, nu telkens twijfels... Daarna heb ik een dressoir gesloopt welke nog in de babykamer staat. Zwaar werk maar dat ik eenmaal begonnen was moest het natuurlijk ook af. Nu nog afvoeren, maar dat mag vriendlief doen, veel te zwaar tillen... Nu wel bekaf dus even lekker languit op de bank maar wat ontzettend fijn dat er weer een klus geklaard is! Zo Sarah, jij bent al helemaal super ver met het klussen. Ook een heerlijk gevoel dus!
Zo meisjes daar ben ik weer. 1,5 week geen computer gehad (crash) maar gelukkig doet hij het weer. Zit nu anderhalve week in de ziektewet (nogmaals bedankt voor al jullie adviezen destijds) en blijf zowiezo komende week nog thuis. Afgelopen donderdag controle bij vk gehad en alles goed. Sinds ik thuis ben voel ik me veel rustiger, buik is ook ineens onwijs gaan groeien, kan door de rust komen zijn vk. Ik heb wel 1,5 week aan berichten bijgelezen (begint nu te draaien voor mijn ogen ;o) maar hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik niet op iedereen reageer haha. Anyways; alle meiden die een MEISJE krijgen: whoehoe! En alle meiden die een JONGEN krijgen: whoehoe! Gefeliciteerd met de mooie 20 weken echo's! Hier nog 2 weekjes geduld helaas... En dan toch even: Lieve Nita, wat een verdriet meis! Maar kijk naar de lichtpuntjes: door dit hele geintje is alles wel in 1 klap duidelijk. Het doet pijn maar nu kun je iig verder. En wat betreft zijn "eisen" over testen en rechten etc... Ik zou nu eens HEEEEEEL erg de bal bij jezelf neerleggen! Weet je nog AL die avonden en weken dat hij tijd nodig had om alles te verwerken en na te denken? Ik zou nu hem laten weten dat JIJ nu diezelfde tijd nodig hebt. Dus dat hij voorlopig kan fluiten naar enige vorm van medewerking van jouw kant. DNA bepalen ná de geboorte en erkennen etc kan hij alleen met jouw toestemming. Ik zou je tijd nuttig besteden en advies inwinnen bij een rechtswinkel. En dan kan meneer in de tussentijd voelen hoe het is om genegeert te worden en maar af te moeten wachten tot jij contact met hem opneemt! Wat een ontzettende eikel zeg! Meis, ga langzaam proberen je gebroken hartje te lijmen. Denk aan je kleine wondertje en je eigen gezondheid. Hij kan de boom in! En als laatste: ik zag net je hyves en dat bracht een grote glimlach op mijn gezicht: foto's en de wereld mag het weten... GOEDZO! Nita-Time! ;o)
ja daar was ik ook bang voor, maar temp is in orde. het trekt nu ook een beetje door mijn onderbuik, ben dan gelijk bang dat het mis gaat... maar het zullen de banden dan wel zijn liefs
@sarah jullie zijn dus lekker bezig met de baby kamer, lijkt me een leuke bezig heid hihi. en dat gevoel van de 20 weken echo is hiet ookzo hoor. maarja we kunnen niet alles pas na die week gaan bestellen he. en net wat je zegt positief blijven denken! @welpje.jullie zijn ook aan het klussen geslagen en inderdaad we hebben alleemaal aardig wat knopen door te hakken. maar het dressoir is dus verleden tijd, en groot gelijk dat je het je vriend af laat voeren. geniet lekker van je avondje bankhangen. @cjtp is het draaien al gestopt hihi. tja klote he als je computer crasht had je nog geen afkick verschijnselen? en doe je goed hoor om nog even thuis te blijven,, en je buik is aan het groeien nou super toch is toch ook een beetje een teken dat je het rustig aan moet doen he.
Nita, is het misschien een idee om zijn ouders te benaderen, ze klonken uit je berichtjes best redelijk. Misschien kunnen zij wat redelijkheid en normaal gedrag bij hun zoon bijbrengen... Jeetje wat is iedereen druk vandaag.... Ollekebolleke, hoe was de bruiloft? Hier heerlijk de hele dag op het strand gezeten...
@Anna1976: Oh hahaha dacht dat t je vader misschien was... hihihi... had gekund toch? Tegenwoordig kiezen de meeste stellen er inderdaad wel voor om het geslacht van tevoren te weten... 10 jaar terug was die mogelijkheid ook nog niet standaard. En fijn dat jullie niet aan t klussen hoeven in jullie nieuwe huisje... zou niet echt fijn zijn als hoogzwangere wel? @Jessi86: Als je inderdaad een beetje je connecties hebt komt t opknappen van t huis wel goed. Hoef je zelf niet al t veel te doen @Liz0104: Hoe is t met je buikpijn? @Mega Babs: Yeah 18 weken \/ @petrabr: Fijn gevoel he dat geschop van de beeb? @Nita82: Wat een rotzak zeg... probeer jij t ondanks wat hij je geflikt heeft nog normaal op te lossen... begint hij zo Volgens mij moet jij inderdaad toestemming geven voor erkenning. Hoe en wat de regels en wetten zijn kan ook ik je zo niet vertellen. Weet wel dat de rechter zeker naar het belang van het kind zal kijken. Sterkte meid! @Mik: Ik denk inderdaad ook je banden... Ook hier lekker genoten van het mooie weer de afgelopen dagen. Verder is manlief druk met de zolder opruimen. Moet een slaapkamer voor de oudste van gemaakt worden, dus hier ook nog wel t een en ander te klussen. Iedereen fijne avond verder!
@nita, wat kl**tzak...... ik heb ook nog ff zitten kijken maar als jij geen toestemming voor erkennig geeft kan hij naar de rechter voor vervangende toestemming voor erkenning.. lees maar eens in de bijgaande link. belangrijk is wel dat hij de biologische verwekker is. daarom wil hij natuurlijk ineens een test... wat een l*l zeg. eerst wil hij er niks mee te maken hebben en nu ineens dit.... http://www.mijnrechtsbijstandverzekerin ... _vader.htm veel liefs,
hij gaat niet naar de rechter om wat dan ook aan te vragen, hij wil dit kind niet en is boos, en hij laat je dit merken ook, hij pakt alles om dat te laten merken. En ik denk niet dat hij daadwerkelijk naar de rechter stapt om erkenning te eisen. Dat kost hem geld voor een advocaat en procedure kosten, en tijd en als hij de vader blijt te zijn moet hij ook betalen. ik denk niet dat hij dat doet, op het moment dat alles om onkeerbaar is zal hij langzaam rustiger worden met af en toe een kwade uitschieter. AQbortus kan namelijk tot de vijfde maand (in sommige landen?)
Ja dat zei hij dus ook nog: als je het niet meer ziet zitten ga je maar naar Leiden daar doen ze abortus tot 22 weken! Ik heb een aantal smsjes in mijn telefoon staan dat hij het kind niet wil, dat abortus de enige juiste keuze is etc. dus die ga ik zeker bewaren. Ik weet niet of hij het echt meent met advocaten en rechters. Ik heb hem gisteren een hele lange mail gestuurd waarin ik hem alles uitleg hoe het voor mij nu voelt en dat ik geen ruzie met hem wil maken maar dat ik niet snap waarom hij nu zo tegen me doet. Ik heb daarin voorgesteld om volgende week samen naar een rechtswinkel te gaan zodat ze ons daar precies kunnen vertellen wat erkennen en ouderlijk gezag inhoudt en wat we allemaal moeten regelen en vast laten legggen. Ook heb ik gezegd dat ik hier samen met hem uit wil komen zonder advocaten en rechters en dus gewoon samen op papier zetten hoe we het gaan doen en het dan vast laten leggen bij een notaris. Meer kan ik op dit moment toch ook niet? Weet je wat het ergste is wat hij gisteren zei en wat ik maar niet uit mijn hoofd krijg. Ik vroeg hem waarom hij mij altijd heeft doen geloven dat ik de enige voor hem was. Hij heeft mij zo vaak gevraagd of hij wel echt de enige voor mij was en heeft me zo vaak wantrouwd. Toen zei hij: ik vond het gewoon wel leuk dat ik voor jou zeker de enige was terwijl ik kon pakken wat ik kon krijgen... en dan lachte hij er ook nog bij. Echt, ik voel me zo stom dat ik hem zo vertrouwde en niks door heb gehad. Anderhalf jaar hebben we in leugens geleefd. Ik probeer uit alle macht om me hier overheen te zetten maar dat is zo moeilijk. Ik stel me hem steeds voor met andere meisjes en dan komen de tranen alweer..
Sorry trouwens dat ik steeds maar berichten over mezelf plaats en zo weinig op jullie reageer. Ik ben echt blij dat bij jullie alles wel helemaal goed en normaal verloopt! Dat jullie wel een man/vriend hebben die alles voor jullie overheeft en er voor jullie is want dat is nu echt zo belangrijk en dat mis ik heel erg. Ik blijf hoop houden dat hij misschien bijdraait als hij straks de 20 weken echo ziet of als het kindje er is.
Ow Nita, flinke knuffel voor jou meid. Jij moet het toch ook ergens kwijt. Natuurlijk lees ik veel liever een bericht dat je lekker aan het genieten bent van je zwangerschap, maar dat zal er zo wel niet van komen. Mijn advies aan je is: Laat je goed inlichten, weet wat je rechten zijn. Alle contact die je met hem hebt, ook je eigen emails goed bewaren. Ik vind het nog heel knap van je dat je allles zo goed mogelijk met hem zelf wil regelen, maar als hij zo blijft doen, dan misschien ook maar via een bemiddelingspersoon. Dat kunnen ze je ook uitleggen bij de rechtswinkel. Laat je nergens meer toe verleiden en zet nergens je handtekening onder. @MamavanYouri, Yay, je hebt weer een nieuwe kabel. Kan je weer lekker online zijn. Dat van die ischias zou ik goed in de gaten houden, ik bedoel dus, even naar de huisarts gaan. @Mik, dat kan heel goed bandenpijn zijn hoor. Goed in de gaten houden en als je het niet vertrouwd, vk bellen. Ik heb afgelopen week ook ontzettende pijn in mijn buik gehad (rechtsonderin, leek wel mijn eierstok) en straalde uit naar mijn rechterbovenbeen. Het komt en het gaat. Ik las dat bandenpijn steeds weer verschillend kan aanvoelen. Af en toe flink lastig en pijnlijk. Maar goed, als je het niet vertrouwd aan de bel trekken. Better save than sorry. Even kijken of ik verder niets vergeten ben, maar ondertussen *send*