Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Jemig meiden, jullie zijn er maar druk mee 's nachts :D

2. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ja hier tussen het plassen en wakker liggen door geen tijd voor rare dromen ;o)

3. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden

alles goed? hier redelijk kreeg vanacht ontzettend last van me rug en stuitje wederom. pff niet echt fijn.

en over het plassen hier nog een hoor, gelukkig hoef ik geen 30 cent per keer te betalen hahahah.

@daan leuke foto's hoor, mooie buik trouwens.

@mvy is de kleine al wat opgekanpt of niet?

en de schopjes lijkt me geweldig om te voelen heb het tot nu toe denk ik 1x gevoeld. als het de baby was. en fijn om te lezen dat meer meiden de placenta voor hebben liggen en toch de kleine regelmatig voelen hopelijk mag ik het hier ook snel voelen.

nou meiden ga weer terug me bed in want zitten is een drama.

4. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Ooh ik ben niet de enige met rare dromen haha!

@wordofme, het zal je maar gebeuren dat ze je kind terug duwen haha!

Hoeveel werken jullie eigenlijk allemaal?
    Ik werk op de buitenschoolse opvang en werk dus dit:
    Ma 2-6
    Di 7.30-8.45 en 2-6
    woe 11.30- 18.30
    do 7.30-8.45 en 2-6
    vrij 11.30 - 18.30

Ik heb nu een contract van 30,5 uur. Nou zit ik er aan de denken om dat vroege uurtje op di en do te laten vallen want het is zo vroeg en nu tijdens me zwangerschap vind ik het vermoeiender!
    Maar dan voel ik me echt zo'n mietje en dan ga ik dus naar 28 uur! Me vriend vindt het niet erg, maar ik vind het dan zo zielig voor hem want hij is elke dag van 7 tot 7 weg en dan zit ik lekker thuis..

Wat vinden jullie?

5. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @annie 28 uur werken is toch ook mooi als je het niet trekt is het toch logische dat je wat minder wil werken.

ik werk normaal gesproken 18 uur in de zorg. en vriend is militair dus die is sowieso al vaak van huis, en die zegt ook jij werkt voor een baas en je doet het huishouden enzo dus ja ik voelde me eerst ook schuldig maarja zo is het goed vinden we beide. en denk dat wij het allemaal wel druk gaan krijgen als de kleintjes er zijn

6. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Ja ga na me verlof 18 uur werken ( 3 middagen) maar voor nu is die 2,5 uur toch weer 100 euro. Maarja lijkt me gewoon lekker om ermee te stoppen. Denk dat ik het wel ga doen.

En het is idd ook dat ik me beetje schuldig voel. Maar ik doe idd ook het huishouden en hij vind het zo alleen maar lekker want dan hoeven we in het weekend niet veel te doen.
    Het is ook het idee dat we dan echt vooral van zijn geld leven.

7. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Ik werk niet! Al een tijdje niet meer, en ben ook niet van plan om daar weer mee te beginnen haha. Zijn er hier nog mee die niet werken?

@ Daan mooie foto's!

Ik wil ook mn foto's wel in mn album zetten, maar dan moet ik ze eerst gaan scannen. En daar heb ik steeds geen zin in. Maar binnenkort komen er echt wat echo en buik foto's.

8. ppa

ppa Bekend lid

24 nov 2005
    867
    0
    0
    Ik werk 32 uur in het onderwijs, waarvan 1 dag thuis. Ons zoontje gaat 3 dagen naar een gastouder. Onze dochter op komst gaat straks ook 3 dagen naar dezelfde gastouder.

Vind het heerlijk om naast moeder zijn ook wat anders te doen. En bovendien is het geld ook mooi meegenomen, hier genieten we ook met z'n allen weer van.

Kan me ook voorstellen dat andere moeders hier anders tegenaan kijken, iedereen zijn eigen mening en gevoel.

9. tal

tal Actief lid

17 aug 2006
    446
    0
    0
    moeder
    denhelder
    @ppa nee hoor hihihi gewoon de dagelijkse dingen begin s,ochtends al gelijk aan de schoonmaak ;)

@jessi86 ik werk ook niet ben huismoeder ;)

10. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik werk 4 dagen. Mijn vriend 5. Na de bevalling ga ik 3 dagen werken. Ik zou graag helemaal thuisblijven maarja, we wonen in omgeving Randstad en het leven is hier duur ;o)

11. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

@all, Youri is inderdaad ineens veel ziek... Normaal is hij nooit ziek dus dan is het wel raar steeds die koorts.
    Maar vandaag gaat het al beter! Geen koorts meer zo te voelen! Dus kan ik morgen weer fijn gaan werken en hopelijk krijgt hij dan ook zijn prikjes gewoon.

Thnx voor jullie reacties!

Werken, ik werk 4 dagen van 9-14 maar omdat ik veel reistijd heb ben ik van 7.15 tot 15.15 thuis weg zeg maar. Eigenlijk moet ik wel blijven werken voor het geld, maar na mijn verlof neem ik ontslag bij de AH. Puur omdat ik er bijna niks aan verdien en ik straks niet met 2 kindjes zoveel wil reizen steeds etc. Ik ga dan wel meteen zoeken naar ander werk en hopelijk zit ik niet te lang thuis.

Daan, erg mooie foto's! Owja en ik ga je pb'en :p

Annie22, zou het gewoon doen, die 2 vroege diensten weg laten. Het scheelt niet zoveel en het is wel lekker als je zwanger bent en straks helemaal als je kindje er is.

12. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    MamavanYouri, je hebt pm terug. Sorry voor de lengte haha :p

13. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Ik werk 34 uur per week. 36 uur is fulltime bij ons, dus ik werk bijna fulltime eigenlijk. Na het verlof kom ik terug voor 24 uur dus 3 dagen per week. Manlief wil dan 4x9 gaan werken en dus ook 1 dag voor het kindje zorgen. Kindje gaat dan 2 dagen naar een gastouder. Voor mij klinkt dit als een superoplossing.

By the way, ook als je zoveel werkt als ik kun je nog weleens het gevoel krijgen dat je alleen van je mans salaris leeft.... aangezien hij bijna 2x zoveel verdient als ik... omdat hij gewoon een veel 'hogere' baan heeft dan ik. Heb ik best een tijdje aan moeten wennen, maar ik weet nu dat het niks uitmaakt zolang je maar doet wat je leuk vindt :)

Bij helemaal niet werken zou ik me voor mezelf niets kunnen voorstellen. Zou niet met het idee kunnen leven dat ik niets doe met mijn opleiding, kennis en ambities. Maar dat is voor iedereen nou eenmaal anders en ik respecteer ieders keuzes hoor! Als je rond kunt komen samen met je partner dan is het perfect toch!

14. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Denk dat dat ook een beetje ligt aan of je iets hebt gevonden dat je "passie" is. Ik zou denk ik ook niet willen stoppen als ik een lange opleiding had gedaan en al die jaren ergens naartoe heb gewerkt. Als je dat dan bereikt geef je het niet zomaar op.

Maar voor mezelf, ik heb geen HBO afgerond ofzo. Ik heb een prima baan (intercedent bij een goed uitzendbureau) maar daar ben ik ingerold. Ben eerst na de HAVO en 6 maanden Pabo bijna 6 jaar secretaresse geweest. Geen van die dingen zijn echt mijn passie. Vind het leuk om te doen maar het blijft werk. Ik doe het om geld te verdienen.

15. werk: ik werk onregelmatig en 96 uur in de maand, dus dat houdt in gemiddeld 24 uur per week, maar kan ook 1 week 1 dag zijn en de week erna 4 dagen. Het werk zelf, heb ik ooit 1 jaar de opleiding voor gevolgd maar ben toen gestopt en de dierverzorging in gegaan en nu werk ik in de zorg, bevalt me heel goed en zou ook niet zomaar weg willen! Je zou mij gek maken als ik verplicht alle dagen thuis zou moeten zitten met een kindje, niet van wege het kind, maar ik zou dat niet kunnen, respect hoor voor die gene die het wel kunnen, maar ik zou er depri van worden!

cjpt: plassen jah daar heb ik ook best wel last van, je zou er maar voor moeten betalen...... wow dan was ik nu arm geweest!

verder alles goed, lekker vandaag alleen de was opgevouwen en verder niks gedaan, straks naar de tandarts! bah geen zin in!

16. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik werk al een jaar 24 uur. En vind het heerlijk. Na mijn verlof blijf ik dat gewoon werken. De dagen varieren tussen 4 en 8 uur per dag werken. Als het me niet bevalt ga ik minder werken. Ik neem wel de eerste weken 6 vakantieuren per week op. Ik heb nog 50 uur staan... Dus in het begin werk ik 18 uur. En ons kindje gaat ook als het allemaal mee zit naar een gastgezin. Maar ze zijn nog niet echt aan het zoeken, omdat het nog zo lang duurt.

17. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik heb onwijs hard gewerkt vandaag, merk gelukkig nog niks van de zwangerschap behalve vermoeidheid. Hoop echt dat ik me voorlopig nog zo lekker voel en nog zoveel kan.

Lezen jullie ouders weleens de Ook?
    Is een blad voor grootouders. Mn vader heeft een stukje ervoor geschreven en dat is nu geplaatst. Mijn vader vind schrijven altijd leuk en ik ben (zoals altijd) zo trots op hem.

Ik werk als werkbegeleider van mensen met een verstandelijke handicap op een manege, is echt het aller aller aller aller allerleukste werk van de wereld. Ben dus nog lekker aan het sjouwen met hooi en strobalen en heel veel buiten. Voor Roos haar geboorte werkte ik 5 dagen en leek het me heerlijk om 16 weken thuis te zijn, maar de laaste 2 weken was ik weer zo aan werken toe.
    Ik word gewoon erg lui van de hele week thuis zijn
    ik werk nu 3 dagen (op ma-wo-do) en het voelt als een non-stop vakantie, echt zo heerlijk. Als ik maandag gewerkt heb ben ik dinsdags alweer vrij, is dat even luxe :)
    Mijn vriend is tuinder en we wonen dus ook bij de tuin (zie album), van mijn salaris doen we boodschappen en leuke dingen.
    Roos gaat 1 dag naar de ene oma en 1 dag naar de andere oma en 1 dag KDV. Bij alledrie vind ze het heerlijk en bij de oma's komt ze niet echt aandacht tekort ;)
    Gelukkig willen de oma's dalijk ook op de volgende passen

18. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Hey meiden,

Hoe is het hier met onze zwangere kippies? :p

Werk Momenteel werk ik 18 uur en wisselende diensten, maar mijn contract verloopt half april. Na de bevalling had ik sowieso gestopt met werken...vriendlief heeft een eigen zaak en maakt weken van 60-80 uur. En aangezien we hier in de buurt ook geen familie hebben die ons kleintje zou kunnen opvangen, hebben we besloten dat hij de centen binnenhaalt en ik het thuisfront in goeie banen ga leiden :thumup:

Plassen Oh hier soms ook 3x per nacht....lig je net weer lekker in slaap...wordt je weer wakker omdat je moet plassen pfff :(

Hier vandaag weer een mijlpaal gehaald....20 weken vandaag :p :p :p

Hier mijn buikje van vanmorgen:

19. z0nnetje76

z0nnetje76 Niet meer actief

@Schijndelsvolk: Gefeliciteerd!

@stephanie87: Mooie babysite

@cjpt: Hoe is t met je verkoudheid/koorts/griepje?

@ollekebolleke: Fijn dat de bruiloft van je zus goed is verlopen en jullie zo'n mooie dag hebben gehad.
    Wel balen van die filmpjes ja, maar is er niet iemand anders die ook aan t filmen is geweest? Nu lekker uitrusten!

@annie22: Moeilijk he, om niet de hele prenatal leeg te kopen? ;)

@Daan78: Supermooie echo!

Werken, ben na de geboorte van de jongste (13-09-2008) van 20 naar 10 uur gegaan,
    en straks als deze kleine er is stop ik waarschijnlijk helemaal.

Mamafiets, geen ervaring mee, maar lijkt mij wel ideaal.

20. z0nnetje76

z0nnetje76 Niet meer actief

Oh ja, hier vaak ook van die vreemde dromen :(
    ben gelukkig dus niet de enige

Deel Deze Pagina