Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    pfff Kanela wat een spanning zeg, maar wel fijn dat er zo snel actie ondernomen wordt....nu wil je ook weten wat er aan de hand is lijkt me....sterkte meis

Heb nog een algemene vraag, ik voel de baby nu ook best vaak bewegen maar wat me opvalt is dat mn baarmoeder tot net onder mn navel zit en ik de baby helemaal onderin het meest voel...hebben jullie dat ook?

Liefs marina

2. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    pluis lijkt me leuk zeg die pufcursus :D

verhip fijn dat de 20weken echo zo goed was ! :)

monique fijn zeg dat je gevoel klopte en dat het een meid wordt :D

sweepy jeetje dat is even schrikken meid! goed dat je zo goed onder controle staat! ik hoop uiteraard dat het niets is!
    als het wel de vaatverbinding zou zijn hoop ik dat ze het snel kunnen "herstellen" :)

rianne gefeleciteerd met jullie zoon in spe :)

stephanie of het toeval is of niet weet ik niet maar ik denk dat je er zeker van mag zijn dat dat klopt
    beweeglijk in buik, beweeglijk uit buik :D zo is Lyana helemaal en zo was ze ook in mijn buik...
    de beginweekjes hield ze zich nog redelijk rustig toen ze er was maar daar is nits meer van te merke :D

marieke je zal ook wel even geschrokken zijn, kan je het mss even googlen?

fon wat goed dat de operatie goed verlopen is! neem je tijd maar om te herstellen ! :)

kim dat is inderdaad jammer :( je moet je ervaring toch ergens op doen he :s hoe kan je nou ervaring opdoen als je niet
    mag beginnen... pff knuf voor je meid!

elke proficiat met jullie dochter in spe! :)

wup jeetje :s ik hoop dat je snel wat meer duidelijkheid krijgt :s en dat het niets lijkt te zijn! knuf voor je meid

kanela pff voor jou ook geen goed nieuws dus hoop dat ook jij snel duidelijkheid mag krijgen!

3. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    hier alles in orde :s vind het wel verschrikkelijk erg om al die nare berichten te lezen :( ik wil iedereen nog eens extra veel sterkte wensen en een dikke knuf! ik hoop voor jullie allen dat er niets ernstigs aan de hand blijkt te zijn!

hier paddel ik rustig verder... lyana krijgt tandjes en is niet om uit te houden... niet verkeerd bedoeld echt niet, maar heel de dag door, huilt ze de boel bij elkaar en zeurt ze... niets is goed, of wel maar dan maar voor enkele minuutjes... ben doodop... vnnacht was ze er ook om drie uur, en ze viel niet meer in slaap heb dan om vier uur het opgegeven en haar toch mar een voeding gegeven... daarna sliep ze nog niet hoor!

xx

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

jeetje Kanela dat is ook schrikken!
    bij op het werk brak 4 weken terug de 5e ziekte uit, dis gevaarlijk bij een zwangerschap tot 20 weken. ik mocht van mijn vk niet meer werken. ik heb me laten prikken en bleek gelukkig immuun! als dat niet zo was geweest, was er pas actie ondernomen als ik ziek was geworden.

wat een slechte berichten allemaal.. hopelijk blijft het hierbij!

5. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    kanela-- heel veel succces vanmiddag in het ziekenhuis. Laat je ons snel weten als je meer weet? Zal voor je duimen dat het allemaal meevalt.

Sweepy-- haha ja ik begreep wat er hoorde te staan ja :D

marina-- dan ligt de baby waarschijnlijk met zijn voetjes beneden. Als je op je rug gaat liggen en voelt, kun je misschien voelen waar je baby ligt (dit kan bij mij in ieder geval, dan voel ik een verharding aan 1 kant, en soms zie je zelfs dat de ene kant van mijn buik voller is als de andere kant haha)

Jeuk-- Het is zowiezo belangrijk om je huid iedere dag goed in te smeren. Omdat je huid rekt kan het gaan jeuken. Jeuk is dus een teken dat je huid te droog is en je onderhuid veel rekt! Hierdoor komen ook striemen. Goed smeren helpt dus tegen die jeuk en ook tegen striemen.
    Striemen zijn wel niet helemaal te voorkomen, maar door te smeren hou je ze wat langer weg :D

Wat ook helpt tegen jeuk in een bad met amandelolie of als je geen bad hebt gebruik dan douche producten met amandel. DIt is wat de verloskundige me heeft aangeraden. Ik had ook veel jeuk en heb gebeld om dit te vragen.
    Succes!

6. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Poe, wat een vervelende berichten lees ik hier zeg! Heel veel sterkte voor Marieke, sweepy wup en Kanela. Hoop dat alles meevalt voor jullie.

Zelf net terug van 20 weken echo. Gelukkig was alles goed. Was niet echt zenuwachtig omdat een paar weken geleden met de pretecho ook al alles bekeken was, maar het is toch wel erg fijn om het nu 'officieel' te horen. En..het is nog steeds een zoon :) Sinds een paar dagen ben ik er ook helemaal aan gewend!

7. tal

tal Actief lid

17 aug 2006
    446
    0
    0
    moeder
    denhelder
    @Kanela jeetje zeg succes vanmiddag in het ziekenhuis !

@sarah ik heb dat ook dat ik voel waar het ligt :D
    voel ik echt een bolling als ik eroverheen wrijf ;)
    ik voel het meestal ook beneden bewegen ;)

@Liz zielig dat ze er zoveel last van heeft ik kan het weten had het laatst ook met mijn zoontje is niet echt leuk als je daar wakker door ligt hoop dat het snel over is bij je kleine meid !

@mik geen dank ;)

8. kim3

kim3 Bekend lid

11 mrt 2009
    519
    0
    0
    pedagogisch werker
    maastricht
    @marina ik voel het onder mijn navel tot aan mijn schaambot en heb de placenta voor liggen dus ik zou het niet weten misschien ligt het daaraan waar je eht wel goed en niet goed voelt

@liz ah wat sneu en vermoeiend voor jouw dat ze tandjes krijgt. succes ermee

@anna wat goed om te horen dat alles goed was met jullie kleine :D

de kinderwagen is vandaag besteld het wod de stokke explory creme en we krijgen hem half mei binnen :D ben er helemaal gelukkig mee

en over die solicitatie ja het is zeker rot dat ik daardoor niet aangenomen ben maar je moet toch eens ervaring op doen zou je zeggen he. nu maar ff bij kinderen houden tot dat er weer een vacature langs komt :D

9. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden

hier alles ze gangtje.

@annie bedankt voor het compliment.

@wup jeetje dat is even schrikken hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid.sterkte en succes

@kanela jij ook heel veel sterkte en succes gewenst

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

dames, tot over een paar dagen, ik vertrek zo naar disney.

ben nog aan het wachten op een telefoontje van de vlos, maar volgens mij is er iets tussengekomen..straks belt ze natuurlijk als ik in de bus naar het station zit ;)

spreek jullie over een paar daagjes weer!

11. wolliewobbel

28 okt 2008
    68
    0
    0
    hallo allemaal

zo even eerste even alles gelezen

nita:wat een rot situatie als hij ouderelijk gezag wil moet jij ook toestemming geven en als jij dat niet wil

moet hij naar de rechter \
    bewaar wel alle mails en smsjes die hij je gestuurt heeft
    als hij dan toch naar de rechter stap kan je deze voorleggen
    je kan zelf naar een rechtswinkel gaan om je te laten informeren
    laat je aub niet bang maken
    denk nu eerst aan jezelf en de baby

Schijndelsvolk :wat fijn dat de uitslagen hellemaal goed zijn
    gefeliciteerd met jullie dochter

MamavanYouri, wat rot dat hij zo ziek is hoop dat hij snel opknapt

daan : mooie foto`s

Marieke en Sweepy en wup en kanela, jeetje zeg wat spannend voor jullie.
    Ik duim ervor dat alles goed komt

hoop dat ik niemand vergeten ben en ander sorry :oops:

hier gaat het redelijk goed

we hebben de baby kamer bijna af
    alles staat in elkaar en is uitgezocht
    nog een paar kleine dingen 8) en dan zijn we echt klaar

ben een paar dagen niet op de site geweest want mijn zoon van 11 is ziek hij heeft de griep heeft al vanaf zondag 40 graden koorts en het neemt niet af
    moets het nog een paar dagen aankijekn en als het dan donderdag of vrijdag niet afneemt naar de dokter

hij wil alleen maar slapen slapen en nog eens slapen

ik voel me redelijk goed
    voel de baby nu steeds vaker
    heb alleen nog steeds geen trek in eten

ja de burger king zo`n lekkere dubbelwopper met extra ui die gaat er zonder moeite :rolleyes: in
    maar kan dat niet elke dag eten
    8)

kan alleen nog steeds geen melkproduckten drinken of eten die blijven er nog steeds niet in zitten
    heb van alles geprobeerd maar ze blijven er uit komen :evil:

wens iedereen een hele fijne dag toe

groetjes wolliewobbel(maris)

12. kim3

kim3 Bekend lid

11 mrt 2009
    519
    0
    0
    pedagogisch werker
    maastricht
    @marieke heel veel plezier in disney

@maris jeetje vervelend dat je kindje zo'n hoge koorts heeft.
    heel veel succes met hem.

burger king klinkt goed krijg er meteen trek in :D

13. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @mariek veel plezier in disney!

@maris jeetje wat rot dat je zoon ziek is. en het eet verhaal klinkt hier bekend ik kook elke avond trouw maar na 2 happen heb ik genoeg eet liever een broodje of iets ongezond maarja ken niet altijd

14. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hoi dames,

Ben ik ook weer even...

Pff wat veel slechte berichten bij de 20 weken echo's zeg :(

Sweepy, Marieke, Wup en Kanela, heel veel sterkte... Ik denk aan jullie en jullie kindjes...

Dan nog even ego, hier veel slechte nachten... Youri word steeds wakker en is dan niet te troosten. Zit hele nachten met hem op... Gister prikjes gehad.
    Morgen heb ik vrij dan kom ik weer kletsen denk ik.

15. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik hoop toch zo dat iedereen die nu een beetje in de zenuwen zit door een minder goede echo snel duidelijkheid krijgen en natuurlijk goed nieuws.
    Wat een spannende tijd zullen jullie nu hebben, ik kan me bijna niet voorstellen hoe rot dat moet zijn.
    Heel veel sterkte in elk geval en ik denk dat jullie wel weten dat je hier altijd je verhaal kwijt kan [​IMG]

**************ego********************************

Hier gaat alles goed, mijn buik is opeens gevuld aan het worden, het voelde nogal blubberig aan de hele tijd en nu ineens niet meer. Begin ook echt weer een beetje als een hele trotse zwangere te lopen.
    Ben lekker met mijn moeder naar de IKEA geweest en heb een fietsstoeltje gehaald bij halfords, hadden ze het windschermpje nog niet binnen. Jammer maar het is toch nog geen fietsweer. Mijn fiets schikt zn eigen dood als hij nu ineens naar buiten moet

Roos is supergezellig, als ze de hond of de katten "aait" het is meer knijpen gaat ze echt gieren van de lach.
    Rollen kan ze als de beste, dus ik denk dat ze nooit gaat lopen maar de allersnelste roller word van het land, ook leuk!

16. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @petra jij merkt dus ook verschil aan je buik, en ikea vindt ik ook zo leuke winkel je koopt er altijd wel iets hihi.
    en inderdaad jammer dat het scherm er niet was voor bij het zitje, maar net wat je zegt het is geen mooi weer om te fietsen. dus laat je fiets maar lekker binnen hihi

17. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier is net de verloskundige even langs geweest. Ze probeert voor morgen of vrijdag een afspraak in het UMCG te krijgen voor verder onderzoek. Tot die tijd is het gewoon afwachten. Het is duidelijk dat er iets niet goed is, maar wat dat weten we gewoon nog niet. Ook in welke ernst is nog niks duidelijk over. De onzekerheid is gewoon het ergste nu.
    Morgen ga ik wel gewoon werken (ook in het uMCG toevallig) om een beetje afleiding te hebben. Thuis blijven zitten word het allemaal niet anders van.

18. z0nnetje76

z0nnetje76 Niet meer actief

@melisa: fijn dat je oppas voor na de bevalling al geregeld is. Hier stop ik waarschijnlijk na de bevalling met werken, dus geen oppas nodig dan.

@Elke29: Dus jij mag ook roze gaan shoppen? Gefeliciteerd!

@Wup: Veel sterkte met dit slechte nieuws, hoop dat t uiteindelijk toch meevalt.

@hanna1974: Dat heb je goed bekeken met die afspraken bij de VK.
    Ik mag de 31e weer, en dan 10 april de echo, zit maar anderhalve week tussen. En als ik de beeb straks vaker/harder voel schoppen ben ik ook al gerustgesteld.

@marina71: Wat ik me afvraag: Heb jij geen 20 weken echo laten doen? Ik kijk er net zo tegen aan als jij hoor, t heeft 2 kanten. Wij laten m wel doen.

@kanela: Duimen draaien hier dat t meevalt!

@Liz0104: Zielig als je meisje last heeft van doorkomende tandjes he..?
    Maar ook zielig dat jij zo niet aan je rust komt hoor. Kom dr maar een dagje hier brengen ;)

@Anna1976: Gelukkig dat je 20 weken echo goed was... Gefeliciteerd!

@nita: Hoe is t nu met je?

@wolliewobbel: Nou das een behoorlijke koorts van je zoon, hopelijk knapt ie gauw op.
    En jij gewoon eten wat je lekker vind hoor, beter die dubbelwopper met extra ui dan helemaal niets ;)

19. z0nnetje76

z0nnetje76 Niet meer actief

Wup: Sterkte met wachten in deze onzekerheid meid!

20. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    iedereen met een goede echo: proficiat!

sweepy, wup, kanela en marieke: ik hoop dat het meevalt. Ik zal voor jullie duimen!

fon: sterkte met herstellen

kim: jammer dta je de baan niet hebt

cjt: ik voel hem ook al een tijdje van de binnen en buitenkant. Echt leuk! Soms is hij/zij wat drukker dan andere keren.

er vroeg weer iemand naar maagzuur: van de verloskundige mag ik zoveel rennies pakken als op de bijsluiter staan.

Hier de 20 weken grens gepaseerd en mijn buik begint flink te groeien! Ben ook wel nerveus voor de echo vrijdag, maar ben het wel met sweepy eens dat je het beter nu kunt weten en dat er dan op tijd iets mee gedaan kan worden.

Deel Deze Pagina