Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kanela

kanela Actief lid

8 mei 2006
    115
    0
    0
    Hee dames

@ Sweepy; Ik moet naar Maastricht omdat ze hier in venlo er verder niets mee kunnen. In maastricht zijn ze kundiger. denk wel weer echo. we zullen zien...

@ vragen over verf; je kunt gewoon verven, maar moet gewoon goed ventileren. Maar als je mannetje het doet is natuurlijk altijd beter 9en fijner ;) )

@ Nita; Wat een eikels op je werk (en je vriend :x Sorry) Denk lekker aan jezelf en je beeb. Ben wel trouwens beniuwd wel geslacht de beeb heeft hihi...Ik gok op een meisje.

@ degenen die een nieuw huis gekocht hebben; knap hoor. Wij moeten hier 1 kamer doen. Nieuw plafond, radiater, vloer...eigenlik helemal. eerst strppen. Daar zie ik best tegenop....Laat staan een heel huis en het verhuizen zelf. pfff SUCCES allemaal!

@ meiden met goede echo! Gefeliciteerd! Lekker genieten hoor!

@ marieke. Fijn dat je het effe van je af hebt kunne zetten in euro disney. Lees dat jij ook dinsdag naar maastricht moet. ik ook...om 15.00 uur. Jij? Weet jij al wat ze dan gaan doen?

@ mama van Youri; gaaf een knalroze wand! ben ook zo'n roze freak...hihi

hier vanacht weer wat minder goed geslapen. Was denk ik gisteren zo moe dat ik een goed nachtje had. Gisteren wel heerlijk geshopt. Merk als ik iets ga doen dat ik er veeel minder aan denk. tussendoor wel (vooral in de auto..pff) Hebben wel kleertjes gekocht gistern bij de Lief! winkel. ben een echte lief fan. hihi. Voor mijn dochtertje ook leuk jasje en knalroze badjas bij de Lief! En voor ons lieve beebje...jaaa?
    Gisterenavond is trouwens mijn zus er achter gekomen of het een jongen of een meisje is. Ze was in de brieven aan eht kijken naar metingen end. En ik wist niet dat het geslagt op een van de papieren stond... Oeps. Ach ja. Kan ik tenminste met een iemand baby inkopen gaan doen als mijn man effe geen zin heeft.
    Nog 2 nachtjes slapen en dan worden we hopenlijk wat wijzer in maastricht.... :(

2. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Mama van Youri, ik ga in Blerick. Had op mijn werk gehoord dat ze daar ook pretecho's deden en vanmorgen zag ik op hun website dat je ook 's zondags kon bellen en toevallig hadden ze morgen meteen plaats.
    Wat gaaf een knalroze muur!

Ginny, ik heb zelf echt geen idee.. De ene keer ben ik er van overtuigd dat het een meisje is en een half uur later weet ik zeker dat het een jongen is. Nog maar heeeel even geduld!

Marieke, fijn dat Disney zo leuk was! En tuurlijk hou je van je krieltje (lief!)

Petra, mooie buik al zeg!

Kanela, tot nu toe denkt bijna iedereen dat het een meisje is (op 3 na).
    Toch leuk dat je zus het weet? Kun je het tenminste met iemand delen!

Ik heb ook zitten twijfelen om het hem te vertellen over de echo of niet maar ik vind dat eigenlijk toch wel mijn plicht. Heb nog niks gehoord trouwens. Nou ja.. blijf dan maar lekker weg en dan hoort hij wel via via wat het is. Want als hij er niet is ga ik hem dat dus echt niet vertellen!

Het is vandaag trouwens al precies 2 maanden geleden dat ik mijn laatste echo heb gehad (met 10 weken en 5 dagen) dus het wordt ook wel weer eens tijd om naar mijn hummeltje te kijken. Wat zal het enorm gegroeid zijn! Vorige keer was het pas 4,6 cm.

3. ppa

ppa Bekend lid

24 nov 2005
    867
    0
    0
    ga dinsdag heel hard voor jullie duimen...

petrabr, is al goed te zien hoor, mooie buik...en krijg nu ook helemaal zin in toastjes, maar helaas niemand jarig..., dus maar zelf smeren...

hier net terug van een wedstrijdje hockey kijken bij mijn man. was heerlijk weer, lekker zonnetje

4. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ nita, je bent nu toch écht te lief hoor! Je 'plicht' om hem op de hoogte te stellen?! Zullen we anders even opsommen wat zijn 'plichten' allemaal zouden moeten zijn nu?!?!

Meid, hij is nu overduidelijk. Tot nu toe kon je kwaad op hem worden voor het liegen etc. Maar dat doet hij nu niet meer, hij is duidelijk en eerlijk en nu moet je de eer aan jezelf houden. Waarom zou je iemand op de hoogte houden die duidelijk aangeeft daar totaal geen behoefte aan te hebben? Dan ben je alleen jezelf aan het kwellen!

Zoals ze altijd zeggen; fool me once, shame on you, fool me twice... shame on me.

Ga morgen HEEEEERLIJK genieten van je echo (wil je niet bijv je mams of beste vriendin meenemen ofzo?). Overigens denk ik persoonlijk dat je een meisje gaat krijgen ;o) Maarja, ben niet helderziend haha.

Dikke knuffel voor jou en HAVE FUN morgen!

5. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    I know.. heb alleen geen zin in verwijten van hem achteraf dat hij dus best meegewild had. Hij kan nu niet zeggen dat hij het niet wist.

Trouwens.. over die eerlijkheid.. Volgens mij weet dat andere meisje nog steeds niks hoor! Dus hij en eerlijk, dat zie ik nooit gebeuren.
    Mijn moeder kan morgen niet en twee goede vriendinnen die ik er eventueel bij zou willen hebben wonen te ver weg.

En kwellen, ach ik kan niet zeggen dat het me niks doet maar ik verwacht ook niks meer.. als hij niet wil dan blijft die maar lekker weg. His loss!

6. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @nita ow jammer dat ze ver weg wonen en je moeder niet kan, en je zult duidelijk verschil zien hoor kwa grootte.

@mvy las over een roze muur gaf, ik weet nog niet wat het wordt, maar wou al een hele poos een roze muur in mij slaapkamer alleen vriend van het even te hahaha dus nu is hij maar aqau hahaha

en had de ha gebeld die kon niks doen of wou niks doen. dus bel morgen wel even me eigen huis arts.

7. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @ Nita, wat lekker dat je morgen al voor een echo kunt! Ik denk ook dat het een meisje wordt... we horen het wel!

@ all die nog in onzekerheid zitten, sterkte!

@ Noa, vervelend he de hooikoorts! Ik heb het ook al. Ben van de week bij mijn huisarts geweest en ik mag mijn allergie spray weer gebruiken gelukkig! Het is een speciale neusspray! Moet er alleen om denken dat er niet teveel me keel in loopt want dan komt het teveel bij me kleine mannetje.

Hier gaat alles goed! Buikje groeit ontzettend hard! Vanmorgen hebben we het knuffeltje van ons kleine ventje gepakt met een muziekje (voor aan zijn ledikantje straks) en op mijn laten horen. Het werd rustig in mijn buik dus ben benieuwd of hij het leuk vond hihi...

Verder niks bijzonders. Gaan zo bij me ouders eten. En we gaan vrijdag lekker een weekendje weg! Heb er echt zin in!

8. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Nita, inderdaad: his loss! Jammer dat ze niet met je meekunnen, nouja om van je ukkie te genieten heb je ook niemand anders nodig. Had je nou zelf een voorgevoel wat het is?

9. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @annie welke spray gebruik jij? ik normaal flixonase maar zou begot niet weten als die mag?

heb nog ene vraag dames, zoals jullie weten heb ik erg uitslagg op me handen, en het vervelende is heb het snachts helemaal opgekrabt (lijkt op katten halen) maar nu is het aan het dicht gaan en korstjes komen er op, maar kan het schadelijk zijn voor me kleintje als dat open is geweest tot bloedes aan toe.

10. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Marieke, fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad in Disney!

Noa, ik hoop dat je snel wat kan krijgen tegen de hooikoorts.

Nita, ik zou als ik jou was stoppen met de smsjes hoor.
    Hier word je ook niet blij van. Zeker niet als je zulke antwoorden krijgt.
    Jammer dat er niemand anders mee kan naar de echo, maar daar is de pret van het eindelijk weten of het een jongetje of meisje is denk ik niet minder om!

11. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    lieke je kan in kruidvat van die "zoogkompressen" halen, dat deed ik ook bij de zwangerschap van lyana
    dan lekte het daarop en in in de plaats van op mijn nachtkleding :D

nita spannend idd en normaal dat je niet meer kon wachten :D het duurt ook allemaal zo lang he :D
    reken maar dat je hummeltje gegroeid is, ik had mijn kleine meid ook ongeveer met jou periode gezien
    en nu ben ik twee dagen geleden gegaan en wat een verschil zeg :eek: :D

ginny fijn dat je sciptiebegeleider zo begripvol is! :) moesten er zo maar meerdere mensen bestaan he :D

cjpt gefeleciteerd met de magische grens hehe :)
    nog exact twintig weken (of iets vroeger) en de beejbjes beginnen te komen :D

petrabr mooie foto ! :)

kanela zo zo je zus is nieuwsgierig van aard :D hehe maar tscheelt inderdaad wel dat je nu nog iemand extra hebt
    om het mee te delen :D

annie22 leuk vrijdag een weekendje weg! geniet er maar van ! :)

noa ik heb eerlijk waar geen idee :s

hier een rustig dagje, ben op bezoek gegaan bij mijn moeke (mijn grootmoeder) was heel leuk
    ze had lyana al een maand niet gezien ofzo :) was een blij weerzien...
    ik ga woensdag met haar en mijn moeder naar de winkel voor suikerbonen, we gaan ze zelf maken deze keer :)
    heb ik iets leuks om handen :D

12. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @liz ow wat leuk dat het zo leuk weer zien was met je grootmoeder, en suikerbonen waar maak je dat voor?

jammer dat je het niet weet voor me. maar 1 positief ding heb de hele dag al niet gekrabt!

13. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Dag meiden, hier best een druk weekend achter de rug. Zijn zaterdag weer naar ons nieuwe huis geweest. Nu alles rond is konden we wat zaken op gaan meten. Meubels woonkamer zijn besteld, net als de babykamer. Wordt allemaal erg definitief en serieus, over 3 maandjes krijgen we de sleutel. Echt zo'n zin in!

Vandaag gelunched met een vriendin en...eindelijk babykleertjes gekocht. tot nu toe was ik er nog net aan toe, maar de drang tot shoppen was er ineens. Heb echt superleuke pakjes gekocht bij de HEMA en H&M. Zo snoezig allemaal. Heb wat in maat 50-56 (vooral lekker zachte pakjes) en wat stoerdere kleertjes voor maat 62.

En tenslotte: Nita, ik zou hem even laten. Heb een situatie als de jouwe meegemaakt met een van mijn beste vriendinnen, en jouw lief bedoelde smsjes kunnen nu zelfs averechts werken. Hij wil even niks weten en geeft dat aan. Laat hem even, wellicht zakt zijn boosheid dan en komt ie vanzelf naar jou toe. Bij mijn vriendin gebeurde dat uiteindelijk een half jaar na de geboorte. Het is niet wat je wil horen misschien, maar je kunt het niet afdwingen. Mijn vriendin zag ik echt kapot gaan van verdriet na elk niet beantwoorde smsje. Toen ze het uiteindelijk een soort van opgaf kon ze zich meer op de baby gaan richten. Ze heeft hem wel een geboortekaartje gestuurd, maar hij liet pas veel later wat horen. Ze heeft nu wel en bezoekregeling (verloopt niet soepel, maar is in elk geval wat). Gelukkig heeft ze nu een heel lieve nieuwe vriend en samen hebben ze nu net een baby gekregen. Het is dus allemaal goed gekomen! Ik denk trouwens dat je een meisje krijgt!

14. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @anna leuk dus jullie hebben lekker geshopt voor het nieuwe huis, ja dan wordt het allemaal wat echter he!.
    en ook baby kleertje gekocht vindt het ook zo lief hoor die kleine kleertjes. jullie kregen een zoon toch?

15. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Dit was ook het laatste wat ik laat horen, nu is het aan hem wat hij ermee doet.

Wat ik me dus afvraag: hoe ga ik dat doen met geboortekaartjes? Zet ik daar alleen mijn naam op of ook die van hem? Het is toch ook zijn kind.

Iemand ooit zo'n kaartje gehad of in deze situatie gezeten?

Anna, hoe heeft jouw vriendin dat toen gedaan? Toch zijn naam erbij?

16. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    Marieke, leuk he disney wij willen er ook weer eens heen

Nita, spannend morgen de echo

Liz, gefeliciteerd met een je meisje!

Vandaag aan het klussen geweest, en dat voel ik nu toch wel in mijn rug...beetje teveel gedaan. :confused:

17. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    @ Nita: Zij heeft daar heel lang mee gezeten, wist ook niet wat er op geboortekaartje moest komen. Maar omdat hij er gewoon echt niks van wilde weten, heeft ze er voor gekozen om het kind haar achternaam te geven en zijn naam niet te noemen op het kaartje (dat had de man in kwestie zeker toen ook absoluut niet geapprecieerd). Nu heeft het kindje nog haar naam, maar nu er een ' nieuwe' baby is mt haar nieuwe vriend, bestaat de kans dat hij ook haar zoontje erkent en dat hij zijn achternaam gaat krijgen (zodat er geen twee kinderen met verschillende achternamen in een gezin zijn). Ik geloof dat de verwekker (die er destijds helemaal niks van moest weten) dit niet leuk vindt, maar zij is echt klaar met hem (EINDELIJK!) :)

18. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Nita, oude vriendin van mij heeft het vorig jaar gehad. Haar man verliet haar toen ze 9 weken zwanger was. Zeer pijnlijk natuurlijk als je bewust zwanger bent geworden samen. Nouja, lang verhaal kort: zij is gaan proberen te genieten van haar zwangerschap. Het was niet makkelijk maar dit wonder maak je misschien maar 1x mee. Die weken krijg je niet meer terug. Kijk maar hoe ze nu al voorbij vliegen.

Ze heeft op haar geboorte kaartje alleen haar eigen naam gezet. Tuurlijk is hij de vader. Maar een geboortekaartje is bedoeld om je omgeving officieel op de hoogte te stellen van het wonder dat je overkomen is. Om te laten zien hoe blij en trots je erop bent. En zolang hij dat gevoel niet met je deelt... waarom zou zijn naam erop staan?

Als hij er niet op staat dan zeg je heus niet dat hij de vader niet is. Je zegt alleen dat JIJ heel trots en blij bent met de kleine en iedereen daarvan op de hoogte wil brengen.

Die oude vriendin heeft nu overigens een redelijk goed contact met haar ex-man en hij ziet de kleine regelmatig. Zij woont nu in haar eigen huisje met haar kleine meisje en het is echt zij 2 tegen de wereld. Probeer ook naar zoiets uit te kijken meid, het is echt mogelijk!

Hoop dat je kunt slapen vanacht ;o) Ik weet wel dat ik woensdagnacht lig te stuiteren van de zenuwen (donderdag echo).

X Cin

19. Wup: gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Geluk komt altijd in 3en zeggen ze, dus ga ik er vanuit dat alles goed komt! Dikke knuffel!

Sweepy: jah bedankt, het gaat nu wel veel beter met mijn baaldag, kan op sommige momenten nog wel balen, maar ik hoef nu niet mjeer om alles te huilen! En echt het ze komen later dan je denkt!

Liz: gefeliciteerd! En jah voorkomen is altijd beter dan genezen!

Lieke: ik stond vrijdag ook nog met dat boek in mijn handen, maar moest me inhouden van zuslief!

Marieke: fijne te horen dat je lekker weg bent geweest en dat je er ondanks alles positief voor staat! Toppie, dikke knuffel van mij!

Petra: das al best wel een buikie! Mooi hoor, geniet straks van je weekendje weg!

Hier gaat het allemaal een stukkie beter! Vriendje lief heeft vrijdag de aanstaande kinderkamer grotendeels leeg gehaald en ik ben vandaag lekker bezig geweest met de zolder, slaapkamer en en en ow wat heerlijk dat het huis weer lekker opruimd!
    Nog ff en ik kan weer genieten van de ruimte!

20. z0nnetje76

z0nnetje76 Niet meer actief

@Liz0104 Dus ze zijn er min of meer bij toeval achter gekomen... nou doe maar rustig aan dan he meis.

@Nita82: Wat leuk dat je morgen al te weten komt of en een jongetje of een meisje in je buik zit.

@Ginny: Veel plezier/succes morgen met de echo.

@Marieke1983: Fijn dat jullie t naar je zin hebben gehad in Disney, en even niet aan de zorgen hebben gedacht.
    En al een jurkje gekocht... hahhaha... straks krijgen jullie een zoon.

@cjpt: Gefeliciteerd met je mijlpaal van 20 weken!

@noa307 & annie22: He balen van jullie hooikoorts.

@petrabr: Mooie buik al hoor. En niet te hard werken he!

@kanela: Ja leuk he die LIEF! winkels. Vind ze alleen wel aardig prijzig.

@Anna1976: Dus ook eindelijk toegegeven aan de baby-shop-drang ;) Hier wachten t geslacht nog even af omdat we nog een hoop kleertjes hebben van ons 6 maanden oude zoontje.

Deel Deze Pagina