Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conijn

conijn Bekend lid

24 okt 2008
    691
    0
    0
    Hey meiden,

Ik las even de stukjes om de baby te laten voelen. Bij ons ligt de baby met de voeten beneden en daarom voelt mijn man het onderin ook heel erg goed. Mijn buik gaat ook al weer helemaal heen en weer als de baby schopt. Het schopt wel veel trouwens en die voeten boven op mijn blaas zijn ook heel prettig, haha!

Ik ga vanmiddag met mijn kleuters van het mooie weer genieten!

Liefs

2. zicht

zicht Niet meer actief

Goede middag!

mijn vriend legt iedere avond zijn hand op mijn buik in de hoop iets te voelen. Maar helaas... Ik voel ze elke dag steeds beter! Maar ik zie mijn buik niet bewegen ofzo.

@ marieke, hoe gaat het met je? Weet je al iets meer over je kleintje? Misschien heb je het al wel geschreven, sorry als ik het heb gemist.

@ nita, ik sluit me aan bij wat de rest al heeft geschreven. Ik denk ook echt dat smsen averechts werkt. Hij kan je achteraf natuurlijk niet kwalijk nemen dat je hem niet op de hoogte heb gehouden. Het initiatief moet van 2 kanten komen. Ik heb een soort gelijke sutuatie ook van dichtbij meegemaakt. Zij heeft op het geboortekaartje niet zijn naam vermeld en haar eigen achternaam opgegeven. kindje is inmiddels 5 en vader heeft nooit meer contact opgezocht. Achteraf maar beter ook. Ze is zo gelukkig en hij is zo'n fijn blij heerlijk ventje. Echt een verrijking voor haar leven. Hij mist echt geen vader door al die liefde die hij in zijn leventje krijgt. Als hij oud genoeg is mag hij zelf de beslissing nemen om zijn vader op te zoeken.

@ miekepluis, ik ben ook wel benieuwd naar je buikkie. Ik ben zelf ook echt heel blij met mijn bescheiden buik.

Hier gaat alles goed. Litteken hersteld goed op mijn buik. Ik ben blij dat mijn buik niet zo heel hard is gaan groeien zodat de wond goed kan genezen. Het jeukt wel!
    Deze week gaan we een muur verven van de babykamer. Ook heb ik een paar schilderijtjes gemaakt (allerlei verschillende elfjes). Ik heb zo'n zin om het kamertje lekker helemaal in te richten. Jammer dat de meubeltjes pas in mei komen.

@ allemaal! fijne dag nog

3. zicht

zicht Niet meer actief

ps nog maar 18 weken voordat we ons kleintje in het echt mogen bewonderen!

4. Lieke1979: Dat heb ik nou ook, ben nu ook lekker bezig met opruimen en schoonmaken en dat alles om de kinderkamer lekker op orde te krijgen, maakt alles een stuk makelijker! Heerlijk!

CJPT: Regla plus vloeibaar helpt bij mij heel erg goed! Ze zeggen dat 2 happen gele vla na het eten ook goed helpt!

Daan: ik geloof niet dat antihistamine heel erg goed is voor je baby! Ik had er pilletjes van voor uitslag, maar ben er snel mee gestopt omdat het toch ook in je bloedbaan komt. Bij twijfel even de huisarts vragen, maar ik zou het niet doen!

Fon: als je litteken jeukt is dat een teken dat het heelt en als je hele buik jeukt is dat een teken dat hij groeid, dus e3igenlijk alle 2 alleen maar positief!

Voelen: mijn vriendje lief heeft nog niks gevoeld, ik voel zelf sinds 3 dagen alle avonden kriebelen, gek genoeg meestal als ik lekker op de laptop op dit forum zit te lezen! Hihi, maar ik merk wel dat ik steeds vaker wat voel!

Groeien: jah ik begin nu ook wel door te krijgen dat ik echt een buikie krijg, kwa kleren had ik het al een tijdje door, maar verder nog niet echt, nu kan ik mijn buik al niet eens meer inhouden, dus laten we hem maar gewoon dik zijn!

Ik ga weer verder met klussen, ik ga zo de kozijnen van de wc-deur schuren en dan schilderen en dan kan de deur er weer in is ook wel makkelijk!

Fijne dag allemaal en geniet van het zonnentje!

5. Woehoe vandaag 19 weken!

6 april 20 weken echo, wat duurt dat eigenlijk nog lang zeg! bah wil vandaag wel!

gisternacht werd ik waker met een hele gekke bult onderin mijn buik, ik voelen en jah kind lag denk ik even lekker dwars, was de eerste keer dat ik het even raar vond voelen! wel grappig zal ook wel niet de laatste keer zijn!

6. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Ik lees net dat er eentje met de voeten naar beneden ligt! Mijn kleintje ligt gewoon al in de bevallingshouding! Nou hij mag er nog niet uit hoor... Hij ligt echt met zijn hoofdje beneden dus hij zit de hele dag op z'n kop....gek kind... Dus mijn vriend voelt het juist net onder mijn navel!

7. inkerbell

inkerbell Fanatiek lid

24 okt 2008
    1.905
    0
    0
    Hoge Noorden
    Die van mij ligt op de knieen, buik en de armen naar achteren. Een echte buikligger dus.....

Ben druk bezig in de babykamer. Zou beginnen met het saucen van de muren is het een verkeerde kleur! *&%%$$$$###@@!@@!....
    Ik weer terug naar de winkel hebben ze de verkeerde code ingesteld. Lekker dan. Heb nu de goede kleur.

Nita meiss je zit in een lastige positie. Mijn vriendin had het idem. weet wat je doormaakt. Zij is gekapt met de smsjes als hij trokken wou zijn kon hij zelf ook contact opnemen. Heeft hij nooit gedaan. Haar naam stond ook alleen op het kaartje. Na de geboorte was hij er pas aan toe om het kind te zien en dan nog kostte het hem veel moeite om een band op te bouwen.... meid doe wat je hart je ingeeft......

8. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Ik heb ook een buikfoto geplaatst van mijn kleine buikje :D

Over houding baby: bij mij ligt ze ook al klaar voor de bevalling, hoofdje omlaag haha.

Gisteravond heeft mn vriend de baby heel vaak gevoeld, en hij was zo blij! Helemaal in de wolken dat hij zn dochtertje zoveel voelde. Hij had wel eens een klein tikje gevoeld, maar nooit zoveel.

9. ppa

ppa Bekend lid

24 nov 2005
    867
    0
    0
    jessi, wat een mooi beschaaft buikje..

lekker dat voorjaar..

tip ter voorkoming van maagzuur, zo min mogelijk munt en chocolade gebruiken.

tip om het kindje te voelen, niet met een platte hand, maar meer als een kommetje en dan met de muis van je hand iets harder duwen

zo het kruidenvrouwtje is klaar met de tips....

10. ppa

ppa Bekend lid

24 nov 2005
    867
    0
    0
    Inkerbell, wat betekent Lytse Protter ?
    Komen ze het nu ter compensatie voor de verkeerde kleur voor je op de muur smeren?

11. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Jessi86, wat een prachtig bescheiden buikje! Ik ben blij dat er nog iemand is die nog geen toeter heeft ;o)

Vandaag was ik helemaal trots, er was iemand die echt niet kan weten dat ik zwanger ben die me feliciteerde! Was de allereerste die uit zichzelf het zag en niet twijfelde of ik ben aangekomen ofzo. Gewoon direct: hé mooi buikje, gefeliciteerd! Ik liep helemaal te glimmen!

@ Voelen, hier nog steeds twijfel of ik het nou soms voel of niet. Denk wel eens dat het wishfull thinking is haha. Nouja, donderdag echo en misschien doettie het dan tijdens het kijken wel even. Dan weet ik het zeker.

12. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Goedemiddag allemaal, eindelijk heb ik ook een buikfoto geplaatst!

Krijg van de meesten gelukkig te horen dat ik een bescheiden buikje heb. Net zeiden 2 collega's echter: het gaat nu wel hard he, je hebt al een behoorlijke buik... Ik dacht: ja, mag het? Ben bijna 22 weken! Nou ja, we moeten het er maar mee doen. Ik weet ook niet wat 'normaal'is. Dat veel mensen zeggen dat het zo mooi is dat het alleen op mijn buik zit, zie ik maar als een groot compliment :)

Ik moet verder zeggen dat ik me op mijn werk nauwelijks kan concentreren. Sinds ik gisteren voor het eerst kleertjes geshopt heb, wil ik nu steeds op sites kijken met babykleren, op zoek naar leuke rompertjes enzo. Verder kan het me allemaal niet zo boeien nu. Zouden dat ook hormonen zijn?

Vanavond mijn eerste yoga-les! Ben benieuwd!

13. zicht

zicht Niet meer actief

Jessi, mooie buik(je) hoor.

Anna, Ik krijg het nu ook te horen en dan antwoord ik ook met Ben ook al 5 maanden! ;)

Gaat er iemand ook in mei trouwen? Wij hebben de datum verplaatst naar eind mei. Ik ben nog op zoek naar leuke versiering voor hier in huis en in de tuin.
    Heeft er nog iemand tips?

14. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Hey meiden!

Zo we zijn net terug van de 20 wekenecho en alles is goed met ons mannetje :thumup:
    En wat is hij weer gegroeid....kan het soms nog steeds niet geloven dat er een minimensje in mij leeft en ondertussen alweer zo'n 25 cm groot is!
    Ook is het nog steeds een knul!
    Toen de gyn z'n beentjes en voetjes wilde nakijken, zagen we zo z'n piemel hangen haha :)

We zijn dus helemaal happy en de nieuwsgierigheid naar ons ventje wordt met de dag groter!
    Nog maar 19 weken te gaan!

15. kaatje320

kaatje320 Niet meer actief

hallo allemaal,

wij zijn ook vanmorgen voor de 20 weken echo weggeweest.
    alles was helemaal goed.
    het geslacht weten we nu ook, maar dat vertel ik nog niet hihi.
    wel weet heeel erg mooi de echo, ik heb ook net een afspraak gemaakt voor de pretecho met 27 weken.
    dat kost nu 94 euro, bij mijn dochter was het nog 80 euro en dat is 2 jaar geleden. niet normaal ze g die prijzen. maargoed.

alles goed verder hier met iedereen?
    iedereen met een goede echo gefeliciteerd!

16. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    mooie buikjes !

hoe weten jullie allemaal hoe het kindje ligt? Ik zou het niet weten haha

17. Catje86

Catje86 Bekend lid

1 sep 2008
    602
    0
    0
    Tijdens de echo werd dat verteld en ik voel alleen maar trapjes laag,dus dan zitten de beentjes :)

18. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    ok, ik voel de baby altijd rond mn navel,/ zijkant , dus dan zal ie wel met hoofdje naar beneden liggen of overdwars haha.
    Maar gaan ze niet steeds anders liggen nu nog?

19. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Dankjulliewel, ik ben ook heel blij met mn kleine buikje. In het begin wou ik steeds dat ie groter werd, maar nu is het eigenlijk wel handig omdat we over 2 weken de sleutel van ons huis krijgen. Hoe kleiner de buik, hoe handiger met klussen haha. Maar mensen zien het jammer genoeg nog niet aan me, ookal ben ik deze week al 22w.

@fon
    Wij gaan 15 mei trouwen, maar versieringen heb ik niet nodig aangezien we niks thuis doen. Aan wat voor versiering zat je te denken? Dan denk ik met je mee.

@ginny en carlie
    gefeliciteerd met jullie goede echo, altijd weer een opluchting.

Wat een heerlijk weer vandaag! Ik heb net lekker een strandwandeling gemaakt, en daarna lekker koffie gedronken bij een strandtent. Ik word er helemaal vrolijk van :D

20. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Hier nog even een buikfoto...vandaag gemaakt:

21 weken

Deel Deze Pagina