Hoi Elke, Je moet dit even melden bij je vk of huisarts. Dan krijg je een doorverwijzng om bloed te prikken. Tguis blijven heeft weinig zin omdat de incubatietijd voor het uitbrrek is. Dus dan is het besmetelijk. Je moet gewoon even bloed gaan prikken en over een weekje heb je de uitslag. Ze kijken dan of je antistoffen in je bloed hebt. Heb je die. is je beeb beschermpt. Zo niet gaan ze verder onderzoeken. maar de meeste hebben antistoffen. Vooral als je al lang met kinderen werkt. Ik heb vandaag telefoontje gekregen en heb antistoffen. Dus niets aan de hand. Al heb ik 100 kinderen om me heen met de 5de ziekte. Dus als je vandaag gaat prikken kun je over een week weer werken.... (mts je natuurlijk die antistoffen hebt) Succes ermee...
Hoi Tal, Heb idd vandaag bloed laten prikken. De verloskundige had dit al doorgegegeven. Zeker omdat de tijd waarna de ziekte zich openbaart vrij lang is. Kan dus best ziek zijn, maar dat het zich nog niet heeft geopenbaard bij mij. Maar we gaan gewoon van het pos uit! Zwangere vrouwen die op een kdv of op een basisschool werken moeten thuis blijven tot 20 weken of als duidelijk is dat ze immuun zijn... Ach ja, heb er al genoeg van gebaald... Zonnetje schijnt
@cjpt ik mag om 9.00 al dus daar ben ik wel erg blij mee @Elke ik denk dat je antwoordt voor kanela bedoeld was ? maakt niet uit hoor maar inderdaad gewoon van het pos uitgaan hoor !
hallo allemaal. even een vraagje aan jullie? ik heb net een brief gekrgen van de zorgboog over de kraamzorg. er staat kort omschreven is dat ik wegens grote drukte in iedergeval de basis uren krijg (3 uur per dag) de overige zorguren is dus nog maar de vraag of ik die krijg. slaat toch nergens op? ik kan er toch niks aan doen dat het in die tijd druk is? moeten hun dat niet gewoon regelen? hoeveel uren heb ik eigenlijk recht? bij mijn dochter had ik een keizersnede en 4 dagen in het zh gelegen. toen ik thuiskwam heb ik nog 5 dagen kraamzorg gehad 4 uur per dag. maar hoeveel uur krijg ik nu? weet iemand hier meer over?
Hoi Carlie, Het is heel vervelend, maar wees blij dat je in ieder geval de basis-zorguren krijgt! De kraamzorg is erg onderbevolkt en zeker in de zomervakantie is dat natuurlijk nog lastiger. Ze zijn verplicht jouw de basisuren te geven, maar als er niemand is kunnen ze jou niet de extra uren geven die je misschien krijgt. Maar weet je al dat je extra uren krijgt? Ik heb gisteren bezoek gehad van mijn kraamconsulente en ik krijg 45 zorguren. Verdeeld over 8 dagen is dat dus ongeveer 5 uur en een beetje. Dit zijn bij mij de basisuren. Ik weet niet hoe jij aan 3 uur komt? Dat zou ik wel even navragen, maar je kunt heel weinig eisen.. Hoe vervelend ook! Succes! Liefs, Pluis
Hoi Carlie Ja dat is vervelend als je eigenlijk meer uren wilt heb het ook al van iemand anders gehoord laatst dat ze ook maar 3 uur krijgt inverband met de zomer ... ik wil zelf maar 3 uur dus voor mij geen probleem heb niet veel zin de hele dag een hulp in huis te hebben maar das ieder ze eigen keuze .. of naja keuze die heb je dus eigenlijk ook al niet vindt het wel raar hoor das toch niet ons probleem moeten ze maar meer mensen aannemen ofzo hahaha
Duur van de kraamzorg In Nederland heeft iedere vrouw na een bevalling recht op kraamzorg. Kraamzorg zit namelijk in de basisverzekering. Standaard heeft iedere vrouw recht op een basispakket van 49 uur kraamzorg, verdeeld over acht dagen. Dat is gemiddeld zes uur per dag. Het wettelijk minimum is 24 uur, verdeeld over acht dagen. Er geldt voor ieder uur kraamzorg een wettelijke eigen bijdrage van 3,70. Bij sommige aanvullende verzekeringen hoef je die eigen bijdrage niet te betalen. Dit verschilt per zorgverzekeraar en hoe uitgebreid aanvullend je verzekerd bent. Dit vondt ik erover dus denk wel dat je in deze richting komt .. Groetjes Tal
hoi meiden inderdaad kraamzorg is erg druk in de zomer, ik heb zelf aangegeven het minimale te hebben en dat is bij ons 3uur. dus daar hebben ze al een mazzeltje mee. @cjtp gefeliciteerd met jullie dochter, en meteen dus even gewinkeld voor de kleine meid leuk he. ik moet helaas nog 2 weken wachtte voor me 20 weken echo.
Dag meiden! Wij hebben vandaag een super leuke en bijzondere dag gehad! We zijn vanmorgen vroeg met onze getuigen naar het gemeentehuis gegaan voor ons ' huwelijk'. Omdat we volgend jaar pas ' echt' willen trouwen, hebben we nu gekozen voor het geregistreerd partnerschap. Juridisch hetzelfde als trouwen qua rechten en plichten (hebben ook huwelijkse voorwaarden op laten maken door de notaris), maar zo konden we het nog klein houden en het volgend jaar pas groots vieren met al onze vrienden en familie. Dat feest is toch leuker als je niet zwanger bent.. Ondanks dat we het klein wilden houden, werd het toch erg leuk. Zijn na de voltrekking gaan ontbijten in het Amstelhotel. Daar werden we verrast op speeches en kadoos en daarna hadden onze getuigen als toegift nog een boottochtje geregeld. Ondertussen kregen we allemaal sms-jes met gelukswensen. Voelden ons toch wel heel speciaal! Buik groeit echt hard momenteel: het is echt een bolletje al en ook niet te mis-interpreteren als zwangere buik. Hebben jullie dat ook? Iedereen ziet het nu (en zegt er wat van- maard as een ander verhaal).
Lieve meiden, Vandaag waren we in het UMCG voor de uitgebreide echo door de kindercardioloog. En deze heeft geconstateerd dat frummel helemaal GEZOND is! Hij heeft niks aan het hartje kunnen ontdekken gelukkig! Helemaal opgelucht en happy hiero! Eindelijk weer lekker slapen! Liefs, Wup
gefeliciteerd wup met het goede nieuws pfff heb je al die tijd voor niks in spanning gezeten, nou ga maar dubbel zo hard genieten nu van je zwangerschap en slaap lekker alvast
@anna 1976 gefeliciteerd met het geregistreerd partnerschap, zo te horen is het toch een klein feestje geworden hihi. en inderdaad dat trouw feest is leuker als je niet zwangerbent hihi. hier begint de buik ook zicht baar te worden voor andere hoor, ben benieuwd wat me vriend er van vind over 4 weken hihi
wup: fijn zeg dat alles goed is! cjt: leuk he een meisje miekie: ik ben ook opeens heel veel aangekomen in korte tijd...
Bizar dat je nog niks bent aangekomen Als het kindje goed groeit natuurlijk prima en heerlijk, lijkt me zo... Als ik mag vragen: ben je van jezelf dun, normaal of stevig? Heb het idee dat het daar ook wel wat mee samenhangt... Ik had niet zoveel vetreserves, maar denk dat mijn lichaam inmiddels wel wat heeft aangelegd.
hoi anna ja vindt het zelf ook bizar maarja de weegschaal liegt niet. ik was steeds wat afgevallen zo 4 a 500 gram en maandag zat ik weer op me start gewicht. en ik ben niet dik van me zelf ook niet dun maar gewoon zeg maar. me kleinte lag keurig op schema. en eet gewoon genoeg. ze zei komt wel vaker voor dat je kleintje gewoon van jouw eet en dat je geen reserves opbouwt ach ik merk het wel over 4 weken als ik weer mag voor de apk mag
mijn vk weegt mij niet maar ik ga toch iedere week op de weegschaal staan. In totaal ben ik nu 4,5 kilo aangekomen waarvan 3 kilo in de laatste 4 weken. In totaal 4,5 kilo is wel normaal volgens mij...
ja ik had zelf ook wel veracht wat aangekomen te zijn, maar nee. maar mijn vriend is nu ook al een aardige poos weg dus mischien werkt de onbewuste stress of hoe je het ook wil noemen toch een beetje mee. normaal val ik ook altijd af als hij weg is terwijl dat niet bewust gaat. maar ik hou maar in gedachtte zolang me kindje het goed doet en goed groeit zal het niet erg zijn. hoop ik dan maar.