Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaatje320

kaatje320 Niet meer actief

ja ik vind het dus ook echt belachelijk, ook ga ik niet iemand inschakelen voor mijn verzorging of die voor de beeb, zelfs voor het huishouden vind ik het belachelijk want ik heb toch gewoon recht op die 49 uur? daar betaal ik toch ook de zorgverzekering voor?!
    maar ja ik kan er niks aan doen als alleen maar hopen dat ik meer uren krijg.
    ik ga dus wel borstvoeding geven, dus moet daar ook wat extra voor krijgen.
    mijn dochter heeft ook bortvoeding gehad dus ik heb wel n beetje ervaring maar goed.
    ik moet de 16e naar de vk en ga het zeker met haar overhebben.
    ik moet ook zoiezo in het ziekenhuis bevallen omdat onze dochter vanwege n stuit met n keizersnede is geboren.

1 geluk heb ik wel.. mijn man die neemt vanaf de bavalling 2 weken vrij, en hij kan het huishouden enzo ook doen. maar dat ga ik natuurlijk nog niet tegen de kraamzorg zeggen.

nou monique ik hoop dat wij allebei meer uren krijgen.
    heb jij het intake gesprek al gehad?
    ik nog niet en heb ook nog geen afspraak.

2. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    Ja dat gewicht: iedereen is anders en het is idnerdaad voor een heeel goed doel!

Miekie: wat leuk zeg dat jullie "bultjes" zagen. Ik probeer het wel eens te zien als ze actief is, maar het is nog niet gelukt... Komt nog wel een keer hoop ik!

kraamzorg: heb ik nog niets van gehoord, volgens mij komen die pas in de 7e of 8e maand. Ik heb ze wel gebeld over de aerosleep. Behalve dat ze die niet adviseren ben ik er niet veel wijzer van geworden. Ze waren trouwens wel aardig en behulpzaam...

3. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Goedenmorgen meiden :D

@Wup: wat een goed nieuws meid. Yay! Geniet er van.

Verder even niett goed bij gelezen. Wel iets over buikjes. Ik vind dat ik al een flinke buik heb en ben 5 kilo aangekomen (naja dat was met 19, 6 wk), dus ben benieuwd hoeveel er volgende week bij is gekomen..

Oh en ik krijg ook maar 3 uur p.d. ivm zomerdrukte.

Gr. Daan. Geniet van het mooie weer meiden!

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hoi allemaal,

wat vervelend van die kraamzorg! ik heb het bericht nog niet gehad en hopelijk blijft dat ook uit..ik heb het heel vroeg aangevraagd (8 weken) dus hopelijk scheelt dat iets..?

Wup, wat super dat alles goed blijkt te zijn! opluchting! :D

over gewicht: ik vind het allemaal ook wel netjes hoor! zelf kom ik niet aan, maar vraag me af of de weegschaal kapot is ofzo want ik eet echt veel...heb al wel een aardig vetlaagje van mezelf.

ik heb net iemand gesproken van de instelling waar ik wil solliciteren en zij zei dat mijn zwangerschap geen bezwaar is... functie is ook voor maar 18 uur. dus ik ga vandaag die brief schrijven. ben heel benieuwd!

5. tal

tal Actief lid

17 aug 2006
    446
    0
    0
    moeder
    denhelder
    Goedemorgen ;)

Heb net de 20 weken echo gehad en alles was goed :D

We weten ook wat het wordt ...
    een meisje ! :D
    dus na 2 knullen een meid :D
    ben helemaal blij !

Groetjes Tal ;)

6. Marieke1983

Wat leuk Tal! gefeliciteerd met je dochter!

7. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hey Tal,

gefeliciteerd met je goede 20wk ech en je dochter. Kan me voorstellen dat je superblij bent met een meid, na 2 knullen hihi.

*edit: nieuwe buikfoto in album, maar volgens mij niet veel verschil met 20.3 weken.*

8. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden

alles goed hier, wederom lekker weer dus ja wat valt er dan te klagen he.
    wat het aankomen betreft vindt dat iedereen het netjes doet hiero hoor, en inderdaad voor het goede doel.

@stefanie het is dus ene fijne tussen oplossing, gelukkig maar en wees maar lekker trots op je buikje hoor zijn we allemaal denk ik.

@ppa hoe was de uitslag?

@tal gefeliciteerd met je dochter! leuk hoor toch nog een meid er bij

nu zijn de meiden echt in de meerder heid denk ik zo

9. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Tal: leuk dat jullie na 2 jongens een meid krijgen...kruip nu maar op die rose wolk. Dan kan je nu lekker van die meisjesspullen kopen.

Liefs Stephanie

10. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Tal, hé gefeliciteerd! En wat zullen je boys straks trots zijn op hun kleine zusje! Geniet ervan!

@ Monique, ja echt niet normaal hoe snel een mens dan kan omschakelen! Ik had zo gerekend op een knul, en voor gisteren de dag om was zat ik ineens helemaal ontroerd in de auto: ik krijg een dochter! Kan nu op commando huilen als ik eraan denk haha. Blijf ook maar naar haar mooie gezichtje op de echo-foto kijken, volgens mij lijkt ze op mij ;o)

11. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hoi meiden,
    heb vanochtend lekker gezwommen met kleine Roos en met mijn buik in een positiebadpak, heerlijk hoor. Vanmiddag voor de allereerste keer gefietst met haar, best spannend.
    Ik pas nu al bijna niet meer tussen het stoeltje en het zadel.

kraamzorg: verleden jaar was er ook topdrukte in de zomer. De meeste van de aug2008 mama's hadden vooraf te horen gekregen dat er kans was op minder uur. Bij ongeveer 80 % kregen ze uiteindelijk wel of die 49 uur of minder uur maar dan kregen ze er een apart iemand bij voor de huishoudelijke taken. Enkele kregen dit niet en ik heb van 2 meiden gehoord dat deze bij een bepaalde verzekering (Cz?) geld terug kregen.

Je hebt in elk geval recht op die 24 uur en de meeste kraamzorg bureaus zullen er alles aan doen om die 49 uur te kunnen leveren, maar als er niet voldoende mensen zijn dan zijn ze er niet.
    Ik zou me nu nog niet al te druk maken in elk geval

12. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    hey meiden!

Ik ben voorlopig even wat minder hier te vinden.
    Er moet hier in huis nog een hele hoop gebeuren en ik voel me niet zo goed. Ik kan dus alle energie goed gebruiken.
    Ik heb van de dietist (waar ik vorige week een afspraak had en te horen kreeg dat alles keurig was) toch nog een mailtje ontvangen dat het toch niet zo goed was.
    Ik kom erg veel voedingstoffen te kort. Mijn lichaam is aan mijn manier van eten gewend, maar nu de baby ook veel wegpakt is dit voor mij erg slecht.
    Ik ben de laatste tijd erg moe (lees: heb nergens energie voor en mijn ogen vallen om 3 uur al dicht, ik slaap iedere avond al om half 9! )
    Ook heb ik veel last van hoofdpijn.

Nu weet ik wel direct waar deze klachten dus waarschijnlijk vandaan komen. Ik ga hier dus maar mee aan de slag. Hoop dat het snel beter wordt hierdoor.

Dinsdag vier ik mijn verjaardag en er komt veel familie ons nieuwe huis bekijken. Het moet dan dus allemaal wel goed netjes zijn..... Pff.. ik moet aan de gang...

13. z0nnetje76

z0nnetje76 Niet meer actief

@hanna1974: fijn dat je weer energie hebt... kun je niet een beetje mijn kant opsturen ;)

@miekiepluis: Fijn dat je weer goedgekeurd bent door de VK. En leuk die gekregen zak met kleertjes!

@Schijndelsvolk: Gefeliciteerd met de goed echo en met jullie meid op komst

@Elke29: je eigen niet schuldig voelen over het feit dat je niet kan werken nu hoor.

@cjpt: gefeliciteerd met jullie goede echo en met julliemeid op komst

@carlie: tja, 3 uur x 8 dagen = 24 uur waar je sowieso recht op hebt.

@Anna1976: gefeliciteerd met jullie geregistreerd partnerschap

@Wup: wat een opluchting dat toch alles goed blijkt te zijn met jullie beeb... gefeliciteerd

@Stephanie20: succes met de verhuizing

@mik: fijn dat ook jij weer goedgekeurd bent door de VK. En 4 kilo is volgens mij vrij normaal

@Marieke1983: succes met je sollicitatie

@talL Gefeliciteerd met de goede echo en met (na 2 knullen) een meid op komst

De afgelopen dagen lekker genoten van t mooie weer. Krijg jammer genoeg wel wat last van mijn bekken (vooral na t werken) dus moet echt wel mijn rust in acht nemen. Komt er op neer dat ik niet meer alle dingen kan die ik graag zou willen.

Nou lekker slapen... (gaap)

14. Marieke1983

hmm..
    ik zou ivm de verhuizing nu niets meer moeten kunnen plaatsen, kijken of dat ook zo is.. ;)

15. Marieke1983

16. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik kijk altijd smorgens even wie er wat de vorige dag hebben geschreven en ineens is alles weer op 3 april, nu blijkt de hele vorige week verdwenen te zijn
    zie viewtopic.php?f=1&t=147411
    jammer maar helaas.
    ik zal nog even mijn verhaal vd afgelopen week vertellen. 20 weken echo was prima, ze konden alleen het hartje niet goed zien want de baby lag met ruggetje naar mijn buik. Nu moet ik as dinsdag nog een keer. Gelukkig maakt het me niet onzeker maar vind ik het alleen maar leuk om nog een keer een kijkje in mijn buik te nemen.

@ ollekebolleke, heel veel succes en plezier vandaag met het kijken naar je kindje en het hartje

17. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ha Petra,

schrikken he als alles ineens weg is. Vond het al zo raar dat ik moest inloggen..
    Verder was alles dus wel goed met je beeb? Inderdaad alleen maar leuk dat je dinsdag nog een keertje mag kijken.

Ollekebolleke heeft echo vandaag? Succes en veel kijkplezier. :)

Wat een brakke nacht gehad hier zeg. Veel plassen, harde buiken, een buurkindje van 6 maanden die helemaal overstuur was en dus halve nacht heeft lopen huilen, niet lekker kunnen liggen en zere botten.....pffffffffffff Lag vanaf 5 uur klaarwakker in bed.

Ik heb om half 10 een afspraak bij de vk. Weer even beebs hartje luisteren.

Ik wens iedereen een heel fijne dag vandaag. Geniet van de zon, voor zover dat kan.

Sweep, nogmaals veel succes vandaag. Ik duim voor je.
    En er zijn er volgens mij nog een paar die vk/echo of doktersafspraken hebben. Succes daarmee.

Annie, ((((((((((((((((((((((((((((((Knuffel)))))))))))))))))))))))))))))))))) Ben benieuwd hoe het vandaag met je gaat.

Toedels

18. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    pff een hele week verdwenen :s
    ja ik ben dus terug had ik gezegd :D internet lag er even uit...
    ben constant zo moe niet normaal :s zelfs al ben ik net wakker wil ik terug gaan slapen... xxx

19. MvLisa

MvLisa Niet meer actief

Hoihoi,

Alle berichten van de afgelopen week zijn idd verdwenen, helaas! Zo ook het overzicht lijstje met jongen/ meisje.

Sweepy jullie kregen vandaag toch een groeiecho? Ik wil je daarbij succes wensen. Fijn gevoel geeft dat he om jullie kleintjes te mogen voelen.

Ik voel ondanks dat ik de placenta aan de voorzijde heb het kindje toch wel met regelmaat schopjes geven. Soms word ik ook wakker geschopt :D

De afgelopen weken lig ik 's nachts vaak een 1/2 uurtje wakker, hebben jullie daar ook last van?

Heerlijk!! Heb lekker lang weekend. Helaas moet ik mij jammer genoeg wel bezighouden met schoolse zaken met o.a.het onderwerp: zorg
    Inspectie komt over een tweetal maanden langs :rolleyes:

Vandaag leg ik weer een controle bezoekje bij de VK af. Ben benieuwd wat haar bevindingen zijn.

Zullen we weer een nieuw lijstje aanmaken?

Simmer: meisje

Een zonnige groet uit Friesland

20. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Simmer: meisje
    Hanna: meisje

Deel Deze Pagina