Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oja meiden: onze geboorte datums kloppen niet meer, we zijn wel nog steeds uit het zelfde jaartal, maar de dag en maand kloppen niet meer!
    Ff veranderen en dan ben je weer op je eigen datum jarig!

Sorry voor al mijn berichtjes, ik ga nu echt stoppen!

Fijne dag allemaal!

2. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Ik ga ook poliklinisch bevallen. Ziekenhuis is dadelijk maar 5 min rijden van mijn nieuwe huis vandaan en ik wil die rotzooi niet allemaal thuis hebben. En net zoals Simmer zegt, je hebt daar alles bij de hand.

Brusje, spannend zeg!

Ollekebolleke, inderdaad zonde van het geld die boetes.

Ik heb nu 3 echo's gehad. Met 6 weken, 10 weken, 19 weken (pretecho). Dinsdag heb ik de 20 weken echo en rond de 26-27 weken wil ik nog een 3D laten maken. Dan heb ik er dus 5 gehad in totaal.

Mijn kleine mannetje is echt heel druk iedere avond. Ik voel hem nu ook duidelijk aan de buitenkant schoppen, echt gericht tegen mijn hand aan. Hij reageert ook als ik een muziekknuffeltje op mijn buik leg. Zo lief, dat je nu al contact kunt maken.

3. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Over echo's, ik heb nu al 9 echo's gehad. In de eerste periode elke week en later wat minder.
    Ook 1 pretecho en gisteren de 20 weken echo.
    Ik mag nog een keer terug, dus dat wordt echo nr 10.
    Ik ben wel een bofkont :D

4. kanela

kanela Actief lid

8 mei 2006
    115
    0
    0
    Elke29"]Slimmer : Meisje
    Hanna : Meisje
    Marieke1983 : ?
    Desireek : Meisje
    Cjpt : Meisje
    Doosje 80 : Meisje
    Anna 1976 : Jongen
    Ginny : Jongen
    Mega Babs : ? We denken een jongen, bevestiging op 23/04
    Lieke1979:Meisje
    Jessi86: Meisje
    petrabr: ?
    noa307: ?
    tal: meisje
    Welpje 09: ?
    liz: meisje
    annie22: jongen
    mik: geheim
    Marina: geheim ;)
    Nita82: jongen
    Jingi: jongen
    Verhip: geheim
    Elke: meisje
    Kanela: geheim

meisjes: 10
    jongens: 6
    weet niet 4
    geheim: 4

5. kanela

kanela Actief lid

8 mei 2006
    115
    0
    0
    Heb ales gelezen, maar niet alles onthouden

nita; Gefeliciteerd met je woning!

Waar bevallen; Hadden zowiezi gekozen om poliklinisch te bevallen. Nu heb ik geen keus en zal of in maastricht of in venlo ziekenhuis moeten bevallen. bij mijn dochtertje was ik erg blij in het zieknhuis te zien. Niet dat er iets misging of zo. Maar als ik thuis was geweest hadden we de muur moeten gaan texen. :oops:
    Nadat Gwen geboren was moest mijn placenta er nog uit en die kwam niet zomaar. Dus met een beetje duw en trekwerk kwam hij eruit. Maar er sprong eerst een stolsel of iets dergelijks waardoor het bloed tegen de muur aan spoot! :confused: De vk en kraamhulp konden heerlijk gaan poetsen terwijl ik aan het genietne was met onze dochter in mijn armen...

Alle meiden met een goede echo; gefeliciteerd!

Annie; gewoon doen wat vk zegt n niets aantrekken van anderen. Vk is profesionel en schoonmoeder niet!!!

Sweepy; Hoe is je echo gegaan gisteren? Ben erg benieuwd....

Sorry voor degene die ik vergeten ben hoor!

Hier gaat alles zijn gangetje. Heb afgelopen week volgens mij een groeispurt gehad. Had beetje las van buik en vanmorgen keek ik in de spiegel en dacht; jeetje wat is ie ineens gegroeid. Voel ons kindje heerlijk veel! Dat doet me erg goed. Tuurlijk blijf ik onzeker. Maar over 1,5 week zullen we hopenlijk meer weten wat ons te wachten staat. Voor nu genieten we lekker verder van dit wonder, en sta er zo min mogelijk bij stil. De nachten worden ook weer wat beter.
    Ik ga me even lekker verwenne met een boterham met aardbeien en ga even inn het zonnetje zitten! Heerlijk dit weer!

Allemaal een fijn paasweekend!

6. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @ Kanela, lekker een broodje aardbeien!! En fijn dat je zo lekker van je wondertje geniet, je heb gelijk!!

@Nita, leuk he die schopjes in je buik. Ons ventje reageerd ook vooral als je even tegen me buik drukt dan trapt hij terug. En op het muziekdoosje reageerd hij ook. Hij wordt dan helemaal stil en als het af is gaat hij schoppen.. Maar of hij het een mooi muziekje vindt dat weet ik natuurlijk niet! Dus maar niet al te vaak doen hihi.

Ik heb nu al 5 echo's gehad, met 9 weken, 12 weken, pretecho, 20wkn en afgelopen donderdag vanwege pijn in me buik. Ik wil ook rond 26/28 weken een 3D echo laten maken.

Ik neig ook steeds meer naar een poliklinische bevalling. Vindt het wel fijn dat ze daar alles bij de hand hebben. Toch twijfel ik nog, want lijkt me ook erg lekker om in bad te gaan als de weeen beginnen.

Nou zonnetje is hier weg...hoop dat ie zo terug komt!

7. kanela

kanela Actief lid

8 mei 2006
    115
    0
    0
    Annie; Je kunt toch evengoed in bad gaan als de weeen beginnen. Heb ik ook gedaan. Bij mij begonne de (voor) weeen rond een uur of 21.00 uur sávonds. Ben toen heerlijk in bad gegaan en heb me lekker kunnen ontspannen. Rond 23.00 uur toen mijn man net naar bed wou gaan begonnen de echte weeen. Had helaas rugweeen en waren erg pijnlijk. ben tussendoor nog lekker onder de douche gegaan en heb warme kruiken tegen mijn rug gehouden. Vk kwam om 01.00 uur ongeveer en is gebleven. Ze ging wel nog even tussendoor slapen op de bank bij ons. Naar huis gaan vond ze niet nodig. Bij ongeveer 5 cm ontsluiting zijn we naar het ziekenhuis gegaaan en daar heeft ze mijn vliezen gebroken. Daar hupelde ik wat rond terwijl ze alles klaarlegde en dronk samen met mijn man nog een kopje koffie. hihi...zo grappig als ik er nu aan denk. Rond 07.00 uur kon ik gaan persen en net voor 08.00 uur was ons eerste wonder op de wereld! 2 uur later konden we alweer huiswaarts!!!

Wat ik er dus mee wil zeggen dat je tot ongeveer 5 a 6 cm thuis blijft en dan pas naar het ziekenhuis gaat. Mij is het heel goed bevallen!

8. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland

Eventjes een foto van mijn 20 weken echo plaatsen :D

9. hoops

hoops Actief lid

30 nov 2008
    110
    0
    0
    Hallo allemaal,
    fijn, weer zoveel mooie echo's!
    Ik ben helemaal in de wolken omdat ik onze wurm ondanks de voorliggende placenta nu al een week steeds voel bewegen. Best hard is het al zeg! vooral 's avonds in bed kan ie aardig te keer gaan, en hij reageert op de hand van 'pappa' dat is zo grappig! Als ik mijn hand op mijn buik leg gebeurt er eigenlijk niet zoveel.
    Ik voel ook af en toe schopjes ofzo als ik een beetje voorover gebogen/ in elkaar gedoken zit. Zou hij dan te weinig ruimte hebben ofzo of klem zitten? of zou ik het dan gewoon beter voelen omdat er minder ruimte is, wat denken jullie?
    En als iemand de lijst nog aanpast, het is dus een jongen, dus die kan er ook bij. Is het evenwicht weer een beetje beter want er zijn tot nu toe meer meiden op komst zag ik.

over in het ziekenhuis bevallen: ik twijfel weer. Eerst wist ik zeker: in het ziekenhuis. Maar nu ik bij een verloskundige loop ipv bij de gyn, vind ik dit toch ook wel heel prettig, veel persoonlijker. En je hoort van die enge verhalen van fouten die in het ziekenhuis worden gemaakt. Aan de andere kant kunnen ze daar wel beter en sneller reageren als er iets mis dreigt te gaan.... Moeilijk hoor...

Nou iedereen een vrolijk pasen toegewenst!

10. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Slimmer : Meisje
    Hanna : Meisje
    Marieke1983 : ?
    Desireek : Meisje
    Cjpt : Meisje
    Doosje 80 : Meisje
    Anna 1976 : Jongen
    Ginny : Jongen
    Mega Babs : ? We denken een jongen, bevestiging op 23/04
    Lieke1979:Meisje
    Jessi86: Meisje
    petrabr: ?
    noa307: ?
    tal: meisje
    Welpje 09: ?
    liz: meisje
    annie22: jongen
    mik: geheim
    Marina: geheim ;)
    Nita82: jongen
    Jingi: jongen
    Verhip: geheim
    Elke: meisje
    Kanela: geheim
    Hoops: jongen

meisjes: 10
    jongens: 7
    weet niet 4
    geheim: 4

11. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    ey meiden

alles goed? zo te lezen wel met vele.
    hier gaat ook alles ze gangejte. vandaag wederom lekker weer dus is al extra genieten he.
    hier tot nu toe 4 echo's gehad en dan dinsdga me 20 wken echo. we twijfelen nog over 3d echo over een poosje want de gene die ze hier maakt zijn niet altijd mooi dus vandaar.
    en kwa bevallen lekker in het ziekenhuis, alles bij de hand en geen bende thuis.

even over baby voelen. ik heb het wel is onder in me buik denk op me blaas dat het dan schopt, want voelt heel raar. en ken me niet herrineren dat ik dat hiervoor ook voelde. maar het trappelt dus vaak naar beneden hihu.

@nita super dat je huisje zo mooi was en zo schoon en groot gelijk heb je dat je snel over wil kost alemaal al genoeg.

@hanna het was bij jullie dus nog steeds een meid hihui

en las dat er iemand nog een x een geslachts echo heb gehad ook weer een meid bleek te zijn. nou nu kan je daar denk ik wel van uitgaan.

@ollekebollek. je kleinje heb je dus veel mogen bewonder op echo, en ach is toch lekker dat er wat reserves van jouw af gaan. hihi.

12. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Hey meiden!

Ook lekker aan het genieten van het prachtige zomerweer? :D

Nita Gefeliciteerd met je huisje!

Meiden met goeie echo's Super hoor dat jullie beebjes door de APK heen zijn :thumup:

Aantal echo's Ik heb er 9 gehad...6 wkn, 10 wkn, 12 wkn, 13 wkn, 15 wkn (pretecho), 17 wkn, 18 wkn, 19 wkn (pretecho) 21 wkn (20 wknecho)....niks te klagen dus hihi :) En dan hebben we eind mei nog een 3D/4D echo met 29 weken. En heel misschien dat we met 24 of 25 weken nog een korte pretecho laten maken :oops:

Verder gaat hier alles goed....ons ventje voel ik elke dag lekker draaien en trappelen...echt een heerlijk gevoel :D Helaas krijg ik wel steeds meer last van m'n rug en bekken en de fysio adviseerd dan ook een bekkenband. Maar goed...tis helaas niet anders...hopelijk helpt het ;)

Oh ja...donderdagmiddag is m'n vriendinnetje langs geweest en hebben we hele mooie buikfoto's gemaakt...ben er zó blij mee :D

13. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Wat een mooie foto Ginny!
    Je hebt echt een mooi buikje, lekker duidelijk zwanger ook.

Bij mij is dit pas zichtbaar:

14. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Iedereen met goeie echo's weer gefeliciteerd! Wat zijn we hier allemaal aan het genieten he? Of lijkt dat maar zo ;o)

Mooie buikfoto's ook, prachtig!

Hier vandaag een HEERLIJKE dag gehad. Naar Baby-Dump in Eindhoven gegaan en alle grote dingen besteld. Veel te veel geld uitgegeven maarja, we wilden alles perfect haha. Dus babykamer gekocht (Turijn), box met lade, Bugaboo Cameleon (donkergrijs / knal roze) met alles erop en eraan, maxicosi autostoeltje (donker grijs), matras met Aerosleep, Bebejou badje, bubble, standaard, verkleiner en waskussen. Ik ben helemaal blij!!!! In week 25 word alles in 1 keer geleverd (ben dan 32 weken) dus we hebben 10 weken om het kamertje in orde te maken. Kan niet wachten!

Sorry voor mijn lange verhaal maar tis echt even een goeie dag zo!

15. Catje86

Catje86 Bekend lid

1 sep 2008
    602
    0
    0
    Hallo Mama´s :D

Ik geniet ook met volle teugen van het gedraai en geschop in mijn buik. Ook ik merk dat als ik voorover buig dat baby dan meer begint te bewegen. Ik denk dat dit komt omdat er dan gewoon minder ruimte is.

Nog niks van Sweepy bekend, hoop dat de echo gister in orde was.

Allemaal een vrolijk pasen!

16. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Echo's: met bijna 7 weken, 8 weken, 10 weken, 12 weken, 17 weken (pret), 20 weken en mijn vriend heeft nog een paar keer voor de lol gegluurd :) We doen nu nog een pret 3D echo met 26 weken en dan is het wel weer welletjes.

Hier mijn buik met 23 weken, gaat nu hard!

17. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Mmm. Die foto is wel heel groot, sorry! Weet niet hoe dat komt :(

18. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Allemaal leuke foto's! Dat groot is niet erg, de foto is erg mooi!

19. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    @ Verhip: thanx :)

Hoop dat we zo goed nieuws horen van sweepy trouwens!

En dat wou ik nog zeggen: Nita, fijn dat je huisje geregeld is nu! Hoe is het contact nu met je ex? Al besloten wat je doet met kaartje etc?

20. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hey meiden

wat een mooie buikfoto's zijn er voor bij gekomen. en allemaal zo verschillend echt apart blijft het hoor.maar wel heel mooi.

@cjpt lekker geshopt dus. jouw paas kan niet meer stuk hihi. en roze bugaboo leuk hoor. en ook lekker zomers hihi

nou meiden me vriend belde net op en zodra hij thuis is moet hij geopereerd worden aan zijn voet, dus dat is helaas wat minder leuk maarja het zal wel moeten. hij heeft een fikse ontsteking in ze voet en dan heeft aardig wat schade gemaakt in ze voet.

Deel Deze Pagina