Sja... ik heb eigenlijk geen idee.. Contact is redelijk. Hij doet in ieder geval niet meer zo bot en hatelijk tegen me en toen ik laatst vertelde dat ons kleintje vaak al flink schopt zei hij dat het vast een hele goed spits gaat worden. Dus hij begint een klein beetje bij te draaien. Aan de andere kant heb ik hem al 3 weken niet gezien.. Voor de rest... ja, ik weet het gewoon echt niet. Hij heeft me zo enorm veel pijn en verdriet gedaan. Ik ben daar nog lang niet overheen. Hij doet me nog veel te veel en ik mis hem zo erg. Ik heb het nog steeds zo moeilijk met wat hij me geflikt heeft en dat hij me daarna keihard liet vallen. Het is gewoon echt zwaar om alles alleen te moeten doen, alleen te moeten regelen en alleen te moeten ervaren. Als ik maar genoeg te doen heb dan gaat het wel goed maar als ik alleen ben dan zit ik nog steeds regelmatig te huilen en weet ik het gewoon ook allemaal niet meer. Donderdagavond had ik echt weer zo'n breakdown moment. Dan ben ik zo kwaad, verdrietig, bang en boos tegelijk en dan lig ik echt wel een uur lang alleen maar te huilen in mijn bed. Maar toen voelde ik m'n kleine mannetje weer en dat maakt toch veel goed. Ik ben ook wel benieuwd naar Sweepy.
@ Nita: Tja, kan me voorstellen dat het met ups en downs gaat. Je had het natuurlijk ook niet zo gepland allemaal. De tijd zal leren welke kant het opgaat. Wat ik wel van de situatie van mijn vriendin heb geleerd, is dat hoe minder verwachtingen je hebt van hem, hoe minder verdriet hij je zal/kan doen. Zij is zo lang teleurgesteld/verdrietig/boos geweest, dat het de hele zwangerschap en de eerste twee levensjaren van haar zoontje heeft overschaduwd. Toen ze (eindelijk) inzag dat ze gewoon niet meer van hem te verwachten had dan het onvoorspelbare, vaak horkerige gedrag dat ie vertoonde, kon ze het los laten (met heel veel tranen). En nu, haar zoontje is nu 4,5, heeft ze sinds 1,5 jaar een super lieve vriend met wie ze dus net een 2e zoontje heeft gekregen. Eindelijk rust en een mooie kraamtijd. Dat wens ik jou ook toe.
Ja inderdaad echt met ups en downs. Gelukig beginnen de ups nu steeds meer te worden en de downs langzaamaan wat minder. Dinsdag heb ik de 20 weken echo. Hij weet waar en hoe laat dus ik ben heel benieuwd of hij er is. Toen ik het hem donderdag vroeg zei hij dat hij wel meewilde.
Gewoon nergens op rekenen en er geen waarde aan hechten als hij er niet is. Dit wil namelijk niets zeggen over welke band hij in de toekomst wel of niet met zijn kind wil opbouwen. Bovendien kan het dan alleen maar meevallen! Onthou vooral dat jij zeker gelukkig gaat worden met het kleintje, met of zonder hem (en eerlijk gezegd hoop ik dat het zonder hem is maar met een andere hele lieve betrouwbare man op termijn!). Das het belangrijkste!
@Nita, tuurlijk heb je nog moeilijke momenten, denk dat dat nog heel lang zo zal blijven als ik eerlijk ben. En dat geeft ook niet, het is een teken dat je het aan het verwerken bent. Iedere traan die nu valt hoeft niet meer te vallen als je wondertje straks geboren is! En meid, je klinkt zo dapper, als je de kleine voelt maakt het zoveel goed. Ik geloof echt heilig dat dat is wat jou weer écht gelukkig gaat maken. Het contact met je kleine man. En als hij er straks is.... dan kunnen jullie samen de wereld aan! @ Sweepy, hoe is het gegaan? Ik duim echt voor goed nieuws!
Wat een mooie buikfoto's! Zag er echt allemaal super uit. Ik ben ook erg benieuwd naar de echo van Sweepy: ik hoop dat alles goed was! Ik voel de baby ook bij vooroverbuigen ik denk dat dat een reactie is op de beperktere ruimte. Kan volgens mij geen kwaad. Bevallen: ben ik nog niet mee bezig. Ik heb gehoord dat je de laatste dag nog kunt beslissen en dat 50% van de vrouwen die thuis willen bevallen uiteindelijk toch in het ziekenhuis belandt. Ik wacht het dus gewoon even af... Wat een heerlijk weer gisteren en vandaag! Hier genoten van het weer maar ook flink opgeruimd: de babykamer is inmiddels leeg. Geeft wel een fijn gevoel dat het kamertje nu gewoon kan komen. Het komt wel pas in juni, maar we zijn de komende weken heel veel weg...
Hallo allemaal, ff een kleine up-date onze spruit is al de hele avond druk bezig met wiebelen en bewegen en het pesten van mama door lekker te blaas-boxen-skippieballen!! Ben er best wel blij mee! Verder alles goed!
Goedemorgen allemaal, Iedereen een fijn paasweekend he! Hopelijk blijft het vandaag en morgen hetzelfde weer als gister, tot nu toe ziet het er hier wat bewolkt uit. Over echo's: met 8 weken, 12 weken, 16 weken, 17 weken (pretecho) en 20 weken gehad. Volgende week weer met 24 weken. Ik heb een medische indicatie, en de gyn maakt iedere afspraak een echo ter controle. Over bevallen: door mijn medische indicatie heb ik niks te kiezen. Het wordt zoiezo een ziekenhuisbevalling, misschien zelfs een keizersnede. Mn buikje is nu eindelijk aan het groeien, ik zal zo weer een nieuwe buikfoto plaatsen. Sweepy, ik hoop zo dat je goed nieuws hebt gekregen afgelopen vrijdag. Ik lig trouwens al sinds 7u vanochtend wakker door al het geschop in mn buik haha. Heel leuk, hoewel uitslapen ook leuk was geweest
Nieuwe buikfoto! Het koste wat moeite om te plaatsen, want de site werkte niet echt mee. De tijd klopt hier trouwens niet, het is nu iets voor half 9 ipv iets voor half 8.
goedemorgen @jessi mooi buikje hoor Ga zo lekker eieren schilderen met me mannen lees morgen wel weer alles terug .. fijne paasdagen allemaal groetjes tal
@ Jessi, mooi buikje zeg! @ Tal, veel plezier. Dat is nou 1 vd dingen waar ik zo naar uitkijk. Om over een paar jaar bijv eieren te kunnen zoeken en schilderen met pasen. Weet nog hoe leuk ik dat zelf vroger vond. Kan niet wachten ;o) Over kan niet wachten gesproken, vanavond lekker met ouders en broertje/schoonzusje uitgebreid gourmetten/steengrillen. Is erg lang geleden en heb er zo'n trek in! Ook daarop kan ik niet wachten haha. Verder vandaag me met mijn baby-uitzetlijstje bezighouden. Wat gaan jullie doen vandaag?
hoi allemaal, gister hebben we een 3d echo gehad! was erg gaaf, onze baby heeft mijn gezicht volgens de echoscopiste en was heel actief. we hebben hem zien hikken en duimen het gaafste was dat ik hem eerst voelde en een fractie van een seconde later zag ik de beweging op het scherm. en weer had hij zijn linkerhandje constant bij zijn hoofdje, dat is op elke echo tot nu toe zo geweest, ook op termijnecho foto's ga ik zo in mijn album zetten. we hebben van mijn schoonouders een maxicosi gehad, een mooie lichtblauwe. kan zowel voor een jongen als voor een meisje. was erg lief van ze. @Jessi, waarom heb je een medische indicatie?
oh ja, mijn ondrschrift zegt dat de baby nu ongeveer 27 cmt lang is, dat klopt niet. Kriel is al 32 centimeter! (lag wel perfect op schema)
Goedemorgen allemaal, Hier net het paasontbijt op. Gezellig hoor! Straks gaat mijn man even hardlopen en ga ik mee op de fiets. Wel jammer dat hier het zonnetje niet schijnt. Daar raak je wel snel aan gewend hoor Marieke, wat leuk dat je zo'n mooie 3d echo hebt gehad zeg. Ik zit nog een beetje te twijfelen of we dat wel of niet zullen doen, maar als ik steeds van die positieve verhalen lees hier denk ik toch: maar wel doen! Mooie buikfoto's heb ik gezien zeg! Erg leuk! Ik heb nog geen buikfoto gemaakt.... Misschien toch maar eens gaan doen??? Vanmiddag gaan we bij mijn schoonouders op de koffie. Wel gezellig! Kan ik gelijk even mijn echofoto's showen Groetjes, Hanna
Goedenmorgen meissies, ik zal gelijk maar beginnen met reageren, want ik heb een heleboel pagina's in te halen zie ik wel. Komtie: @Petra: Ik heb de afgelopen week veel last gehad van brakke nachten. Of niet in slaap komen of steeds wakker worden (plassen, harde buik) en ontzettend vroeg wakker steeds. Hiernaast staat een banner van babycards.nl, die zijn ook niet zo duur geloof ik. In ieder geval veel googlen en vergelijken. Er zit echt heel erg veel verschil in. @Welpje, het kan nooit kwaad om rustig aan te doen. Jij voelt het beste wat je wel en niet aankan. @Nita, van harte meid, met je nieuwe huisje. Het is je van harte gegund en ik hoop dat je er met heel veel plezier mag wonen samen met je knul. @Stephanie, wat kan ik me dat goed voorstellen zeg. Gatver, natuurlijk zit je dat hoog en moet je even huilen. (((((((((((((((((((((((((((((Stephanie)))))))))))))))))))))))))))) @Mik, gefeliciteerd met je 20 weken @Hanna, fijn dat jullie spruit het weer zo goed deed. En wat erg dat je over 4 weken weer moet............ En 22 foto's??????????? Ik ben jaloers zeg. Ik kreeg er steeds 3 of 4 mee. Maar daar ben ik ook blij mee hoor. Zitten standaard in mijn tas en iedereen MOET ze zien. Gniffel. Fijn wakker worden he, als die kleine zo lekker aan het spartelen is. Dat vind ik het mooiste moment van de dag, zo samen wakker worden. En daarna 's avonds op de bank, buik bloot en kijken maar. hihi. @Annie, moet de hormenbrigade even een bezoekje aan je schoonmoeder brengen? Geen probleem hoor. Ik kan haar aan! @zonnetje, wat fijn dat je 20wk echo goed was. Enne, mogen we je wel pb-en voor het geslacht........ @Pluis, wat een prachtig mooi meisje heb jij in je buik zitten zeg. Dr Papa schijnt inderdaad erg goed te zijn, ik lees er veel goede berichten over op deze site. @Elke, hihi dus toch echt een meissie? Ik weet wat je bedoeld hoor. Is ook een van de redenen dat wij toch een 3d/4d echo laten doen. Nu willen we het ook echt zeker weten. En we willen natuurlijk onze frummel nog een keer bekijken, en nog een keer, en nog een keer, en nog een keer............................... LOL @Simmer, fijn dat je apk goed was meid. Kan je er weer even tegenaan. In principe wil ik thuis bevallen. Ik kan snel genoeg in het ziekenhuis zijn. Maar ik ben er ook nog niet zo veel mee bezig. Ik zie het wel zoals lieke ook schreef en wacht ook rustig het moment af tot we zo'n gespreksonderwerp krijgen bij de vk. @Ollekebolleke, mooi paascadeau dan. Hoe reageerde vriendlief? Hier is het ook altijd eerst kijken wie er gereden heeft. diegene moet dat dan nog een tijd aanhoren hihi. @Kanela, vroeg me al af hoe het met je was. Ik ben blij dat je weer wat beter kan slapen. Wat moet je nog lang wachten tot jullie weer naar het ziekenhuis kunnen. Goed gaan genieten meis. Kussie. @Hoops, Ik voel ook af en toe schopjes ofzo als ik een beetje voorover gebogen/ in elkaar gedoken zit. Zou hij dan te weinig ruimte hebben ofzo of klem zitten? of zou ik het dan gewoon beter voelen omdat er minder ruimte is, wat denken jullie? Heb ik ook als ik mijn, toen zo fijn zittende, positiespijkerbroek aan heb. (die zit nu strak in mijn buik grrrrrr) of als ik voorover zit. Denk ook steeds dat frummel dan klem zit. Wat leuk dat je beeb zo op papa reageert. Minder leuk voor jou. Die van ons is eigenwijs en reageert eigenlijk niet goed op aanraking volgens mij. Maar wel meer op mij dan op papa. Die is steeds te laat gniffel. @Noa, oeh das niet fijn he van die blaastrappen. Hier ook een 'naarbenedentrappelfrummel' Wanneer komt je vriend thuis? Kan dat nog zo 'lang' wachtne dan? Hij vaart toch? Of vergis ik me nu? @Ginny, niet fijn dat je zo'n last van je rug heb steeds. Wat precies is een bekkenband? Moet ik me daar een soort gordel bij voorstellen of zo? Zou mooi zijn als je dat nog even kon uitstellen idd. En meid, wat een prachtige foto zeg....mooi!!! @Nita, je gaat het nu goed zien hoor. Mooi meid. @Cjpt, zow jij hebt lekker ingeslagen. Heerlijk he. Geniet van je aanwinsten. (snap wel dat je er nog even op moet wachten, maar toch.) @Anna, mooie foto en mooie buik zeg. @Jessi, je ziet best verschil al in die 2 weken zeg. Gaat de goede kant op =D> @Tal, veel plezier met het eieren schilderen. zo, nu even de egomodus aan: Controle bij de vk was prima. Bloeddruk goed, hartslag prima en een pittige baby, maar dat had ik zelf ook al wel in de gaten hihi. Baarmoeder goed gegroeid. Nu 1 cm boven de navel en de beeb lag lekker bovenin zei ze. (nou, meestal toch echt niet hoor hihi). En nu mag ik ook over 3 weken weerkomen. Gisteren naar mijn schoonouders geweest. Even de Ikea bezocht en een boekenkast gekocht, naja meer een wandrek, maar zo goedkoop en zo handig. Vandaag naar mijn moeder toe. Dat was het volgens mij wel. Fijne peesdeeys allen.
hallo allemaal een heel fijn paasweekend gewenst het was een tijdje geleden dat is was geweest mijn zoon van 11 is 2 weken heel erg ziek geweest hij heeft antibiotica gekregen en gelukkig sinds een paar dagen gaat het wat beter hij heeft nog wel een vervelend hoestje maar dat komt ook door de pollen hier gaat het redelijk goed afgelope vrijdag een pretecho laten maken we krijgen een jongen we hebben de naam ook al mijn man heeft de eerste naam gekozen en onze zoon heeft de tweede naam mogen kiezen we houden de naam nog wel geheim 8) ben nu ook bij een ander verloskundige en over een paar weken naar de nieuwe gynocoloog alles was goed met de baby hij groeite goed en beweegd goed hij vindt het alleeen supper om op mijn blaas te trappelen het gevolg ik steeds urine verlies en steeds naar het toilet mag rennen nou ja rennen strompelen krijg met de dag meer moeite met bewegen mijn ruema werkt niet echt mee lopne wordt steeds moeilijker kan niet lang zitten, liggen en bewegen is zo pijnlijk ik probeer af en toe even bij te lezen maar kan niet lang achter de pc zitten sorry dat ik niet gereageerd heb op alle berichtjes wens iedereen een fijne dag toe groetjes wolliwobbel(maris)
@ Jessi,je begint het nu echt te zien! Leuk hoor! @ Daan, Ja zoek me schoonmoeder maar even op. hihi..! Heb er nu al geen zin in om morgen bij ze te eten @ Cjpt, ga zo ff gluuren op de site welk kamertje jullie hebben. @ Marieke, leuk een 3D echo! Ik wilde eigenlijk pas met 28 weken gaan, maar denk niet dat ik dat vol ga houden! @ Wolliwobbel, Gefeliciteerd met jullie zoon! En lekker dat jullie al uit de namen zijn. Ik zei hier laatst dat we eruit waren maar misschien toch niet haha. Kan het hier wel zeggen er zijn geen bekende als het goed is?? Het wordt waarschijnlijk Milan.. Maar er is nog een twijfel omdat hij wel in de top 20 staat. Maar hier in Noord holland valt het mee hoevaak je hem hoort. Hoe zit dat in de rest van het land???? @ Hanna, wat ben je weer actief met je gefiets! Heerlijk zeg! Zou willen dat ik wat actiever kon doen haha. Hier gaat alles goed. Lig nu lekker in bed met de laptop en straks in bad. Met de harde buiken gaat het beter. Vanavond lekker gourmetten bij mijn ouders met broers + aanhang en me neefje van anderhalf! Leuk hoor als ik hem zie denk ik steeds: heerlijk ik krijg ook zo'n kleine mannetje!! Helemaal in love....
Daan: deze keer wist ik al dat hij voor vriendje lief was, ik had de flitspaal gezien, maar jah te laat en tja vriendje lief reed, dus toch echt zijn probleem! Wolliewobbel: dat is erg vervelend dat je reuma nu zo op gaat spelen! Maar mag je tijdens het geven van borstvoeding wel weer medicijnen nemen ofuh??? Sterkte in ieder geval! Onze spruit was gister avond dus erg druk en dat was al erg leuk, ik dacht ook dat ik het aan de buitenkant had gevoeld maar wist het niet zeker. Dus vanmorgen in bed even wiebelen aan de buik om spruit wakker te maken en jah dat lukte, dus na een paar schopjes wist ik zeker dat ik het aan de buitenkant had gevoeld, dus de hand van vriendlief erop en jah hoor hij voelde het ook! Echt wel leuk! ff een vraagje ik heb me al 2 keer op de lijst toegevoegd, maar vervolgens kopierd een ander hem weer en ben ik weer weg! Waarom?????? Wil iemand mij er ook bij zetten? We weten het niet!dus een ?
oja iedereen die gaat gourmetten: denken jullie er wel om dat jullie het vlees goed doorbakken!! Iedereen een fijne dag!