Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Ik heb ook best veel harde buiken maar toch vooral als ik beweeg, zit jij al die tijd stil? Of wat heb je gedaan tussen half 12 en 4?

Ik maak me namelijk ook best wel eens ongerust over mijn harde buiken, soms is het anders dan is het niet een harde buik van samentrekking maar erg gespannen ofzo, voelt ook hard aan de buitenkant maar toch net anders, denk ik dan... maar weet het niet, ga het van de week ook eens vragen want het voelt niet lekker en dat is het belangrijkste, als we er ons zorgen over maken moeten we gewoon advies inwinnen.

2. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    thnx voor de reacties

Maar ik sinds donderdag dus rust!! Ik doe niks. Vandaag alleen maar in de tuin gelegen en op de bank. Daarom vind ik het ook veel. Ben wel gisteravond bij mijn ouders wezen gourmetten maarja dan zit je ook! Heb de vk nog niet gebeld. Tussen 4 en 6 heb ik er nu maar 3 gehad. Ik weet ook niet zo goed wat ik er mee moet.

3. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Morgenzon: gefeliciteerd met je zoontje!
    Fijn dat de echo goed was!

Annie, als ik jou was zou ik morgen de VK even bellen met dit verhaal.
    Dan weet je ook of je het nu goed doet en kan je gelijk vragen wat je nu wle en niet kan/mag doen.
    Gelukkig dat de harde buiken tussen 4 en 6 wat minder werden.

4. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hey Meiden,

Wat een heerlijk weer zeg :D :D :D
    En iedereen over de 20 weken :D :D :D
    Baby A van Sweepy is netjes gegroeid :D :D :D
    Morgenzon krijgt een prachtige zoon :D :D :D
    Ppa gaat lekker naar Italie :D :D :D
    Nita heeft een heerlijk huis toegewezen gekregen voor haar en haar beep :D :D :D

Heerlijk al dat fijne nieuws. Vind ook echt dat we ervoor moeten waken dat we vooral genieten van het moois dat ons overkomt. Natuurlijk is het af en toe niet gemakkelijk, maar een baby krijgen is een groot wonder waar je lijf flink voor moet werken :D .

Wij zijn zelf erg lang bezig geweest om ons meisje te kunnen krijgen. Denk dat we vooral heel dankbaar zijn en minder bezig zijn met kwaaltjes.

Hoop hiermee niemand voor de borst te stuiten, een forum is tenslotte ook vooral om te spuien, maar zie toch ook graag de zonnige kant van alles in :)

Liefs Elke

5. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    @Nita, als je bij mijn naam kijkt en op het icoontje van de website klinkt, dan kom je automatisch bij de aug. mama's website

@ppa, veel plezier in Italie

@Morgenzon, gefeliciteerd met jullie zoon!

6. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Simmer, ik heb de buikband bij buikbanden.com besteld! Ze hebben er echt veel op die site echt leuk. Je moet even je buik opmeten en dan zie je zo in de tabel staan welke maat je moet hebben!

7. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    Hartkloppingen heb ik ook, en ik heb ook als ik voorover buk dat het lijkt alsof al mijn bloed naar mijn hoofd stroomt...echt een naar gevoel.
    En ik blijf maar zo moe, slaap ook zo ligt als een veertje snachts :confused:

8. ppa

ppa Bekend lid

24 nov 2005
    867
    0
    0
    ciao allemaal, (even oefenen)

Elke ondanks alle ongemakken overheerst hier ook vooral het gevoel van dankbaarheid dat we het nog een keer mogen meemaken, maar de goede en slechte ervaringen maken het tot een heerlijk clubje hier, waar je alles kwijt kan.

Morgenzon, gefeliciteerd met jullie zoon!

Annie gewoon bellen dan krijg je door het antwoord misschien ook wat meer rust.

Daan, thanks voor het bijwerken van de lijst.

Nou fijne week allemaal, ga mijn koffer pakken, tot vrijdag

9. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey meiden
    nou mijn avonddienst zit erweer op, en ging redelijk.
    heb vanmiddag even een collega gesproken, en heb besloten om voor 50% de ziektewet in te gaan, en dus nog 16uur werk op de groep, verdeeld over 4 dagen en dan 4 uur per dag.
    dat moet nu nog te doen zijn.
    heb gelijk een mailtje naar mijn hoofd gestuurd met het verhaal, dus hoop eigenlijk dat zij hier wel mee akkoord gaat.
    ik ben alleen zo bang dat ze me morgen belt, en gaat zeggen dat ik gewoon 32 uur moet blijven werken.
    vreselijke neuroot die ik ben....
    maar ze kan dat toch niet zeggen of wel dames???
    nou weer genoeg gezeur van mijn kant.
    @ppa ik wens je een super vakantie, en spreek je hopelijk vrijdag weer.
    de rest van de dames, nog een fijne avond
    liefs mik

10. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    ppa: fijne vakantie!

annie: ik zou gewoon even de vk bellen. Ik zou niet weten of het veel is, amar het klinkt wel veel. Wat voel ej dan precies?

kamertje: ik hoef in principe niet te verven, alles is 1,5 jaar geleden wit geverfd. Het kamertje is ook wit. Ik twijfel nog of ik 1 muur in een kleurtje ga verven of alleen met accessoires de kleur er in breng. Wat zouden jullie doen?
    Wat de kleur betreft: het wordt een meisje, maar waarschijnlijk komt er naderhand nog genoeg roze in de kamer dus ik denk nu aan een andere kleur. Misschien die kleur paars die je nu wel vaker ziet (wel een beetje tegen het roze aan: kleur ccoocc op http://images.google.com/imgres?imgurl= ... N%26um%3D1)???
    Wat willen jullie voor kleur voor de babykamer???

11. z0nnetje76

z0nnetje76 Niet meer actief

@lieke1979: Mooie buik!!

@Marieke1983: Ik zal van de week ook gelijk even informeren hoeveel uur aan kraamzorg wij krijgen :( Enne lijkt me leuk zo'n familieavond.

@Nita82 : Heel veel plezier/succes morgen met de 20 weken echo. Kan me voorstellen dat t voor jou nogal dubbel is dat de vader mee gaat. En idd een mooie doopnaam+betekenis... heel toepasselijk.

@petrabr: Leuke foto's!!

@Liz0104: Zo dat is nog s een goeie nacht die Lyana gemaakt heeft (en daarmee jullie ook) Niels krijgt hier rond 20.00 zijn laatste voeding, en meestal rond 07.00 weer wakker.

@annie22: Balen van je harde buiken zeg!! Zijn er toch aardig wat vind ik als je ze zo bijhoudt. Wel een mooie buik overigens...

@hanna1974 : Leuk he zo'n woelwatertje in je buik... vooral als je zelf wilt gaan slapen

@ppa: Veel plezier in Italië!

@Sweepy: Over dat fietsen... had er in mijn vorige zwangerschap (vorig jaar dus) ook last van, dus denk niet dat t beter wordt.
    Bij jullie ook nog veel te klussen dus.

@cjpt: Lijkt me supervervelend, eczeem met bijbehorende jeuk, sterkte daarmee. Hier soms ook last van die onredelijke woede/irritatie aanvallen, hoort erbij, maar wel zielig soms voor manlief.

@miekiepluis: Nee nog niet bij fisio geweest. Tot vorige week ging t ook allemaal nog wel goed eigenlijk. Had alleen last als ik te veel gedaan had (dus met werken en in huis) en nu dus ook bij fietsen en gewoon zitten. Ga nu toch van de week s kijken wat de fisio voor me doen kan.
    Fijn dat je stemming weer wat opgewekter is.

@Elke29: Wat een positief berichtje :D
    Dat we hier ons hart luchten en af en toe s van ons afzeiken wil natuurlijk niet zeggen dat we niet van de zwangerschap genieten he ;)

@mik : Jij bepaalt of je wel of niet kan werken en hoeveel uur voor jou en je beeb nog verantwoord haalbaar is. Je leidinggevende kan je hierin niks opleggen.

Hier een vanavond lekker gegourmet.
    Morgen ga ik met mijn zus lunchen en winkelen. Mag ik wel uitkijken dat ik t geslacht van de beeb niet verraad door spulletjes in een specifieke kleur te kopen :)

Fijne avond en nacht iedereen!

12. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Goedemorgen meisjes, weer een gewone dag. Jammer is dat toch altijd.

@Mik, je leidinggevende zal vast niet bellen. Hooguit voor wat verdere details of zo, maar ze kan het je niet verbieden hoor. Maak je maar niet zenuwachtig.

@Nita, veel plezier/succes met de 20wk echo.
    Heb je gegevens op de lijst aangepast.

@Zonnetje, winkelze vandaag. Have fun!

@Lieke, mooie kleur is dat hoor. Een vriendinnetje van mij heeft dat ook voor haar meid. Gewoon 1 wand.
    Wij houden alles neutraal. Die kleur zit er net een jaar op. Het is een soort offwhite/ zandkleur. En ik ga tante perenboom van woezel en pip er op schilderen. De schets staat al op de muur. Vandaag even verf kopen. Dat is het enige wat er uitspringt op de kamer. Het is ook een klein kamertje, dus we wilden het niet te druk maken. Meubeltjes zijn wit.

@Annie, laat je het even weten als je gebeld hebt. Zoveel harde buiken is niet goed denk ik hoor. Ik heb ze niet eens dagelijks, laat staan om het halve uur.

Zo, dat was het even voor nu. Iedereen een fijne dag gewenst.

Liefs Daan

p.s. nog even een vraagje. Er is op de website ook een pagina voor de baby sites. Als je daar wil, weet je wat je moet doen :p :D

13. tal

tal Actief lid

17 aug 2006
    446
    0
    0
    moeder
    denhelder
    Goedemorgen @all

Zo even kijken wat ik onthouden heb ;)

@Liz mooie buik hoor en mooie foto,s !

@ppa veel plezier op vakantie lekker genieten ! ;)

@nita succes vandaag met de 20 weken echo en lekker genieten van je wonder blijft toch altijd zo,n verschil hoor als je het voor het laatst weken terug hebt gezien zie je gelijk weer hoe snel het toch eigenlijk groeit ;)

@morgenzon gefeliciteerd met je zoon

sorry voor de gene die ik nog vergeten ben :oops:

Van het weekend lekker eieren geverfd met me mannen
    en nog lekker op het strand geweest :)
    ook druk bezig geweest met het verhuizen van kamer naar kamer onze zoon slaapt nu op zolder dus nu kunnen we met de babykamer aan de gang gaan :)
    zat al gelig behang op dus dat laten we lekker zitten ziet er nog redelijk uit dus waarom alles er dan af gaan halen ..
    geel vindt ik ook mooi voor een meid ;)
    wil nog wel even kijken voor pooh schilderijtjes :D
    zo dat was het wel weer even haha verder niet veel te vertellen
    iedereen een fijne en zonnige dag gewenst !

Groetjes Tal

14. wolliewobbel

28 okt 2008
    68
    0
    0
    goede morgen allemaal

@ollekebolleke :ik kan geen borstvoeding geven heb 3 jaar geleden een borstverkelining gehad en kan daardoor geen bortvoeding geven,
    met de reuma die ik heb en de medicijnen die ik weer na de bevalling ga gebruiken is bortvoeding ook niet vesrtandig

@Mega Babs:ja onze zoon vondt het supper dat hij de naam mocht verzinnen hij vindt het alleen veel te lang wachten tot aug

@Jessi86:ik las dat je een bindweefsel aandoening heb waardoor je gewrichten hypermobiel zijn mag ik vragen welke bindweefsel aandoening je heb
    ik heb ook een bindweefsel aandoening waardoor ik hyper mobile heb
    en jammer genoeg heb ik er reuma bij gekregen

@ Sweepy: fijn dat ze gegroeid zijn ,ik blijf voor je duimen dat ze goed blijven groeien en nog zo lang mogelijk in je buik blijven zitten en dat je twee gezonde baby op de wereld mag zetten

@ ppa: fijne vakantie gewenst geniet ervan

hier gaat het redelijk goed
    ja die vervelende reuma :evil: grr waarom moet nu alles gaan ontsteken
    medicijnen mag ik niet nemen ja paracetamol maar dat helpt niet echt
    ga nu een paar keer per dag een warm bad in om te ontspannen
    om zo de pijn wat te verlichten

ga wel een paar keer per dag met d ehond naar buiten om in beweging te blijven en alles soepel te houden kan niet ver en de honden kijke steeds om van kan je niet wat sneller

onze komkommer loopt wel op mijn tempo mee maar onze spike heeft zo iets van komop ik wil sneller

met de baby gaat het goed
    voel hem heel goed bewegen gistren heeft mijn man en zoon hem voelen schoppen mijn zoon loop[ nu tegen iedereen te vertellen dat hij zijn broertje heeft voelen schoppen
    hij vindt het zo luek dat hij het nergens andes meer over heeft

ga hij net naar school komt ie naar me toe zeg ie wel rustig doen he kleine
    en luisteren en niet de hlee tijd haar schoppen hoor want ze is geen voetbal :)

wens iedereen nog een hele fijne dag toe

groetjes wolliewobbel(maris)

Slimmer : Meisje
    Hanna : Meisje
    Marieke1983 : ?
    Desireek : Meisje
    Cjpt : Meisje
    Doosje 80 : Meisje
    Anna 1976 : Jongen
    Ginny : Jongen
    Mega Babs : ? We denken een jongen, bevestiging op 23/04
    Lieke1979:Meisje
    Jessi86: Meisje
    petrabr: ?
    noa307: ?
    tal: meisje
    Welpje 09: ?
    liz: meisje
    annie22: jongen
    mik: geheim
    Marina: geheim
    Nita82: jongen
    Jingi: jongen
    Verhip: geheim
    Elke: meisje
    Kanela: geheim
    Hoops: jongen
    ollekebolleke: ?
    Brusje:(
    Rianne80: jongen
    PPA: meisje
    Sweepy: Geheim en Geheim
    wolliewobbel :jongen

...............

15. Welpje 09

Welpje 09 Actief lid

22 dec 2008
    147
    0
    0
    Even snel een reactie, vandaag weer aan het werk gegaan. Korte week (pff 32 uur) dus even kijken hoe het gaat met de spanning op mijn buik. Nu heeft het weekje rust mij wel goed gedaan en geniet ik weer van de trapjes, schopjes en draaitjes in mijn buik. Vriendlief heeft de kamer geschilderd in het grasgroen, aan de andere wand komt behang met schaapjes en op de groene wand komen vlindertjes en een canvas doek met daarop de tekst 'slaap kindje slaap'. Ben nu al ontzettend benieuwd naar het resultaat maar al zo blij.

Mik, knap dat je aangeeft om minder te gaan werken. Ik wil deze week even aankijken hoe ik mij voel maar merk gewoon dat 40 uur werken mij teveel wordt, ondanks dat het een kantoorbaan is.

Annie, bellen hoor met je vk. Lekker je tuinstoel pakken en tijdschriftjes lezen en niets doen, hoe ontzettend lastig het ook is. Ik hoop dat het bij jou ook snel beter gaat.

Verder even niet de tijd om op iedereen te reageren, kom vanavond weer even terug!

16. Hanna: mijn zus heeft zich zelf en d`r man bij de kinderen vernoemd, maar op een leuke manier! Mijn zus heet danielle en haar man johan, hun eerste dochter heet Iris Joanne en de tweede een zoon heet Stan Daniel! Dus niet hun echte naam, maar wel een variant erop, vond het erg leuk bedacht! Wie weet een idee?!

Sweepy: oke ik dacht dat je zei dat er bijna zeker uitgehaald zouden worden rond eind mei, maar er word dus wel gekeken wat er beter is! Wel erg vervelend, maar jah moedernatuur doet toch haat eigenzin! Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel!

KLussen: jah daar zijn wij ook niet klaar mee! We hebben van de week tot 2 keer aan toe een loodgieter over de vloer gehad om een lekage op te lossen, tis gelukkig gelukt! De babykamer moet nog kaal gehaald worden en dan opnieuw geverfd en een nieuwe vloer, de wc moet nog gestucd worden de gang moet nog kaal gehaald en geschilderd, we kunnen nu geen box kwijt, dus de tv moet worden opgehangen en een nieuwe verwarming, en en en en te veel om verder te gaan!

Cjpt: jah irritatie aanvallen heb ik ook, is erg vervelend en met als gevolg dat ik een hel uur zit te huilen op de bank en vriendlief mij niet begrijpt en me gewoon negeerd, heel vervelend! bah stomme hormonen!

Annie: dat zijn er wel erg veel, ik zou even de vk bellen, als je te veel en te vaak harde buiken heb kan het de bevalling starten, dus kijk wel even uit! En doe het rustiger aan!

Jingi: misschien moet je dan gewoon niet voorover gaan hangen?!!? :D zitten en dan je voeten afdrogen enz!

Wolliewobbel: dan is het wel fijn dat je gewoon na de bevalling weer met je medicatie kan beginnen! Heb je in de zomer niet extra veel last van je reuma, door de warmte of is dat juist beter?? Wel erg vervelend allemaal, dikke knuffel en rustig aan he! Dus jullie hebben een tekel en ? (jack russel?)
    ik nou ja wij hebben een kruissing boxer-duitse herder, met adhd en knettergek en oud dus eigenlijk een slechte combi, die adhd en oud dan he! Wel een leuke hond met eigen karakter! Ze hebben altijd wel iets grappigs, waardoor een baaldag weer een beetje leuk word!

Hier, vandaag en gisteren is onze spruit weer erg rustig, de 3 dagen ervoor erg druk geweest en vooral `s ochtends bij het wakker worden en nu al sinds gister ochtend nog maar 3 keer gevoeld, zit me niet lekker, maar misschien is het een groeispurt en slaapt het veel, ik hoop het ten minste!
    Ik moet straks weer werken, heb er weinig zin in, maar we moeten de baas ook te vriend houden he!
    Kan ten minste wel ook een beetje van de zon genieten! Iedereen een fijne dag en geniet van onze wonders!

17. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0
    Nou hier nog een augustus mama ik ben 31 augustus uitgerekend en morgen heb ik mijn 20 weken echo en ben echt misselijk van de zenuwen voor degene die nog moeten voor de 20 weken echo succes.

18. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hey Corinne,

welkom hier. Jij bent volgens mij wel de hekkensluiter (maar ach dat weet je maar nooit he).

Heel veel plezier/succes met je 20wk echo. Heb je nog een beetje afleiding vandaag? Wachten duurt lang he.

19. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0
    Gelukkig moet ik werken vandaag en morgen want dan gaat de tijd misschien sneller maar ja ik ben blij als het over 36 uur is.

20. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    annie mooie foto meid!! doe maar rustig aan :) dikke knuf

sweepy leuke lamp :D

cjpt ja ik heb dat wel maar heb dan blijkbaar ook hartproblemen... ik zou zeggen laat het eens nazien
    en doe rustig aan :)

morgenzon gefeleciteerd met jullie zoontje in spe :D

zonnetje veel shopplezier :) niels zijn uren zijn ook netjes he :D

wolliewobbel leuk dat je zoon er ook zo mee bezig is :D

corinne welkom !!

ik was gisteren tijdens filmavondje met men vriend in slaap gevallen... doe ik hier rond drie uur s'nachts mijn ogen open
    zitten hij en lyana leuk naast elkaar (lyana zat bij hem) nog steeds tv te kijken...
    dus ik schrik recht want lyana zou eigenlijk helemaal niet wakker "mogen" zijn...
    ja ze lag klaarwakker in haar bedje zegt vriendlief dan...

jaa daar was ik mooi mee... heeft me flink wat tijd gekost om haar terug te doen slapen... de ene nacht gaat dan mega goed
    en duurt lang... maar de nacht erna mocht ik het dus al bekopen :D pff :D

Deel Deze Pagina