Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Liz, fijn zo´n vriend haha! Maar je hebt dus wel lekker geslapen op de bank.. ;)

Nou ik heb de vk weer gesproken!! En harde buiken om het half uur was nog niet zorgelijk gelukkig. Zolang ze niet om de 5 minuten komen gaat het nog goed! Pfieuw!!
    En moet deze week nog thuis blijven en mag dan volgende week weer rustig aan gaan werken. :)
    Dus ben weer beetje gerustgesteld hoor! Ga nu weer lekker in de tuin liggen. Dat is wel weer een voordeel van thuis zitten! :)

2. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Dat mag je best vragen hoor. Ik heb het Ehlers Danlos Syndroom, type 3/hypermobiliteitstype. Heb jij ook EDS?

Wat vervelend dat je reuma erbij hebt gekregen. Lijkt me dat 1 aandoening per persoon wel genoeg moet zijn ;).
    Gaat het met jou ook beter nu je zwanger bent? In de pijnpoli hebben ze tegen me gezegd dat mensen met reumatische aandoeningen vaak minder pijn hebben tijdens de zwangerschap, en in mijn geval klopt het. Ik ben echt wat fitter dan gewoonlijk, en heb minder pijn. Ook heb ik de hele zwangerschap nog geen medicatie genomen. Hoewel dat soms wel zwaar is, affentoe kom ik om van de rugpijn.

@ sweepy
    Goed nieuws dus! Ik ben blij dat baby A goed gegroeid is!

@ corinne
    Welkom!

@ cjpt
    Heel herkenbaar, die irritatie. Affentoe ben ik zooo geirriteerd dat ik zin heb om iemand een klap te geven haha. Gewoonlijk ben ik niet zo'n agressief typje.

Wat een heerlijk weer. Het lijkt gewoon wel zomer. Nog 2 nachtjes slapen en dan krijgen we de sleutel van ons huis, dus ik ben lekker aan het inpakken.

3. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Goeiemiddag allemaal!

@ Annie, fijn dat je vk je even gerust heeft kunnen stellen! En nu genieten van de zon!

@ Liz, haha zaten ze gezellig film te kijken?? Wel schattig!

@ Corinne, welkom! Veel plezier morgen!

Gisteravond weer een heerlijk moment gehad: mijn vriend heeft voor het eerst ons kleine meisje voelen schoppen! Het was echt heel bijzonder want ze schopt nooit zo hard of vaak.
    Ik zei net tegen hem: ik hou van je, en je kleine meisje ook.
    Toen legde hij zijn hand op mijn buik en ineens BAM echt een rotschop gaf ze en daarna nog 4x. Haha ze wilde even laten weten dat ze het ermee eens was.
    Dus hij zat ineens met opengesperde ogen rechtop in bed; WAS DAT DE KLEINE NOU???? Ik: huh? Voelde jij dat?? Hij was helemaal trots en wilde alleen maar de hele avond en vanochtend mijn buik voelen. Steeds tegen mijn buik te praten; hé schop je vader nog eens!

Haha dat arme kind krijgt zo geen rust meer ;o)

4. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0
    hoi cjpt.

Wat enorm mooi zeg dat je vriend haar heeft voelen trappen , ik moet er helaas nog op wachten want ik voel nog niks.

5. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Goedemiddag meiden!

CJPT wat kunnen mannen dan ineens zo ontzettend trots zijn he! Zo mooi om te zien :D

Ik had nog even een vraagje: Binnenkort wil ik gaan zwemmen maar vroeg me af wat het
    meest geschikt is een badpak of een bikini en heeft iemand misschien tips waar ik deze kan kopen?

Fijne dag nog!

6. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Debzie, volgens mij maakt het niet veel uit bikini of badpak. Ik weet dat je bij de h&m positiebadpak kunt kopen. Ik heb vorige week nog gezwommen, pastte gelukkig nog 1 van mijn bikini's!

Cjpt, wat leuk dat je vriend jullie kleine meisje ook heeft gevoeld. Nou hier is het echt niet normaal hoor! Me kleine vent schopt en flink ook! Gister was mijn moeder hier even en die voelde hem ook. Soms vraag ik me af wat er allemaal gebeurd daarbinnen :)

7. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Annie, haha misschien istie alvast aan het oefenen voor voetbal ofzo ;o)

@ Corinne, toen ik 20 weken was voelde ik ook nog niet echt iets. Soms wel een kriebeltje waarvan ik twijfelde of het het was. Maar op het moment dat het dan duidelijk is dan gaat het echt ineens heel snel hoor!

@ Debzie, ik draag gewoon mijn normale bikini. Tja er steekt tussen het broekje en bovenstukje wat meer buik uit dan normaal maar verder past hij nog prima. Ik vind het ook gewoon heel erg leuk om met mijn buikje te kunnen pronken haha. En mijn borsten zijn normaal vrij klein dus nu is mijn bikini daar ook wat mooier opgevuld hihi.

8. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Hoi meiden!

Werken: ik moet zeggen dat 40 uur me ook zwaar begint te vallen nu. Merk echt goed dat zo'n kleintje toch veel energie van je pakt. Gelukkig heb ik nog veel vrije dagen staan dus ik pak soms een middag vrij.

Corinne, welkom en succes morgen met de echo!

Liz, haha niet zo slim van je vriend maar ergens toch ook wel schattig!

Annie, gelukkig dat het niet zorgelijk is en doe dus maar lekker rustig aan deze week!

Jessie: leuk over 2 dagen al de sleutel en dan lekker aan de slag! Ik krijg hem over 29 dagen!

Cjpt: aaaaaah wat lief van je vriend!

Wij hadden vanmiddag de 20 weken echo en ons mannetje is helemaal gezond! Alles lag netjes op schema qua groei en geen afwijkingen te zien! Helemaal blij nu dus!

Hij lag wel lekker dwars in een stuit en dat is dus meteen een verklaring waarom ik zo vaak pijn heb bij mijn ribben.

De vader was er dus bij en hij was toch wel onder de indruk van de echo. Had hij nog nooit gezien en hij vroeg ook best veel aan de echoscopiste. Daarna wilde die steeds de foto's zien en moest ik hem iedere keer uitleggen wat er nou precies opstond :) .
    Vanavond gaan we met zijn ouders om de tafel zitten en dan moest ik ook alle foto's meenemen. Goh, zou hij dan nu toch echt bij gaan draaien?

9. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Nita wat fijn dat je echo goed was en wat is het fijn voor je dat hij er wel bij was en dat hij interesse toont!

10. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    zo lang geleden dat ik hier wat heb geschreven..heb wel af en toe meegelezen maar kan het niet bijhouden hoor.

zag een leuke lijst met wie er een zoon of dochter krijgen...volgens mij staan de jongens achter dus bij deze mag je mij erbij zetten voor een zoon...

lees heel veel goede 20 weken echo's. fijn zeg toch weer een geruststelling.

11. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zoontje Bos!

Kleintje schopte net zo hard dat ik hem gewoon zag bewegen :confused: . En weer net aan de onderkant van mijn ribben he! (*auw*)

Ik heb trouwens zo'n lieve echofoto met 2 voetjes erop :D

12. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey meiden
    heb me gister voor 50% ziekgemeld, en dat ik nog 16uur wil werken op de groep waar ik nu werk, omdat het lichamelijk erg zwaar wordt
    nu heb ik vanmiddag mijn baas aan de lijn gehad, en was het er wel mee eens dat ik me had ziekgemeld, alleen zei ze dat ze nog wel ging kijken of ik misschien op een begleidende groep kan werken of op het activiteitencentrum(werk met verstandelijk gehandicpaten)
    op zich is dat natuurlijk wel normaal, want volgens mij is zij ook verplicht om dan wat anders voor mij te zoeken.
    maar mocht ze nu iets vinden, dan moet ik wel weer voor 32 uur aan de slag.
    nou kan ik dat natuurlijk gewoon proberen, omdat dat heel anders is, dan op de groep waar ik nu werk, daar is et lichamelijk gewoon heel zwaar.
    dus ben benieuwd of ze iets kan vinden.
    wat mij eigenlijk nog meer dwars zit is, dat ik vanmiddag ook ben gebeld door de teamleidster die het rooster maakt, en dan merk je ineens dat iedereen helemaal niet zo flexibel is als dat ze zeggen.
    ze deed namelijk erg moeilijk dat ik voor 2 weken aangepaste diensten ga draaien totdat mijn hoofd wat anders heeft gevonden.
    vondt het erg jammer zo reactie, dat had ik van haar niet verwacht.
    zo zie je maar weer......
    heb me er erg verdrietig om gevoeld, maar nu niet meer.
    ik heb nu zoiets van mijn kind en mijn gezondheid gaan voor, en niet de groep waar ik werk, mensen hebben toch altijd wat te zeuren, en tis nooit goed genoeg.
    ga proberen om het een beetje van me af te zetten.
    vanavond gaan mijn man en ik beginnen aan de cursus samen bevallen, ben benieuwd hoe dit is
    sorry meiden voor dit lange bericht, maar moest het echt even kwijt.
    liefs mik

13. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @Mik: vervelend dat ze zo moeilijk doet...hopenlijk kun je het een beetje van je af zetten en jij kan er toch ook niks aan doen dat het niet meer gaat. jij en je kleine zijn nu even belangrijker dan je werk dus probeer het je niet aan te trekken...

14. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    ik ga ook nog met mn baas praten, en dat gaat ook wat probleempjes opleveren, we zitten namelijk met onderbezetting waardoor het rooster niet goed gemaakt kan worden en ik veel diensten moet draaien. Veel draaien vind ik niet zo erg maar lang draaien wel, vandaag gewoon lekker om 12 uur naar huis gegaan, en dat wil ik besprken. Ik wil alleen maar diensten tot 12 uur. Ook omdat ik last begin te krijgen van mijn bekken en niet lang wil en kan staan.
    En gaat ze niet acoord dan ga ik zo in de ziektewet:)
    Ik en mn gezinnetje staat toch op plaats nummer een.

15. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    vind ik ook hoor brusje...(wat voor werk doen jullie eigenlijk allemaal?)

16. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    @bos bedankt voor je opbeurende woorden :)
    probeer het ook van me af te zetten.
    snap het alleen niet zo goed waarom mensen zo moeilijk doen....
    wat betreft wat voor werk ik doe, ik werk als begeleidster op een woongroep voor verstandelijk gehandicapten, en zijn daarbij ook lichamelijk beperkt.

17. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    ze doen gewoon moeilijk omdat ze graag willen dat je komt werken. waarschijnlijk staat vervanging voor jouw ook niet om de hoek te wachten in jouw sector....het is vast niet persoonlijk maar ze zitten vast omhoog met personeel.

18. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    @bos ja daar heb je gelijk in, het aanbod qua personeel is al niet hoog.
    dus laten we het er maar op houden dat dat de reden is.
    ga zo naar zwangerschapscursus, gaan meer van jullie nog een cursus doen???

19. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    ja ik ga de cursus bewust bevallen doen maar dat is pas wat later in de zwangerschap..geloof vanaf een week of 30 ofzo misschien iets eerder ligt eraan...

20. Welpje 09

Welpje 09 Actief lid

22 dec 2008
    147
    0
    0
    Ollekebolleke, zo nog een flinke verbouwing bij jullie, nog even genoeg te doen maar gelukkig allemaal klussen waar je het van ziet opknappen!

Corinne, welkom en veel succes morgen met je 20 wekenecho! Is het jullie eerste?

Annie, gelukkig dat je gerustgesteld bent en de vk je hebt opgedragen om deze week nog thuis te blijven.

Jessi, ik heb over 2 weken een afspraak voor een pretecho in Alkmaar. Bij jou was de geslachtsbepaling toch niet goed te zien? Mocht je toen voor een tweede keer? Heerlijk om te kunnen aftellen totdat je de sleutel hebt.

Cjpt, bijzonder hè voor de mannen om hun kindje vanaf de buitenkant te kunnen voelen.

Debzie, ik heb zo’n tankini maar vind het niet prettig. Dat ik aan het zwemmen was in die tankini was mijn buik ook nog niet ontzettend rond dus lubberde het een beetje. Misschien dat mijn buik er nog wat meer in moet groeien hoor. Gekocht bij een winkel waar zo ook positiekleding verkochten, moest er wel even om vragen want het hing niet in de winkel. Ook de Prenatal heeft een kleine keuze aan zwemkleding.

Nita, helemaal fijn dat de echo goed gegaan was. Leuk ook dat de vader betrokken was bij de echo en geïnteresseerd was. Succes vanavond met het gesprek. Gefeliciteerd ook met je nieuwe huisje, helemaal geweldig een nieuwe stek.

Mik, dat blijkt toch altijd wel hoor dat alles mogelijk is tot het moment dat het niet meer gaat, je het aangeeft en je opeens ‘moeilijk’ gevonden wordt. Wel fijn dat je baas het er mee eens was, tenslotte moet je aan haar verantwoording afleggen en de rest heeft toch wel een mening klaar. Goed dat je voor jezelf en voor je kindje kiest! Vertel je even hoe de cursus was?

Brusje, zet hem op! Het allerbelangrijkste is in volle ontwikkeling in jouw lijf en vergt veel energie.

Er zijn er meerdere van jullie samen zwanger met een (schoon)zus hè? Naast mij zijn ook mijn zus én schoonzus zwanger, 13 en 10 weken, alle drie van de eerste. Toch heel bijzonder dit.

Ik heb tijdens mijn 20 wekenecho (maar) 3 foto’s meegekregen van ons kindje. Onze buikslaper wilde niet draaien en daardoor hebben we alleen een foto van de ruggenwervel…. Maar nu voor 28 april een afspraak gemaakt voor een 3d/4d echo dus hopelijk wil onze kleine dan even mooi poseren! Reuze benieuwd hoe groot het dan is en of ik mij kan inhouden om het geslacht nog steeds niet te willen weten, haha!

Cursus, ik wil gaan zwemmen en heb mij tevens opgegeven bij Evean voor de cursus zwanger en fit. Daarnaast wil ik gaan zwemmen.

Deel Deze Pagina