@ Sarah, jeetje meis wat vervelend!! Snap dat je even verdrietig bent!! Gelukkig moet je snel weer op controle, probeer je niet te druk te maken!! Knuffel voor jou!! @ Miekiepluis, ik zou het voor de zekerheid even melden bij de vk als je op controle gaat. Maar zal wel goed gaan hoor, anders had je het wel gehoord!! Heb het UWV trouwens gesproken en een afspraak met de bedrijfsarts moet ik via mijn werk regelen. Dus heb meteen gebeld naar me werk en ze zouden me zo terug bellen!! Hoop dat ik snel terecht kan! Ik was trouwens ook tegelijk met mijn schoonzus zwanger, alleen heeft zij een miskraam gehad met 9 weken. Echt ***! Ik vond het wel fijn om met iemand zwanger te zijn.
hey meiden heb net de 20 weken achter de rug, en alles is helemaal goed met ons kindje! ben echt superblij. gister begonnen met de cursus samen bevallen, en was erg leuk en interessant. we hebben wat ontspanningsoefeningen gedaan, en wat anatomie over de zwangerschap. kortom wel erg nuttig. nou meiden geniet van het mooie weer.
@annie22 fijn he dat mensen zo ontzettend moeilijk doen maar goed aan jezelf denken en aan je kindje. als het bij mij over 2 weken niet gaat om 32u te werken, ben ik van plan om naar een arboarts te stappen, en dan moet die maar verder kijken. wel slim van je dat je het uwv hebt gebeld. ik hoop voor je dat het allemaal goed komt. en wa betreft de uren die je achter elkaar werkt, volgens mij heb je dan wel recht op 1 uur pauze tussendoor. zou het gewoon even navragen of zo liefs mik
Hey, ik ben ooit wel (helemaal in het begin) hier een poosje geweest, maar nu ik me zo onwijs zwanger voel sinds een paar weken, schrijf ik weer even mee Ik hoop dat ik het nu vol houd (ben zo'n fladder soms). Sarah, wat een rotnieuws!! Houd je taai! Oh, ik ben trouwens Gentle, 21 jaar jong, ik woon in Duitsland en ik ben vandaag 22 weken en 1 dag zwanger. Ik heb gisteren mijn 20 (nou ja, 22) weken echo gehad en alles was goed... Ik had niet gedacht dat ik dat nog zo spannend zou vinden, maar het was geweldig om ons kindje zo te zien. Het geslacht is trouwens voor iedereen een verrassing. We wilden het niet weten, en uiteindelijk heeft de Frauenarzt (VK) het ook niet kunnen zien. We denken trouwens dat het een meisje wordt Gewoon van gevoel uit. Ik was trouwens tegelijkertijd zwanger met een nichtje van mij. Die heeft helaas met 16 weken een miskraam/doodgeboren kindje gehad... Een vriendin loopt 2 weken na mij met haar zwangerschap, en zo lang alles goed gaat vind ik dat alleen maar heel leuk. Het nare van tegelijk lopen, is dat ik straks een baby'tje heb, en mijn nichtje dus niet Dat voelt wel heel dubbel.
Maak je maar niet te druk, bij de eerste had ik ook suiker, dat is achteraf pas vastgesteld, ik groeide veel, maar mijn zoon ook, hij was bij de geboorte 4165 gram, een flinke baby. Maar zo gezond als een vis. En over het hartje, maak je niet te veel zorgen, de verlos neemt liever voorzorgmaatregelen dan dat er achter af wordt gezegd waarom heb ik geen extra controlle(s) gehad. brusje
He meiden, ik heb de foto's van het kamertje in mijn album gezet. Ga straks uitgebreider reageren. even een knuffel voor ((((((((((((((((((((((((((((((Sarah)))))))))))))))))))))))))))))))))))
@ Daan, leuk zeg de kamer!!! Wat crea!!! @Mik, ja het is echt vervelend als mensen niet mee werken!! Heb nu geregeld dat ik dus nog niet naar de bedrijfsarts hoef maar heb dinsdag contact met mijn leidinggevende en dan kijken we even op ik de woensdag en vrijdag minder moet werken of niet. (weet nu al dat ik ga minderen) Yeaahhh ik denk dat ik de goede site heb gevonden voor de geboortekaartjes!!! http://www.trendygeboortekaartjes.nl/ge ... gen-meisje Vindt deze kaart erg leuk. De onderste met die sterren. En heb er nog 2 gevonden op deze site. Daar krijg ik een proefmodel van. Kan ik even kijken of het echt wat is. Vergeleken andere sites vallen deze prijzen reuze mee. Nou ga even naar mijn werk. Even bij de kindjes kijken.
Ik kan het wel goed vinden met mn schoonzus hoor. Het is meer dat mijn schoonouders ons constant zitten te vergelijken, en daar kan ik helemaal niet tegen. Voorbeeld: ik had een echo gehad en kwam met de foto's, zeggen ze: oja we hebben gister de foto's van .. gezien, ziet er hetzelfde uit. Dan wordt ik echt pissig, dit is ons eerste kindje en het is voor ons heel bijzonder. Voor mn schoonzus is het de tweede, en zij heeft tijdens de eerste zwangerschap ook exclusieve aandacht gehad. Dat willen wij ook. Nog een voorbeeld: we krijgen een meisje, en mn schoonzus ook (voor de 2e keer) en zegt mn schoonvader meteen: o net als .. Helemaal vervelend is dat we op DEZELFDE dag zijn uitgerekend. Een paar weken (of liever maanden ) ertussen had ik niet erg gevonden. Ik zou het leuk vinden als ik eens een keer niks over de zwangerschap van mn schoonzus zou horen, en het alleen maar over onze eigen zwangerschap zou gaan. Dat is tot op heden volgens mij nog niet voorgekomen. Maar met alle zwangerschapshormonen in mn lijf zal ik nog wel een keertje uitvallen tegen mn schoonouders. Ik irriteer me namelijk mateloos aan ze op zo'n moment, binnenkort zal ik het wel niet meer binnen kunnen houden haha
Haha, dat ligt zeker ook aan je hormonen!! Mijn schoonouders hebben blijkbaar meer gemeen met mijn zwager en schoonzusje, en mijn zwangerschap is steeds vergelijkingsmateriaal. Als ik de baby voor het eerst heb gevoeld, hadden zij dat nog lang niet zo vroeg (oftewel: dat kan niet). Het voelde ook niet zoals bij mij, de buik zag er anders uit en ze waren vast beter voorbereid (rijk en een beetje saai). Er wordt ook steeds gevraagd of we het financieel wel redden. Pff, ik ben blij dat we over de grens wonen en mijn ouders worden gelukkig voor de eerste keer opa en oma, dus niets te vergelijken. Gewoon een keer wat van zeggen hoor, want je blijft je er aan ergeren! :x @ Daan: hoe heb je die muurschildering precies gemaakt? Ik vind het heel mooi en wij moeten de komende weken nog met onze schildering bezig. Heb je het zelf uit de losse pols gemaakt, of met een projectie op de muur ofzo?
Liz: ach jah die mannen soms ook weten altijd wel een smoes te verzinnen, maar tis wel lief dat ze er zo samen zaten toch?? Cjpt: ik ben een beetje jaloers op jou, mijn vriendlief heeft van het weekend gevoeld nadat ik zij dat hij zijn hand op mijn buik moest leggen en daarna heeft hij niks meer gedaan of zo, beetje stom! Maar wel leuk dat jou meid zo tekeer gaat tegen d`r vader! T word nog wat straks als ze groter is, hahaha. Nita: verheug je niet te veel op iets, straks valt het zwaar tegen als hij in eens weer naar het nul punt omdraaid! Succes, en ik ben heel blij voor je dat alles goed is! Werken: mijn baas doet ook een beetje vreemd en houd alles eigenlijk een beetje af als ik er om vraag geeft hij altijd raar antwoord en nou krijg ik maandag wat meer te horen zegt hij! Maar dat heeft hij al eerder gezegd, maar ik weet niet zo goed of ik op iets positiefs of negatiefs moet hopen, nou zei ik dat gisteren tegen hem, zegt hij tja het kan 2 kanten op en ze kunnen allebei positief uitpakken! Dus ik zit een beetje in spanning en snap niet zo goed waarom hij zo doet! Wolliewobbel: Eten en drinken ow zo goed als alles is lekker, behalve satesaus, maar dat vond ik altijd al vies! Sarah: Jeetje zeg, wat rot! Heb je je 20 wkn echo al gehad?? Dan hadden ze het ook goed kunnen zien als er wel een hart afwijking is, dus opzich zou er niet heel veel mis zijn, oke een 20wkn echo is nooit gegarandeerd 100% waar, maar toch! Ik wens je je wel veel sterkte en succes! Dikke knuffel! Samen zwangeren: ik ben samen met mijn zus zwanger, nu loopt zij 10 weken voor op mij en zegt ze dat ik niks nieuws hoef te kopen want dan krijg ik het wel allemaal van haar, maar wat als haar wurm er nog niet uit is gegroeid en die van mij te vroeg komt, dan heb ik niks, wel lief, maar! OPzich is het wel leuk kunnen ze later samen spelen enzo. En een ex-augustus mama Sjalotjuh was ook tegelijk met ons zwanger maar heeft helaas een miskraam gehad, nu is zij een erg goeie vriendin en bind ik het ook wel eens lastig om alles met haar te bespreken, al lijkt ze er zelf geen moeite mee te hebben bij mij blijft het wel in mijn achterhoofd zitten dat zij eigenlijk net zover had kunnen zijn als mij! Dus een beetje dubbel, maar ik ben er niet minder blij om dat ik zelf zwanger ben! Verder heb ik gisteravond gewerkt en begin ik nu te twijfelen over hoelang ik het nog ga volhouden! Ik had halver wege de avond zo`n last van mijn rug, maar jah ik kan moeilijk mijn collega alle bewoners in bed laten leggen, dus door gegaan maar vandaag moet ik het nog bekopen met pijn in mijn rug! Ik hoop dat het niet veel erger wordt en dat ik deze maand zeker nog af kan maken kwa mijn werk rooster, maar ik ben bang van niet! Ik ga ff een boodschapje doen want we gaan lekker bbq en! Iedereen een fijne avond en voor wie het nodig heeft een dikke knuffel!
Hey meiden, Ik heb wel bijgelezen...eens kijken wat ik nog onthouden heb (hoezo last van zwangerschapsdementie) Sarah Jeetje meid kan me voorstellen dat je je rotgeschrokken bent. Hopelijk valt het mee...sterkte meid! Daan Zo mooi gemaakt zeg, die muurschilderingen! =D> 20 weken en geslacht Meiden met een goeie 20 wekenecho en ook die het geslacht weten...gefeliciteerd Meiden met klachten Laat je niet gek maken door je leidinggevende....jij en je kleintje zijn nu het belangrijkste en daar horen ze begrip voor te hebben. Als er onderling niks geregeld kan worden (of ze willen het niet) dan meldt jij je gewoon ziek...misschien eerst voor 50% maar als dat niet gaat of ze blijven moeilijk doen, dan volledige ziektewet. Ikzelf had de laatste dagen erg veel last van m'n bekken en van m'n rug. Ik zat af en toe echt te huilen van de pijn...echt niet leuk Nu heb ik sinds vandaag, de bekkenband van m'n vriendin geleend, en ik moet zeggen dat het al best goed helpt en ik zelfs kan lopen zonder pijn. Af en toe nog een steekje ofzo, maar over het algemeen gaat het best. Wel ga ik morgen bellen voor een afspraak bij de osteopaat...kijken of hij nog wat voor me kan doen. Verder denkt ons ventje dat mijn blaas een soort van springkussen is....moet soms echt 3x in een uur plassen hihi
hoi meiden alles goed hier wel hoor, ken het het nog niet geloven dat ik dan echt een dochter krijg hihi, vandaag lekker genoten van het mooie weer met de dochterje van em zus. beestje gevoerd in het bos en ach jullie kennen het wel. en nu gaan we lekker pannekoeken eten en dan moet ze weer naar huis. las iemand met zwangerschaps suiker. volgens mij komt dat wel meer voor en zijn de kindje inderdaad gezond wat er ook al gezegd was, maar je schrikt toch en ind als het hartje dan ook nog is overslaat. rustig aan he meid. @daan mooie muurschildering hoor wat zijn sommige toch creatief hihi. @brusje succes met de echo!!! wat betreft samen zwanger zijn, ik loop samen met met zus. zij is 7 weken later uitgerekend. en soms vindt ik dit niet echt leuk ze doet overal heel makkelijk over enzo. en dan ben ik wat aan het vertellen ow kan gerust en deed ik altijd met die andere 2 zwangerschappen. dan denk ik wel is mens hou je mond. ze weet dan allee aandacht op hoor te betrekken terwijl dit ons 1e kindje wordt wat te wereld gaat komen. en bij haar nummer 3 maarja heb me eigen voorgenomen me er niet zo veel aan te trekken daar heb ik er alleen maar meer mee. @ginny hier nog 1 hoor die denkt dat de blaas een spingkussen is hihi. maarja ben altijd weer blij als ik het weer voel hihi. nou meiden we gaan even pannekoeken bakken.
@Ollekebolleke, het is hier ook nog maar 1x gelukt hoor. Gisteravond bijvoorbeeld lag mevrouw me weer flink te schoppen maar op het moment dat mijn vriend wilde voelen hield ze spontaan op. Toen hij zijn hand weghaalde ging ze vrolijk verder ;o) Ach wij hebben zo onze buien tijdens de zwangerschap vd hormonen, misschien krijgen onze beebjes wel iets daarvan mee. Ook lekker tegendraads haha. Vanochtend weer door de vk apk heengekomen. De stagiair was helemaal verbaasd dat mijn bm al zo hoog lag. Ging gelijk nakijken of ik echt wel 22 weken ben. Toen moest de vk een beetje lachen. Ik ben maar 1.59 m en heb ook nog eens een kort bovenlichaam dus weinig ruimte voor de beeb. Vandaar dat die bm hoger ligt dan normaal is bij 22 weken. Wel grappig, krijg er nog complexen van! Vorige keer noemde ze me een "compact vrouwtje" en nu kreeg ik in mijn dossier de opmerking "korte buik" mee. Nog even de stad in geweest en de prenatal leeggekocht (met geld dat ik niet heb, oeps) dus nu is het gehakt eten tot de volgende salarisstorting haha. Maar ach, we leven maar 1x!
vandaag gecheckt bij de verloskundige en alles was prima in orde. Op mn werk gata ook alles goed gelukkig. Ik ga in juni nog 2 weken op vakantie dus ik hoef nog maar 11 weken te werken. Tjeempie wat gaat de tijd toch snel. 22 april beginnen de mamamazzeldagen bij prenatal, dan gaan we alle lakentjes enzo kopen
@petrap ow beginnen die 22 april dan ga ik wel even heen, wordt alleen wel een stukje rijden wat bij ons in de woonplaats is hij weg helaas. maar je hebt dus lekker 2 weekies vrij in juni en dus nog maar elf weken werken gaat snel danhe. ik ben vandaga ook alweer 21 weken wist nog wel dat ik de test deed hihi
@Noa, ik weet ook nog precies de dag dat ik de test deed! Gaat idd erg snel!! @cjpt en petra, goed dat jullie weer door de keuring zijn hihi.. @Jessi, snap dat het irritant is als je altijd wordt vergeleken met je schoonzus!! Nou gewoon een keer iets zeggen en dan is het vast klaar.. Bij mij gaat het vandaag weer iets beter Yeahhh!! Heb net een mailtje gestuurd naar het echoburo voor een 3D echo over 3 weken. En me vriend weet het nog niet hihi!! Dan ben ik 25 weken dus wel leuk. Ik ben trouwens op 20 augustus uitgerekend maar op mijn 20-weken echoformulier staat 16 augustus. Zouden jullie de banner daar op aanpassen of niet???
Hoi meiden , Weer even lekker tijd om op mijn gemakje bij te lezen. Ollekebolleke, dat venoemen naar jezelf is inderdaad ook wel een leuk idee! Cjpt, leuk dat je vriend jullie meisje ook heeft voelen schoppen. Speciaal moment Nita, fijn dat je een goede 20 weken echo hebt gehad! Mik, balen zeg dat het nu zo rot loopt op je werk. Hopelijk komt er een oplossing waar je je goed bij voelt! Ik ga geen cursus doen..... Ben bang dat het erg medisch is, met enge voorbeelden en daar hou ik helemaal niet van. Wil geen achtergrondinfo liever Fijn dat je een goede echo hebt gehad!!! Welpje, ik ben samen met mijn schoonzus zwanger. Ik ben 2,5 verder... dus dat scheelt helemaal niet veel. Petrabr, fijn dat alles goed was met jullie kleine bij de echo! Stephanie, ook een goede echo, fijn hoor en gefeliciteerd met jullie dochter! Noa, leuk ook een meisje! En wat anderen al schreven 98 % is wel heeeeeel zeker hoor Leuk dat je nog eens mag voor een echo Tja shoppen kan soms wat lastig zijn... Steeds als ik iest ga kopen voor onze kleine meid ben ik bang dat ik een bekende tegen het lijf loop!! Mooi echofoto hoor! Annie, hahahaha, ik heb erg moeten lachen om je berichtje. Hier is mijn man sterk in de minderheid..... 2 poezen (meisjes) ik en onze dochter Die krijgt het nog zwaar!!! Brusje, veel plezier morgen bij de echo! Tal, gefeliciteerd met je 22 weken Ik vind 18 weken echt heel erg snel klinken hoor... Miekiepluis, wow al weer bijna 25 weken zwanger. Dat gaat echt al snel! Is het erkennen allemaal gelukt? Balen zeg van die koop op Marktplaats. Hopelijk komt het toch nog goed. Ik heb iets soortgelijks bij een internetwinkel (babysuperstore, afrader ) Had een wipstoel besteld en betaald op 8 maart en die was niet meer leverbaar. Maar mijn geld heb ik nog niet terug.... Toch 55 euro. Ik heb al 6 keer gebeld. Grrrrrrrrrrrrrrrr!! Morgen weer. Ik word steeds onvriendelijker Lang leve de hormonen, die komen nu wel van pas Wolliewobbel, matig zeg dat je nu meer last hebt van de reuma en inderdaad maar duimen dat de baby dit niet ook heeft. Over drinken wat niet goed valt, dat is bij mij verse sinaasappelsap. heel gezond.... maar toch maar even niet voor mij nu! Corinne, succes bij de echo straks! Daan, hoe lukt het met de muurschildering? Lijkt me erg moeilijk om dat te doen. Ik heb er nog even aan gedacht om het te gaan proberen. Wij maken een Elmer kamer, dus het was wel leuk geweest, maar nu doen we het toch maar met een paar leuek posters Succes met de schildering. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat! Intussen heb ik je foto's bekeken.Petje af hoor, het ziet er eg leuk uit! Annie, jammer dat het nog niet goed geregeld is op je werk. Hopelijk komt er snel een goede oplossing, want je hierover druk maken is ook niet goed voor jou en de baby. Jessie, was alles goed bij de gyn? Bos, mijn vorige zwangerschap was ik ook tegelijkertijd zwanger met een schoonzus, maar bij mij werd het helaas een MK. Toen ik hoorde dat nu een andere schoonzus ook zwanger was stond ik niet gelijk te springen, maar gelukkig gaat tot nu toe bij ons allebei alles goed en is het wel heel erg leuk! Sarah, jeetje zeg wat een verhaal.Ik snap heel goed dat je geschrokken bent en ik duim voor je dat bij de volgende controle alles helemaal in orde is! Gentle, fijn dat je een goede echo hebt gehad! Annie, leuke site met geboortekaartjes zeg. Ik heb zelf mijn ontwerp klaar en morgen komt de proefdruk als het goed is Ben erg blij met het resultaat Gisteren ben ik weer naar de Vk geweest en alles was weer goed. Bloeddruk opmeten ook weer overleefd Brrr, wat eng toch allemaal. Zegt die muts: Ja over 10 weken moet je nog een keer bloedprikken WAAROM ZEGT ZE DIT TEGEN IEMAND ZOALS IK!!!! Nu moet ik er steeds aan denken..... Pff, die mensen daar begrijpen me niet erg geloof ik!! Gelukkig was wel alles goed met de kleine Fijne avond allemaal! Groetjes, Hanna
ff snel reageren op Hanna. Als sinaasappelsap je te zuur is. Ik meng het altijd met appelsap. Stuk zachter en smaakt heerlijk