Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    @annie22
    mijn teamleidster heeft eerst zelf een afspraak met een verzuimconsulente, en van daaruit gaan ze kijken van hoe of wat.
    denk dat ik dan beter even kan wachten om nog meer gezeur te voorkomen, denk je ook niet?
    wordt er onderhand helemaal simpel van

2. zicht

zicht Niet meer actief

@ mik, je kunt volgens mij idd jezelf niet voor 50% ziekmelden. Dit gaat over het algemeen in overleg met je arboarts. Sterkte ermee.

Ik ga zelf volgende week weer rustig beginnen met werken. Ik begin met 2 halve dagen in de week. Daarna 3 halve dagen. En als alles goed goed naar 5 x halve dagen. Voor de operatie heb ik 40 uur in de week gewerkt. Ben nu precies 6 weken thuis geweest ivm herstellen. Vind het wel weer leuk om te beginnen. Maar ook wel heel gek om weer te gaan werken.
    Nog maar 2 maanden voor het officiele verlof. Wat gaat de tijd toch snel!

3. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Mik, je zult inderdaad even langs de arbo moeten voor het 50 % ziekmelden. Het kan wel zonder maar dan moet je werkgever het ermee eens zijn. Als die niet meewerkt ga je naar de arbo. En als die het wel ermee eens is dat heeft je werkgever mooi pecht en kan hij er niks tegen doen.

Ik zag net trouwens dat vanaf volgende week weer mama-mazzel-dagen zijn bij prenatal. Stom dat ik daar geen erg in heb gehouden, heb gister 150 euro uitgegeven haha. Van mijn kleding heb ik de kaartjes al afgeknipt en die andere dingen waren bij elkaar 30 euro ofzo. Dus ik ga maar niet de moeite nemen dat terug te brengen en dan volgende week weer te kopen. Gaat dan maar om een euro of 6. Nouja, er waren een paar dingen die ik er nog wilde kopen dus dan doe ik dat volgende week wel.

Ik heb hoofdpijn vandaag zeg! En ik wil geen paracetamol innemen maar als je de hele dag achter een beeldscherm zit met een bonkend hoofd... ben er helemaal misselijk van. Straks misschien toch maar even iets innemen.

Schopt jullie kleine trouwens op vaste tijdstippen of wisselt dat of gewoon heel de dag door? Ben ik even nieuwsgierig naar!

Oh en ik heb gisteren 2 buikbanden besteld bij www.buikbanden.com heeft iemand hier ervaring met hun? Ik kreeg de tip van een vriendin. Moet zeggen dat er inderdaad wel hele leuke tussen zaten. Ik heb een zwarte besteld met in witte letters: Augustus erop. En een witte met I love papa erop.

4. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Hoi meiden,
    Even een berichtje van mij. Ik heb al meer dan 3 weken problemen met laptop en netwerk verbinding thuis en kan dan alleen op internet op het werk. Jullie gaan dan veel te hard om bij te houden.
    Als alles weer werkt hoop ik weer in te haken.
    Alles gaat verder goed in buik!!!! Alleen weer ontzettend last van bekken. Heb dinsdag een afspraak met bedrijfsarts en hoop dat ik minder lange dagen hoef te maken. (zittend werk)

Tot gauw!!

Liefs

5. Korsou

Korsou Lid

28 dec 2008
    58
    13
    8
    Julianadorp
    Zo heb een keer de kans om vanaf mijn werk te reageren.
    @schijndelsvolk, jeetje niet te geloven zeg die reactie !!!! Je zou ze toch wat...
    Ik zit hier op Curacao voor mijn werk, mijn vriend en ik zijn allebei beroepsmilitair en we zijn hier in principe voor 3 jaar geplaatst. Als we de kans krijgen om langer te blijven zullen we dat zeker niet laten.
    We wonen midden op het eiland, in de wijk Grote Berg. Het is voor ons zo'n 20 minuten rijden naar het werk dus dat is goed te doen iedere dag. We hebben hier wel iets aangepaste werktijden. Ik begin 's ochtend om 0630 en werk dan tot 1500, dit betekend dus dat iedere dag de wekker om 0500 gaat. Daarom heb ik dus ook nooit zoveel tijd om te reageren, tegen de tijd dat ik thuis kom uit mijn werk en mezelf een keer achter de computer heb gehezen is het alweer bijna bedtijd, maar ik lees vanaf het begin wel trouw mee. Die zon wil ik ook weer niet al te vaak naar jullie toe sturen, anders heb ik niets meer ;) en ik moet natuurlijk wel mijn mooie kleurtje behouden...

6. tal

tal Actief lid

17 aug 2006
    446
    0
    0
    moeder
    denhelder
    Goedemiddag allemaal

daar was ik weer kom net terug van de tandarts
    en valt niet echt mee hahaha heb 4 gaatjes !!!!!!! :confused: :confused: :confused: :confused:
    van 2 wist ik het dus wel maar de andere 2 zijn dus vullingen die nu gaan loslaten kon ik dus weinig aan doen maar ja niet echt blij mee ;)

@schijndelsvolk jeetje dat is nog is wat ..
    ik zou ze ook gewoon even laten hoor en er even niet meer heen gaan ..

@jessi veel plezier met klussen

@natasja74 gefeliciteerd met je 24 weken

sorry ben weer veel vergeten ik weet het :oops:

Groetjes tal ;)

7. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Goeiemiddag dames,

Ik las over Annie haar harde buiken enz en zei toen al ik heb ze ook wel veel, meer dan dat ik logisch vind (bij opstaan en lopen al, de hele dag door...) heb het vandaag aan mijn gyn voorgelegd en mijn zorgen daarover (dat resulteerde in een emo bui van jewelste :( ) En ze zei dat ik me ziek moest melden op mijn werk tot tenminste de volgende afspraak met haar (4 weken) en ik moet je zeggen dat het wel fijn was om een bevestiging te krijgen van mijn gevoelens en zorgen. De harde buiken hebben niks aangericht (baarmoedermond gecheckt met echo), de baby komt er echt niet zomaar uit zei ze maar ik moet mezelf wel serieus nemen en dus rust nemen en thuis ook niet aan een voorjaarsschoonmaak beginnen (zou niet durven, ik strompel de hele dag rond :rolleyes: ) en ze denkt dat het dan vanzelf beter zal gaan, ik ben benieuwd, ben wel blij even van al het "moeten" af te zijn en mezelf geen aansteller te hoeven noemen in mijn hoofd...

Nu is het etenstijd, kant en klaar opgewarmd in de oven, lekker simpel!

8. Welpje 09

Welpje 09 Actief lid

22 dec 2008
    147
    0
    0
    Jessi, gefeliciteerd met de sleutel van jullie huis! Dat het straks maar een fijn en warm thuis mag worden voor jullie.

Sarah, in spanning dus voor de uitslag van het bloedonderzoek en nog onzekerheid over het hartje. Bah, duim voor je dat volgende week gewoon blijkt dat het kindje een groeispurt.

Schijndelsvolk, tjee wat een bemoeienis van je schoonouders. Belachelijk dat ze ‘zelfonderzoek’ hebben gedaan wat op niets is gebaseerd. Kan mij voorstellen dat je even klaar met ze bent.

Verhip, een hele fijne en mooie dag morgen!

Miekiepluis, leuk geschreven op je site! Gerustgesteld door je lief over je zorgen en de beren van de weggeveegd? Goed zo, klauter nu maar weer lekker op je roze wolk!

Cjpt, het kindje in mijn buik is ook van vaste tijdstippen dat ‘ie laat voelen dat het nog steeds een groot speelparadijs is daarbinnen. Meestal rond etenstijd voel ik het en als ik gtst kijk. Fijn hoor, maar deze week is ‘ie rustiger dan vorige week maar misschien kwam dat omdat ik last had van spanning op mijn buik.

Rianne, vervelend om te lezen dat je ook veel last hebt van harde buiken. Neem je rust, hoe lastig dat soms ook zal zijn voor nu is het het beste voor jou en het kindje.

9. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @cjpt, ik heb bij buikbanden.com 3 buikbanden besteld en ze bevallen prima hor!! Ze staan erg leuk.

Ik ben blij!!!! De babydump belde vandaag en ze komen 7 mei al!!! Woehoe!!!

10. Bloem1978

Bloem1978 Actief lid

17 dec 2008
    328
    0
    0
    Achterhook
    Jeetje wat gaat dat hier weer vlot, ik houd het echt niet bij. Ik lees mee, dames, en af en toe zal ik wat plaatsen, maar jullie gaan mij echt te vlot. Ik weet niet meer waar ik moet beginnen met reageren.

Voor Schijndelsvolk wil ik nog even kwijt dat veel mensen (en soms ook artsen) te vaak en te snel het labeltje autisme of ADHD aan een kind willen plakken. Een kind kan net iets langzamer zijn of verlegen zijn of wat dan ook. Ieder kind heeft zijn eigen ontwikkeling. Enne volgens mij vandaag nog in het nieuws dat kinderen al te vroeg moeten kunnen lezen schrijven en dat soort dingen. Je kunt het kind beter in zijn eigen tempo laten leren, dit voorkomt in ieder geval dyslecxie (schrijf ik dit goed?)op oudere leeftijd.
    Het is heel erg sneu voor je schoonouders dat ze dit denken. Ze zijn zelf niet goed op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Jayden lijkt me een volkomen gezond kereltje.
    Erg vervelend hoor die opmerking!

Nah, ik zal weer verder!

11. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    dyslexie, dus zonder de c

12. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    maar het is wel zo, daarom hebben mijn kinderen lekker nog ff een jaartje doorgekleuterd. met als gevolg dat mijn dochter eind 1ste jaar van de tweede kleuterklas al kon lezen. en na nog een jaartje kleuterklas een voorsprong had van ongeveer een jaar leeservaring, maar dat word dan wel weer gebalanced met het matig gewmiddelde rekenen, waar nu meer aandacht aan besteed kan worden omdat lezen zo enorm goed gaat (ze krijgt daarvoor weer aangepast werk voor wat meer met de pselling etc te maken heeft)

13. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    let niet op de foutjes, die zie ik wel, maar denken gaat soms sneller als typen en de letters zijn best wel dicht bij elkaar, hahahaha

14. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    jaja ze zijn wel snel met het stempelen van kinderen, pas daar heel erg goed voor op, ze hebben dat ook geprobeerd bij mijn dochter en de onderbouw juf is nog steeds zeker van haar zaak terwijl het zo'n beetje bewezen is dat het geen ADHD is maar gewoon een lekker pittig kind!!

15. Pluis: ff lekker huilen lost al een boel op, maar die beren moet je maar even naar een andere weg sturen en dan graag niet die van mij! Ik begrijp je wel ik zit er dus ook erg over in hoe het gaat als mijn contract niet verlengd wordt, dan kunnen wij ons huis niet meer betalen! Maar jah dat zijn weer zorgen voor later, toch??!! In ieder geval een dikke knuffel voor jou!!

Mik: ik denk dat je er goed aan doet om eens goed met je leidinggevende om tafel te gaan en er eens over te praten en duidelijkheid voor je zelf en haar te krijgen! Je moet luisteren naar je lichaam op dit moment en als je lijf niet meer wil, moet je dat ook niet doen. Je kan haar ook aangeven dat je als zei het er niet mee eens is gewoon helemaal ziek meld en dan hebben ze een groter probleem met bezetting lijkt mij! Dus neem voor je zelf even de tijd om er over na te denken en schrijf punten waar jij je niet lekker bij voelt op, zo kan je het haar waarschijnlijk ook duidelijker maken! Meid succes en laat je niet gek maken! Dikke knuffel!

Korsou: flauw hoor, er is toch wel genoeg zon voor ons allemaal?? We hebben de agelopen dagen trouwens wel genoeg ontvangen! Dank je wel he!!

Annie: geven die buikbanden nu eigenlijk ook nog steun of is het alleen voor het mooie??

Brusje: het is soms ook wel eens lastig als (zoals mijn schoonzus) je zeker weet dat je kind iets mankeerd en niemand naar je luisterd, mijn nichtje (is nu onder tussen 19 en moeder) heeft verschillende stoornissen en gedragsafwijkingen waar nooit naar is gekeken to 4 jaar terug omdat ze toen ineens volgens de leraren enz raar gedrag vertoonde, toen werd er wel geluisterd terwijl mijn schoonzus dus al met 1 jaar zij dat er iets niet klopte, dus soms is het erg verwarrend alle adviezen en oordelen, maar meestal klopt het moeder instinct echt wel!

Hier net een emo bui omdat vriendlief zei dat ik zeurde, mijn vraag daarop waar ik over zeurde tja dat wist ie zelf eigelijk ook niet gevolg ik huilen, had al een baaldag en dan zo`n stomme drol die zegt dat ik zeur!!! GGGRRRRR hij had wel spijt dat ie dat had gezegd ook wel weer lief! Ik kan soms alles niet meer overzien en dan wordt ik kriegel van alles en iedereen! Er moet nog veel te veel gebeuren! EN ow jah ik kan nog wel een uurtje doorgaan dus ik stop maar gewoon en ga ff knuffelen met vriendlief!

16. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Dag allemaal, even kort berichtje van mij. Gaat vandaag niet echt lekker. Was afgelopen week erg energiek, vanmorgen stond ik op alsof ik 2 marathons achter de rug had. Wel gaan werken, maar onwijs moe en last van buik. Mijn maag deed veel pijn en ik kreeg steeds meer last van zuur en oprispingen. Na de lunch werd het zo erg dat ik moest overgeven en ben toen naar huis gegaan. Daar werd het nog erger. Loop van boven en van onder leeg :( Voel me vreselijk en hoop dat het snel over is.

Hebben er meer dames het gevoel of het allemaal haast niet in de buik past? Bij mij voelt het allemaal zo strak, net alsof alles teveel wordt uitgerekt. Kan ook alleen nog maar kaarsrecht zitten, anders krijg ik pijn in mijn maag.

17. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    De buikbanden geven geen steun hoor, meer voor de sier!!

@Rianne, jeetje 4 weken ziek melden. Ik ga maandag weer werken maar denk dat ik het niet ga redden. het gaat sinds gister eindelijk beter. Was vandaag even in de stad lopen en voelde ze alweer komen. Nu gaat het wel weer. Nou rustig aan hoor!!

18. Farfallina

20 dec 2007
    86
    1
    0
    Recensent kinderboeken en stay-at-home mum
    Den Haag
    Lieve ladies,

Ben hier niet zo vaak te vinden geweest, omdat ik me steeds zorgen maakte over mijn zwangerschap (heb tweehoornige baarmoeder, kindje zit in rechterhelft die gelukkig wel wat groter is). Heel prettig wel om jullie positieve verhalen te lezen en die kwalen: toch ook wel fijn om te zien dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten!

Vandaag heb ik de 20 weken echo gehad: was bloednerveus, maar alles was goed! Kindje heeft nog genoeg ruimte en we krijgen overduidelijk een zoontje! We zijn superblij en opgelucht, laat nu het genieten maar beginnen...

Heb jullie verhalen niet allemaal kunnen lezen, maar zal nu zeker actiever mee gaan doen. Las wel rottige verhalen over vervelende werkgevers, alsof je die stress er nu bij kunt hebben! Ik heb het zelf wel goed getroffen geloof ik, want ik mag thuiswerken als ik me niet fit voel (ben juriste) en ze zijn allemaal heel begripvol en belangstellend op mijn werk. Ik zal het nu meer gaan waarderen!

Fijne avond iedereen en sorry dat dit een beetje veel over mezelf gaat. Zal vanaf nu goed meedoen hier, voel me eindelijk wat gerust gesteld.

Liefs!

19. Welpje 09

Welpje 09 Actief lid

22 dec 2008
    147
    0
    0
    Ja, ik kan het gevoel, helaas ook vorige week last van gehad. Ik heb toen 4 dagen thuis gezeten en bezoek gebracht aan de vk. Die zei dat er ook een virus heerste waardoor ik aan het spugen was. Ik omschreef het als een balon die opgeblazen werd maar niet harder meer kon.... Heel vervelend, neem je rust en hopelijk voel je snel weer beter.

20. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Had een stukje met reacties op iedereen en ineens weg
    Ga niet meer overnieuw beginnen.

Welkom voor de nieuwe mama's.
    En iedereen die kwaaltjes krijg, echt doe rustig aan en schaam je er niet voor om te zeggen thuis of op je werk dat het te veel wordt.
    Verhaal van Schijndelsvolk heb ik met open mond gelezen, jeetje zeg wat een schoonouders zijn dat, pffffff
    Jayden is volgens mij juist heel slim, lekker niet praten en zijn kunstjes laten zien bij die belachelijke mensen.

Vandaag bij Vk geweest en alles oke.
    Beeb zwom vlug weg toen ze hartje wilden luisteren hi hi, was een stagiare ook nog dus ze moest even zoeken.
    Baarmoeder zit bij mij ook al boven de navel maar met 1.84 is daar genoeg ruimte voor!

Deel Deze Pagina