@ Mik, ik duim voor je! Al is dat niet nodig want arbo-artsen zijn altijd erg makkelijk. Ik veel ervaring met ze (niet zo zeer als zieke maar aan de werkgeverkant) en ze staan toch bijna altijd wel aan de kant van de medewerker. Tenzij je zo iemand bent die elke maand een andere smoes verzint om nu weer thuis te kunnen blijven. Maarja, zwanger zijn verzin je niet haha. Als jij gewoon duidelijk bent in hoe je je voelt en dat je niet van plan bent meer te werken dan 50% dan zullen ze je dat echt niet verplichten. Vind het uberhaupt belachelijk dat je werkgever zo tegenwerkt! @ Annie, hahaha ging je je al afvragen of je zwangerschapsdementie echt uit de hand begint te lopen? Ik heb destijds óf dat bericht van Sweepy gemist óf mijn dementie is erger dan die van jou ;o) Ik ben nu door een PB-tje iig weer op de hoogte! Zo ik ga zo naar huis. Was heel de ochtend erg duizelig maar omdat ik heel de dag zit op mijn werk toch maar gegaan. Maar dit is echt niks zo. Heb nog 5 ADV uren staan die ik deze maand moet opmaken dus die neem ik vanmiddag even op.
@cjpt, bedankt voor je bemoedigde woorden, ik laat het het op het forum wel weten hoe het is gegaan. jij lekker uitrusten vandaag.
Hoi meiden, Hier even een kort berichtje van mij, en ook ego...sorry! Afgelopen vrijdag ben ik om 10.00 weer naar huis gegaan van mijn werk omdat ik niet meer kon zitten of lopen van de pijn in mijn liezen en schaambot ( CJPT, ik herken jouw verhaal zo!!). Ook de verloskundige gebeld en die zei dat dat echt je banden zijn, zeker omdat ik nu al in de 26e week zit. En dan gaat het allemaal weer groeien en zwaarder worden enzo. Dus nu ik echt alleen mijn klas en daarnaast doe ik niks... En dat is knap lastig als je gewend bent om een bezig bijtje te zijn! Thuis heb ik nergens last van, maar op school moet ik ook in een versnelling lager en dat is heus niet altijd te doen met 3 kleuters! Maar goed, nog maar 4 dagen werken ( morgen nog eigen klas en woensdag en donderdag voorbereiden voor het nieuwe jaar) en dan heb ik lekker tot 11 mei vrij! Nu al zin in! Vanavond zal ik weer even op iedereen reageren hoor! (Liz, succes met je dochter! Ziekenhuisopnamen klinkt altidj erg naar en zeker met uitdrogingsverschijnselen..Bah!) Liefs, pluis
Hoi meiden, @ Hanna, wij zijn een volledige nieuwbouw aan het zetten. Mijn ventje en ik hebben die wind en water dicht gekocht en moesten binnen in alles zelf doen. Gelukkig begint het nu op z"n einde te lopen en kunnen we normaal gezien eind mei begn juni verhuizen en de kinderkamer inrichten. @ Verhip, proficiat met jullie huwelijk en wat leuk zo'n verrassing. @ Liz, Wat erg dat je dochtertje in het ziekenhuis ligt. Sterkte ermee. @ nieuwelingen, proficiat en welkom. @ 3D echo, wij twijfelen ook nog of we dat gaan doen of niet. Bij ons is het 50 voor 20 min en 2 foto's. Vind ik eigenlijk best wel veel . @ sweepy, Leuk dat je goed nieuws krijgt. alles zal nu wel goed komen hoor. @ cjpt, denk dat bij ook de dementie erg is geworden, ofwel heb ik het bericht van sweepy gemits in verband met het geslacht, want ik weet ook niet wat het is. Duizeligheid heb ik soms ook last van, maar voorlopig valt het wel goed mee. Rust goed meid @ pluis, ik weet dat het soms lastig is om je rustig te houden, heb hier net hetzelfde probleem, maar we moeten aan onze kindjes denken he. Gelukkig heb je dan verlof en kan je goed uitrusten en wat genieten van je zwangerschap en hopelijk van het mooie weer. Hier gaat alles goed hoor. Baby beweegt heel goed en donderdag mag ik EINDELIJK op controle voor de 20w echo. Normaal weten we dan ook of het een jongen of meisje zal zijn. Als onze spruit wil meewerken teminste [-o< . Weet iemand raad tegen brandend maagzuur? Ik heb daar nu zo'n last van. Vooral s'avonds. Dat is echt heel vervelend Liefs Babs
ff snel ego: Heb geen zin moet straks werken en ben nog steeds moe. Ondanks het feit dat ik gisteren om half 10 naar bed ging en er om 10 over 11 uit kwam! zo laat uit bed komen zat nou niet echt in de planning aangezien de hond nu bijna met gekruisde pootjes zat te wachten tot ik d`r uit zou gaan laten. Maar opzich best redelijk geslapen alleen dus nog steeds moe en niet bij geslapen, nou morgen ga ik het nog een keertje proberen! Onze spruit vind het ook maar niks denk ik dat ik nu zoveel moet werken, het is de hele dag druk bezig om mij te pesten en te schoppen enz tot ik thuis kom en rustig ga zitten dan is de kleine ook weer rustig. Vind het opzich wel prettig dat de kleine zo actief is, geeft mij de zekerheid dat er niks mis is met onze spruit! Sorry voor mijn ego verhaaltje maar moet nu ook weer stoppen want ik moet nog even eten en dan weer werken! Bah ik had liever in de zon in de tuin gezeten!
Babs: Ph Regla, is een drankje wat je gewoon bij de drogist kan halen en helpt bij mij erg goed ne mag je ook gewoon nemen tijdens de zwangerschap! En als het te erg is even langs de huisarts, deze hebben ook recepten die goed helpen! Succes
@ Babs, bij mij helpt een glas melk, niet ijskoud, en een beetje wit brood zonder beleg altijd wel goed. En een Rennie voor het slapen gaan wil ook nog wel eens wonderen doen.
Wij hebben altijd optimel drink in huis. Dat helpt ook heel goed. Of iets anders met melkproducten, yoghurt of iets dergelijks helpt ook tegen maagzuur.
Hoi meiden, Zo het eerste werkdagje zit er weer op. Nu lekker thuis. We zijn vandaag 2 jaar getrouwd en mjn man is lekker aan het koken. Morgen gaan we ook nog eens uit eten. Gezellig hoor! Miekiepluis, rustig aan doen he. Goed dat je naar huis bent gegaan. Werk je nu nog full time? Sweepy, fijn zo'n positief berichtje van jouw kant. Leuk dat de babykamer wordt wat je ervan verwacht! Hier vooral 's nachts een hele drukke baby in mijn buik. Moeilijk om dan echt goed te slapen. Maar ik vind het helemaal best Ik geniet!! Groetjes, Hanna
@Hanna, gefeliciteerd met je trouwdag! Hier een verdrietige ik... We hebben 2 tamme ratjes , al 2,5 jaar en eentje was nu heel zielig. Me vriend is nu met hem naar de dierenarts en denk dat hij hem in laat slapen... Verder weer eens gewerkt vandaag. Voelde het erg aan mijn buik helaas. Dus morgenmiddag weer en denk dat ik dan woensdag weer thuis blijf, want voelde de harde buiken alweer.
@annie vervelend van je ratjes....altijd sneu als je een beestje verliest waar je aan gehecht ben/was.... wat zegt de verloskundige van die harde buiken? luister goed naar je lichaam want je moet nog ff door... @hanna: gefeliciteerd met je trouwdag...had je met je trouwdag 2 jaar terug ook van dit mooie weer? ga je speciaal met je mannetje uit eten morgen?
Degene die iets vroeg over maagzuur: Bij mij helpt een beker lauwe melk drinken, dat doet echt wonderen! In begin vond ik onwennige smaak, maar zodra ik dat heb gedronken kan ik gewoon weer slapen!
hanna1974 : ja hier is de baby ook vooral snachts actief! gefeliciteerd met je trouwdag! verder alles rustig hier, ik ben 6 uur gaan werken inplaats van 8 want ik redde het gewoon echt niet meer. ik heb zo,n ontzetend pijn bij een poosje staan of lang lopen , en als ik dan tog door ga krijg ik harde buiken. dus ik ga het nu echt rustiger aan doen! ik heb al rond gekeken voor een kamertje maar ik kan geen leuke vinden! hoe hebben jullie dat gedaan?
Ik ben gewoon alle sites af gaan struinen, dus alle grote en kleine babywinkels en dan alle plaatjes kijken. Als ik er 1 zag die ik wel leuk vond in mijn favorieten zetten en later nog eens kijken. Nu ben ik op die manier bezig met behang uitzoeken. Succes! Ik zou wel proberen er een beetje vaart achter te gaan zetten als ik jou was want soms zijn de levertijden best flink. Gewoon lekker een hele dag of een paar avondjes voor uit trekken samen!
dat word een weekend alle winkels afstruinen dan haha....sommige kamertjes zitten inderdaad een week of 10 levertijd op....wij hadden gelukkig vrij snel een kamertje gevonden....
@Bos, ik mocht vanaf weer rustig aan werken. Want met harde buiken moet je echt rust houden. En had nu de laatste dagen echt minder last, maar nu begint het gewoon weer nu ik werk. Dus weet het ook niet pfff... als ik nu al met verlof moet is wel erg vroeg.. En Jeeeej me vriend komt net thuis met me ratje! Hij heeft 2 spuitjes gehad dus niet ingeslapen! Pfieuw!
Hoi allemaal, Sweepy goed zeg dat je goed nieuws hebt gehad. Eerlijk gezegd had ik dat gevoel vorige week al (dat die gyn het erg interessant vond en misschien wel onnodige dingen voorstelt). Gelukkig dat je die 2e mening hebt gedaan! CJT en Miekie: ik herken jullie verhaal ook. Ik heb de laatste weken of last van mijn rug of van mijn banden. Ik weet dat ik rustiger aan moet doen maar ik vind het gewoon heel moeilijk om rustiger aan te doen. Ik leef met jullie mee: dikke knuffel uit het zuiden van het land!!! maagzuur: volgens vk is rennie het beste medicijn bij zwangerschap. Mij helpt het echt goed. Een halve is vaak al genoeg maar volgens vk hoef ik er echt niet zuinig mee te doen omdat het geen kwaad kan... Liz: erg van je dochtertje. Ik hoop dat ze snel uit het ziekenhuis mag. Verder alles goed hier: vandaag kinderwagen gekregen en opgezet! Leuk!!! En een heerlijk relax weekend in het zonnige Zeeland gehad.
hey meiden vandaag gepsrek gehad met de arboarts, en was goed te doen. ik moest van haar contact opnemen met mijn leidinggevende, en met haar moet ik gaan kijken, of ik wat meer administratief werk kan gaan doen. en misschien het rooster aanpassen, dat ik erbij sta in plaats van helemaal in de zorg. al met al wel positief. hoop dat het gesprek met mijn leidinggevende ook goed gaat. fijne avond nog meiden