Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    goeiemoggel,

hier vandaag de 26 weken bereikt. Tjonge wat gaat dat nu snel zeg. Maar wel lekker.
    Heb eigenlijk niet zoveel nieuws te melden. zometeen ga ik even naar de markt, want ik MOET en ZAL die scampi's (of langoestines of andere schelpdieren :p ) hebben waar ik al 2 weken over aan het zeuren ben tegen mijn man. Als het vanavond nog mooi is ga ik die even roosteren op de bbq of anders lekker binnen op de grilplaat.

Daarna gaan we naar de verjaardag van het zoontje van vrienden van ons die 2 is geworden. Hoop dat het weer het goed houdt en we lekker buiten kunnen zitten.

Wens iedereen een fijne zaterdag toe.

toedels *zwaait*

2. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Lieke, daar heb ik hem dus ook gezien!! En dat is maar een klein stukje bij ons vandaan dus... Maar daar is ook gewoon 25% korting net als bij de prenatal he. Het enige wat ik erbij zou moeten van accesoires is het meerijdplankje en de voetenzak.

Iemand nog een idee of de maxi cosi cabrio er ook op kan?

3. ppa

ppa Bekend lid

24 nov 2005
    867
    0
    0
    Kanela, Wat een ellende denk je dat je met het niertje al genoeg zorgen hebt krijg je dit erbij... Sterkte...

Monique, jammer van je baan, maar fijn dat je scriptie al voldoende is (tja een docent...)

Megababs, gelukkig dat je nog niet aan het shoppen was geslagen...

Daan, klinkt heerlijk...eet smakelijk voor straks

Ollekebolleke, weet bijna zeker dat dit niet mag in een contract

Kim, gefeliciteerd met je leuke aankopen, lief hè zo klein

Gister bij de gyn. en op de echo was alles goed helemaal gemiddels en goede doorstroming van de navelstreng, is met mijn antifosfolipidesyndroon erg belangrijk.
    Omdat er bij mij antistoffen waren gevonden, is mijn man 13 maart ook geprikt, maar die uitslagen waren er steeds niet. Dus ik op wag naar huis, wordt ik gebeld dat de uitslagen binnen zijn en of ik meteen weer terug kan komen voor verder onderzoek. Nu blijkt dat het een afwijking aan de rode bloedlichaampjes betreft en dat dit zuurstoftekort in het bloed van de baby kan opleveren. Dus weer geprikt, over 10 dagen de uitslag. Mocht het zuurstofgehalte afnemen dan gaan ze haar in het ergste geval halen.

Maar ja na alle ellende die we al hebben doorstaan zal dit toch wel een keer goedgaan??

4. Marty

Marty Actief lid

28 sep 2008
    169
    0
    0
    Friesland
    Wij hebben een zwart met oranje Bugaboo gekocht (of eigenlijk gekregen van mijn ouders) en die hebben we bij de babydump weg.
    In april is er een aktie dat wanneer je een bugaboo koopt je er een gratis fleece kap en dekje bij krijgt. De kleur kun je echter helaas niet zelf kiezen, dus dat is nog een verrassing!!
    We hebben daar ook de babykamer besteld en alles wordt tegelijkertijd bezorgd op 3 juni.
    Hebben we dus nog mooi even de tijd om de kamer in orde te maken!

5. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Als het goed is passen alle maxi cosi's erop. Je moet alleen 2 opzetstukjes er los bijkopen (40 euro). Die klik je op het onderstel en dan zo de maxicosi erop. Heel simpel.

Levertijd weet ik niet. Wij hebben hem een paar weken geleden besteld bij Baby-Dump maar laten hem gelijk met de kamer leveren. Dus duurt het 10 weken maarja, dat komt door de levertijd van de kamer.

Qua prijs, ook geen idee eigenlijk. Wist toen nog niet van de Mama mazzel dagen / bugaboo dus we hebben hem gewoon bij Baby-Dump besteld (incl asseccoires) en heb nu geen zin meer om dat weer af te bestellen en bij Prenatal te halen. We zijn met alles al zo duur uit dat het nu ook niet meer uitmaakt.

Ik heb hem overigens ook niet alleen gekocht omdat ik hem mooi vind ofzo maar ook heel erg omdat ik erg klein ben en een slechte rug heb. En dus was dit samen met 1 andere (maar die vonden we niet mooi en was maar een klein beetje goedkoper) de beste optie omdat het de laagste en lichtste wagen is. Had dus ook niet zo heel veel keus haha. Maar hij's natuurlijk ook wel super mooi!

Wat een weertje weer vandaag meiden!

6. hoops

hoops Actief lid

30 nov 2008
    110
    0
    0
    Grappig dat veel mensen nu ook met de kinderwagen bezig zijn. Wij hebben ook al met van alles rondgereden en gekeken hoe makkelijk het in en uit elkaar gaat. Best lastig om te kiezen en duuuuur!!
    Hebben jullie trouwens een tip voor het 'eerste pakje'? Ik weet eigenlijk niet zo goed aan welke eisen dat moet voldoen. Het is natuurlijk dan augustus, maar hoe warm moet zo'n pakje zijn? moet het echt een broekje en een truitje ofzo zijn? of gewoon zo'n speelpakje aan een stuk? En met lange of korte mouwen? Weet iemand wat handig is? Ik vind het best nog lastig. we hebben wel al veel gekregen, maar ja, de maat weet je natuurlijk ook niet... Ik verwacht wel een 'bolle' omdat ik zelf ook niet al te mager ben en als baby ook een flinke was.

7. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    kim3 jeetje dan heb je een goede zaak gedaan!! voor 50 euro wil ik ook wel zo'n zak hehe :D

daan mmmmmmmmmmmmm scampi's :D lekker zeg :)

ppa pff het houdt ook nooit op he! ik duim voor je :) dikke knuf

ik ga vandaag net over de grens een beetje 'shoppen" :D babyvoeding enzo halen in Putte :)
    nog even genieten van het goede weer...
    ben gisteren nog terug naar de avondmarkt geweest... men moeder was iets vergeten :D
    heb dus opnieuw geshopt :D twee kleedjes erbij haha :D

8. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Hoops, het eerste pakje hebben wij gewoon rompertje, lange broek, shirt met lange mouw en een mutsje. Het is wel augustus maar je baby heeft 9 maanden in een lichaam gezeten van 37 graden dus die heeft het koud als ie er uit komt!!!

@ppa, het komt wel goed hoor!! Ze houden haar goed in de gaten!

@ Daan, gefeliciteerd met je 26 weken!!

Jullie raden nooit wat ik vanmiddag ga doen...???? Naar de prenatal!!!

9. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ hoops dat vragen wij ons inderdaad ook af. Ik heb wel veel kleertjes al maar zit nog te twijfelen wat ik het leukst / meest geschikt vind als 1e pakje. Klinkt truttig maar vind dat toch wel een dign zeg maar. Haar allereerste kleertjes ooit.

10. hoops

hoops Actief lid

30 nov 2008
    110
    0
    0
    Ja cjpt, precies. Ik had er niet eens zo erg bij stilgestaan, tot je van alles leest over 'het eerste pakje'. Maar ik ben ook wel bang dat ik dan iets heel leuks uitzoek en dat het dan toch te groot of te klein is ofzo. Haha waar je je allemaal geen zorgen over kunt maken...

11. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Bedankt voor de reacties op de Bugaboo vraag!! Nu nog vriendlief zien om te praten...

Je moet sowieso een aantal pakjes als 'eerste pakje' klaar hebben/bij je hebben in het ziekenhuis. Maat 50 en 56. Ik had volgens mij bijna alleen maar 56 bij me in het ziekenhuis (dacht dat we een grote baby kregen) en de verpleging daar heeft toen een pakje uitgekozen en gevraagd of we dat ok vonden. Het was een pakje uit éen stuk. Alleen was dit VEEL te groot!!! We hebben uiteindelijk nog kleertjes in maat 46 moeten bijhalen omdat Youri maar 49cm en 2910gr was hihi.
    Maar ik weet niet of het in elk ziekenhuis verschilt kwa eerste kleertjes. Zou gewoon zorgen dat je minstens 2 pakjes uitgezocht hebt en dan 1 maat 50 en 1 maat 56.

Is idd moeilijk wat je in augustus moet kiezen... Want baby moet toch in het begin warm aangekleed worden he? Dus denk iets met lange mouwen, dat sowieso. Maar verder.... :( geen idee!

Ppa, jeetje jullie hebben wel echt pech he... Hopelijk is het nu dan toch niks ernstigs en kan jullie meisje nog even veilig bij mama in de buik blijven..

Kanela, jullie ook veel sterkte zeg. Dikke knuff!

Wij gaan zo shoppen (mijn ouders komen zo om op Youri te letten) en misschien even de kinderwagen bekijken zodat vriend er ook misschien verliefd op word?
    Mijn schoonzus zou onze oude wagen dan wel willen dus dat is ook geregeld hihi.

Sorry dat ik niet op iedereen reageer maar hou het echt gewoon niet bij :oops:
    Oja iedereen die gaat shoppen, veel plezier!

12. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Oh en wat ik qua kleertjes ook lastig vind is dat er best grote verschillen zitten in de maten. Ik was laatst even aan het inventariseren en merkte toen dat het ene maatje 56 veel groter dan het andere maatje 56 is! Op zich logisch, is bij volwassenen ook maar baalde er wel van.

Weet iemand trouwens of de lengte enzo van je baby "erfelijk" is. Ik ben zelf bijv 1.58 m en mijn vriend iets van 1.70 m. Ik was zelf bijv ook echt een kleine baby van 48 cm. Is het dan logisch dat ons kindje ook klein zal zijn of zegt dat niks en moet ik ook rekening houden met maat 56 bijvoorbeeld?

13. Marieke: een collega van mij heeft bij de arbo-dienst gewerkt en dat is een punt wat in een contract gezet mag worden, zodat de werkgever gedekt is tegen eventuele ernstig complicaties. Dus als dat in mijn contract komt te staan heb ik toch geen poot om op te staan en is dat hun goed recht. Maar ik ga er gewoon vanuit dat er niks ergs gaat gebeuren.

Mama van Youri: er kan geen maxi-cosi gewoon op, maar er zijn wel adapters voor te krijgen en dan kan het wel!

ppa: jeetje zeg dat is ook schrikken zeg! hopen dat het dan nog maar lang goed gaat en dat het zuurstofgehalte goed blijft! Ik duim voor jullie en stuur een dikke knuffel!!

Cjpt: een lage wagen is met een rugprobleem toch ook niet heel handig of zie ik dat verkeerd!

Hoops: kindjes die net geboren zij kunnen zelf slecht hun lichaamstemperatuur op pijl houden, dus ik denk dat pakje smet lange mouwen en pakjes met kort mouwtjes toch allebei wel handig zijn. Aan gezien je ze niet te warm en niet te koud moet kleden. Maar als je gewoon allebei in huis hebt, verteld de kraamhulp wel wat het beste is!

Shoppen: jah hoor heb ook besloten om vanmiddag even te gaan, we hebben het erg druk en morgen moet ik weer werken, dus tja vanmiddag tussen alle ander dingen door maar even!
    Verder weinig nieuws te melden.
    iedereen die ook gaat shoppen veel plezier en geniet van de zon!!

14. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Haai meiden,

Help, wat gaan jullie hard! Ik ga even reageren op onderwerp hoor!

Prenatal: SHOPPUUUUH! Ik ga niet, want ik heb alle grote spullen al, maar ik wens iedereen erg veel plezier! Leuk hoor!

Kleertjes: Ik heb een wit broekje met ee roze shirtje ( opdruk: meisje, dutch for girl) met lange mouwen in maat 56, en ook een shirtje met korte mouwen in maat 56... En ik kom om in de rompertjes maat 50/56 dus ik denk dat het wel goed komt.
    Weet niet wie het was, maar ik heb inderdaad ook zo'n pakket over genomen van een moeder in mijn klas. 20 euro en 10 shirtjes, 5 broekjes, een superschattig capuchonvestje van Esprit, 5 rompertjes en en aantal mutsjes. Perfect!

Werk: Ik vind het zo vervelend om te lezen dat sommige meiden zoveel problemen hebben op hun werk! Bah, en dat in deze tijd! Ik mag echt niet klagen, ik word echt goed in de gaten gehouden op mijn werk en vrijdag werd ik ook gemeld dat ik niet MOCHT komen.. Mijn kinderen waren al vrij mar de leerkrachten zijn er dan altijd wel...
    Kwou dat ik dat voor iedereen kon regelen....

Voor iedereen met vervelende berichten of iets stoms thuis ( schoonouders etc...)

((((((((((KNUFFEL))))))))))

Hier gaat het goed, ik ben echt een stapje langzamer aan het doen en soms vind ik het nog heel lastig om te merken dat ik iets niet meer kan.. Of kan, niet meer zo makkelijk kan.. Bukken, trap lopen, allemaal van die 'gewone'dingen waar je nu ineens bewust mee om moet gaan!
    Maar goed, lief en ik gaan maandag lekker een weekje weg, ik kom vrijdag weer thuis, dus ik ze bij deze meiden....RUSTIG AAN, GENIET VAN HET WEER!!

Tot vijdag!

Veel liefs, Pluis
    ( P.s. net op marktplaats een BabyBjorn 'gewonnen' voor 40 euro! Morgen halen! Die andere waar ik al wel geld voor had over gemaakt maar nog steeds niks ontvangen, melding van fraude voor gemaakt bij Marktplaats en die zitten er nu achteraan...Gedoe..)

15. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Eh...nog maar 97 dagen... JEMUG!!!

16. morgenzon

morgenzon Actief lid

14 okt 2008
    469
    87
    28
    ppa : wat ontzetend balen! hopelijk duurt het nog even voordat ze er last van gaat krijgen.

miekiepluis : jij schier al op met 26 weken!!

ik weet ook nog niet wat ik als eerste pakje klaar zal leggen...

17. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    hoi wij komen net terug van een shopdag, heb rompertjes gekocht speciaal voor een .......:)
    maar wel in een grotere maat, want anders groeit brusje er zo snel uit en ik heb al veel basisdingen in maat 50, dus wil niet te veel in maat 50 hebben, en ik vind het wel lastig dat alles nu voor de zomer is, ik ben meer op zoek naar winter dingen, want in augustus blijft het niet meer zo lang lekker weer. En idd wat er al gezegt wordt, in de buik is het 37 graden dus de baby heeft het koud. En hij /zij beweegt al niet zo veel, en dan moet je gewoon lekker warm zijn. Ik lig snachts ook lekker onder mijn warme dekbed:)

18. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Dag allemaal,

Zo, zie dat de meesten druk bezig zijn met de baby uitzet. Wij ook! Vanmorgen vroeg al naar de Prenatal Arena. Was bang dat half zwanger Amsterdam e.o. daar was, maar viel erg mee. We hebben de belangrijkste grote dingen gekocht (babykamer was gelukkig al besteld) zoals:
    - De Bugaboo Cameleon Grijs/zwart-zand en toebehoren: helemaal leuk!!
    - Box + speeldingen
    - Matras en hoeslakentjes (Aerosleep)
    - Maxicosi
    - Babybjorn wipper
    - Babybjorn drager
    en nog een heleboel andere dingen zoals een bikini, omdat we volgende maand op vakantie gaan :)

Daarna nog een nieuw bed voor onszelf aangeschaft (waren we al even mee bezig).

Erg blij dat we het meeste nu hebben!

Met mij gaat alles verder wel goed, alleen veel last van brandend maagzuur. Rennie heeft een goede klant aan mij. Energie is wisselend, ene dag gaat het super, andere ben ik doodop.

Wat betreft aankomen: denk nu zo'n 8 kilo, zal me weer eens wegen...

19. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Wij hebben ook de Bugaboo Cameleon gekocht!! Donkergrijs met zand!! En hebben hem meteen meegekregen dus staat hier nu al in elkaar :D :D :D
    Echt een aanrader, wat een fijn ding!!

20. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    Ik ben hier eigenlijk niet echt meer te vinden, heb het erg druk en merk aan mezelf dat ik soms meer met jullie bezig ben als met mezelf.
    vorige week heb ik jullie gemeld dat ik gecontroleerd was op suiker en dat het hartje onregelmatig was.
    Deze week heb ik van beide de uitslag gekregen en gelukkig was het allemaal weer helemaal goed!!!
    Ik ga lekker van me zwangerschap genieten en wens jullie allemaal heel veel succes me die van jullie!!

Deel Deze Pagina