Hahaha Candidus, Cola, Columbus??? Dat zouden inderdaad ook niet echt mijn 1e keuzes zijn! Het is ook zo´n groot iets! Je kind heet héél zijn/haar leven zo!
Da's inderdaad vaak ook lastig he? Dat je dan een naam ziet/hoort die op zich wel leuk is maar dat iemand in je omgeving al zo heet of het erop lijkt. Of dat je iemand kent met die naam die je stom vind. Nita, bedankt voor je suggesties, ik heb alleen eronder nog een aanvulling gegeven op het achternaam-probleem waardoor die namen ook weer niet helemal lekker 'bekken' in mijn ogen. MIsschien ben ik ook wel gewoon een zeikerd haha.
Je zit ook echt met een lastige achternaam Cjpt. Daar kan lang niet alles bij en je moet ook nog opletten dat het niet een compleet woord gaat vormen. Haha snap je het nog?
Ik vond Mara altijd een mooie naam... maarja... een paar jaar geleden realiseerde ik me ineens dat dat nu dus geen optie meer is haha.
@nita82, wat een k*t situatie, verveldend dat het zo moet lopen, hopelijk kun je er wat afstand van nemen, hoe moeilijk dat ook is. een dikke knuffel van mij. wat betreft namen, waren mijn man en ik er al heel snel uit. dus dat komt helemaal goed. voel sinds gisteren de kleine echt bijna de hele dag door schoppen, erg leuk en apart gevoel geniet er enorm van. nou meiden nog een fijne dag vandaag liefs mik
nita82: veel sterkte ermee! balen dat hij weer zo doet... maar je moet echt aan jezelf denken hoor! cjpt : ik had vanaf het begin al 1 naam die ik mooi vond , maar alleen een jongens naam dus ik hoopte echt dat het een jongen werd, en gelukig is dat ook zo!!!
Alweer 23 weken. Wij hebben het precies andersom. Een meisjes naam weten we al jaren. Maar voor een jongetje kunnen we geen leuke naam bedenken. En aangezien het een jongetje is zullen we toch nog even hard na moeten denken We hebben 1 leuke jongens naam. Maar zo heet de zoon van mijn vriends neef ook. Die zien we wel maar 1 keer per jaar. Zouden jullie dit dan doen of is dat toch te dichtbij??
@Petrabr, super kindjes van 26 juli!! @Marieke, jammer van de baan, wel fijn dat je scriptie nu al een voldoende heeft gekregen @Liz, hoe is het nu met je vriend, heeft je uitbarsting geholpen?? Lees nu wat verder en zie dat jij ook dingen vermoed?? @Megababs, hi hi wat een verhaal, ben je er al aan gewend dat je toch een meisjesmama gaat worden? @Morgenzon, hier is de weegschaal laatste weken gaan klimmen ja, zit nou op iets van 7/8 kilo @Liefie, ik neem aan dat jij wel rust heb genomen, anders ga je NU even liggen @Cjpt, ik zeg het heel makkelijk hoor, maar herken best veel, ik denk ook vaak eerst aan anderen en dan aan mezelf. En wij hebben ook nog steeds geen naam, komen idd heel veel tegen en kijken overal maar elke keer is het ook nog nee. Komt vanzelf ineens (hoop ik ) @Catje, ik vang in juni Sanne nog op en daarna is het voor mij verlof. @Noa, idd nog een keer vragen hoor. Ik ben ook alleen maar meiden gewend dus weet niet hoe het erbij een jongen uit ziet Bij meiden is het zoeken naar de 3 witte streepjes, ook wel de hamburger genoemd. Hebben ze bij Mirthe heel goed kunnen laten zien en volgens mij heb ik die nu dus ook weer voorbij zien komen @Ollekebolleke, ik dacht eigenlijk ook dat het niet zou mogen om zoiets in je contract op te nemen. Want stel dat het niet lekker gaat met je kindje of met jou waardoor je langer verlof nodig heb mag hij je dus ontslaan?? En vervelend dat je nog steeds zo last heb van je hormonen @Alle shoppers, gefeliciteerd met jullie aankopen, leuk om te lezen! Wij hebben echt gewoon alles nog dus kan lekker mee genieten van jullie geshop! @Ppa, da's toch weer even schrikken, is het zuurstofgehalte in beebs bloed makkelijk te bepalen?? @ 1e pakje, Mirthe is van eind juli 2007 en toen hebben we maar een paar dagen heet weer meegemaakt. Toen heeft ze wel in alleen een romper gelegen maar verder wel heel vaak in truitjes met lange mouwen of met een vestje erover. De eerste dagen echt alles met lange mouwen en super zachte kleding, dan kan je ze daar gelijk mee het bed in joppen en hoef je niet elke keer te stuntelen (wat je dan nog doet) met aan en uitkleden Die boxpakjes aan 1 stuk zien er super geweldig uit maar werkten bij Mirthe niet. Je kreeg ze moeilijk aan en vaak trok ze haar benen naar binnen en zat ze er ingewikkeld of met 2 benen in 1 broekspijp Hier 1 pakje in maat 50, wat dus nooit is gedragen. Gelukkig hadden we niet teveel van tevoren gekocht maar gewoon gekeken toen ze geboren was, was dus meteen shoppen in 56 en 62 ( Mirthe was 4095 gr en 52 cm) @Sarah1987, fijn dat alle uitslagen goed waren en ook voor jou een fijne zwangerschap! @Nita, fijn je weer te zien. Mag ik even zeggen wat een rot*piep* zeg. Niet te geloven gewoon. Echt meid kies nu voor jezelf en je beeb, je heb niets aan zo'n waardeloos iemand in je leven @Suzie83, als je ze echt maar 1 keer per jaar ziet dan zou ik er denk ik niet wakker van liggen als dit echt DE naam voor jullie is Hier gaat alles lekker. Voel beeb nu ook elke dag en 2 dagen geleden kwam hubs even knuffel halen 's morgens in bed en hadden we buik op buik contact. Ik voelde haar schoppen en ineens zegt hij volgens mij is het er iemand niet mee eens, voelde hij het ook, zo grappig
Hey meiden, Even kijken wat ik nog onthouden heb: Nita Pfff wat een ongelooflijke @#^&$@ is je ex toch ook zeg Heel knap van je dat je hem voor de keus hebt gesteld en wat een l*l dat hij niet ziet wat hij laat gaan. Heel veel sterkte meid en gelukkig heb je je ouders, familie en vrienden om je heen die je steunen. Gewicht Ik ben nu in totaal 8 kg bijgekomen, dus valt mee. Ik eet gewoon wat ik lekker vind en snoep soms ook best aardig Naam Ach hou op schei uit....om gek van te worden Meisjesnaam hebben we al 3 jaar, maar ja....we krijgen een knul haha Tot nu toe 2 namen die we leuk vinden, maar vriendlief is er nog niet over uit en komt ook niet met een andere suggestie. Gelukkig hebben we nog even de tijd! Maarre....mocht je nog een lijst willen doorspitten: Deze is voor jongens http://www.svb.nl/Images/kindernamen%20 ... mpleet.pdf En deze is voor meisjes http://www.svb.nl/Images/kindernamen%20 ... mpleet.pdf Kleertjes Hier staat ondertussen een mini-Prenatal boven Een paar pakjes in maat 50 en verder 56, 62 en ook al een paar in 68 en dan ook van alles en nog wat....van rompertjes tot jasjes. Ik denk dan ook dat ik cadeaubonnen ga vragen, als mensen straks vragen wat we willen hebben. Hebben jullie trouwens al een geboortekaartje uitgezocht? ============================================================================= Ik had trouwens al een week of 7 veel last van m'n rug en heupen (bekken) en de fysio hielp niks. Dus heb een afspraak gemaakt bij de osteopaat en wat denk je....ben zo goed als pijnvrij \/ Nog wel een beetje beurs gevoel, maar ik kan nu gewoon stukken lopen zonder pijn...heerlijk!!! Met ons ventje is alles goed....hij vindt het erg leuk om mijn blaas als trampoline te gebruiken
Eerste pakje: taj weet het nog niet, heb wel al vanalles maar wat precies het eerste gaat worden.....? Sarah: fijn om te horen dat er niks aan de hand is! Geniet ervan! Cjpt: oke, want ik heb de wagen zelf ook en ik vond hem best wel laag, maar zoals jij het zegt zit er natuurlijk ook wel wat in! Maar ik vind het ondanks de lage bak voor mij toch een mooie en handige wagen! Nita: jeetje meid, ben wel trots op je dat je nu echt voor je zelf en je spruit gaat! Blijf volhouden meid en praat desnoods met zijn ouders over zijn gedrag, wie weet helpt het! In ieder geval een hele dikke knuffel en als je iets kwijt moet, schrijf het dan hier van je af doe je er niemand kwaad mee en voor jou lucht het op! Nog maals dikke knuffel!! Liz: heb jij ook vermoedens van jou vriend dan??? Jij ook een dikke knuffel sherlock holmes!! Namen: er is hier op het forum ook een topic met de lachwekkendste en vreemde namen erg leuk om eens te kijken, dan weet je wel hoe je je kind niet moet noemen! Voelen: tja het is hier ook soms best wel druk, vooral als ik werk en de eerste 2 uur na mijn werk, maar ben er erg blij mee, zo heb ik inieder geval de zekerheid dat het nog steeds lekker groeit aangezien de schopjes en koprollen steeds duidelijker te voelen zijn! Shoppen: jahoor wij zijn gisteren ook even bij de prenetal in Hoorn geweest, was ik mijn boodschappenbriefje vergeten!! GGGRRRR stom natuurlijk, maar heb wel redelijk wat meegenomen. beddengoed, aankleedkussen + hoes, kruik + hoes, verschillende maten en lengtes en kleuren rompertjes, enz! Heb gisteravond maar even een lijstje gemaakt met wat ik allemaal al heb en nu nog kijken wat ik nog niet heb, maar veel is het niet meer denk ik! verder gaat het redelijk op mijn bekken en rug na, heb vandaag gewerkt, maar is slecht bevallen, erg veel last, dus misschien moet ik gaan na denken om te gaan minderen, wat denken jullie?? Was gisteren bij mij zus ( ze loopt 10 weken voor op mij) en ze had afgelopen week een controle echo gehad omdat ze wat dikker is, maar nu blijkt het kindje 3 weken achter te lopen in groei...... ze gaan haar nu beter in de gaten houden en kijken het aan, dus we hopen op gewoon doorgroeien en duimen daar ook heel hard voor. ik ga ff vriendlief aan het werk zetten, dus geniet van jullie zondag en tot de volgende keer!
Haha ja dan is het wel apart ja... hmmm, zou ook nog even verder denken als ik jullie was. Mijn vriend had op zijn lijstje de naam Jenneke staan. Die blijft ineens een beetje in mijn hoofd zitten. Wat vinden jullie? Edit, oh my god! Nu hebben mijn vriend en ik het erover, zeg ik dat Jenneke wel blijft hangen. Komtie ineens dat hij dat toch geen leuke naam meer vind! Hij heeft zijn zinnen op een naam gezet die ik echt VRESELIJK vind! Dat heb ik weken geleden al gezegd. Ik zie bij die naam echt een domme bimbo met grote tieten voor me. En nu istie beledigd haha. Die naam gaat hier straks nog een scheiding veroorzaken. Kaartje hebben we nog niet. Binnenkort even bij een drukker de boeken doorspitten. Daarmee hebben we weer het tegenovergestelde probleem als met naam, ik vind ZOVEEL kaartjes leuk! Wil zowiezo wel iets met beertjes ofzo. Lekker schattig en een tikkie ouderwets. Voor het gedichtje in de kaart hebben we een stukje gekozen uit de tekst van ´nu dat jij er bent´ van Trijntje Oosterhuis. Prachtig lied en heel geschikt om een paar regels van te gebruiken leek ons.
Cjt: wij hebben de bugaboo ook mn gekocht vanwege het praktische: licht en makkelijk in te klappen. Verder is hij erg wendbaar. Maar ik weet natuurlijk ook niet hoe in de praktijk het verschil is met andere wagens. En dat stukje over de naam: ik lig helemaal in een deuk, maar kan me voorstellen dat het voor jou minder is. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen. Nita: veel sterkte! Schoppen: ik merk nu dat ons meisje echt reageert op onze handen, vooral die van mijn vriend. Zooo leuk! Naam: meisjesnamen vonden we makkelijker en het wordt gelukkig een meisje. We hebben er een op het oog, maar dat is eerder ook al zo geweest en toen zijn we toch weer geswitched. Ginny: mini prenatal: lachen! Hier ook al veel gekregen en zelf 2 pakjes gekocht. Kan niet wachten tot het kamertje komt en ik alles erin kan hangen Rug: hier best veel last van met lopen, morgen maar eens met
Annie: Geniet van je 3 weken vakantie. Schijndelsvolk: fijn dat je man ze buiten heeft gezet en dat jij en je man er hetzelfde over denken. Maar het blijft belachelijk hoe ze zich er mee bemoeien. Een tip geven moet kunnen, maar dit slaat alles. Kanela: Wat een vervelend bericht zeg. Fijn dat de ene nier het nog wel goed doet. Hoe is het verloop verder wat betref het hersenvocht? Fijn dat je kindje lekker levendig is en dat je zo geniet van het trappen. En de punctie die ze willen doen, bedoel je een vruchtwaterpunctie ivm evt. afwijkingen? Ppa: Spannend zeg, wachten op die uitslag. Ik ga voor je duimen. Heeft je man zelf ook klachten of last van deze aandoening? Nita: Wat erg voor je dat je deze beslissing hebt moeten nemen, maar ik denk dat het je veel rust gaat geven over een tijdje. Geniet ondertussen van het kereltje in je buik, want dat is uiteraard wel heel bijzonder. Suzie: Als je het kindje 1 x per jaar ziet zou ik me daar niet druk om maken, ik snap je punt en zou er ook over nadenken. Maar als je het echt een mooie naam vind zou ik het gewoon doen. Ja ik zie nu de vraag over dezelfde achternamen, dan wordt het wel iets anders, maar is dat zo? Zo even gereageerd. Ik zal zo even het verhaal van mezelf neerzetten want we hebben wederom slecht nieuws gekregen, maar mijn man komt net met heerlijk eten aanlopen, tot zo.
ollekebolleke : wat balen dat het kindje van je zus achterloopt met groeien! Suzie83 : ja dan zou ik een andere naam kiezen , anders hebben ze de zelfde voor en achternaam. ik voel de baby ook steeds meer op mijn blaas....
Hier 2 foto's van onze eigen mini-Prenatal Het kledingrek hangt dus al helemaal propvol, dus ik moest een deel aan het tafeltje hangen. En het tafeltje staat vol met schoentjes, sokjes, slabbetjes, knuffels enz enz enz