Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @ginny grootgelijk hoor dat je zo lekker je mini winkel aan het opvullen bent, jullie hebben er inderdaad heel wat voor moeten doen. en wat een mooie buik!!!!! en gefeliciteerd met de 25 weken

2. Welpje 09

Welpje 09 Actief lid

22 dec 2008
    147
    0
    0
    Jullie gaan mij veel te hard om te kunnen reageren op iedereen, lees, leef en duim wel met jullie mee.

Kleertjes; wij hebben ook niet zo veel. Dit komt ook omdat wij nog niet willen weten of het een jongetje of een meisje is. Hebben een neutraal pakje in maat 50 en 56 en wel wat meer rompertjes. Als het kindje er is sturen we iemand op pad.

Namen; jongensnaam staat vast, eerste en tweede naam. Voor een meisje vinden we het moeilijk om een keuze te maken en hebben we nog geen naam waarvan we écht zeggen JA! díe wordt het.

Kamertje; is geschilderd en een wand wordt behangen. Het is patroon dus doe ik liever niet zelf maar samen met de behangexpert; mijn vader! Mijn tante is druk bezig met het bekleden van de wieg en als ik mijn moeder mag geloven wordt het prachtig. Reuze benieuwd! Het kamertje wordt de eerste week van juni bezorgd.

Sporten; heb vorige week meegedaan aan zwangerschapspilates. Heerlijk! Alle werveltjes weer op zijn plek en lekker gerekt en gestrekt. Begin mei start er een nieuwe groep. Was erg fijn om weer in beweging te zijn.

Geboortekaart; moet nog even boeken halen want op internet is het een grote doolhof en zie ik door de bomen het bos niet meer. Tekst voor op de kaart hebben we wel al.

Morgen gaan we voor een 3D/4D echo. Ik werd daarnet gebeld dat het apparatuur stuk is om een dvd-opname te maken. Als optie bieden ze aan om te komen, het is tenslotte al ingepland en dan mogen we volgende week nog een keer komen voor de opname. Of we dat wilde, haha daar hoefde ik niet over na te denken, JA! Er kunnen wel gewoon afdrukken gemaakt worden, dus hopelijk is het kindje nu fotogenieker dan tijdens de 20-weken echo.

Verder gaat alles zijn gangetje. Beetje een beurs gevoel op mijn buik maar zie geen blauwe plek. Ach en aan de vermoeidheid geef ik mij maar toe heeft even geduurd en klinkt makkelijk maar heeft ontzettend veel moeite gekost. Op tijd naar bed en ook met de activiteiten een flinke stap terug. Niet altijd gezellig en soms voel ik mij schuldig tegenover lief. Op het werk wil ik toch gaan praten over het minderen want ben voor mijn gevoel alleen maar aan het werk (40 uur) en daardoor te vermoeid voor andere dingen, toch ook besloten om er met 6 weken uit te gaan in plaats van 4. Nu ga ik lekker genieten van een lekker bad, heerlijk ontspannen.

3. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Hey Ginny, dat truitje dat je aan hebt, heb ik ook! Zit lekker hé...

4. morgenzon

morgenzon Actief lid

14 okt 2008
    469
    87
    28
    wat zijn jullie allemaal netjes aangekomen , kom ik aan met me 13 kilo :oops:

mamamoon24 en saju: welkom!

Marieke1983 : ja echt grapig om je buik te zien bewegen!!!

ppa : wat fijn dat je je kamertje al bijna af hebt! ik ben nog bezig met de meubeltjes uitzoeken!

Corinne348 : sorry ik heb echt geen idee of dat kwaad kan...

Liz0104 : leuke naam!!!!!

Daan78; balen zeg dat je zo,n last hebt van je buik! mooi dat alles goed was in het ziekenhuis!!!

cjpt: wat leuk dat ze zo reageerde op het muziekje!!

Ginny : mooie buikfoto,s!!!!

5. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Cjpt: Ik ben het helemaal eens met je om van 2 baby’s uit te gaan dat doen wij namelijk ook. :D
    En ik heb wrs. Nog tijd genoeg om te shoppen, ze kunnen en mogen in het begin toch geen kleertjes aan. En bedankt voor je knuffel, ook jptman bedankt voor je knuffel. :)

Ginny: Geniet inderdaad lekker van je eigen ‘winkeltje’. Geniet er lekker van, je hebt er genoeg moeite voor moeten doen om het nu eindelijk te kunnen. :p

6. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Wat een verschillen in aankomen zeg! Had niet verwacht dat het zo uiteen kon lopen. Ik ben tot nu toe 2,2 kg aangekomen. En dat lijkt misschien heel weinig maar met 1.58 m zie je elk grammetje haha. Eerlijk is eerlijk, moest even slikken toen ik gisteren voor het eerst in mijn leven 63,7 op de weegschaal zag staan. Ben nu officieel zwaarder dan ik ooit ben geweest. Maar ach, tis voor een goed doel. Heb me wel voorgenomen wat gezonder te snacken want ik heb de laatste 2 weken echt alleen maar chips, chocola, drop en snoep als tussendoortjes genomen haha. Maar weer eens wat extra fruit en komkommers enzo in huis halen.

Zo en nu nog even een half uurtje in bad en lekker naar bed. Ben wel stoer vandaag zeg, tis al kwart over 9 en ik ga zelfs nog in bad! Normaal slaap ik nu haha.

Truste voor straks!

7. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Cjpt, lekker hoor in bad! Ben vanochtend ook geweest. Mijn kleine knul is altijd flink aan het trappen als ik in bad lig, jou kleine ook?

@Sweepy, je hebt groot gelijk dat je van 2 baby's uit gaat. Het kan mis gaan maarja dat kan bij ons ook!

@Ginny, mooie buik!

Nou onze kleine knul is een echt familiekind hoor! Me broer was hier net met schoonzus en voor hun heeft ie ook even getrapt! Me broer vond hem al flink hard trappen! Dus echt een voetballer. Me vriend zegt dat ie op hockey gaat....nou dat denk ik dus niet.. haha!

8. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Noa, als je vriend thuis is, is hij dan ook echt hele dagen thuis of is hij dan overdag weg??
    En krijgen we een knal fuif of is beeb weer rustig??

@Daan78, gelukkig niets aan de hand!

@Ppa, juist door de mensen die me wat beter kennen en wat dichter bij me staan wordt niets gevraagd.
    Mijn ene zus kan ik wel mee delen maar dat is het
    Gisteren waren schoonouders hier, niets nada noppes.

@Mik, zijn denk ik je banden die je dan voelt maar je kan het altijd even aankaarten bij VK
    Hier zit beeb ook vaak onderin te vervelen, het gaat van schoppen,tot duwen en schuiven en trillen van alles dus :D

@Sweepy, bedankt voor je duidelijke uitleg, nu snap ik ook waarom die Gyn zo graag die punctie wil doen.
    Ik duim echt dat beide beebs, gezond op de wereld mogen gaan komen.

@Ginny, super buikie!!

@Cjpt, hi hi ik ben geen bimbo, jippie :D

@Welpje, veel plezier morgen en wat erg zeg dat je volgende week dan nog een keer moet ;)
    En =D> dat het is gelukt naar je lichaam te luisteren

@Annie22, beeb nu al dol op bezoek en familie, hi hi dat gaat nog wat worden.
    En doe maar voetbal ipv hockey ja ;)

9. mamamoon24

mamamoon24 Actief lid

16 feb 2009
    134
    0
    0
    wat een welkomsberichtjes allemaal...dankje :D

@Mik: Ik heb 's nachts ook dat spierpijngevoel als ik mij wil omdraaien...ik denk dat het idd bandenpijn is, maar ik ga het morgen navragen bij de verloskundige en dan laat ik het hier ook wel even weten!

@ Ginny: Wat een mooie buik!

Morgen mag ik weer naar de verloskundige..ben eens benieuwd hoeveel er nu weer bijgekomen is haha..Vorige keer was met 20 weken en toen was ik zes kilo aangekomen!!

Hoop dat ik me morgen eens lekker blijf voelen, ik heb tot nu toe elke keer gehad dat ik hartstikke misselijk werd voordat ik naar de vk moest :sick: ...waarschijnlijk maak ik me onbewust heel druk :(

Heeft hier verder iemand ook al last gehad van een blaasontsteking? Ik had eigenlijk niet echt klachten die daar aanwijzing toe gaven maar mijn vk gaf mij de tip om toch maar even mijn urine te laten controleren ivm harde buiken. Daar kwam uit dat ik idd een blaasontsteking heb..nu heb ik daar een kuurtje voor gekregen, maar sinds vanavond heb ik in mijn zij richting mijn rug een vervelende pijntje..Hoort dit ook bij een blaasontsteking of toch niet?..Ik ben toch een beetje bang dat het naar mijn nieren is getrokken..daarvoor ook maar weer gelijk morgen bellen...

Slaap lekker allemaal!!!

groetjes Ramona

10. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    @mamamoon fijn dat je het morgen even doet vragen, ben benieuwd, denk zelf ook dat het de banden zijn, ik moet donderdag weer op controle, en zou de vraag daar ook eens voorleggen
    zo meiden ik ga mijn bedje opzoeken, morgen om 6.45 gaat de wekker weer.
    hoef gelukkig maar tot 13u te werken
    slaap lekker meiden

11. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    heb wel bijgelezen maar geen puf om overal op te reageren. Even wat ik onthouden heb:

ginny: mooie buik!

sweepy: vervelend die vragen/opmerkingen. Ze kunnen het idd niet weten maar blijft toch pijnlijk. Ik vind dat je tot nu toe heel sterk overkomt! Volhouden!!!

mik: ik denk dat het inderdaad bandenpijn is. Het lijkt op mijn klachten en die heeft mijn vk vandaag als bandenpijn bestempelt. Niet veel aan te doen, behalve rustiger aan doen en een kruik erop leggen... Succes ermee.

Ramona: sorry ik heb helemaal geen ervaring met blaasontsteking. Ik hoop dat het snel over is!

Verder was alles (hartslag baby, bloeddruk, hoogte baarmoeder) ok bij de vk: ik moest nu over 3 weken al terug komen, maar dat wordt 4 omdat we nog op vakantie zijn.

12. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Goeiemorgen!

Pfff dit wordt een lange dag...moest rond 4.15 uur plassen (voor de 84e keer :( ) en kon daarna niet meer in slaap komen.
    En toen dacht de kleine "hey als mama toch wakker is, kan ik net zo goed lekker gaan draaien en schoppen waardoor mama elke keer 't zuur krijgt"
    Ik heb er dus al een halve dag op zitten...

Strakjes om 10.45 uur naar de VK en vanmiddag om 13.15 uur weer voor een pretecho.
    Ik ga dan ook vragen of ze 1 afdrukje wil maken in 3D...ben toch wel benieuwd hoe ons kindje er nu uitziet.

Fijne dag meiden :thumup:

13. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    goedmorgen iedereen,
    daan, ben blij dat alles goed is:) bij mij worden mijn servix ook in de gaten gehouden.ik heb kans op vroeggeboorte, maar ook bij mij zag dat er goed uit.

Gister migraine en nu nog de naweeen er van. het goede weer was ineens afgelopen, en dat heeft weer effect op mijn arme hoofdje. Ben nog wel naar de verlos gegaan en daar blijkt weer dat de baby een groeispurt heeft gehad, en dus groot is voor de zswangerschapstermijn. Blij daqt het kindje het goed doet natuurlijk maar ik wil geen grote baby meer, dat heb ik wel al aangegeven. Dus krijg ik met 30 weken voor de zekerheid een acho om te kijken hoe groot mijn babytje is. Was volgens de vlos 2 kilo weer bijgekomen, totaal dus op 7 kilo. Maar door mijn migraine waardoor ik niet meer kon eten was ik vanmorgen weer 60. En het duurt ongeveer 1 a 2 dagen voordat ik weer normaal ben met mijn gewoontes. Tja nare nasleep, of niet?

Verder gaat het hier goed:)

14. morgenzon

morgenzon Actief lid

14 okt 2008
    469
    87
    28
    brusje : balen dat je migraine hebt gehad, maar mag je daar dan wel medicijnen tegen slikken of niet?

15. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    nee alleen paracetamol, anders was ik er wel van af geweest hoor. maar ja het is voor een goed doel.
    ik ga ook weer offline want voel me nog niet echt optimaal

16. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    liefie goed dat je je in de assertiviteitsmode zit!! :) je moet beetje aan jezelf denken he:)

ppa ik had wel dat gevoel maar blijkbaar sprak hij deze keer de waarheid.. hij was gaan stappen en had die nacht
    vier berichten gekregen maar die stonden er niet meer in... ik kende de nummer niet van wie die berichten waren en hij ook niet...
    hij had mij verteld dat het nogal vunzige berichtjes waren, in de naart van : ik wacht buiten op je ik wil sex... en dergelijke...
    ik geloofde hemj voor geen pluim dat hij niet was gaan kijken of niets had gedaan... *hormonsters*
    maar hij bleef volhouden dat ie er niks van wist, ik moest maar bellen of smsen naar die nummer, hij had niet eens belwaarde...
    dus dat heb ik gedaan... het was een automatisch antwoordapparaat van een jongen...
    waarschijnlijk berichten verkeerd gestuurd ofzo...

saju welkom en gefeleciteerd, wat sneu dat het nu allemaal wat minder is! veel beterschap!

ollekebolleke je moet niet zenuwachtig worden hoor... het is de bedoeling dat wij nog gaan verhuizen hier me tzijn allen voor de spruit komt
    mijn mama is helaas wel eerst op een heleboel geld aan het wachten dat ze moet krijgen...
    dat zou rond juli in orde zijn (de helft van die maand) en dan nog snel iets zoeken en verhuizen en in orde brengen...
    hier zou mijn spruitje niet echt erbij kunnen liggen... nu ja alles gaat natuurlijk, maar in het nieuwe huisje dat we hopelijk gaan hebben
    zijn we op zoek naar vier of vijf slaapkamers... dus kamertje, ik moet ALLES nog in orde brengen dan :D
    ik hoop dat ik de meeste stress er bij je nu een beetje heb afgehaald :D

zonnetje ik heb er nog geen ervaring mee maar ik heb er ook eentje nodig...
    kheb men zinnen gezet op de X-adventure twinco... die past door de standaarddeur en is heel soepel om mee te rijden,
    heb hem in de winkel eens getest... heb hem hier in een winkel gevonden voor 289 euro en dan moet er nog een draagmand bij van 59 euro...
    sommige winkels verkopen hem hier wel voor 319 dus dat is al een pak meer :)

cjpt dat is inderdaad een leuk en bijzonder moment :)

stephanie20 jeetje een gaslek, dat is niet niks! hoop dat het snel gemaakt is! en in welke winkel heb je hem gelegd de lijst?

mik ik krijg echte schoppen, geen bubbeltjes meer!

ginny mooie collage!!

brusje veel beterschap met je migraine!!

17. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    en nu even eigen verhaaltje...
    ik kan de laatste tijd helemaal niet meer in slaap komen s'nachts... en ben toch altijd zo moe... gevolg is dat ik de halve dag op de zetel hang... pff :s

Ik blijf er maar mee in mijn hoofd zitten dat de gyneacoloog zich misschien vergist heeft op die echo en dat het toch een jongen zou zijn :s ik weet nie thoe dit komt maar ik droom erover, en het blijft in mijn hoofd zitten...
    als dit zo is is dat natuurlijk geen probleem... heb wel de doopsuikers al gemaakt me tnaamkaartjes maar dat is snel opgelost... maar toch hoe komt het dat ik hier mee in men hoofd zit :s
    strange :D

sorry voor men gezaag :)

18. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Hey!
    Kom net bij de vlos vandaan en Beeb en ik zijn beiden weer helemaal goedgekeurd. Ga nu ook al naar de 3 weken ertussen, en de volgende keer is dus met 30 weken en dan krijg ik weer een echo (de laatste)! Nu alleen even hartje geluisterd, maar dat is natuurlijk ook heel leuk.

Zo nog even 1 dagje werken en dan heb ik de rest van de week vrij. Denk niet dat ik dan veel op 't forum kom, dus niet te veel kletsen dames, dan moet ik dat allemaal weer bijlezen.....

groetjes Liefie

19. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Ginny, wat een prachtige buik heb je zeg! Heel mooi rond! Oh ik lees nu over je pretecho vandaag: veel plezier!

@ Annie, nee mijn meisje is eigenlijk altijd helemaal stil als ik in bad ga. Volgens mij ligt ze dan helemaal te relaxen net als mama.

@ Daan en Liefie, wat fijn dat het allemaal goed is!

@ Monique, heb je dan niet de neiging om er zelf over te beginnen? Om iets los te maken ofzo?

@ Brusje, balen he dat je nu je migraine pillen niet mag innemen. Sterkte meid!

Pff hier echt een baalochtend! Ik kwam een beetje laat uit bed en realiseerde me toen pas dat ik vandaag netjes naar mijn werk moest omdat er een klant langskomt en ik vanavond direct door ga naar de verjaardag van mijn pa.
    Dus ik in de kast spitten naar mijn positie-pantalon. Sta ik hem eerst als een speer te strijken, trek hem aan… jammer joh, nu dus al weer te klein! Dus ik boos dat ding in een hoek gesmeten, allerlei andere dingen geprobeerd, niks past meer. Met de moed der wanhoop maar mijn positie-spijkerbroek aangetrokken (dan maar een nette top en colbert erop en doen alsof ik echt netjes ben ;o) merk ik dat die broek vreselijk stinkt! Broek lag op de strijkplank en er was, geen idee hoe, een natte handdoek op terecht gekomen argh!!!

Nu zit ik dus met blote benen in een zomerrokje op mijn werk. Zit alleen vandaag maar gooi straks gewoon even een half uurtje de tent dicht om te shoppen bij de Prenatal hier om de hoek! Vriendjelief kwam me tijdens mijn uitbarsting wel even heel lief een knuffel geven om me te troosten. Volgens mij begint hij te begrijpen dat dat de enige remedie is tegen een hormoon-uitbarsting haha!

Zo weer even aan het werk. Tot straks!

20. morgenzon

morgenzon Actief lid

14 okt 2008
    469
    87
    28
    cjpt; ik heb ook dat heel veel kleren niet meer passen, maar wat balen zeg dat er een natte handoek op je broek terecht is gekomen!

ik ga dus ook zo naar de stad, om even te kijken voor nieuwe kleren!
    maar het meeste is zo saai..... :(

Deel Deze Pagina