Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Ik heb ook het probleem dat de positiekleding erg strak begint te gaan zitten rond de buik. Maar moet ik dan een maat groter gaan kopen? Dan zit het verder op andere plekken voor geen meter. Het zou toch de hele zwangerschap mee moeten kunnen? Normaal draag ik overal van die spagetti hemdjes onder maar die pas ik dus echt niet mer. Ze zitten te strak bij de borsten en komen nog niet halverwege mijn buik... :(
    En ik heb echt een hekel aan winkelen. Pas wel goed geslaagd (dat betekend dat ik dus veel heb gekocht in 1 keer), dus ben eigenlijk niet van plan binnenkort weer te gaan.

Krijg wel regelmatig te horen dat mensen vinden dat ik mooi zwanger ben en dat ik een prachtige buik heb. Dat is wel weer leuk. Je kunt ook aan de achterkant niet zien dat ik zwanger ben. Heb mijn taille nog zeggen ze dan. :D

2. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    ik draag nog steeds mijn broeken, niet allemaal meer hoor, maar heupbroeken gaan lang mee:) verder moet ik wel gaan zoeken naar toppen want die kruipern omhoog, en de sommige die nog wel passen zal binnenkort ook niet meer passen. ben blij dat het zomer is met de dikke buik, winter positiekleding is pas een dure business!:)

3. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    je zou idd denken dat positiekleding de zwangerschap meegaan???

4. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Nou ben net redelijk goed geslaagd. Zelfde pantalon als die vanochtend niet meer paste gekocht maar dan maar een maat groter (moet hem echt hebben voor mijn werk) en een spijkerbroek en 2 topjes.

Ik wilde er eigenlijk niet aan omdat het allemaal zo duur is. Maar na vanochtend... ik heb gewoon geen zin in elke keer stress omdat iets per ongeluk nog in de was zit ofzo. Kan niet wachten tot het echt wat warmer word zodat de zomerkleding weer kan. Dat is net even makkelijker met een groeiend lichaam.

@ Sweepy en Morgenzon, ja ik vind het ook niet echt geweldig allemaal. En tis inderdaad dubbel balen als je uit je positiemode groeit!
    Ik ben gewoon niet van de bloemetjes en drukke printjes enzo. Komt er ook nog eens bij dat ik geen lange bovenkleding kan hebben als babydolls en tuniekjes... haha laat nou bijna alle positiemode er zo uitzien! Maar goed, ik heb me snel omgekleed in het toilet hier en mijn klant mag straks komen! Ik zie er weer leuk al uit zeg ik het zelf hihi

@ Heupbroeken, ook die gaan bij mij echt niet meer dicht! Als ik gewoon sta dan gaat het nog een heel klein beetje, maar ik zit op mijn werk en dan doet het echt pijn. En zie fotoalbum, kan niet eens zeggen dat ik nou zo'n dikke pens heb ofzo...

5. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @ Monique, ja voetbal is stukken beter he haha! Mijn vriend is altijd hockey keeper geweest dus die wil dat zijn zoon dat ook gaat doen, maar ik vind voetbal veel stoerder!

@Sweepy, je zou met de positiebroeken toch je hele zwangerschap moeten kunnen doen?? Als het verder goed zit? Ik pas alles nog dus dat probleem heb ik gelukkig nog niet hihi..

@Cjpy, pfff wat een ochtend!!! Heb je het al koud in je zomerrokje? O lees net dat je een nieuwe broek hebt! :)

@Liefie, fijn dat alles goed was. En geniet van je vrije dagen!

@LIz , kan je niet even een pretecho plannen? Dat is het maar uit je hoofd dat het een jongetje kan zijn.... of niet natuurlijk haha! :) :p

Hier alles goed. Vandaag weer lekker relaxt he.. Ga zo even boven schoonmaken en straks even boodschappen doen! Echt lekker om zo weinig harde buiken te hebben nu ik vrij ben! Voelt toch wat beter.

6. ppa

ppa Bekend lid

24 nov 2005
    867
    0
    0
    ga straks op jullie reageren, maar nu eerst even proberen te slapen, vanacht niet gelukt (zuur en snurkende ega) en nu ook nog misselijk van de marsmellows (eigen schuld)

7. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Slaap lekker PPA, zou willen dat ik ook even te bed kon...Ben alweer zo moe!

8. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo allemaal, net terug van pret 3D echo bij Dr. Papa. Wat was het weer leuk :) Ventje doet het fantastisch, en hij is erg knap. Wilde eerst niet goed gaan liggen, maar naar wat gespring en gepor kregen we hem uiteindelijk wel goed in beeld. Alles zag er prachtig uit en hij groeit conform schema. Wat opviel, is dat hij erg lang is! De rest is allemaal 'normaal' voor 25,5 weken, maar zijn lengte (38 cm) lag bijna 2 weken voor.

Verder voor alle mensen die uit hun positiekleding zijn geroeid en niet zo van shoppen houden, hier een tip:

www.bellyfashion.nl

Heb hier nu 2 x besteld en was supertevreden: veel goedkoper dan in de winkel, vaak de volgende dag al in huis en Saskia die de eigenaar is kun je gewoon bellen als je vragen hebt (en ze neemt ook echt op). Van veel stukken hebben ze maar een maat, dus je moet wel rap zijn als je wat ziet. Echt een aanrader wat mij betreft!!

9. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Nou hier ging de pretecho helaas niet door....ze had per ongeluk een dubbele afspraak gemaakt #-o
    Maar nu mogen we vrijdagochtend terugkomen en dan maakt ze het goed met ons, zei ze haha!
    Dan krijgen we gratis alle foto's op CD-rom en ik ga dan ook vragen om een afdruk in 3D.

Op naar vrijdag dan maar :thumup:

10. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Anna, bedankt voor de tip!
    @ Ginny, jammer zeg! Nouja, weer iets om naar uit te kijken en wel lief dat ze het gaat goedmaken met je!

11. hoops

hoops Actief lid

30 nov 2008
    110
    0
    0
    Leuk, die pretecho's, wij willen er ook nog een laten maken, maar twijfel nog wat daar het goede moment voor is... Ben wel heel benieuwd hoe het nu met ons ventje is, is toch al weer ruim een maand geleden dat we em voor het laatst hebben mogen beloeren. Het lijkt al weer veeel langer...

bij mij zitten vooral sommige positiespijkerbroeken alweer te strak. niet het elastiek, maar de broek zelf, die ophoudt onder je buik, daar is het dan net zo'n strak randje, als je dan zit, zit het echt heel strak. Volgens mij vindt de beeb dat ook niet lekker want die zit dan veel te schoppen als ik teveel in elkaar gedoken zit. Ben dan steeds bang dat ie klem zit... Gelukkig heb ik nog wel wat megarekbare iets minder elegante broeken en rokjes, die zijn nu dus ook favoriet...

12. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    liefie geniet van je vrije dagen :)

annie ja dat zou ik kunnen doen maar het dichtsbijzijnde pretecho bureau is in Lommel en dat is toch ook een eindje rijden :D

even over de positiekleding problemen...
    na mijn zwangerschap van lyana heb ik hier per ongeluk (eigenlijk men moeder maar ja) alle kleding van toen weggegooid... ik had dus niets meer...
    mijn oplossing is : leggings in alle kleuren :p (zeer goedkoop en rekbaar) en wijdzittende tshirts en blousjes... en ik loop toch ook altijd netjes in plaats van er als een moe flodder uit te zien ofzo... ook jurkjes die wijd genoeg zitten... (als het warmr is natuurlijk)
    ook heb ik één jeansbroek die te breed is (veel te breed eigenlijk) doe ik ook aan...
    klinkt allemaal dom en simpel maar werkt wel :D

13. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    ey meiden

was ik even snel hoor!!! moet namelijk nog eten.
    in het ziekenhuis was alles goed tot nu toe met de kleine haar hart. ik krijg alleen 14 mei een telefonische consult over me eigen hart en als ik geen medicijnen moet gebruiken nu enzo dus even afwachtten.

ik heb nog ff na gevraagd voor het geslacht en eerst wat ze zei ik blijf bij het zelfde dus ze gingen dus het hart onderzoeken maar mw werkte niet erg mee erg aan het draaien en ik voelde haar ook duidelijk dus moest wel lachen. ze liet het ook nog even horen me nichtje was ook mee van 4 die dacht dat het een paard was hihi. maar we waren klaar en toen keek ze toch nog een keer en zeiden ze allebij het is een hamburger hihi
    dus ik ga er dan echt van uit dat we een meid krijgen hihi.

@monique hij is overdag gewoon aan het werk van ong half 8 tot 5 dus alleen savonds thuis en dan vaak ook nog 1 a 2 x de wacht dus ook niet heel veel thuis.
    en vandaag is er een fuif aan de gang hoor in me buik hihi

@ginny ow dat is leuk dat je alles op cd rom krijgt, ze maakt het cker dubbel en dwars goed hihi

en wat betreft positie kleding heb 2 spijkerbroeken en die zitten goed hoor. niet te krap bij de buik, maar ik sla regelmatig de band een stukkie om hihi

14. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    cjt: balen van je kleren, amar leuk dat je nu weer iets nieuws hebt gekocht!

ginny:balen dat het niet doorging. Ik hoop dat jullei vrijdag dan wat extra aandacht of foto's krijgen...

positiekleding: bij mij zit het eerder te ruim allemaal, maar ik koop de meeste broeken ook niet heel strak, omdat ik dat niet lekker vind. Maar dan nog, mijn broeken zijn alleen maar ruimer geworden. Ligt waarschijnlijk aan het merk of model?

pretecho: doen wij vrijdag. Heb er al heel veel zin in! Mij is aangeraden dit na 25 weken te doen, maar ook niet te lang te wachten. Als hij/zij te groot is, kun je het blijkbaar ook niet mooi zien. Ben benieuwd, want bij de 20 weken echo wilde onze dame zich niet echt laten zien...

15. morgenzon

morgenzon Actief lid

14 okt 2008
    469
    87
    28
    Anna1976: leuke site die je gaf!!!

Ginny : balen dat je echo niet door ging!

ik ben vandaag dus naar de stad geweest, maar eigenlijk was alles saai, dus ik heb maar een paar truitjes gekocht omdat het nu tog echt nodig was...
    want mijn buik kwam onder me oude shirtjes uit, en das ook niks.
    maar nu ga ik dus eerst even op de site snuffelen!!

16. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @lieke ow leuk vrijdag je echo hopelijk laat ze zich nu wel goed zien, die van mij was vandaag ook weer dwars die arts heb aardig wat moeten porren endoen hihi.
    allen de geslacht liet ze wel 2x ff zien hahaha

17. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    noa: heb je foto's?

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

@Cindy: ik las je namen topic. ik heb eenzelfde soort achternaam en wij hebben allemaal voornamen van 3 lettergrepen omdat mijn ouders dat het mooiste vonden.

ik heet Marije en mijn zusje heet Annemijn. misschien zijn die namen iets?

wij hebben de namen, alleen voor een meisje kunnen we niet kiezen. een jongen gaat Ties heten, voor een meisje hebben we de volgende namen:
    Sophie, Eline, en Anna Sophie. (die laatste is heel kak, ik weet het ;) )

19. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hihi me vriendin heeft der dochter toevallig anne genoemd past ook wel echt bij hun

20. Welpje 09

Welpje 09 Actief lid

22 dec 2008
    147
    0
    0
    Meiden die twijfelen over het maken van een pretecho (3D/4D); doen! Wij hebben er ontzettend van genoten. De kleine uk heeft al flinke armpjes en lange benen. Het zat veel met het handje op en bij het gezichtje, te gapen en te pruilen met het mondje. Zo leuk om allemaal te zien welke bewegingen er bij de schopjes horen. Volgende week mogen we terugkomen voor de dvd-opname omdat het apparatuur stuk was. Balen voor hun maar super leuk voor ons.
    Daarna ben ik naar mijn ouders geweest en hebben we in mijn fotoboek gekeken van vroeger. Toevallig kwamen we een foto tegen die op de uitdraai van de echo lijkt. Heel leuk om te zien.

Voor de dames die nog voor de pretecho gaan; heel veel plezier en geniet ervan!

Deel Deze Pagina