Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catje86

Catje86 Bekend lid

1 sep 2008
    602
    0
    0
    Laten we vooral gaan mierenneuken over een woord :(

2. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    verhip dat is inderdaad niet fijn, heb je het wat kunnen camoufleren of was dat niet nodig

hier een rustig nachtje gehad... morgennacht vertrekken we se :D heb het gevoel dat k vanalles ga vergeten :s
    ben ook wel bang voor de varkensgriep... we moeten ten slotte in zaventem zijn en gaan toch naar een ander land
    maar ik heb volste vertrouwen in overheid en dergelijke...
    maar toch zit de schrik er altijd wel in denk ik... xx

3. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Eindelijk weer eens een lekker nachtje gemaakt. de bedden in Frankrijk staan nou niet echt bekend om comfortabelheid hahhahahaa
    Eindelijk is mijn schouderpijn een beetje weg 9met dank aan Tijgerbalsem) en kon ik ook eens lekker op mijn zij liggen. Wat heerlijk :D
    Vandaag rijden we nog even naar de kust om de zee te zien en morgen vertrekken we naar Bretagne om daar nog een week vakantie te vieren.
    We hebben net tijdens het ontbijt eens gekeken wat daar allemaal te doen is en te zien valt. Leuk hoor, plannen maken!

Liz, veel plezier op vakantie!

Fijne dag allemaal!

Groetjes, Hanna

PS 23 weken zwanger!!! :D

4. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Hoi iedereen,
    bedankt voor jullie berichten, daar heb ik wel wat aan. Nou is het niet zo dat ik enorm veel eet hoor, en ik ga ook niet dieten, dat heb ik nog nooit gedaan. In totaal ben ik 5 kilo aangekomen, maar voor de vlos al 7 kilo, dus ik gooi het op 6 kilo aangekomen. En op zich valt het reuze mee.(ik weeg nu 61 kilo)
    Bij mijn zoon had ik suiker, dus was ik van 48 kilo naar iets van 75 kilo gegaan (grote baby)
    Bij mijn dochter ben ik van 48 kilo naar 65 kilo gegaan
    Nu begon ik al met 55 kilo, niet zo heel erg hoor, zag er goed uit. Maar mijn angst is meer dat ik straks dik ben van het vet ipv baby en dat staat mij tegen.
    En nu heb ik het idee dat ik meer honger heb en zin heb in lekkere dingen dan normaal. Aaargh ik vind mijzelf verschrikkelijk dat ik zo denk, dat heb ik echt nog nooit gehad, ik moet gewoon de weegschaal weggooien en f*ck het, ik krijg een baby, waar iki nu al verliefd op ben, op de echo zag het er zo mooi uit, lijkt precies op een van mijn andere kids. En als ik het voel ben ik helemaal verliefd.
    Thnx iedereen, en succes voor ieder die het nodig heeft. Tja kom ik aan met mn onzin, voel me nu best wel ego:(
    Veel liefs brusje

5. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey meiden
    hoe is het hier met iedereen?
    even een update over mijn werk.
    gister ben ik gebeld door mijn leidinggevende, en als het goed is, begin ik volgende week op een andere groep :D
    meer een begeleidende groep dan een verzorgende groep waar ik nu zit.
    wel moet ik eerst nog dingen doorspreken voordat ik daar begin, dus weet niet wanneer ik daar begin
    vindt het wel fijn dat er een andere groep voor mij gevonden is, maar tegelijkertijd ben ik er ook erg zenuwachtig onder, je moet weer helemaal wennen en zo.
    maar aan de andere kant is het nog maar 11 weken tot mijn verlof dus waar heb ik het dan over? :oops:
    ik kijk het wel gewoon aan, zou vast wel goed komen.
    ben vandaag (al) weer 23 weken :confused:

6. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    ey meiden

hebben jullie ook zo lekker weer? hier wel hoor hihi.
    dus kan goed aan het kleurtje werken hahha.

@liz veel plezeier op vakantie!!!!

@mik wat lekker dat je naar een andere groep gaat. wat meer begeleidend werk is

7. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    heej meiden...even snel bijgelezen, ben maar weinig geweest..

Zijn hier druk aan het klussen...heb lekker 2 weken vrij genomen om eens wat puntjes op de i te zetten en we hebben deze weel al zo giga veel gedaan zeg..niet normaal gewoon....Mijn vriend en zijn vriend zijn momenteel bezig om laminaat op zolder te leggen en dan is het bijna allemaal klaar wat we wilden doen.

Volgende week wordt onze muurschildering op de babykamer geplaatst en dan is die op wat kleine inkopen na ook bijna klaar, maar die kan ik dan nog lekker op mn gemakkie regelen...

sorry tis even een ego bericht geworden...volgende keer reageer ik weer even meer!!

Liefs Marina

8. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hallo meiden, lekker rustig hier vandaag, volgens mij is iedereen van de zon aan het genieten en zit ik hier alleen op mijn (uitgestorven) werk. Nouja, iemand moet de zaak draaien en de centjes verdienen haha. Hoewel ik eerlijk gezegd ook geen bal heb uitgevoerd vandaag ;o)

Zo vanacht echt uren wakker gelegen van het maagzuur! Echt niet normaal meer zeg! Heb ik wel vaker maar dan voel ik het alleen op mijn borst een beetje en helpt een Rennie en wat melk of vla prima. Nu had ik echt een gemeen brandend gevoel tussen mijn schouders. Eerst begreep ik niet wat het was maar lang leve mijn zwangerschapsbijbel! Alleen jammer dat niks hielp. Nouja, gelukkig was het vanochtend weer weg.
    Echt respect voor de meiden hier die het zo vaak hebben!

Pff, nog een half uurtje uitzitten en dan FREEDOM! Haha, lekker boodschappies doen, kokkerelen en X-factor kijken met z'n 3-tjes! (nouja, 2,5 dan ;o)

9. ppa

ppa Bekend lid

24 nov 2005
    867
    0
    0
    Arme cjpt, ...

Hanna, lekker zeg zo in la France en inderdaad geweldig shoppen, vooral in de grote supermarkten scheelt het heel veel met de rompertjes van petit bateau t.o.v. Nederland.

lig hier helemaal bij te komen, wel in mijn bed, ligt toch het lekkerste. Gister ongemerkt toch veel gelopen en dag daarvoor weinig geslapen, tja begrijp nu weer hoe ik me vorige keren voelde.
    Wel positief voor iedreeen voor wie het de eerste is en die hoopt op ooit misschien nog een kindje....Je vergeet de ongemakken echt, of ze lijken minder erg...

Over gewicht, ik weeg me niet, misschien mijn kop in het zand steken, maar als ik het niet weet dan geniet ik meer en heb het er de vorige keren ook af gekregen

10. morgenzon

morgenzon Actief lid

14 okt 2008
    469
    87
    28
    Liz0104 : veel plezier op vakantie!!!!

hanna1974 : is het weer in frankrijk ook een beetje lekker?

marina71 : fijn dat bij jullie al bijna alles klaar is!!

cjpt ; ja echt balen dat maagzuur! ik heb het niet heel vaak gelukig maar tog wel regelmatig.....

wat een super lekker weer was het vandaag tog weer!!!

11. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Mik, wat fijn dat je naar een andere groep mag. Het zal best even wennen zijn, maar dat komt heus weer goed.
    En inderdaad... 11 weken.... da's niet meer zo heel veel he!
    Blijf je na de bevalling werken?
    gefeliciteerd met je 23 weken (we lopen precies gelijk :D )

marina, mooi dat het klussen zo goed gaat.
    lekker om te zien dta het opknapt lijkt me!

ppa, hahaha, ik ben zo iemand die nu roept... zwanger zijn is een eenmalige actie :)
    de eerste 18 weken zo beroerd geweest... dat ga ik denk ik niet vergeten....
    Eigenlijk had ik dat mijn eerste zwangerschap ook al, helaas MK, maar goed .... we wilde heel graag een kindje :D
    Als ze er eenmaal is kan ik pas echt bepalen denk ik hoe ik hier tegenover sta.
    Nu is de kleine steeds aan het schoppen... erg leuk allemaal, maar ook in mijn blaas.....
    Ach ja, nog maar maximaal 19 weken hahahahahahahahah :D

cjpt, je zult nu wel uitgewerkt zijn. lekker weekend voor je nu neem ik aan?

Morgenzon, het weer is hier in frankrijk wisselend, maar vandaag hebben we echt een mooie zonnige dag!
    Vandaag hebben we op het strand een foto gemaakt, ik met mijn buik :) Eigenlijk de eerste echte buikfoto die ik heb.
    Had niet echt een strakke buik toen ik zwanger werd, dus je zag het , zeker als ik kleding aanhad, nog niet echt.
    Nu, met mooie buikband, valt het wel op :)
    Ook even de naam van ons kindje in het zand geschreven en daar ben ik bij gaan liggen.
    Ze zijn erg leuk geworden!
    Als ik thuis kom zal ik er wel een proberen te plaatsen.

Groetjes, Hanna

12. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    Hoi hoi,

Net de pretecho gehad: oh wat is ze schattig. Echt genoten van ons meisje. Ik zal straks nog een foto plaatsen. Ze ligt een halve week voor op schema (haar buik bijna twee weken) en woog al meer dan een kilo! Gelukkig hebben we het op dvd en kan ik het dadelijk nog eens rustig bekijken.

groetjes uit het zonnige zuiden...
    Lieke

13. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lieke wat leuk voor je!
    Veel plezier met de dvd :D

14. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    Hanna, ging jij nu ook pretecho doen? Ik ben het even kwijt wie wel en wie niet...

FOTO'S 3d/4d echo geplaatst!!!

15. kanela

kanela Actief lid

8 mei 2006
    115
    0
    0
    idd rustig hier vandaag!

vandaag lekker geklust. Eerst vanmorgen nieuwe vloer (laminaat) gekocht bij Gamma voor Gwen's nieuwe kamer. Kan er nog lang niet in hoor, maar er was t/m vandaag 30 % korting. nou dat scheelt een hoop batuurlijk! En toen kregen we de verassing dat we de vloer van mijn schoonouders kregen! Wauwie!!! Dat is natuurlijk helemaal meegenomen! 260 euro bespaard...
    Toen gipsplaten gaan halen en hout en het plafond zit er op een klein stukje na helemaal in. Morgen nog 1 uurtje werk en dan hebben we het zwaarste werk gehad.
    Nog even vensterbank eruit slopen en een nieuwe bestellen en de verwarming eruit... en dan kan de stucadoor komen...

Vandaag belde ziekenhuis in Venlo om een afspraak met me te maken. De gyn daar wilde me toch even zien. Ik zeg dus dat ik nu toch steeds naar Maastricht moet en niet snap waarom ik dan nog naar Venlo moest.
    Dan was het goed. Wat een communicatie zeg... Maastricht hoort Venlo op de hoogte te stellen. Beetje vreemd.

Zo...ik ga nog even snel wat poetsen, douchen en dan met de benen omhoog...pfff..ben gaar!

16. Welpje 09

Welpje 09 Actief lid

22 dec 2008
    147
    0
    0
    Lieke, hoe was vandaag je pretecho? Heb je er ook zo van genoten? Ha, lees nu je reactie, ook jij hebt genoten. Leuk hoor, even bij je foto’s gespiekt wat kan je verliefd zijn hè op het wonder in je buik!

Hanna, geniet van je vakantie, aan je berichten te lezen genieten jullie! Klinkt ontzettend leuk de foto’s!

Brusje, ik heb besloten om mij nog maar 1x in de maand te gaan wegen. Ik voelde mij niet prettig bij het zien stijgen van mijn gewicht. Ik probeer de verleiding van alle lekkere dingen uit de weg te gaan. Had ook zoiets ben zwanger en kan nu moeilijk met mijn gewicht bezig zijn, komt na mijn zwangerschap wel weer.

Mik, fijn dat je naar een andere groep geplaatst bent op je werk.

Marina, lekker dat het zo vlotjes gaat met het klussen.

Kanela, dat is leuk inkopen doen met zo’n leuke korting en dan nog zo’n verassing van je schoonouders. Wanneer moet je naar het ziekenhuis in Venlo?

Ik was gister total-loss na het lopen en staan. Had het gevoel dat ik keihard op mijn stuitje gevallen was. Daarna lekker thuis op de bank gehangen en weer lekker opgeladen. Kindje is ontzettend aan het bewegen en aan het wiebelen. Maar dat ik het aan mijn schoonmoeder wilde laten voelde stopte het.
    Had de vorige keer verteld dat ik ‘vergeten’ was een formulier van de kraamzorg retour te sturen? Vandaag kreeg ik een brief in de bus dat het geregeld is en er binnenkort contact opgenomen wordt voor een intake. Stond wel in dat het voor maximaal 49 uur was, gelukkig!

17. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Ik ben het totaal met je eens hoor, maar ik geef (in de planning)borstvoeding(anderhalf jaar gegeven aan mijn dochter,dus hopen dat dat mij nu ook lukt:)), dus ook daarna lukt het mij niet om met mij gewicht bezig te gaan, vandaar dat ik nu schade wil beperken door goed gefarieerd te gaan eten, iets wat ik al deed, maar door die leuke hormoontjes,die schreeuwen SNOEP,PATAT en vooral VEEEEEEL VET, erg lastig hoor. Maar ik ben ook van mening dat ik mij niet zo moet aanstellen, ik krijg een prachtige baby, so what als ik dan wat overweight ben. En ik ga het er nu niet meer over hebben, afspraak met mezelf! :) en gewoon genieten van mij pracht6ige veel bewegende brusje

18. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Hanna, nu heb ik inderdaad heerlijk weekend!
    Hé dat klinkt gaaf zeg die foto's, ben benieuwd hoe ze eruit zien!

@ Lieke, oh wat een poepie zeg! Mooie foto's, geniet ervan!

@ Kanela, lekkere communicatie inderdaad. Wel goed dat je zelf even hebt aangegeven dat het onzin is!
    En wat lief van je schoonouders!

Go Brusje!! Haha goeie instelling lijkt me zo, je hebt je hele leven nog om je druk te maken over je gewicht!

Ik had zelf laatst dat gedoetje met mijn kleding, jankend en stampend voor de kast dat niets meer past... I know, beetje naief haha. :oops:
    Heb nu besloten dat ik me tegen mezelf ga beschermen en ook gebruik maak van mijn nestdrang. Ik ga vandaag alles dat ik in de kast heb liggen passen. Alles dat ik nu niet meer normaal pas gaat in dozen en de zolder op. Dan hoef ik het niet steeds meer te zien en sta ik ook niet steeds met verkeerde kleren in mijn handen. Plus dat mijn kast heerlijk opgeruimd is! Zal een zielig stapeltje overblijven :)

Nog 1 weekje tot de volgende pretecho! Whiehoe!

19. Suzie: en heb je het gevoeld???????

Koninginnendag: wat een idioten bestaan er toch ook op de wereld, te gek voor woorden!

Varkensgriep: tja begin daar nu ook wel een beetje onzeker over te worden, maar iedereen die in de gezondheidszorg werkt heeft 1 voordeel en dat is dat wij omdat wij een risico groep zijn wat betreft in aanraking komen met en doorgeven van als 1 van de eerste worden ingeent! Maar blijf het een vervelend idee vinden dat dit net moet terwijl wij zwanger zijn!!

Brusje: wat vervelend dat je zo met je gewicht zit en er dus ook mee bezig bent, is het misschien een idee om met de vk en een dieettiste te praten? Tja je zal er zelf waarschijnlijk ook wel genoeg over weten, maar een beetje steun kan je dnek ik goed gebruiken!! Dikke Knuffel van mij!

Schoppen: hoor dat erg veel van ons last hebben van een spruit die gek is op blaas springen, schoppen, skippieballen en alles wat je verder van binnenuit met een blaas kan doen als spruit! tja heb ik ook erg vaak last van, vooral `s avonds vind onze spruit het een geslaagd plan om er op te springen en in te knijpen af en toe, met als gevolg dat ik soms zowat naar de wc moet rennen omdat ik ineens heel nodig moet! Best vreemd maar het heeft ook wel weer wat! Heb er gemengde gevoelens over. Hihi zo weten we wel dat onze kindjes het goed doen toch??

Cjpt: dat is wel een goed idee, ik zie soms door alle kleren ook de goede niet meer, denk dat ik volgende week ook de kast eens in duik en alles wat ik niet meer pas en nooit meer aan heb en nu even niet meer pas gewoon moet gaan scheiden! Dank je wel voor je tip!!

Heup/rug/bekken pijn: Meiden ik vroeg mij of of er meerder van jullie zijn die ook last hebben van het feit dat je soms loop en dat dan je been ineens niet meer mee wil. Heel vervelend ik had het vorige week dat ik dus mijn been dacht hoog op te tillen en vervolgens bijna viel omdat ik mijn voet dus niet zo hoog op tilde als ik dacht, heel vreemd. Hebben jullie hier ervaring mee of ben ik gewoon een beetje raar??????

Verder hier hebben we eergisteren het behang van de kinderkamer eraf gehaald, gggrrr heeft de vorige bewoner er structuurverf over heen gedaan, wat het behang eraf halen heel makkelijk maakte, maar in de hoeken hadden ze GEEN behang gedaan en wel de verf, dus nu heb ik structuurverf op de muur zitten wat ik er niet meer af krijg, heb al geprobeerd met schuren maar dat wil nou niet echt lukken, dus schoonzusje ingeschakeld en gevraagd of je het met glasvezelbehang een beetje weg kan krijgen, yes yes gelukkig kan dat een heleboel weg werken! Whoe hoe!
    Weer een beetje blijer!

Verder gaat alles zijn gangetje en heb ik weinig te melden!
    Ga straks even van de zon genieten!

Deel Deze Pagina