hey dames! @Lieke wat leuk dat je een pretecho hebt gehad! gaaf is dat he!! @brusje: ik denk dat dat idd de juiste instelling is. je doet er nu toch niets aan en het frustreert alleen maar als je vaker weegt. @all: we weten het geslacht nu, eindelijk. ik plaats nu tijdelijk een foto in mijn album waar jullie het kunnen zien, en dan haal ik hem weg ivm mogelijke meelezers. in het lijstje hou ik de vraagteken ook aan. net heeft mijn vriend woorden gehad met zijn moeder, die vind dat ik haar te weinig bij de zwangerschap betrek. mijn vriend heeft haar duidelijk gemaakt dat zij de oma is en ik de moeder, en dat daar dus een verschil inzit. ik hoop dat we een oplossing kunnen vinden en de omgang snel soepeler zal verlopen.
Haha, ik ben dus echt heel slecht in geslacht zien op een echofoto. Ik stuur je een pb want ben wel heeeeeel erg nieuwsgierig!
marieke, mooie foto's en wat je schoonmoeder betreft, dringt ze zich te veel op? Woont ze in de buurt? Ollekebolleke, zeer herkenbaar van het benen optillen, vooral 's avonds met uitkleden. En balen van de muren, maar vooral fijn dat er een oplossing voor is. cjpt, ach weer een goede gelegenheid om wat te kopen, zo;n elege kast is ook maar zielig. Had gister een heel leuk tuniekje van Esprit aan, zag er echt niet uit, zat op mijn bovenarmen een ingestikte naad, leek net of ik afgeknelde armen had. Brusje, zeer herkenbaar, dus hier geen weegschaal en straks herstel ik de schade wel weer. Net lekker naar de kapper geweest , weer een zomerse coupe (lees blond ben ik altijd wel maar nu wat lichter), maar na er ruim 3 uur gezeten te hebben ook wel weer lekker om te lopen. Straks naar mijn beste vriendinnetje, die ook zwanger is ( juni uitgerekend), lekker kletsen en de mannen mogen met de autootjes gaan spelen
@ppa, kon jij het wel zien? mijn schoonmoeder woont niet in de buurt, was dat maar zo, dan zou het makkelijker zijn even een kop koffie te gaan drinken ipv hele dagen bezoek. ik heb onder zwangerschap een topic geplaatst waarin mijn verhaal te lezen is. en fijn he, zo uitgebreid naar de kapper gaan. dit weer vraagt echt om een nieuwe coupe
lieke1979: wat een mooie echo foto,s!!!! echt ontzetend leuk wat je al alemaal kan zien! kanela :wat een geluk met je vloer!! Welpje 09: wat balen van je formulier! maar gelukig dat je het tog nog kon regelen! brusje : ik begrijp uit je verhaal dat als je borstvoeding geeft je niet af kan vallen? een vriendin van mij raade dat juist aan... dus dat je juiist wel af valt van borstvoeding. Marieke1983 : wat schatig die echo met de duim in haar/zijn mond!!! ik zag ook het geslacht niet.
oke, heb er pijlen en tekst bijgezet. geslacht is omcirkeld! leuk he, die foto waarop ie duimt! op de echo was het heel duidelijk te zien, heel schattig!
lekker heel wat getypt, text kwijt. ik bedoelde dat je niet mag dieten als je bv geeft, maar dat ben ik ook niet van plan hoor! Dit is puur hormonaal. Net zoals ik nu even over mijn gewichtaankom probleem over ben maar nadat mijn dochter met vriendinnetjes alles in mijn gezicht ging benoemen wat maar enigszins anders was, heb ik nu een gezichtstrauma en wil pigment verwijderen en gezichtsverbetering etc. stomme hormonen
Marieke, PROFICIAT Altijd leuk om te weten "wat"er in je buik zwemt. Kun je lekker gaan shoppen Sweepy, hoe is het met jou? Wanneer moet je weer terug naar de gyn?
Marieke: leuk hoor gefeliciteerd met het weten wat het wordt!! En vervelend van je schoonmoeder en je vriend, maar jah inderdaad het is jou kindje en niet die van haar, maar misschien heeft ze het idee dat je meer met je eigen moeder doet dan met haar, maar ik kan jou ook goed begrijpen hoor, je gaat toch ook eerder met dingetjes naar een vriendin of je eigen moeder dan naar je schoonmoeder! Succes ermee en maak je niet te druk het komt vast wel goed! Morgenzon: als je bewust gaat afvallen als je borstvoeding geeft, dan heb je kans dat je kindje te kort krijgt en je borstvoeding terug loopt, dus kan je dit beter doen als je hiermee stopt. Wel is het zo dat er mensen zijn die afvallen door het geven van borstvoeding, maar dat is minder erg, dan wanneer je bewust gaat afvallen! Brusje: ach meid, alles komt wel weer goed! Dikke knuffel! Whoehoe, we gingen vanmiddag even naar Hoorn om een bestelling bij prenetal op te halen en we zouden gaan kijken voor een badje, kom ik thuis met een hele mooie maxicosi!!!! Echt begin het zwanger zijn steeds leuker te vinden, ben er echt heel blij mee. En ik heb een badpak gekocht, straks hebben we een zwembad in de tuin en in mijn t-shirt en onderbroek in het zwembad ben ik na een jaar ook al zat, dus nu heb ik maar een badpak gekocht! En glasvezel behang voor de kinderkamer.....ow heb vandaag echt een top daggie, kan nu wel huilen zo blij!! En vriendlief is ook zelfs al de hele dag met mij en baby bezig en niet met zichzelf en anderen!! =D> Whoehoe!!!! Iedereen die het nodig heeft ik stuur wat energie jullie kant op en een dikke knuffel erbij! Nee sorry ik stuur geen energie voor iedereen, want ik moet morgen wel weer werken! Meiden ik ga lekker filmpie kijken met vriend en daarna lekker optijd naar bed!
Brusje: Ik heb ook veel behoefte aan vet en/of zoetigheid maar wil straks niet 10 kilo er af lijnen. Van de andere kant denk ik: alles gaat goed met mij en de kleine, waar zeur ik over. Cjt: ja leuk he, ik kan mijn ogen niet van de fotos afhouden. En die acties met de kledingkast heb ik 2 weken geleden gedaan. Echt exact hetzelfde: alles gepast en gesorteerd en dan blijft het lekker opgeruimd en overzichtelijk! Mij bevalt het goed. Ollekebolleke: zo extreem heb ik het niet maar kan wel mijn linker been soms moeilijk optillen en alleen op mijn linker been staan doet (met aan- en uitkleden) dan ook behoorlijk pijn en het lijkt alsof ik er doorheen zak. Het gaat momenteel weer wat beter. Ik denk dat het bij mij echt de groeistuipen zijn. Fijn zeg zon schoonzus! En heerlijk zon shopdag he! Marieke: ja dat geslacht is heel duidelijk wat mij betreft! Ook een hele schattige kleurenfoto trouwens! Vervelend van je schoonmoeder. Ppa: leuk heb zwangere vriendinnen. Ik heb er momenteel 3!!! Hier alles goed alleen flink verkouden (al weer). Ik heb vandaag de metingen van de 20 weken en pretecho eens vergeleken: buik en benen zijn met bijna 50% en hoofd met 33% groter geworden in 5 weken. Lijkt mij echt veel, of zie ik dat verkeerd?
@hanna1974 leuk he dat we allebei gelijk lopen? ik ben van plan om na mijn verlof wel weer gewoon aan het werk te gaan en dan 26uur ipv 32. dit ook wel met de simpele reden omdat we het geld ook gewoon nodig hebben, en om leuke dingen te kunnen blijven doen is dat wel nodig. maar vindt het helemaal ok! heb vandaag mijn buikbanden binnengekregen. 1 met een zwitsal hoofdje en 1 met de tekst: 50% papa 50% mama 100% ikke zijn erg leuk geworden nou meiden ga nog even tv kijken en dan weer mijn bedje in, moet morgen weer werken van 8.00 tot 13.00 fijne avond allemaal
ollekebolleke: wat je verteld klinkt inderdaad wel logies! ik was ook niet van plan om drasties te gaan afvallen zodra ik bevallen ben. je hebt weer lekker geschopt! leuk he al die baby spullen! mik: ik vind het er altijd zo leuk uitzien die buikbanden! maar zit het ook echt lekker? ik ben ook flink verkouden , kan niet eens meer lekker slapen van een verstopte neus! ik blijf snuiten! ik ga ook gewoon werken na mijn verlof, wel veel minder als nu. nu werk ik 36 uur, en ik wil naar 16 of 24 uur , dat moet ik nog even bedenken... we moeten nog even kijken wat lukt kwa geld. hoe doen jullie dat met oppas?
Brusje, wow lange tijd heb je borstvoeding gegeven. Ik wil het ook gaan proberen. Sinds kort krijg ik enorm zuur van vettigheid dus (probeer) het te laten staan. Op naar de prachtige baby en genieten van de bewegingen! CJPT, kast al leeggeruimd? Gewoon aanvullen dan valt de leegte minder op. Maar ik blijf het beperkt vinden leuke en hippe zwangerschapskleding. Ollekebolleke, je bent niet raar, wat de hormonen allemaal met ons lichaam doen, dat is pas allemaal raar, haha! Fijn dat het behangprobleem toch op te lossen is. Structuurverf óver behang erg vreemd en dat zal er dan keihard opgezeten hebben. Wat een luxe zeg een zwembad in de tuin. Daar kan je straks dus heerlijk in vertoeven als het warmer wordt. Marieke, leuk dat je het nu weet. Ik kan het niet ontcijferen maar ben wel reuze nieuwsgierig . Jij wilde het toch wel weten maar je vriend eigenlijk niet? Heb je hem toch kunnen overhalen? Oei, naar zeg van je schoonmoeder wel fijn dat je vriend duidelijk heeft gemaakt dat jij de moeder bent en zij de oma. Morgenzon, je wilt niet weten hoe paniekerig en huilerig ik was dat ik er achter kwam dat ik het formulier was vergeten te retourneren . Dus was zo fijn dat de brief op de mat lag dat alles goed is gekomen. Ik ga straks 3 dagen werken, kindje gaat 2 dagen naar een klein kinderdagverblijf en 1 dag naar opa en oma. Ik duik mijn bed in want het is alweer laat en kan mijn ogen niet meer openhouden ..
Ha meiden! Hier ben ik weer na een weekje Belgie! Was erg lekker, maar wat zijn die huisjes in Landal Greenpark klein zeg! Tjonge! Maar goed, we hebben lekker gewandeld en lekker gegeten dus het was prima! Ik heb niet alles mee gelezen, maar ik zag dat een aantal meiden ee pretecho hebben of hebben gehad, leuk hè! Veel plezier hoor! Gewicht: Ik weeg of laat mezelf ook niet meer wegen hoor, werd ik een beetje onrustig van en mijn verloskundige zei dat we dat natuurlijk niet moesten hebben! Hihi! En die kilo's gaan er heus wel weer af hoor! Ik heb zoiets, als ik de spijkerbroeken weer pas van voor mijn zwangerschap dan is het goed! Koninginnedag: Geen woord omschrijft wat voor een...... man dat was... Kleding: Ik heb inderdaad ook al mijn pre-zwangerschapskleren in een grote koffer gedaan en nu hangt er alleen nog maar zwangerschapskleding in de kast! Ideaal! En straks dan lijkt het net of je allemaal nieuwe kleren hebtals je weer die koffer gaat uitpakken! Oef...verder weet ik het ff niet meer.. Ga wel weer proberen om weer wat aktiever mee te lezen, ben wat minder aktief geweest de afgelopen weken! Mijn mama gaat in week 34 een gipsafdruk van mijn buik maken met 1 hand van mij en 1 hand van mijn vriend erop, cool hè! Je kunt ook laten doen, maar dan kost het weer zoveel! Kreeg gisteren mijn kraampakket al binnen! Dan wordt het ineens toch wel heel echt zeg, tjonge! En die kraamverbanden!! Ik ga ff zoeken ophet forum of er tips zijn voor andere...wat meer comfortabelere... Hihi! Met ons kleine meisje gaat het goed, ze beweegt lekker en ik voel har nu vaakop 2 plekken tegelijk...erg grappig.. Meiden, fijen dag allemaal vandaag! Liefs, Pluis
Morning ladies! Gisteren met mijn kast leegruimen niet zover gekomen als ik had gehoopt, dus vandaag ga ik weer lekker verder. Ik merkte al wel dat er echt dramatisch weinig overblijft omdat ik me ook heb voorgenomen om alles dat niet mooi meer is enzo ook gelijk weg te gooien. Dus na de zwangerschap heb ik gelijk een goede reden om weer te gaan shoppen. Miekepluis, welcome back! Fijn dat je een lekker weekje heb gehad! Ik heb ook het idee dat ik de baby nu soms op 2 plekken tegelijk voel. Ik las dat in deze weken de baby nog redelijk makkelijk kan rondraaien in je buik dus dat het daardoor kan komen. En die kleine pootjes worden natuurlijk steeds langer. Dus misschien voelen we op de ene plek haar knie en op de andere haar voetje. Ik kan er echt van genieten! Morgenzon, ik heb ook 2 buikbanden. Vind ze erg leuk maar draag ze nog niet zo heel veel. Ik ga binnenkort wel een nieuwe bestellen en dan vraag ik of ze die wat korter kan maken. Ik heb maar een kort bovenlichaam en nu zijn ze te lang dus ziet het er een beetje raar uit. Ollekebolleke, dat klinkt alsof je een heerlijke dag hebt gehad! Gewicht, ik ga me zo weer wegen dus zal straks eens laten weten wat de schade is haha. Moet zeggen dat mijn lichaam het zelf echt prima lijkt te regelen. Ik heb heel erg trek in gezonde dingen, melk, vla, fruit, water, brood, komkommer, groenten. En áls ik al trek heb ik dingen als vet eten, chocola, suiker, frisdrank etc denk ik alleen even aan hoe genadeloos ik gestraft ga worden door mijn maagzuur dat de trek als sneeuw voor de zon verdwijnt. Dat zijn namelijk echt precies de dingen die a la minuut voor pijn zorgen. Tot laters!
MIekiepluis, klinkt ontzettend leuk je plan voor het gipsafdruk! Reuze benieuwd naar het resultaat straks. Gaat nu best hard hé als je alle banners al richting het eind zien gaan.Spannend! Benieuwd of er wat anders is dan die kraamverbanden, lijkt wel een heel matras.... Cjtp, heerlijk dat je lekker je kast aan het opruimen bent. Je pakt het meteen helemaal goed aan door écht op te ruimen! Dat wat je zegt over de sleche dingen en zuur herken ik.
Damn...heel stuk getypt, druk ik op het verkeerde knopje...kan ik weer opnieuw beginnen... Ik heb even gezocht hier op het forum, er blijken meer meiden niet zo blij te worden van die matrassen ( hihi...goeie welpje!) die doorgaan als kraamverband.. Ik vond in het topic " handige tips voor tijdens en na de bevalling" in het onderwerp Bevalling ( aanrader!! Echt zulke handige tips vis ik daar vanaf!) het volgende webadres: http://www.efarma.nl/pages/ItemInfo.asp?ItemID=15380734 Dit is kraamverband maar dan dunner en net zo absorberend, het wordt gebruikt in kraamhotels. Ik heb net een pakketje besteld, ik laat weten als ik het heb en of ik vertrouwen in heb! Ook Kotex nachtverband zie ik vaak voorbij komen... Wie weet! Cjpt, lekker hè, dat opruimen! Ik ben inderdaad ook aan het opruimen geslagen ( lang leve de hormonen...). De keukenlades zijn weer schoon en opgeruimd ( lees: Heb allerlei dingen weggegooid die we nooit gebruikten...ooit wel eens een ijsklontjestang gebruikt?), de kast met dvd's en cd's staat weer keurig op alfabet ( ) en ik heb gisteren de waterblauwe muur in onze slaapkamer kaffee latte bruin gemaakt... Hihi! Vanmiddag komt mijn oma om naar het babykamertje te kijken, ze was namelijk erg nieuwsgierig... Ik vind dat een beetje moeilijk, ben zo bang dat ze ons kleine meisje niet meer gaat zien! Dus ik zit erg te twijfelen om haar te vertellen dat we een dochter krijgen... Maar aan de andere kant is ze nog wel heel fief, ze doet nog vrijwilligerswerk, rijdt zelf nog auto, en is eigenlijk nog heel pittig voor haar 82 jaar! Maar toch... Moeilijk hoor! Tis inderdaad wel heel gek om mijn banner nog maar 2 hokjes voor het einde te zien staan! Wat gaat die tijd toch hard! Het is inderdaad een heerlijk maar ook gek gevoel om onze kruimel zo te voelen bewegen, ik moet er elke keer weer om lachen. Heb soms echt het idee dat ze een voetbalwedstrijd speelt, maar de verloskundige vertelde dat het dan kan zijn dat ze zich omdraait. Bedacht me vanochtend trouwens nog iets. Ons meisje ligt heel vaak met een arm boven haar hoofd en vanochtend betrapte ik mezelf er op dat ik ook heel vaak zo lig.. Hihi! Liefs, Pluis