Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Nieuwe buikfoto geplaatst! Op de foto zie je niet veel verschil met 23 weken, maar ' in het echt' wel :)

2. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Goeiemorgen meiden!!

Hier weer eens een berichtje van mij, volgens mij is de laatste alweer bijna 3 weken terug :oops: . Ik ben constant bezig in ons nieuwe huis, vandaar dat ik geen puf had om te reageren. Heb wel affentoe bijgelezen, dus loop niet helemaal achter. Gelukkig heb ik ook de foto's van Marieke's babytje nog kunnen zien, gefeliciteerd! Duidelijk zichtbaar idd.

De komende 2, 3 weken zal ik niet zo vaak posten als gewoonlijk, ivm het huis, maar daarna ben ik weer helemaal terug hoor.

Ik kan moeilijk op alles gaan reageren, maar even een paar dingen die zijn blijven hangen:

Zwangerschapskleding. Ik ben bekend met het feit dat het niet past, maar dan andersom. Het is allemaal te groot haha. Heb nog steeds een heel bescheiden buikje, wel te groot voor normale kleding, maar te klein voor positiekleding. Zal zo even nieuwe buikfoto plaatsen.

's Avonds naar de wc. Heel herkenbaar, ik moet ook steeds plassen. Aangezien ik een hele lichte slaper ben lig ik dan meteen een uur wakker.

Gewicht. Ben nu 3 kilo aangekomen, volgens mij is dat vrij weinig voor 6 maanden zwanger. Ik eet als een bouwvakker, dus daar ligt het niet aan haha.

Nu nog een paar ego-dingetjes:
    Zoals sommige van jullie nog wel weten was mijn poes zwanger, ze is vorige week maandag bevallen van 3 kittens (2 katertjes en 1 poesje). Zo schattig, ze zijn echt super lief. Ik zal even kijken hoe ik wat foto's kan posten.

Overmorgen weer naar de gynaecoloog! Mn vriend gaat mee, helemaal gezellig. Ik ben zo blij dat ik de 26 weken gepasseerd ben, toch weer een grens waar je graag langs bent.

Volgende week vrijdag is de bruiloft! Ben er eigenlijk helemaal niet mee bezig, omdat we zo bezig zijn met ons paleisje, maar het is al heel snel. Dan krijg ik een andere achternaam hihi. Was er niet nog iemand die een dezer weken ging trouwen?

Ik ga proberen de komende weken regelmatig te reageren, maar het kan zijn dat ik wat afwezig ben.

Sweepy, ik hou jou wel in de gaten hoor! Denk regelmatig aan je, en ik hoop dat alles goed gaat.

Liefs Jessi

3. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Nieuwe buikfoto geplaatst!

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

nee geen kittenfoto's plaatsen! daar kan ik niet tegen, wil ik nog een kat, haha! ;)
    nee hoor, wat gaaf, kittens in huis! gefeliciteerd!

5. Mik: mijn vk zei de vorige keer dat ik aanstaande vrijdag ook een briefje mee krijg om mijn glucose na te laten kijken, als je kindje erg hard groeid of de moeder niet goed aankomt of juist veel te veel dan wordt het vaak gedaan, maar het word ook aangeraden bij mensen die overgewicht hebben. Het is niks om je druk om te maken, maar gewoon voor de zekerheid!

Jessie: ow wat lief!!! Ben altijd verliefd op kittens, mijn nichtje heeft er ook 3 zow lief!!!
    Zou er zo weer 1 bij nemen, maar ik heb er al 2 en een hond, dus tis zo wel even genoeg!

hier gaat het vandaag toch best wel goed, spruit is lekker bewegelijk en tja het houdt mij `s nachts ook wel bezig, maar dat heeft ook wel weer wat. Ik ga nu ook maar eens de was opvouwen want dat gaat niet van zelf he en straks komt mijn vader op visite, heb er eigenlijk geen zin in, maar jah soms kan je niet anders he!
    Meiden geniet weer van het zonnetje en tot de volgende keer!

6. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Wow wat een prachtige buikjes Anna en Jessi!

7. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Hey meiden, hoe is het hier?
    Leuk weekend gehad?

Hier vandaag precies 6 maanden zwanger :D
    Vind het echt een mijlpaal joh en soms ook nog moeilijk te geloven dat ik echt zwanger ben en dat er over 3 maanden echt een kleintje is....een kleintje van mij en mijn liefje....heel erg bijzonder!

Gisteren nog een leuk cadeautje gehad van m'n broer....hij kwam op visite en had een meid meegenomen. Zij heeft als hobby gipsbuiken maken....en kwam gisteren dus van mij een buik maken!!! Ze heeft 'm wel weer mee terug genomen, want ze gaat 'm ook verder voor me afmaken, aangezien ik niet zo'n creawonder ben :)
    Ik heb wel gezegd wat ik wil, dus ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

Dit is in elk geval de afdruk van mijn buikje:

Verder vrijdag nog een pretecho gehad en ons ventje lag in standje hopeloos....helemaal dubbelgeklapt met z'n voetjes bij z'n hoofdje haha :)
    Gelukkig nog wel een paar mooie plaatjes meegekregen...ook in 3D alleen die zijn niet zo heel duidelijk omdat hij met z'n armpje voor z'n hoofdje lag.

Oh ja....woensdagavond trouwens voor het eerst naar zwangerschapscursus...ben benieuwd hoe dat gaat zijn!

Fijne dag meiden!

8. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Ginny, wat een leuke foto zeg! En wat een lieve broer!
    Ik vind het altijd zo leuk om jouw berichten te lezen. Ik weet hoe het is om zo lang zo'n wens te hebben en dan hebben wij nog het geluk gehad dat we al die rotbehandelingen net voor waren. Hormoonkuren en een beetje mazzel hebben hun werk gedaan hier. Als ik dan jouw onderschrift zie schiet altijd door mijn hoofd dat jij je nu wel de gelukkigste vrouw op de wereld zal voelen ;o)

Oh enne... standje hopeloos? Haha, lenige baby!

9. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Brusje, hier ook een haat/liefde verhouding met mijn weegschaal.
    Ene keer lig ik er niet wakker van en andere dag baal ik als een stekker.
    Ik dacht vorige keer ook wel even die zwangerschapskilo's snel kwijt te raken, niet dus :(
    Heb besloten er me niet te veel van aan te trekken en het weer wel te zien na deze bevalling

@Corinne348, ik voel beeb nu wel elke dag ja, ene dag wat meer als de andere
    Maar je hoeft pas bij 28wk je beeb elke dag te voelen ( en dan zijn paar trapjes al genoeg)

@Noa, is je mannetje nou weer lekker bij je??

@Suzie83, hoe is het met je bloedverlies?
    Wat zei de Vk?

@Lieke1979, mijn bekken/banden pijn is BI (bekkeninstabiliteit) heb ik bij Mirthe ook gehad.
    Vanmorgen was het weer raak, maar makkelijk te verklaren beetje heftig met hubbie aan de gang gegaan om de kamer die van Mirthe wordt leeg te krijgen en dan word ik dus gestraft
    En meid trek je niets aan van vervelende opmerkingen is net alsof als mensen zwanger zijn je dan ineens ook alles tegen ze mag zeggen.

@Mik, en vandaag op andere groep begonnen??
    Wel fijn hoor dat ze je serieus nemen en ook mee zoeken naar een oplossing

@Marieke1983, vervelend van je schoonmoeder heb je andere topic ook gelezen
    Zou vooral duidelijk tegen haar zijn.
    Heb je niet wat kleine prulletjes nodig dat je toch met haar een dag gaat shoppen en zij dan denkt dat het heel belangrijk is??

@Kledingkast, hi hi zo herkenbaar jullie verhalen
    Afgelopen week hier ook de kast opgeruimd :D

@Miekiepluis, NIET weggooien die kraamverbanden.
    Ik had vorige keer ook zoiets van wat moet ik met die grote dingen, nou ik heb het geweten.
    Zijn dus een aantal dingen waar ze mij niet op hadden voorbereid ;)
    Ik wist niet dat er zoveel vruchtwater kon komen, dacht dat is plons en dat was het, niet dus ;)
    Reuze handig waren toen die lappen.
    Na de bevalling hi hi, ik zal alleen zeggen dat er toen dus gewoon 2 in mijn onderbroek moesten.
    Daarna overgegaan op het Kotex nachtverband (zwarte verpakking)

@Rianne80, beeb heeft nu al een mooi gewicht, dus hoop dat die ook lekker doorgaat na die 30 wk

@Ollekebolleke, idd even aan de bel trekken op je werk
    Dat niets meer willen hoort ook bij het zwanger zijn, wordt vaak tegen de bevalling weer erger

@Slapen, hier gelukkig nog geen last van slecht slapen (even afkloppen)
    Ik weet nog van vorige keer dat ik ook vaak midden in de nacht met laptop open heb gezeten ;)

@Ginny, wat een geweldige verassing!!
    Ziet er nu al super uit ben erg benieuwd als het klaar is.

10. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    CJPT Wat een lieve reactie :oops:
    Maar ik voel me inderdaad de gelukkigste vrouw op aarde en kan het soms echt niet geloven dat het nu bij ons ook eindelijk zover is...we gaan papa en mama worden :D

Enne...lenige baby....ben benieuwd van wie hij dat heeft, want paps en mams zijn beide zo stijf als een plank hahaha :)

11. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Ginny, lekker genieten hoor, is ook geweldig wat je allemaal meemaakt nu.
    En dat gevoel straks als het is geboren hi hi, zit nu al op je reactie te wachten.

Je moet straks maar eens aan kraamhulp vragen of ze wil laten zien hoe beeb in je buik zat, je weet niet wat je ziet

12. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Haha ehm Monique... fijn dat soort info ;o) Nee hoor, ik ben graag voorbereid, kom maar op met je horrorverhalen!

Ginny, tis soms ook niet te geloven toch? Al dat verdriet en al die teleurstellingen lijken dan ook ineens zo lang geleden! Zo ervaar ik dat iig. Heb van mijn 16e tot 20e week even een inzinking gehad van alle onverwerkte emoties van die jaren maar nu voel ik me ook in de 7e hemel! Kan er echt van wakker liggen 's nachts!

Wat hebben jullie trouwens een aparte aantallen aan behandelingen? Heb nog niet vaak gezien dat mensen bijv 1x IVF en dan 5x ICSI doen? Of was bij jullie na de eerste IVF al duidelijk dat dat niet ging werken?

13. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    3D foto's geplaatst en bewijs van een zoon!

14. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Haai meiden,

Hier een hele luie Pluis, lief en ik hebben lekker een childag.. Vanochtend lekker gedoucht en toen weer het bedje in, lekker liggen knuffelen ( en echt alleen maar knuffelen, want van het 'echte werk' :oops: krijg ik een zere buik...) en nu liggen we lekker op de bank te lezen, maar was er even klaar mee..

Ollekebolleke: Hè, meis, wat vervelend dat je je zo verdrietig voelt en geen zin hebt! Dat maakt werken inderdaad een stuk lastiger ja!! Rustig aan hoor!

Anna1976: Welcome to the club... Ik merk inderdaad dat ik ook steeds minder lang achter elkaar slaap, maar echt last heb ik er nog niet van. Vervelend joh! Hopen dat het een eenmalige aktie was!

Cjpt: Ook jij welkom... Vervelend hè, dat geplas van niks.. En wat ik dan nog het frustrerendste vind? Mijn vriend 's ochtends zo'n heerlijke harde straal te horen plassen ( staat wel een beetje gek zie ik...nou ja..) Dat wil ik ook weer!!
    Maar om nu al met maandverband enzo in de weer te gaan, is ook zo wat. Dat is al iets waar ik nu echt niet naar uitkijk na de bevalling. Heb echt een hekel aan die dingen in mijn onderbroek...

Daan: Geeft niks hoor, zo'n berichtje, mag best! Heb ik iets gemist? Een cervixmeting? Wat houdt dat in? Het gaat toch wel allemaal goed enzo?

Marieke 1983: Ja, ik vond het ook wat vroeg, maar vriendinnetje drukte me even met de neus op de feiten, over 8 weken ben ik 36 weken zwanger en mag het kindje komen... :confused: Dus zo vroeg is het niet zeg maar...
    Maar inderdaad, ik heb gekeken en gauw weer dicht gedaan, want ik vond het toch nog wel heel veel informatie waar ik (nog) niet op zat te wachten... Hihi!

Jessi: Wat spannend, volgende week trouwen! Hoop voor je dat het mooi weer is!
    En gefeliciteerd met je poezekinderen! Zo lief zijn ze dan...

Ginny: Wat lief van je broer!! En het ziet er erg mooi uit!

Monique27: Oh jasses... Dat zei mijn vriendinnetje ook al, 2 van die matrassen in je onderbroek!! Ik gooi ze ook niet weg hoor, maar ik word echt niet blij van die dingen...Nou, ja, het is allemaal voor het goede doel zal ik maar zeggen...

Rianne80: Gaaf, wat zie je het goed zeg!! Leuk hoor!

Nu ga ik weer plassen... ZUcht...

Liefs, Pluis

15. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Omdat ik verklevingen in m'n eileiders heb, wilden ze maar 3x IUI doen.
    Na 3x zonder resultaat zijn we overgegaan op IVF en toen hadden we geen enkele bevruchting...ik bleek ook nog eens stugge eicellen te hebben waardoor het zaad er niet doorheen kwam. We zijn toen gelijk door gegaan met ICSI en gelukkig is dat uiteindelijk wel gelukt :thumup:

16. kim3

kim3 Bekend lid

11 mrt 2009
    519
    0
    0
    pedagogisch werker
    maastricht
    hoi hoi ik kom me ook weer eens hier melden, wat gaat eht snel opeens he :D morgen alweer 25 weken
    en die kleine kan behoorlijk goed mikken op mijn blaas alsof ik nog niet vaak genoeg naar de wc moet hihi :D

ik ging trouwens net op de weegschaal staan en woog nu 53 kilo dus ben nu 6 kilo aangekomen dat is toch netjes he

kom snel weer eens langs om trg te lezen

17. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    @monique27
    heb net contact gehad met mijn werk, en als het goed is wordt ik vanavond door de desbetreffende groep gebeld, wanneer ze mij willen inwerken.
    dus wacht het telefoontje nog af.
    ben wel benieuwd en zenuwachtig tegelijk.....

18. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Ginny aha vandaar! Als we die gyns toch niet hadden he? Haha ik heb dan geen stugge eicellen maar die van mij vinden het gewoon niet leuk uit zichzelf te springen. Dus dan doen ze dan ook maar niet. En dan is het lastig zwanger worden blijkt ;o) Plus een vriendje dat op 35% van de normale goeie zaadjes zit, hihi hebben elkaar lekker uitgekozen! Lang leve de medische wetenschap!

@ Miekepluis, volgens mij kunnen we inderdaad een soort members-only clubje gaan oprichten! Vandaag mailde ik met een oud vriendinnetje van me, die is net zo ver als ik. En maar trots vertellen; zij liep over van energie en nooit pijn in rug en bekken enzo. En slapen?? Als een roos! Hooguit 1x per nacht een plasje maar dat was normaal voor haar grrrrrrrrrr!

19. Welpje 09

Welpje 09 Actief lid

22 dec 2008
    147
    0
    0
    Yiehoeh! De wieg is opnieuw bekleed door mijn tante en klaar, donderdag ga ik hem ophalen. Ben reuze benieuwd en kan niet wachten om hem af te zien en om ons kindje er straks in te leggen.

20. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    ey meiden

ff een ego bericht!!!!

hier alles goed, me vriend is gister terug gekomen!!!!!
    hij had super leuke baby kleren mee voor onze dochter, en voor mij hihi.

vandaag hadden we het tegen de rest van de familie verteld dat we een dochter krijgen iedereen wow we dachtte echt een knul hahhaha. me oma zei zelfs hoe weet je dat ik zo nou is 4x bevestigt door de arts hahahaha.
    heb meteen verf uitgekozen en dat wordt morgen geschilderd. waaronder roze!!!!
    en een vriendin kwam langs met alleenmaal kleertjes die haar dochter niet meer past. dus de kast ligt goed vol zometeen hihi.

alleen dat we ht bij me vader en ze vrouw vertelde zei me stiefmoeder ja me een meisje wat ik ken zeiden ja is een meid en toen het geboren was, bleek het een knul. ik dacht dit wil ik niet horen!!!! maarja zoals ik al vaker heb gezegt heb het 4x gehoord en is met 98%bevestigt dus zal echt wel een meisje zijn.

sorry voor het ego bericht ik reageer morgen op de rest gaan weer even verder met de baby kamer youhoe!!!!

Deel Deze Pagina