Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    Ben er ook weer eens... :oops: lees wel braaf mee maar heb de puf niet om te reageren... :oops:

Ik ook nog maar 30 dagen werken! :D joepy..dan ga ik wel vaker reageren hoor, dat beloof ik.

Over pijnbestrijding, ik ga het zoals ik het nu bekijk helemaal zelf doen, bij Pepijn heb ik er ook nooit echt over nagedacht en het ging prima...het was een snelle bevalling(5 uur en 2 persweeen) die mij 100% is meegevallen. Toen ik was bevallen dacht ik nog..is dit het nou..haha.. Ik moet ik het ziekenhuis bevallen omdat ik veel bloed had verloren, en zeer waarschijnlijk gaat de bevalling net zo snel of nog sneller (zegt de vlk)
    Ik ben er ook wel van overtuigd dat je er "positief "tegen over moet staan, ik was er ook helemaal niet bang voor en zag er niet tegenop. Mijn schoonzusje was echt als de dood en heeft er (schrik niet) 5 dagen over gedaan :confused:
    Maar ja ik kan me wel voorstellen dat als je al lang bezig bent en erg vermoeid bent of pijn hebt dat je dan wel pijnstilling wilt.

de dames met de jarige joppen gefeliciteerd!

Gipsbuik, leuk hoor! Mijn vriendin heeft het ook laten doen, is echt gaaf!

Kraampakket, kun je aanvragen via je ziekenfonds verzekering( ik wel teminste) en dan krijg je het ook helemaal vergoedt en anders kun je het kopen bij de prenatal.

2. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Goeiemorgen meiden!

Pffff vandaag weer om 7 uur wakker....da's niet goed voor m'n humeur :oops:
    Het is hier weer grijs en grauw, wordt je ook niet vrolijk van als je naar buiten kijkt.

Weinig plannen vandaag....wat wasjes draaien en boodschapjes doen....verder lekker binnen blijven.

Fijne dag :thumup:

3. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    He Ginny, ik vind 7 uur eigenlijk wel luxe hoor.... mijn wekker ging weer als gewoonlijk om 6.10 uur :evil:
    Hoe komt het eigenlijk dat je al vanaf 14 april thuis bent? Er zijn toch geen complicaties bij je zwangerschap? Maar misschien heb ik dat gemist, sorry in dat geval.....
    Succes met je wasjes en boodschapjes enzo ;)

Kraampakket heb ik ook bij mijn zorgverzekering aangevraagd. Moet nog binnenkomen hier. Hangt volgens mij wel af van je aanvullende verzekering, het zit niet in het basispakket (ziekenfonds bestaat niet meer hoor!!). Ik zit bij groene land en daar krijg je het vanaf 2 sterren, en die had ik gelukkig... Dus ff checken bij je verzekering. En anders kopen inderdaad, bij Prenatal schijnen ze de beste inhoud te hebben (hoorde ik van de kraamzorg instantie).

Fijne dag allemaal!

4. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Liefie Hahaha nou ik vind zo tussen 9 en 10 uur een mooiere tijd om wakker te worden :)
    Nee gelukkig geen complicatie's (op wat bekken- en rugpijn na ;) ) maar m'n jaarcontract verliep en werd dus niet meer verlengd. Maar aangezien ik sowieso na de bevalling wilde stoppen met werken, vond ik het dus niet erg en geniet ik nu al van m'n onbeperkte verlof haha!

Ik heb toevallig vorige week m'n kraampakket binnen gekregen (verzekerd bij Univé)
    Toen ik al die kraamverbanden zag en die matrasbeschermer, vond ik het allemaal nog echter worden! En ineens besefte ik ook..."hey het einde van de zwangerschap komt langzaamaan in zicht en dus ook de bevalling" :confused:

5. kim3

kim3 Bekend lid

11 mrt 2009
    519
    0
    0
    pedagogisch werker
    maastricht
    hoi hoi

Over pijnbestrijding ik denk er best veel over na ik moet sowieso in het zh bevallen vanwege mijn hartafwijking maar wil zelf zo natuurlijk mogelijk en als het nodig mocht zijn altijd nog de keuze maken voor een ruggenprik
    Als ik ingeknipt moet worden zou ik wel graag wat verdoving willen want dat lijkt me heel akelig en als ik uit scheur dan moet je alsnog verdoving voor te hechten
    Ik had wat geleZen over tensbevalling (soort accupuntuut maar dan met een kastje) maar moet het nog uitzoeken heb gehoord dat als je hartpatient bent dat niet mag
    Ook zou ik graag gewoon nog onder de douche willen en zo'n ruggenprik zorgt er toch voor dat je niks meer kan kwa lopen, douchen
    En dan nog al die ellende met een katater en 8 uur nazorg ookal is alles goed lijkt me gewoon helemaal niks wil gewoon lekker naar huis als we beide in orde zijn

Kraampakket heb ik maar aan veel heb ik niks omdat ik toch niet thuis ga bevallen

6. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0
    Hallo iedereen,

·Ginny wat een mooie foto en veel plezier vanavond bij je zwangerschapscursus en over pijnstillers bij de bevalling tja ik denk dat ik het zonder ga proberen en als het echt niet gaat dan maar pijnstillers, maar wat ik vaak hoor (misschien niet waar) dat wanneer je pijnstillers gebruik je verdooft ben en het risico loop dat je baby met vacuüm gehaald word en dat wil ik liever niet.

·debzie1984 volgende week krijg ik de kinderwagen mura (3 wielen) hij is echt erg mooi .

·linnie123, Wat een lekkere collega heb jij zeg (ik kan erover meepraten) gewoon niks van aantrekken en probeer er niet op reageren op wat er gezegd word.

·Marieke1983 succes veder met het zoeken van opvang

Volgt iemand misschien zwangerschapsyoga? Wat moet je allemaal dan doen in zo’n les?

Ik moet gewoon nog 12,5 week werken snik ik heb gewoon geen zin meer ik neem 4 weken ervoor en 12 erna.

Nou gister heb ik een pretecho gehad.. Was wel leuk alleen konden er weinig scherpe beelden gemaakt worden omdat mijn baby erg bewegelijk is die vrouw noemde mijn dochter een vervelende spuit (wat een opmerking zeg). Maar ondanks dat vond ik het prachtig om haar zo bewegelijk te zien. Alleen sinds een paar dagen lijkt het wel of ze nooit slaapt zo actief is ze telkens. Oh ja en weet je wat erg schattig is ze lag de hele tijd te gapen en als mijn vriend iets zei draaide ze met haar hoort naar zijn stem. En het is overduidelijk een meisje dus ik ben gerust gesteld.

7. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Corinne Nou dat is zeker een stomme opmerking zeg...hoe durft ze :evil:
    Heb je er nog wat van gezegd?

Over pijnstilling Er zijn natuurlijk ook meerdere soorten pijnstilling dan alleen een ruggeprik (al weet ik nog niet precies welke...moet ik nog even navragen haha :) )
    Maar ik heb begrepen dat als je wel een ruggeprik wil/krijgt, dat zodra je mag persen, de pijnstilling stopgezet wordt en dat je je baby dus wel op eigen kracht op de wereld moet zetten. Maar ik ga alles nog wel navragen bij m'n VK en straks op de informatieavond in het ZH.

8. Corinne: ik heb ook zo spruit, die niks anders doet op sommige dagen dan bewegen, erg leuk.

Werken: tja dat is ook 1 van mijn dingen die ik nu liever niet meer doe, maar we zijn soms verplicht he! Ik mag vrijdag weer naar de vk en vrijdag middag naar de fyshio. Ik heb maar een afspraak met hem gemaakt aangezien mijn rug/bekken steeds erger wordt en ik nu regelmatig last heb van gevoelsuitval van mijn benen.
    En als alles blijft zoals het nu is dan hoef ik nog maar 18 dagen te werken, dus eigenlijk valt dat ook best wel mee! Zo klinkt het helemaal niet zo erg om die dagen nog te werken, maar als ik dan bedenk dat ik morgen weer moet, staat het me ineens weer tegen! Sorry voor dit stukje gezeur.

Ik ga eerst maar eens door de regen de hond uitlaten want die doet dat zelf niet!! Wel jammer soms met dit weer, maar frisse lucht door mijn hoofd is ook wel weer lekker!

9. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Ik ben weer terug van vakantie. Iets eerder dan gepland, maar we hadden alles gezien, en dat was echt heel veel, dus nu zijn we lekker thuis om nog even hier te tutten :)

Lieke, ik ga waarschijnlijk met 30 weken nog een pretecho laten maken.

Schoppen, onze kleine meid schopt er ook lustig op los. Ook richting blaas helaas..... eerst wist ik niet wat het was... raar gevoel,maar toen viel het kwartje.....
    Ook heb ik het nu gezien op mijn buik toen ze schopte... Erg leuk :D

Marieke, helaas, ik heb je foto gemist ivm de vakantie. Jammer hoor :)
    Ik stuur je wel even een pb'tje, misschien wil je het zo aan me laten weten... ben wel nieuwsgierig geworden!!!!

Kaneli, dat is nog eens een meevaller met die vloer. Leuk voor je hoor!

Ollekebolleke, leuk dat je alle spullen van de Prenatal hebt opgehaald. dan wordt het wel echt he??? Dat vind ik steeds als we weer een grote aankoop hebben gedaan!

Hormonen, hahahah, die spelen hier ook op, maar dan op een positieve manier... Ik ben me daar toch aan het opruimen geslagen...
    heb een hele lijst gemaakt met wat ik nog allemaal kan doen. Dus wel een leeg hoofd, maar nog genoeg te doen!!

Ginny, wat een geweldige foto van dat gipsen zeg :)
    Over pijnbestrijding heb ik al wel nagedacht, maar nog niet echt concrete plannen. Ik ga dat eens bespreken met de VK.

Noa, fijn dat je vriend terug is! gezellig voor je!

Mik, balen zeg dat het zo gaat op je werk. Helemaal niet leuk!!!

Mega Baps, fijn dat de verbouwing zo goed gaat.

Werk: Ik heb net zitten kijken en ik hoef nog maar 38 dagen te werken. Ik werk precies tot de zomervakantie, dus dat is wel een goede afsluiter denk ik zo.
    Nu ga ik even lekker naar de markt.
    Heerlijk hoor vakantie :)
    Straks zal ik nog even proberen een buikfoto te plaatsen...

Groetjes, Hanna

10. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Goedemorgen meiden,

Net vriendlief uitgezwaaid plus 28 hyperende groep 7 kinderen... Maar ik ben uitgenodigd voor de bonte avond dus ik moet nog even ergens een Glitter en Glamour-outfit vandaan halen. Maar dan zie ik lief dus morgen alweer!
    En Ollekebolleke, dat grote bed is inderdaad wel lekker ja! Alleen mis ik dan dat warme lijf waar ik tegenaan kan kruipen..

Dromen: Sja, het schijnt er inderdaad bij te horen, en ik weet niet wie het schreef, maar dat is inderdaad mijn grootste angst...dat mijn lief weg is op welke manier dan ook.. Brrr, word al misselijk bij de gedachte!

Slapen: Ik slaap op zich wel lekker, maar ik eindig vaak op mijn rug en ik had ergens gelezen dat dat niet zo goed was voor de kruimel.. Maar daar kan ik toch ook niks aan doen!

Kraampakket: Inderdaad via je je zorgverzekering!

Werken: Liefie, je omschrijft het perfect! Ik heb ook alleen maar puf om dingen te die te maken hebben met de baby. Werken is daar dus geen onderdeel van! En dat mag hoor, dus voel je vooral niet schuldig!

Hanne: Jij werkt dus ook tot het einde van het schooljaar? Ik ook, mijn verlof begint ook precies op de laatste dag van school, 3 juli.

Ginny: Dat had ik dus ook dat gevoel, toen ik het kraampakket binnen kreeg! Dat het einde nu toch wel met rasse schreden nadert en de bevalling dus ook!
    Ik vind het niet zo zeer eng, maar wel een beetje spannend. Vragen als "Kan ik dat wel"en "Hoe zal het zijn?" en "Wat als ik inscheur en toch naar het ziekenhuis moet terwijl ons meisje al geboren is" komen nu toch wel zo af en toe boven borrelen. Maar ik heb er vooral gewoon zin in... Heel gek, maar ik ben benieuwd naar hoe het is.
    Waarschijnlijk zeg ik bij 8 cm ontsluiting tegen lief dat ik echt gek was om te willen weten hoe bevallen zou zijn, maar oké! Hihi!

Meiden, ik ga lekker rommelen in huis en vanavond oefenen met de band ( ik zit in de schoolband en de adjunct neemt afscheid op 12 juni, dus we oefenen ons suf) dus lekker dagje!

Fijne dag allemaal,

Liefs, pluis

11. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey meiden
    heb net eindelijk een telefoontje gehad van mijn werk, en ga vrijdag op de nieuwe groep beginnen :D
    ik moest eigenlijk vandaag en morgen nog op mijn eigen groep werken, maar aangezien ik toch uitgpland ben, blijf ik maar eens lekker thuis.....
    met hoeveel weken zwangerschap krijg je je kraampakket opgestuurd? ik heb namelijk nog niks binnen.
    over het verlof, ik ga 17 juli met verlof dus 6 weken van te voren, dan heb ik daarna nog 10 weken, en nog eens een keer 5 weken vakantie die ik nog niet hbe opgenomen, dus denk dat ik ergens halverwege december weer hoef te beginnen.

12. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    sorry is natuurlijk zorgverzekeraar..haha...kon er gisteren ff niet opkomen, ik krijg een uitgebreid pakket met een knuffel en een verrassing (ene keer een luiertas of een tummytub) omdat ik een topaanvullend pakket heb. Maar ja ik beval ook in het ziekenhuis. Toch gebruik je er wel het eea uit als je thuis komt vanuit het ziekenhuis.(teminste de kraamverzorgster) :D

En als je inderdaad naar het ziekenhuis moet als je al bent bevallen om wat voor een reden dan ook dan gaat de baby gewoon mee met de ambulance naar het ziekenhuis.

het is zowieso heel byzonder, als je gaat bevallen weet je gewoon wat je moet doen, je lichaam regeld dat zelf....maf he..

13. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    Mik, rond de 7 maanden krijg je het kraampakket. Heb je het wel aangevraagd bij je zorgverzekeraar?

14. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Miekiepluis en Hanna, ik ga ook met verlof als het schoolvakantie is!! Lekker he...schiet wel op!

Vanochtend bij de vk geweest en alles was goed!! Suiker geprikt en was 4,7 (moet onder de 7 zijn) dus ben blij. En in totaal nu 7 kilo aangekomen. Met de 20 weken echo liep onze kruimel voor op schema en nu weer!! Ze zei: Als ik je buik zo voel zou ik zeggen dat je al 26 weken bent. Nou joepie!!! Laat me knul maar komen!!!

Moet zometeen naar de bedrijfsarts dus laat straks weten hoe dat was!!

15. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    He meissies.

@Miekiepluis, ik was door mijn vk doorgestuurd naar de gyn, omdat ik steeds zulke pijnlijke harde buiken had, bijna de hele dag door. En omdat er uit het urine onderzoek en vt niets kwam (gelukkig zat alles potdicht) wilde ze graag dat de gyn me even 'bekeek'. Die heeft een cervixmeting gedaan. Dat was 24 mm, wel aan de korte kant, maar nog niet verontrustend. Dus nog geen tekenen van evt. vroeggeboorte waar ze bang voor waren.

Vanochtend weer naar gyn geweest en opnieuw cervixmeting gehad, maar er was niets veranderd en ik hoef ook niet meer bij haar terug te komen gelukkig.

Ze heet nog even een uitwendige echo gedaan. 'Voor de leuk' zei ze. Voor papa en mama :D dus we hebben onze kleine frummel ook nog even gezien. Die was weer lekker aan het spartelen en alles was goed :D

Oh bloeduitslagen waren ook goed trouwens. Of had ik dat al verteld? Ik ben dus zo bleek van de pijn. Maar goed tandjes op elkaar en doorhobbelen. Verder voel ik me prima.

Ik ga nu 'lekker' in bad. Ik heb daar niet zo'n geduld mee, maar we gaan onze favo serie kijken. Heroes.

tot later!!

p.s. buikfoto's geplaatst (hankbuikzwijntje en striae :( )

16. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Bevalling, ik zie er eigenlijk ook (nog) niet tegenop. Terwijl ik toch in mijn omgeving voornamelijk horror verhalen hoor. Maar ik denk altijd maar: dat wist je vantevoren!
    En wat dan? Altijd laten zitten ofzo? ;o)
    Tuurlijk doet het waarschijnlijk pijn, maarja dat is tijdelijk. En ik ben wel gewend aan pijn met mijn rare lichaam waar altijd wel iets aan lijkt te mankeren haha.
    Nu krijg je er een prachtig hummeltje voor terug!

17. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Miekiepluis, hahaha, een bonte avond.... succes met het zoeken naar een glitterpakje :)
    Mijn verlof begint officieel op 31 juli, maar 10 juli is mijn laatste werkdag, dan begint bij ons de zomervakantie.
    Ik begin dan pas weer met werken op 4 januari :)
    Lekker even babytijd!!

Mik, wat fijn dat het nu geregeld is op je werk!
    Dat scheelt een hoop stress denk ik.

Hier ook nog geen kraampakket binnen gekregen hoor. We hebben nog even de tijd he! ;)

Annie, ja lekker he, nog even de boel afronden en dan heerlijk verlof! Komt wel goed uit zo voor de vakantie vind ik!

Daan, wat leuk dat je nog een echo hebt gekregen! :D

18. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    @jingi het kraampakket heb ik al wel aangevraagd, eigenlijk gelijk geregeld toen met de kraamzorg :)

even iets anders: heb net de jaarafrekening vd nuon binnengehad,
    ook nie echt om vrolijk van te worden.
    we moeten 200 euro bijbetalen :confused:
    maar mag het gelukkig ook in termijnen betalen, dus doen we dat maar.
    viel het bij jullie ook zo zwaar tegen??

ik maak me de laatste tijd toch wel een btje zorgen als het gaat om geldzaken, of et het straks financieel wel redden als de kleine er is en zo....
    hebben jullie dat ook een beetje?
    straks als de kleine er is weet je ook niet beter dat weet ik wel, dan laat je weer andere dingen staan denk ik.
    hoe denken jullie hierover??

19. Pluis: ik weet hoe het is, had er altijd last van tijdens mijn nachtdiensten, dus dan nam ik maar een kruik mee naar bed, maar jah das net niet echt! Dus het enige voordeel blijft het grote bed voor jou alleen!

Dromen: dat had ik geschreven pluis. Ik had vanacht de droom dat er een schuur van vrienden van ons was afgebrand, vlak achter ons huis en dat mijn vriend het niet tegen mij had gezegd, t was weer eens zo`n werkelijke droom dat ik vanmorgen wakker werd met het idee dat ik er langs moest! heel raar. Maar ja t schijnt erbij te horen! Wel vervelend!

Mik: geduld is een schone zaak, wel fijn dat je nu eindelijk gebeld ben en dat je vrijdag mag beginnen. Gefeliciteerd en geniet nog even van je vrije dagen!

Annie: succes bij de bedrijfsarts!

Daan: Mooie buik hoor, hangbuik en striae ik zie er niks van! ook een mooie muurschildering trouwens!

Kraampakket: ik heb mij wel opgegeven bij de zorgverzekering, maar weet niet wanneer ik mijn pakket krijg of dat ik hem ergens op moet halen ofzo! Dat krijg je nog wel te horen toch??

Ga maar eens kijken of alle schuren bij de vrienden nog staan. Hahaha stomme dromen!
    fijne dag iedereen!

20. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ollekebolleke, ik heb mijn zorgverzekeraar gebeld hoe zoiets werkt en die zeggen dat ze op voorraad staan bij de regiokantoortjes en dat ik dus gewoon langs kan komen om er 1 op te halen. Misschien kun je ze eens bellen? Ik heb 'm overigens ook nog niet in huis. Komt later wel.

Dromen, ik had een paar nachten geleden ook zo'n bizarre droom! Ik wilde 's nachts het huis van mijn ouders in en die hadden ineens een beveiligingssysteem. Ik wist de code wel maar steeds als ik die intikte dan gingen er allemaal alarmen af! Mijn ouders en beveiliging enzo kwam niet. Alleen alle buren ging naar me staan kijken en wijzen. En ik bleef maar heel vermoed proberen te deur open te krijgen. Slaat echt nergens op! Werd helemaal opgefokt en gestressed wakker!

Deel Deze Pagina