@ Daan, gelukkig gaat alles goed!! @Mik, ik vraag me ook wel is af hoe het straks wordt met geld enz. Maar zal vast goed komen. @Hanna, jij hebt lang verlof! Heb je ook ouderschapsverlof opgenomen? Ik begin ergens in november weer, want plak er nog even 2 weekjes vakantie achter. Nou ben net terug van bedrijfsarts. Stelde niet veel voor. Volgende week naar centerparcs en daarna weer werken. En mag van de bedrijfsarts maximaal 4 uur per dag. Dus morgen even naar mijn werk. Dus opzich heel positief. Vier uur per dag lijkt me goed vol te houden!!
@ Daan, wat zeg je nou??? Hangbuikzwijntje? Ik zie alleen een PRACHTIGE buik! Ik ben helemaal jaloers dat die van jou al zo mooi groot is! En die striae, vind het wel mee vallen hoor en trouwens: lekker belangrijk zeg, daar zit een mooi kindje achter! Mijn moeder zegt altijd dat ze haar strepen heeft verdiend ;o)
Daan, wat een prachtige buik!!! Niks niet hangbuikzwijntje, om trots op te zijn hoor! Fijn dat verder alles goed gaat! Cjpt/ Ollekebolleke, vervelend hè, die dromen...Vanacht weer zo naar gedroomd, gelukkig kon ik nu zelf bedenken, tijdens mijn droom, dat ik droomde.. Bizar. Mik: Ik herken je gevoel zo meis! Ook ik maak me een beetje zorgen om de financiën, of we het allemaal wel rond krijgen enzo. En dan heb ik ook nog even een tweede huis wat ik wel weer moet verhuren in oktober, want anders redden we het duidelijk niet! Maar ik denk dan altijd maar, er zijn mensen die het met veel minder moeten doen en die redden het ook! Nuon, jasses, dat is veel! Fijn dat het in termijnen kan. Ik kijk met angst en beven uit naar de rekening van Vitens. Toen ik de meterstand doorgaf kwam in beeld of ik nogmaals de meter wilde gaan bekijken, omdat de opgegeven stand niet overeenkwam met wat zij verwachtten... GLOEPS! Maar dat kan natuurlijk ook ten positieve zijn... Vraagje: Ik heb sinds 3 dagen van die stekende pijntjes onderin mijn buik/liezen/schaambot. Zijn dat mijn banden? Als ik soms 's nachts op mijn rug ga liggen en mijn benen strek dan doet dat echt gemeen zeer soms..Iemand ervaring? Ik eet vanavond lekker asperges! Lust lief niet, dus dan eet ik ze nu! Liefs, Pluis
@Miekiepluis, stekende pijn klinkt wel als je banden (zei de vk laatst ook tegen me). Dus geen zorgen maken!! Ik heb nieuwe foto's geplaatst!! Van mijn mini prenatal, zijn 1e nike's, slaapzakje en me dikke buik van vandaag!!
Die foto van de kleertjes, dat is dus maat 50, 56 en 62. Is het heel erg overdreven?? Heb wel meer dan de helft ervan gekregen dus het valt bes mee...toch?
Moet even wat een paar dingen vertellen. Weten jullie nog dat ik vorige week schreef dat ik in de assertiviteits-modus zat... Ik had mijn baas toen een mail gestuurd dat ik wilde praten over alle taken waar ik me druk over maakte of ik het allemaal nog zou halen voor mijn verlof. Nu heb ik vanmiddag dat gesprek gehad, en ik heb toch zo goed mijn grenzen aangegeven! Echt ongekend voor mijn doen! Ik mag nu 1 werkgroepje waar ik in zat laten vallen (YES =D> ) en voor allerlei andere zaken hebben we precies besproken waar voor mij de 'afkap punten' liggen dus wat er nog verwacht wordt de komende 6 weken en wat niet. Mijn hemel, wat een opluchting! Ik heb 2 weken achter de rug met de ene huilbui na de andere, en het heeft even geduurd voordat ik aan mezelf durfde toe te geven dat ik over mijn grenzen aan het gaan was. En nu is het zo opgelost... Ikke = trots op mijzelf Nou nog wat anders... Mijn naaste collega zegt net tegen me dat ze een geboortekaartje van een patient had gekregen, met toch zo'n stom zinnetje erop!! Dus ze leest het voor.... is 't het zinnetje wat ik dus op mijn kaartje wil gaan zetten... Dus ik werd knalrood , en ze had meteen door wat er gaande was, dus zij werd ook knalrood en zei "OEPS wat zeg ik nou.." Ik zei: "nou dan krijg je binnenkort nog een heel stom kaartje binnen....maarja smaken verschillen he" Ik weet wel dat ik me er niks van moet aantrekken en dat smaken inderdaad gewoon verschillen (ik vond het geboortekaartje van haar zoontje 2 jr geleden ook heel stom!) maar nou ga ik toch twijfelen of ik dat zinnetje nog wel wil...... GRRR!!
@daan: mooie buik juist! Niet jezelf zo tekort doen met zo'n betiteling van hangbuikzijntje, nergens voor nodig!!!! En die muurschildering is echt schattig! Zelf gemaakt? @annie: ook een heel mooie buik! En die kleertjes.. valt op zich wel mee denk ik, hoewel ik er zelf nog lang niet zoveel heb... En fijn dat je binnenkort weer mag gaan werken! @hanna: wauwww jij hebt lang verlof! Jaloers.... (ik heb de gewone 16 wk + 3 wk vakantie dus 19 wk in totaal, moet 2 nov weer beginnen)
Hoe zou het trouwens met Nita zijn? Al lang niks van haar gehoord! En ook Mama van Youri is al een poosje afwezig. Ze ging deze maand trouwen, maar wanneer was het ook al weer....
@Cjpt, hi hi ik ga niet gooien hoor met horrorverhalen maar ik was gewoon niet goed voorgelicht en kwam voor een aantal verassingen te staan. Echt joh ik wist niet dat er zoveel vruchtwater kon komen en als je dan ineens naar het ziekenhuis moet dan ben je blij met die matrassen die je snel kan gebruiken Het bloedverlies achteraf had ik als een erge ongi verwacht maar was dus echt mega daar had ik ook nog nooit niemand over gehoord Ik moet stiekum glimlachen om je opmerking over de bevalling Spreek je erna nog wel @Niet slapen clubje, wat vervelend voor jullie zeg. Ik mag echt in mijn handjes klappen dat ik daar geen last van heb. @Noa, wat fijn dat je mannetje er weer is, lekker aan het genieten nu?? @Ollekebolleke, ik had dat idee vorige keer wel ja dat je echt steeds meer op jezelf gaat leven en alleen bezig wil zijn met je zwangerschap en de beeb. maar net zoals andere meiden al zeggen is niets erg maar juist iets heel normaals en moois Ik ben ook een "stringgirl" maar bij de Hema heb je hele fijne boxers die super lekker zitten en waar de "matrassen" perfect in passen Heb je het gebeuren met je papa nog van je af kunnen zetten?? @Ginny, ik laat ook deze bevalling weer gewoon over mee heen komen, probeer er weer open in te gaan. Dat houd voor mij in zonder extra's dus ook geen pijnstilling, mocht dit anders lopen laat ik het gewoon gebeuren Vorige keer uiteindelijk ook een pethidine prik gehad, was toen echt even een uitkomst maar ga daar nu niet al meteen om vragen @De jarige partners nog gefeliciteerd!! @Mik, fijn dat het opgelost is op je werk en dat je nu zelfs heerlijk paar dagen vrij bent Hier ook nog geen kraampakket gezien hoor! Ook nog geen afrekeningen binnen dus weet niet of we bij moeten betalen Vergeet niet dat het lang koud is geweest he En over het financiele gedeelte maak ik me geen zorgen, eerste keer wel hoor maar echt dat komt vanzelf goed! @Miekiepluis, wat naar dat je van die dromen heb. Hoe is het nu zonder je mannetje? En zoals je nu naar je bevalling kijkt moet je proberen vast te houden!! Natuurlijk komen er een hoop vragen boven maar die kan niemand beantwoorden want je weet niet hoe het allemaal gaat zijn. Ik wilde het ook heel graag meemaken en was er ook nieuwsgierig naar. En dat heb ik toch ook deze 2e keer weer, hoe erg ik ook heb afgezien die 1e keer en idd geroepen dit doe ik echt noooooittt meer Die pijn die je beschrijft kunnen idd heel goed je banden zijn. @Linnie123, wat een botte hark zeg. Niets van aantrekken hoor en gewoon vrij nemen of ziek melden als je het even niet meer trekt. Je lichaam is hard aan het werk dus is echt niet zo gek dat je moe bent @Marieke1983, er zijn tegenwoordig ook KDV die langer open zijn en er zijn vast wel gastouders die tot 19.00 geen probleem vinden @Brusje, hoe is het met de voet van je dochter?? @Corinne, wat jammer van de echo maar volgens mij vroeg jij pas hoeveel je beeb moest bewegen omdat je twijfelde of niet?? Is nu dus helemaal omgedraaid hi hi , juffie heeft stiekum meegelezen hier @Daan78, toch fijn dat alles goed was bij VK!! En ik vind het een mooi buikie hoor, die strepen kan je niets aan doen, maar gelukkig worden die heel snel wit @Annie22, wel fijn dat de bedrijfarts dus heeft geluisterd en je minder mag gaan werken. 4 uur per dag is mooi ja @Liefie, goed zo meid!! Wat fijn dat er ook geluisterd is en je nou uit kan zien naar hele leuke laatste weken En dat met je collega is echt oeps, maar zou gewoon bij je zinnetje blijven hoor Als je het hier zou vragen krijg je ook verschillende meningen is nu eenmaal altijd zo So ik ben weer bijgelezen, als ik mensen vergeten ben sorry 2 drukke dagen achter de rug en dat merk ik nu toch wel maandag druk bezig geweest op Mirthe haar nieuwe kamer maar is dan ook heel goed opgeschoten (eindelijk) gisteren ineens spontaan bezoekje gehad bij met 2 meiden van het juli mama forum van hier en de kids en mijn zussie. super leuke dag gehad en is zo leuk om die kids samen te zien, alleen merk ik nu dus dat ik zwanger ben
Werken; Nog 28x8 uur naar mijn werk! Wat een ontzettend fijn idee. Ik stop 6 weken voor mijn bevallingsdatum, dit besloten omdat ik zo ontzettend moe blijf. Ik beval in de bouwvak dus ook mijn 4 weken blijven staan en plak ik achter mijn verlof, plus mijn overige resterende vakantiedagen. Ergens in november/ december begin ik dan weer en dan is het weer kerstvakantie! Sinds ik zwanger ben merk ik ook dat mijn functioneren veranderd isGedachten gaan toch naar het mensje wat in mij groeit vooral ook omdat het er lekker op los beweegt. Concentratie is ver te zoeken en dan maar te zwijgen over de missers die ik heb . Blijkbaar een zwangerschapskwaal, haha. Bevallen en Pijnstilling; Dinsdag is er een informatieavond in het andere ziekenhuis en daar gaan we ook even een kijkje nemen. Ben er nog niet definitief uit waar ik wil gaan bevallen. Voor hét gemak denk ik ziekenhuis maar ik voel mij thuis heerlijk op mijn gemak kan lekker onder de douche of in bad .. Over de pijnstilling heb ik ook niet nagedacht en mij in verdiept wat er mogelijk is. Ach nu denk ik over het bevallen dat het vrouwen niet weerhoudt om een bevalling voor de tweede, derde, vierde, etc keer aan te gaan. Toch onze oerkracht?! Kraampakket; Zat bij mij niet in het pakket maar is te koop bij onder andere de Prenatal en Babydump voor 35 euro. Mik, Wij hebben alles even op een rijtje gezet met de inkomsten en uitgaven samen met mijn broer en ik ben gerustgesteld, we redden het wel. Misschien voor jou ook een prettig idee om te doen? Fijn dat het met je werk nu geregeld is. Annie, gelukkig dat het mee viel met het gesprek met de arboarts en dat het geregeld is. Lekker genieten in Centerparcs, veel plezier! Daan, fijn dat alles verder goed was. Daan en Annie, mooie fotos van jullie buiken! Cjpt, prachtig mooie uitspraak van je moeder! Liefie, trots op je! Wat een stunt zeg van je collega. Wijst er weer eens op dat mensen niet altijd alles er uit moeten flappen en dat er zoveel meningen zijn. Goede reactie trouwens van je! Als jij het zinnetje leuk vindt gewoon doen hoor, het is een mensen eigenschap om commentaar te leveren of het nou leuk of niet leuk is.
@ Liefie, wat goed van je! Applaus! @ Monique, hahaha ik realiseer me ook heel goed dat ik tijdens en achteraf misschien wel anders piep ;o) Maar ik weiger gewoon bang te zijn of me druk te maken over iets dat er toch van gaat komen. Ieder moment dat ik daar nu tegenop zou zien is een moment dat ik niet aan het genieten ben van het zwanger zijn. Over het bevallen, bedacht vandaag nog iets waardoor ik liever naar het ziekenhuis ga; daar kan ik veilig douchen! Thuis hebben we alleen een douche in de badkuip en dat is nu al levensgevaarlijk met in- en uitstappen dus ik vraag me af of het veilig is als je ook nog dubbelgeklapt van de weeen loopt! En (schaam schaam) ons huis is vrij gehorig en het lijkt me ZO vervelend dat de buren me 's nachts kunnen horen! En ja, op dat moment boeit het je niet blabla, maar daarna moet ik ze ook nog onder ogen durven komen haha. @ Annie, mooie prenatal hoor! En ook een prachtige buik!
Lief dat je aan me denkt! Wij gaan vrijdag trouwen... Vandaag nog gewerkt en morgen dan alles voorbereiden. Vanaf maandag gaan we een midweekje naar Centerparcs dus druk druk druk druk hier Ik lees wel met jullie mee hoor! Waarschijnlijk tot na de vakantie. Geniet allemaal maar lekker van de groeiende buikjes en trappelende kindjes
Corinne348 : leuk dat je een pretecho hebt gehad!! wel raar hoe die mevrouw haar noemde ja... Daan78: gelukig dat alles goed was!! mooie buikfoto!! weet je wat ik ook heb sinds de laatsten paar weken , soms gewoon ineens jeuk aan mijn benen, of voet... raar he
Verlof, ik moet het nog wel regelen officieel, maar met de directeur is al wel besproken dat ik niet tussen Sint en Kerst terug hoef te komen op school. Veel te druk en het is echt niet mijn favoriete tijd van het jaar om te werken. Ik ga na deze vakantie eens een babbeltje met hem maken om te kijken hoe we dit gaan aanpakken. Het zou handig zijn als ik wat later beval hahhahaa, dat scheelt weer tijd Liefie, ik zou me geen zorgen maken over wat mensen denken van je kaartje of van de naam die je kiest. Doe iets waar jullie samen een goed gevoel bij hebben. Mensen hebben toch allemaal een andere smaak. Ik denk dat veel mensen onze naam te apart vinden, omdat je hem niet vaak hoort. Wij zijn er intussen zo aan gewend, dan moet dat ook wel lukken bij anderen toch?? Fijn dat je op je werk nu weer de touwtjes in handen hebt. Moet erg goed voelen Mamavan Youri, ik wens je een heel fijne dag vrijdag. Geniet ervan. veel plezier in Center Parcs daarna! Groetjes, Hanna
Liefie: het is jou kindje en niet die van een ander, dus doe lekker wat je zelf wil en maak je niet druk om een zinnetje! Iedereen heeft ergens wel iets op of aan te merken, we zijn gewoon zeikerds en verwend! En wees inderdaad maar lekker trots op je zelf en geniet er van! Monique: mijn papa gebeuren achtervolgt me al jaren en zal ik nooit zomaar helemaal van mij af kunnen zetten, maar er ff over zeuren tegen een ander helpt vaak heel goed! Dank je wel voor je intresse ik krijg vaak te horen dan zeg je toch dat je geen contact meer wilt, maar tis en blijft toch mijn vader, dus dat is erg moeilijk! Maar jah, we leven er al jaren mee dus nog maar ff doorbijten nog een paar jaar en dan..... MvY: geniet van je dag vrijdag en maak er een mooie dag van om nooit te vergeten! Morgenzon: jeuk heel normaal heb ik ook, tis wel erg vervelend, maar gaat gelukkig ook weer over!
Mama van Youri, naar welke centerparcs ga je?? Want ik ga ook maandag!! @Hanna, nu ben ik erg benieuwd naar de naam....hihi... @Liefie, ik zou dat zinnetje gewoon doen hoor!! Het is jullie keuze en dat iemand het niet mooi vindt jammer dan...
hallo hallo, ik heb even vluchtig bijgelezen want ik houd het gewoon niet bij met mij gaat alles hartstikke goed op een fikse verkoudheid na, helaas plas ik ook in mijn broek (of beter gezegt tena lady) zodra ik hoest of nies, wat een gedoe dus. Als ik hard hoest heb ik ook zo een bloedneus. Gelukkig duurt een verkoudheid nooit lang en moet ik morgen nog 1 dag werken en ben er dan 3 vrij. Roos is nog altijd een engel, wat geniet ik van haar. Iedereen zegt wel dat je van de tweede net zoveel houdt en dat zal ook wel maar het is echt ongelovelijk hoeveel je van zo'n kleine smurf kan houden. bevallingspijn.........................ik doe nog even net alsof ik niet hoef te bevallen want zie er best een klein beetje tegenop mooie buik zag ik trouwens van hanna geloof ik!
Dit was bij mijn tweede zwangerschap echt een vraagstuk voor mij, ik kon me niet voorstellen dat ik me voor een ander kind net zo kon voelen als voor mijn eerste en was echt bang dat dat niet kon maar inderdaad, je hebt voor elk kind een aparte dosis liefde die niet onder doet aan elkaar maar wel anders is omdat het kind anders is, zo ervaar ik dat in ieder geval. Nu met de derde maak ik me geen zorgen, het gaat blijkbaar allemaal helemaal vanzelf Welterusten dames!