Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Annie, we gaan naar het Meerdal! En jullie?

Hanna, leuke foto van je mooie buik!

Bevalling, probeer ik ook nog niet aan te denken... Moet toch gebeuren!

@All, thnx voor de gelukswensen enzo :D hoop dat het weer een beetje beter word... Hadden ze wel gemeld... Ik ga weer verder!

2. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hoi Hoi Meiden,

Monique, wat heb je een lap tekst getypt, petje af :D

Hanna, mooie buik! Ook ik ben wel heel benieuwd naar jullie naam. Die van ons wordt ook niet alledaags. Ik denk dat dat beroepsinherent is, als leerkracht kom je zoveel namen tegen...
    Je krijgt trouwens van de zomervakantie 3 weken terug voor in je verlof. We hebben dus geen 16, maar 19 weken. Als onze kleine zo rond de uitgerekende datum geboren wordt, dan hoef ik ook pas na kerst te beginnen. Ons schooljaar eindigt ook pas 25 juli. Dus laat vakantie en laat beginnen. de kerstvakantie valt bij ons al 15 weken na de start van het schooljaar.

Mamavan youri, wil je even een fantastische dag wensen vrijdag!

Petra, lastig he die verkoudheid! Het houdt ook zo irritant lang aan als je zwanger bent. Ben zelf ook al 3! weken aan het snotteren :evil: . Schijnt te maken te hebben met gevoeligheid van de slijmvliezen... Daar kunnen we het dan mee doen hihi

Annie, jij hebt een keurig mooi buikje :)

Morgenzon, getsie, niks zo vervelend als jeuk!! Talkpoeder schijnt te helpen. ik denk smeren zowiezo wel. Blijft de huid lekker zacht en soepel. Maarre zelf ook jeuk, vooral onderbuik en benen....

Mik, ik vind het ook spannend hoor. Hebben toch wel een flinke hypotheek en inkomen van mannetje wisselt nog wel eens ivm overwerk enzo. Maar ik denk maar zo dat je je snel aanpast aan wat er binnenkomt en meer dan er nu uitgaat (BABYSHOPPEN...) is ook echt niet acceptabel :) :) :)

Thuis/ziekenhuis > Thuis thuis thuis, denk dat ik me daar het meest ontspannen voel, bovendien heb ik geen enkele medische aanleiding om in het ziekenhuis te bevallen...

Pijnbestrijding > nog nooit over nagedacht, ga ik ook niet over nadenken, anders zou ik misschien niet eens zonder willen :)

Kraampakket > wordt volgens mij door CZ verstrekt

Vraagje: kopen jullie ook spulletjes in maat 50? De een zegt van wel, de ander zegt; niet doen, ze zijn er zo uit. Wat vinden jullie?

Gisteren weer naar de fysio en naar de verloskundige geweest. je hebt het maar druk met zo'n zwanger lijf :D . Gelukkig gaat alles goed. mijn bandenpijn (lees bilpijn) wordt ook al echt wat minder. Bij klachten, zoek echt een goede fysio meiden. De verzekering vergoedt een heleboel!
    Bij de verloskundige was ook alles naar wens. Kleine meid, was erg beweeglijk en groeit keurig. Wat wil een mama to be nog meer?!
    Vandaag lekker naar Ikea, even wat aankleding voor de babykamer scoren en daarna bij een vriendin langs die een hummeltje van 2,5 weken heeft *smelt*...
    Laatste opmerking: vandaag 24 weken JAHOE!!

3. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    @Mama van Youri, heel veel plezier morgen op jullie grote dag! Geniet ervan, want de dag is zo voorbij! En daarna natuurlijk een fijne vakantie toegewenst!

@Elke, ik vind het moeilijk, maar omdat het hoogzomer is (verwacht ik) als wij bevallen, en ik al wel het een en ander heb gehad aan rompers etc, twijfel ik ook enorm. Stel dat het echt een klein ukkiepukkie is, kunnen we altijd nog iets laten kopen toch? Ik snap je dilemma, haha..

@Hanna, mooie buik!!! Ben je ook zo benieuwd hoe het er over een aantal weken/ 1 maand eruit ziet...Dan lopen we te waggelen, haha..

Werken: Nog maar +- 35 dagen te gaan en dan ben ik lekker een half jaar vrij!!! Jeuh, begin pas 16 januari volgend jaar weer...Zoveel vakantiedagen had ik nog staan, hihi

ZKH / Thuis: Ziekenhuis, helaas..Op medische indicatie omdat ik hartpatient ben..

Ego:
    Ik mag vandaag naar de dermatoloog om mijn armen te laten bekijken, heb sinds het begin van de zwangerschap al rode vlekken op mijn onderarmen en die jeuken! DAarna mag ik weer op controle bij de gyn? Hoop dat alles goed is...Op een of andere manier blijf ik ieder bezoekje spannend vinden. Sinds paar dagen heb ik het idee dat de baby boven tegen mijn ribben aan zit, het kriebelt daar af en toe dat ik echt de neiging heb om continu "overdreven" met mijn schouders naar achter te gaan zitten...Helpt overigens niet echt, maar toch...haha

4. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    Hoi allemaal,

Daar ben ik weer na een paar dagen niet reageren (heb wel meegelezen), ik had en heb het erg druk. En dat in de vakantie: gelukkig bijna allemaal leuke dingen.

Cjt, Anna1976 en anderen: ik wordt ook vaak midden in de nacht of heel vroeg in de morgen wakker en kan dan echt niet meer slapen. Heb de indruk dat het vaak van de honger is. Als ik ’s avonds wat meer eet, slaap ik over het algemeen beter. Ik hoef trouwens (nog) niet naar de wc het ’s nachts. Overdag trapt ze soms wel flink op mijn blaas, maar even later is het vaak weer over (ik ga niet altijd meteen naar de wc).

Daan: mooie buik! Gelukkig was de cervixmeting goed!

Marieke: die van mij is sommige dagen heel druk en dan weer een paar dagen redelijk rustig: alleen ’s morgens en ’s avonds actief. Ik heb de indruk dat dat te maken heeft met de ligging in de buik (achter de placenta of niet). Zeurende pijn heb ik niet wel bandenpijn aan de linkerkant.

Mik: mijn glucose is in het begin en met 20 weken geprikt (en dadelijk met 30 weken weer) omdat mijn moeder zwangerschapssuiker heeft gehad. Volgens mij is dat niet standaard. Volgens mij heeft ollekebolleke gelijk over de reden: snelle groei van moeder of baby kan de aanleiding zijn. Heb je de uitslag al?

Anna1976, Jessi86 en Ginny, Annie22: mooie buik!

Ginny: wat een origineel en leuk cadeau van je broer zo’n gips buik!!

Monique: vervelend die BI! Ik heb inderdaad ook meer last als ik (weer eens) te veel heb gedaan. Ik denk nog altijd dat ik alles kan doen wat ik normaal ook doe…

Rianne: leuke foto’s zeg!!

Kim3: wow 47 kilo voor de zwangerschap, dat is weinig…

Welpje: ben benieuwd hoe de wieg geworden is. Ik ga vandaag voor stof kijken.

Noa: fijn dat je vriend terug is en leuk dat hij kleren heeft meegenomen.

Ollekebolleke: balen van je vader. Lijkt me echt vervelend, kan me voorstellen dat je er van baalt.

PPA: hoe was de uitslag?

Tal: succes bij de tandarts.

Corinne: leuk hè zo’n pretecho! Ik doe nu 3 jaar gewone yoga geen zwangerschapsyoga. Je krijg in ieder geval ademhalingsoefeningen om te ontspannen en wij doen ook allerlei houdingen: een beetje te vergelijken met rekken en strekken. Ik word er altijd heel relaxed van…

Hanna: leuk dat je nog een pretecho doet!!! Waarom pas met 30 weken? Mooi buik! Wow jij hebt echt lang vrij!

Mik:succes met je nieuwe groep!

Lieffie: goed zeg dat je zo assertief bent geweest. Lucht lekker op hè.

MvY: veel plezier morgen!!

Verhip: succes bij de dermatoloog.

Werken: ik heb nu nog vakantie tot 25 mei en dan hoef ik nog maar 23 dagen te werken als ik 6 weken van te voren stop en anders maximaal 33. Gaat echt snel nu!!! Ik vind mijn werk trouwens echt leuk en probeer als het gaat zo lang mogelijk door te werken.

Pijnstilling: ik ben nog totaal niet met de bevalling bezig en sluit op dit moment nog niks uit: zh of thuis, met of zonder pijnstilling. Op het moment geniet ik gewoon lekker van het zwanger zijn. Als de over de bevalling begint, weet ik dat het tijd wordt.

De baby reageert hier trouwens heel sterk op de hand van mijn vriend. Ze gaat er tegenaan liggen en als hij dan de druk vermindert, gaat ze harder duwen. Echt heel leuk. Bij mijn hand doet ze dat veel minder sterk.

Zo, ik ga dadelijk stof uitzoeken voor de wieg, langs bij een collega en morgen bruiloft van een goede vriendin. En zaterdag gaan we op vakantie naar Sicilie!!!

5. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    hoi iedereen,

met de voet van mijn dochter gaat het al wat beter, al loopt ze nog steeds mank(ig) maar gister bij ballet zag je al enige verbetering.

@daan, mooie buik hoor en goed nieuws over je servixmeting.
    @hanna, ook mooie buik hoor

Hier krijg ik in een later stadium ook nog een servixmeting van wege het beginnende baarmoederhalskanker wat ik heb gehad (ze hebben het slechte weeefsel weggesneden)
    Ik haal zo wie zo de einddatum niet, ik denk zelf dat ik rond de 20ste 25ste zal bevallen, maar dat is op basis van mijn gevoel, de servixmeting dei ik al heb gehad zag er nml ook heel posi uit:)

Hoe is het met nita, heb haar al een tijdje niet gezien?

6. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @MvY, wij gaan naar het Heijderbos! Dus zal je niet tegenkomen. Nou fijne dag morgen en het weer wordt idd beter!!

Las net bij Mik? over glucose prikken, hebben ze bij mij gister gedaan. Maar bij ons doen ze dat standaard rond de 25 weken hoor.

Yeah over een paar uurtjes komt de babykamer woehoeeeee

En mijn kleintje reageert ook sterk op de hand van me vriend. Hij voelt hem al heel goed. Maar gister was het toppunt! Hij had me ingesmeerd en kruimel lag rechts. En hij legde ze hand links en even rust en toen...zag je me hele buik heen en weer gaan en daar kwam kruimel helemaal naar links. En me vriend schrok zich dood want hij voelde hem echt heeeel dichtbij!! Had hij nog nooit zo goed gevoeld. Echt alsof hij meteen onder me huid zit brrr voelt soms wel gek hoor hihi... Normaal voel je echt een stomp maar nu voel je soms echt een hand of een voet. Vindt het soms maar een beetje raar hoor!

7. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Over kleertjes, ik had altijd maatje 50 of 50/56 en mijn kids waren zo klein dat ze daarin heel lang hebben gezwommen dus ik schaf zelfs 44/46 aan voor 2 pakjes ofzo. Ik zal blij zijn als die in de kast mogen blijven maar ik wil me niet druk maken ove aanschaf van kleren zo die eerste dagen. Hier dus heel klein beetje 44/46 en genoeg 50 en 56 (liefst heb ik losse maten maar heel veel zijn combi maten zoals 50/56 en dat is toch echt wel groter dan 50, heel irritant :rolleyes: ik irriteer me wel meer aan onzinnigheden deze dagen :) )
    Hoe meer er ongebruikt in de kast blijft hoe beter in ieder geval, ik hoop erop zelfs ;)

Vanochtend de erkenning gedaan bij het gemeentehuis, viel om half negen hun systeem al uit :confused: hebben wij weer maar voor negenen was het weer opgelost gelukkig :D

8. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden

alles goed met iedereen? hier wel hoor druk met de kinderkamer bezig maar hij is bijna af e en zal dan wel een foto in me album zetten. hier is de kleine ook zo nu en dan weer goed actief ik voel het wel zo nu en dan vanaf de buiten kant, maar als me vriend het probeert komt er gaan reactie vindt wel jammer voor hem maar wie weet krijgt het er nog zin in.

@mvy morgen ga je trouwen he, hopelijk is het mooi weer en geniet van jullie mooie dag!!!

@annie hoelaat kwam het kamertje? en je gaat bijna op vakantie lekker hoor.

9. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Noa, me kamertje is net bezorgd!!!
    Dus het weekend alles in elkaar zetten joepie!!!

10. ppa

ppa Bekend lid

24 nov 2005
    867
    0
    0
    Bonjour allemaal,

MvY, heel veel plezier morgen, lekker genieten van elkaar. We willen naturrlijk wel graag foto's zien.

Rianne/ Elke, hier ook de kleine maatjes aanwezig door de ervaring en ook nu zal ik weer eerder ingeleid gaan worden, dus kans groot dat maat 50 (misschien 48) wel weer echt nodig is.

Brusje, fijn dat het wat beter met haar gaat, is toch altijd zielig als ze iets hebben..

Daan, fijn dat alles goed was en mooi buik

Trouwens Hanna, ook leuke foto en een mooi ebuik in La France..

Lieke, heerlijk zo'n vakantie helaas dat het weer zo snel voorbij is. Ik zou geloof ik bij de Yoga in slaap vallen. Ben al blij dat ik in de auto wakker blijf.

Verhip, hopelijk kunnen ze je iets geven zodat je minder last hebt.

Petrabr, ben je verkouden of is het hooikoorts?

Ollekebolleke, het blijft je vader en zal ook de opa van je kindje zijn, maar begrijp dat het nu helemaal moeilijk is om tot 10 te tellen.

Liefie =D>

Annie, gefeliciteerd, foto's...

Hier gaat het goed.. De uitslagen zijn voor nu goed, wel volgende keer weer prikken en dan maar weer afwachten.
    Het is nog steeds een meisje (tja voor alle zekerheid toch nog maar een keertje gevraagd) en heel lief heeft ze 3D echo's gemaakt. Onze dochter lag net te slapen dus keek lekker vrolijk (maar niet heus) Wel leuk om te zien dat ze net als ons zoontje mijn mond en neus heeft.
    Daarna naar de Gyn. die heeft alles nog een keer duidelijk uitgelegd m.b.t de antistoffen.
    Ze weegt nu al zo'n 1400 gram.

Heb alleen niet zoveel zin meer in werken, dus herkenbaar. Vanmiddag nog een diplomering, waarvoor ik 2 praatjes moet houden en heb totaal geen inspiratie.

11. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden ,

ik heb vanmorgen heerlijk uitgeslapen, tot 10 uur :D Dat is al heel lang geleden, eigenlijk sinds ik positief testte volgens mij niet meer.
    Straks nog even naar de winkels, want ik ben het huis aan het reorganiseren (nesteldrang??? hahhahahah) en heb veel doosjes nodig, dus op naar Xenos!

Gisteravond ben ik in de babykamer bezig geweest, alles eens uitzoeken, wat heb ik allemaal al.... nou .... VEEL dus hahahhah

Elke, ik heb wle een aantal pakjes maatje 50, niet al te veel. Eerst maar eens afwachten hoe groot de baby is.
    Gefeliciteerd met je 24 weken!!!

Lieke, ik krijg maandag nog een echo met 24 weken om nog eens extra te kijken naar het hartje en naard e wervelkolom. De gyn kon dat niet erg goed bekijken, dus mogen we nog een keer terug komen. Dus daarom doe ik de pretecho zo rond de 30 weken, dan zit er iets meer tijd tussen.

Groetjes, Hanna

12. mamamoon24

mamamoon24 Actief lid

16 feb 2009
    134
    0
    0
    Hoi meiden

Ik heb helaas een paar dagen niet actief kunnen mee forummen...wat heb ik me slecht gevoeld zeg Eerst werd ik verkouden en daarna kon ik geeneens achter mijn pc zitten omdat ik me zo slecht voelde. Gelukkig gaat het nu alweer wat beter!!

@ Cjpt: Leuk he om te zien dat die banner weer een week verder aangeeft haha.. Ik heb op mijn hyves een afteller staan...en nu ik onder de 100 zit wil ik steeds even kijken haha.

@ Ginny: Ik heb nog niet echt nagedacht over pijnstilling. Ik zag laatst wel op tv dat er bij iemand een ruggenprik werd gezet en daar kreeg ik toch behoorlijk de rillingen van.....dat lijkt me echt eng.

@ Mik: Was je nog geslaagd voor een nieuwe gsm? Ik heb weken rondgekeken, maar nu eindelijk gekozen voor de samsung pixon...zit een erg fijne camera op..8.0 megapixel!!

Verlof: Ik moet nog 22 dagen werken!! Als ik dan weer reken dat die dagen in 7,5 weken verdeeld zijn klinkt het wel weer lang :( ..gelukkig plannen ze me nu alleen nog voor halve dagen in, want ze zagen zelf al in dat ik na een hele dag hartstikke gaar was!

@ Linnie123: Nou zeg wat een achterlijke reactie...Mannen begrijpen soms echt niet hoe ontzettend zwaar zwanger zijn kan zijn. Wat een kwast!!

@ MvY: Een hele mooie zonnige! Dag morgen.....

Voor de meiden die nog lekker op vakantie gaan..heel veel plezier!!

groetjes ramona

13. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    @elke29 ik heb wel wat kleertjes in maat 50 maar niet zo heel veel.
    heb wel wat meer van 50/56 dus denk dat da voldoende is toch??
    en anders gaan we gewoon bij halen :D

@lieke1979 ja heb de uitslag al binnen van het glucose prikken was 5.3 dus hartstikke netjes :D

nou meiden ga me even aankleden (zit nog in mijn pyama) :oops: en dan even naar de C1000 boodschappen doen
    fijne dag allemaal

14. Hallo meiden,

ik ga nu even niet op iedereen reageren, maar wel iedereen die op het feit mijn vader heft gereageerd, dank jullie wel doet me goed!

Verder nu ff weinig, ga ook weer stoppen want ik moet werken.
    Nog even en dan heb ik 3 dagen vrij, heerlijk! Meiden geniet van jullie dag en sorry dat ik niet op jullie reageer, maar morgen zal ik weer mijn best doen!

15. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hé ik realiseer me net dat ik op moederdag 26 weken zwanger ben! Dat is nog eens een leuk moederdag cadeautje!

Verder hebben we zaterdag de 3/4 d echo en ga ik 2 mooie foto's laten afdrukken voor mijn moeder en schoonmoeder. Ik koop 2 mooie lijstjes en dan geef ik die zondag aan hun voor moederdag. Leuk cadeau voor de aanstaande oma's toch?!

16. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    @cjpt: ja hartstikke leuk voor de oma's!
    Ik wil eigenlijk zelf ook wel een cadeautje voor moederdag... we zijn al wel een beetje moeder toch? Maar ik betwijfel of mijn mannetje daaraan denkt :( Denken jullie dat je wat krijgt (degenen die nog geen kinderen hebben dan he)

Er is weer een werkdag om! En ik ben compleet afgedraaid... zo maar even oppassen dat ik niet achter het stuur in slaap val.... Nog 24 werkdagen te gaan!

17. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Mama van Youri:
    :whistle:
    Alvast van harte gefeliciteerd met je huwelijk morgen!
    Ik wens je een fantastische dag, met veel zon en natuurlijk een hele gelukkige toekomst samen!

(wie ging er nou nog meer trouwen? was het Jessi? en is dat ook morgen of volgende week... het was wel op een vrijdag... zucht zwangerschapsdementie....)

18. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Hey meiden,

Hoe is het hier?

Heb wel terug gelezen, maar even geen puf om uitgebreid te reageren.

Morgenochtend komen ze het kamertje en alle andere spullen bezorgen....ik kan niet wachten :D Verder ga ik zelf een beetje crea doen....ik hou online een dagboek bij en ik nu ga ik alles uitprinten en samen met de zwangerschapstest, alle kaarten die we hebben gekregen en aangevuld met echofoto's alles in een boek plakken! En ook heb ik vandaag nog een kraambezoekboek gekocht (je kan het vergelijken met zo'n vriendenboekje wat kids meenemen naar school en waar hun vriendjes en vriendinnetjes dan in kunnen schrijven)

Verder heb ik gisteren de 1e les op de pufclub gehad en vanavond ga ik voor het eerst naar zwangerschapszwemmen...eens kijken hoe dat is.

Fijne avond alvast meiden :thumup:

19. ppa

ppa Bekend lid

24 nov 2005
    867
    0
    0
    Het ligt buiten het formaat baby ook aan hoe snel ze vies zijn.
    Nu ben ik echt heel erg (volgens familie en vrienden), want als het maar een beetje vies is moeten er nieuwe kleertjes aan. De was mag niet in de droger en alles wordt gestreken (tja zelfs de rompertjes, spuugdoekjes enz..) Nu hebben we geluk dat het zomer is en alles dan sneller droog is.
    Maar ons zoontje is in een hittegolf geboren dus toen hadden we alleen maar rompertjes nodig en nu nog een heleboel ongedragen kleertjes.

We gaan morgen heerlijk naar een huisje op het strand, dus ben erg nieuwsgierig, zo vanuit je bed het strand op

20. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ liefie, ik hoop toch wel wat te krijgen... heb er laatst samen met mijn moeder grapjes over zitten maken waar mijn vriend bij was. Dat hij toch beter wat voor me moest kopen als hij straks met vaderdag zelf iets wil krijgen enzo.... maarja, met dat vergeetachtige hoofd van mijn vriend weet je het nooit haha

Deel Deze Pagina