Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Daan, geweldige foto's zeg! Wat een schatje!

Ollekebolleke, nou hier inderdaad helaas ook een beetje a-romantische vriend die niks aan moederdag heeft gedaan ;o(

Ginny, mooi kamertje hoor! Leuk die hele serie van Slaapbeer!

Hanna, hoe was het bij de gyn? Ben je weer door de APK?

Liz, fijn dat je een lekkere vakantie hebt gehad! Heerlijk om even lekker van de zon te kunnen genieten zo!

Miekepluis, haha heel herkenbaar, ik heb ook echt een mega vragenlijst in mijn agenda staan voor mijn controle donderdag bij de vk. Had ik nog niet eerder maar de laatste weken schiet er steeds vanalles door mijn hoofd!

Vraagje, heb sinds een paar dagen pijn rechts bovenin mijn buik, bij mijn ribben. Nu zit mijn baarmoeder daar inmiddels wel zo'n beetje dus zou het de baby kunnen zijn... toch? Volgens mij ligt ze inmiddels ook overdwars in mijn buik want voel haar steeds schoppen in mijn zij??
    Nouja, donderdag naar de vk en even vragen. Dat kan toch wel wachten?

Hier dit weekend een "hé bolle" en een "zo wat een dikke pens krijg je al" naar mijn hoofd gehad......... leuk om te horen als je normaal maatje 38 hebt en nu pas 2 kg bent aangekomen....... is dus gewoon gelul! Ach, ga er maar vanuit dat ze het lief bedoelen hahaha. Zijn ook wel alleen mannen die dat soort "complimenten" geven haha.

2. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Aaargh...dat haat ik, dat soort opmerkingen...

Die pijn onder je ribben ken ik hoor, al ongeveer 10 weken, dus inderdaad kan dat je baarmoeder zijn of je kindje.. Maar, zonder je bang te maken, hou het wel in de gaten! Het kan namelijk ook horen bij een zwangerschapsvergifitiging, maar dan moet je ook een hoge bloeddruk hebben, gezwollen handen etc, strak gevoel over je buik ( alsof er een riem omheen wordt getrokken..). Maar dat is het allemaal niet! Dus geen zorgen!

Ik heb af en toe echt steken in mijn schaambot en onderbuik. Kan het kindje dan al indalen? Of is dat nog te vroeg?

Liefs, Pluis

3. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey meiden
    bedankt voor jullie medeleven ivm mijn werk, maar ik ben er nog niet.....
    ik moet dus gewoon weer voor 32u aan de gang, en dat vindt ik nog helemaal niet erg, het is alleen zo dat het op de nieuwe groep niet haalbaar is, omdat ze daar geen dagdiensten en zo hebben
    ga zo mijn hoofd maar weer eens mailen wat ik hier nu mee moet.

zag verder erg mooie echo's voorbij komen :D super :D
    mijn man en ik willen ook nog een x een 3d echo laten maken.
    weet iemand wanneer je deze het beste kan laten maken??

@ginny wat een supermooie kamer :D
    die van ons is nog niet klaar,maar we hebben hopelijk nog even.
    onze spulletjes komen 26 mei binnen.
    kan niet wachten
    nou dames ga weer even verder

4. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ja had ook al iets gelezen over zwangerschapsvergiftiging. Daarom ging ik een beetje twijfelen of ik wel zou wachten.
    Die omschrijvingen zijn zo vaag. Opgezwollen handen... tja hoe erg dan? De laatste dagen hou ik wat vocht vast maar dat kan ook door het warme weer komen. En straks gevoel over je buik... ja ze is steeds aan het draaien en doen en daar krijg ik meestal beetje harde buiken van enzo. Dus of dit nou anders is dan anders?

En hoe zou je merken als je bloeddruk te hoog is?

5. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Ik heb ook weer een mooie echo gehad.
    Gelukkig was alles goed. Toch wel weer spannend hoor!
    Maar weer even naar ons meisje mogen zwaaien :D
    Nu zijn we officieel van de gyn af. Ik heb die aardige man nog een doos Merci gegeven voor de goede begeleiding. Hij wist zich geen houding te geven.... verrast was hij...
    Dat maakt ie niet vaak mee zei hij :)

Nu weer op school, maar een makkelijke dag. Ik was pas om half 12 hier, dus eerst met de kinderen gegeten en toen al weer pauze.
    Nu ben ik alleen met groep 3, want de kinderen van groep 4 en 5 hebben handvaardigheid. Wat een heerlijk begin van de werkweek!!

cjpt, och ja joh, die opmerkingen....... zal inderdaad wel lief bedoeld zijn he!

Miekiepluis, en hoe is je eerste werkdag bevallen? Hopelijk ging het weer goed!

kanela, wat een prachtige echofoto;s. Nu weet ik zeker dat ik ook nog een 3d echo ga laten maken :D

Groetjes, Hanna

6. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Hanna, wat een lieve patiënt ben jij zeg! Waarom liep je eigenlijk bij de gyn? Heb ik even gemist denk ik.

Net voor de zekerheid toch maar even vk opgebeld. Zag een lijstje met symtomen voor zwangerschapsvergiftiging en kwam toch wel een beetje in de buurt van mijn klachten de laatste dagen. Wou ze gelijk langskomen! Maarja, ik zit op mijn werk en zij was bij een bevalling. En die afstand is net iets te groot, zoveel tijd durfde ze er niet meer voor uit te trekken haha.

Dus moet vandaag rustig aan doen. Als het erger word terugbellen. Anders morgenochtend terugbellen en kijken of ik even tussendoor kan langskomen. En dat terwijl ik donderdag al een afspraak heb staan?! Schrok er eigenlijk een beetje van! Nouja, er zal wel niks zijn. Durf het niet zo goed aan mijn vriend te vertellen want die schiet natuurlijk weer direct in een stress haha. En ik blijf voor nu even bij het idee dat die klachten door de warmte van de laatste dagen komen. ;o)

7. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Goed van je hoor, Cjpt dat je even gebeld hebt... Ik begin nu zelf ook weer te twijfelen, maar ik heb geen last van opgezwollen handen of voeten en een strak gevoel heb ik niet. Inderdaad wel wat jij beschrijft, dat ze draait of wiebelt en dat ik dan een harde buik heb, maar verder niet...Maar toch maar even vragen woensdag..

Hanna, ik heb het overleefd hoor! Thanks!! Hihi! Ze waren erg druk, weer even wennen aan het gareel van de klas. Maar goed, morgen nog een dagje en dan ben ik woensdag alweer lekker vrij.

Mik, wat een gedoe zeg. Je lijkt er vrij rustig onder, maar dat zal vast niet werkelijk zo zijn. Zet hem op meid!

Nu vergadering, vanavond de 1 na laatste bijeenkomst van mijn Zwanger & Fit, dus nog een druk avondje voor de boeg!

Liefs, Pluis

8. mamamoon24

mamamoon24 Actief lid

16 feb 2009
    134
    0
    0
    @ Ginny: Wat een mooi kamertje!! Lekker licht!

@ Brusje: Is eigenlijk net zoiets als een verrekte spier. Doordat ik van de trap af ben gedonderd hebben mijn banden nog meer onder spanning gestaan dan dat ze al doen en daardoor zijn mijn banden nu extra gevoelig en wordt mijn buik nog sneller hard.

@Cjpt: Idd goed dat je de vk gebeld hebt..ik ben eens benieuwd. Moeilijk he om in te schatten wanneer het nou echt nodig is om te bellen. Althans ik ben zo'n muts, voel me dan zo bezwaard

Mijn zus is echt een stomme doos. Zit ze me eerst maandenlang gek te maken dat ze mee wil naar de bevalling, sprak ik gisteren haar dochter op msn, heeft ze 10 augustus een vakantie geboekt :( ... Ze was zogenaamd mijn bevaldatum vergeten. :confused: ...van je familie moet je het hebben

Ik moet hier eens gaan opruimen..laatste dagen niet echt meer iets van gekomen!!!

Fijne dag nog!!

groetjes ramona

9. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hahahaha Mamamoon, lekker handig van je zus!
    Ja ik begon mijn gesprek met de vk ook met: sorry dat ik bel na het spreekuur, en ik weet dat ik donderdag al een afspraak heb staan, en het is vast niks, maaaaaar..... hahaha.

Nouja, we horen het morgen allemaal wel.

Miekepluis, inderdaad ook gewoon even vragen woensdag joh!

Zo nu even een bakkie vla pakken!

10. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Hoi!!!

Heb weer ff bijgelezen! Wat een prachtige foto's zag ik voorbij komen! Leuk die 3D echo's en Ginny een heel mooi kamertje hoor! :D

@cjpt: volgens mij hoef je je niet veel zorgen te maken hoor. Als je echt zw.sch vergiftiging had zou je volgens mij zo ziek zijn dat je het wel zeker wist.... Maar goed dat je gebeld hebt in ieder geval :)

Wat leuk dat sommigen van die leuke moederdagdingen hebben gekregen! Ik schreef vorige week toch nog dat ik hoopte dat ik een cadeautje zou krijgen?! Ik heb echt niks laten merken aan manlief en ook geen enkele hint gegeven, maar toch heb ik wat gekregen!! Echt zoooo lief van hem: toen we zondagochtend wakker werden ging meteen de la van zijn nachtkastje open en legde hij een pakje op mijn buik. Hij had er zelf een hartje op geplakt en erop geschreven "voor mama van ......" En op de puntjes stond dus de naam van ons kindje!
    Het was nl zo, dat mijn man de knoop mocht doorhakken wat de naam betreft, en daar zat ik al een poosje vol ongeduld op te wachten. Dit was dus zijn manier om te laten weten dat hij eruit was, en hoe ons kind gaat heten =D> Lief he!

Deze week heb ik echt een baby-week lijkt het wel...
    Vanmorgen bloed geprikt (gewoon routine controle voor suiker en Hb). Vanavond naar de info avond over bevallen in het ziekenhuis. Morgenavond begint de zwangerschapsgym. (wat grappig Pluis, de jouwe is bijna afgelopen, ik moet nog beginnen....) En vrijdag ga ik de hele dag op mijn neefje van bijna 2 jaar passen. Lekker druk! Maar wel leuk allemaal.

Oja afgelopen weekend is de muur van de babykamer geverfd! Even schrikken zo'n groot groen vlak, maar er komt natuurlijk nog een muurschildering overheen dus dan zal het wel meevallen ;)

Ik heb trouwens de hele tijd maar weinig vragen voor mijn vlos... Ze vraagt natuurlijk elke keer of ik nog vragen heb, en ik voel me eigenlijk wel dom dat ik dan steeds niks te vragen heb... zeker nu ik hoor dat jullie hele waslijsten hebben... Ligt dat aan mij?!

Tot zover dit ego-bericht..... :oops:

11. Ginny: Wow wat een mooi kamertej zeg!!

Verhip: Fijn dta je morgen even langs mag komen! Succes en overbezorgde aanstaande ouders bestaan niet!

Cjpt: ik had ook een paar dagen last van mijn ribben, heb toen ook de vk afgewacht. Die voelen en zegt zonder dat ik wat had gezegd dat het hoofd lekker bij mijn ribben lag, dus mijn lampje ging meteen branden, vandaar dat ik pijn in mijn ribben had. Vervolgens had spruit het gisteren erg druk met als gevolg dat het volgens mij zich even lekker aan het uitrekken was tussen mijn ribben linksboven en mijn tja hoe noem je dat, uh links onderin mijn buik. Jeetje wat deed dat even zeer zeg, nadat ik spruit een por gaf was het over! Opzich wel grappig alleen ook best lastig.
    En ach mijn lief zegt zulke dingen ook, zt je op de bank zegt hij heel schattig 'bolle je krijg een dikke pens'!!!! Gvd dat wil ik helemaal niet horen, ik hoor liever lieve dingen, maar ja ik ben het ondertussen gewend!

Mamamoon: tja inderdaad een domme doos, mijn moeder is ook zo stom, mijn zus is in juni uitgerekend en ik in augustus en mijn moeder gaat in juli naar canada, want de kleinkinderen daar zijn voor ons idee dus veel belangerijker!! grrr ik snap jou dus ook best wel!

Liefie: nee hoor ligt niet aan jnou, ik heb ook meestal niet veel te vragen! Wie weet komen onze vragen nog en anders zijn we gewoon misschien wat zekerder van onze zaak! haha Niet lullig bedoeld voor de anderen hoor, iedereen is anders!

Vandaag gewerkt en jah het wordt toch echt wel steeds zwaarder, nu heb ik volgende week een afspraak met mijn locatiemanager, dus wie weet.
    Tja we gaan het wel merken. Eerst morgen maar eens lekker een dagje ziekenhuis met 3 x bloedprikken!
    Geniet van de zon en tot de volgende keer!

12. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Wie was dat die een babyfoon zocht die wat verder kon dan de gebruikelijke 300 meter omdat er eentje twee straten verderop moest?
    Ik zag een Alecto die 3 km aan kon. Een Alecto DBX-82 moet je even op de site van alecto kijken.

Rianne

13. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    ey meiden

leuk om te lezen dat jullie ook allemaal een mooie buik krijgen, hier het zelfde verhaal hihi.
    zijn ook mooie 3d echo's voor bij gekomen hoor hierzo, zit nog steeds in twijfel als we het gaan doen of niet.

@ginny wat een mooi kamertje is het geworden!!!!!!

we kunnen inderdaad wel foto's laten zien van elkaars baby kamer. lijkt me wel leuk.

hier schiet de baby kamer ook al aardig op dus zal binnen kort ook foto's maken.

en zo te lezen zijn sommige aanstaande moeders al verwend leuk hoor!!!! en heel lief natuurlijk.

14. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    cjpt, ik liep bij de gyn na een miskraam... Ik werd niet zwanger daarna en werd gelukkig doorgestuurd door de huisarts, ook ivm met mijn leeftijd .....
    Ik heb folikelmetingen gehad en toen heeft de gyn gezegd.... op die datum moet het gebeuren hahahahah en toen was ik zwanger :D
    Dus die man verdiende wel een doos Merci he. Hij is ook steeds zo lekker positief en realistisch, daar hou ik echt van.

Miekiepluis, de kinderen bij mij waren ook wel een beetje druk, en wilden allemaal hun verhaal kwijt bij de juf. Dus 26 verhalen aangehoord..... Beetje vermoeiend wel, maar wel lief dat ze bij me komen om te kletsen.
    Vind ik wel een goed teken :D

mamamoon, lekkere actie van je zus :(

Lieffie, leuk van je man om je met moederdag op zo'n manier te verrassen.
    Wel dapper hoor dat je je man de eindbeslissing laat nemen. Kon hij nog kiezen uit 2 namen die jij ook leuk vond?
    Ga je de muurschildering zelf maken? En weet je al welke het gaat worden?

Ik heb ook niet veel vragen bij de vk hoor.... Misschien komt het nog of laat ik de dingen gewoon komen zoals ze zijn .... de tijd zal het leren....

Nu thuis nog even wat werken voor school, doe ik anders niet zo vaak maar nu moet het even...
    daarna lekker onderuitgezakt voor de tv of computer!

Groetjes, Hanna

15. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    heb net bij de belastingdienst even een proefberekening gedaan, hoeveel we straks terugkrijgen voor kinderopvang.
    nu is het zo dat als je gebruik maakt van een gastouder wij 100 euro minder terugkrijgen, dan als het kind straks op het kinderdagverblijf zit :confused: :confused:
    kan iemand mij misschien vertellen waarom dit verschil zo groot is???

16. Mega Babs

Mega Babs Actief lid

3 nov 2008
    168
    0
    0
    Kinderopvoedster
    Torhout
    Hey Meiden,

Hoe gaat het nog met jullie? Ik heb het de laatste tijd ontzettend druk met de bouw, gelukkig is het binnen een week of 5 af en kunnen we verhuizen.

Wat gaan jullie snel zeg, ik kan bijna niet meer volgen. Ik lees wel actief mee hoor, maar enkel het reageren lukt me soms niet :oops:

Hier gaat alles goed. Onze meid is lekker aan het bewegen en ik voel haar soms op 2 plaatsen tegelijk, echt grappig.

Hanna haha ja die verdiend inderdaad wel een doos mercie'tjes. Wel goed voor jullie he dat hij dat kon berekenen.

Mamamoon ik vind dit ook niet echt fijn van je zus :(

Lieffie zo tof van je man. Dit moet wel een leuke eerste moederdag geweest zijn.

Vragen aan de vk of gyn : ook ik heb nooit niet zoveel vragen voor de gyn.

Wat een mooie 3D foto's staan er hier op het forum. Ik ga ook een 3D echo laten doen, zeker weten :)

Ginny wat een mooi kamertje. Knap gedaan :thumup:

Iedereen die ik vergeten ben sorry sorry :oops:

Dikke knuffel aan iedereen

17. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    @MIK, het tarief voor een gastouder is minder dan het tarief voor een kinderdagverblijf. Per saldo zal je waarschijnlijk meer kwijt zijn bij een kinderdagverblijf..

En nogmaals bedankt voor jullie bemoedigde woorden...We zullen het zien morgen en hoop maar dat het niets is..

18. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    B.t.w ik vroeg me net wel ook even af hoe het toch met Sweepy zou zijn. Ik hoop dat alles goed gaat met ze...

19. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Roos met moederdag, wat een heerlijk kind!
    roos met bellenblaas
    buik

Ik mag morgen weer naar de verloskundige, heb ook nooit vragen maar vind het wel erg leuk om te gaan. Mijn verkoudheid is zo goed als over en ik pies dus niet meer in mijn broek :D
    Ik werk nog steeds 3 dagen in de week met gehandicapten op een manege en werk elke week 1 dag extra want mijn collega is ziek, ben dus erg lichamelijk in touw maar vind het erg bijzonder dat het me supergoed afgaat. Ik hoop echt nog lang zo fit te blijven want we gaan met 30 weken nog 2 weken naar Griekenland.
    En nu ga ik lekker op de bank hangen met mn lief
    fijne avond allemaal en een kusje voor de buik van mijn medezwangere

20. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Petrabr, wat een leuke foto's van Roos zeg!
    Mooi hoe ze zo kijkt naar de bellen :)
    En tjeee, wat een mooie buik al zeg!
    Dan mag die van mij nog wel wat groeien hahahahah
    Pas als ik een buikband om doe zien mensen dat ik zwanger ben lijkt het wel.... :D
    Leuk op vakantie naar Griekenland. Gaan jullie naar het vasteland of naar een eiland?

Deel Deze Pagina